Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Solo diners. Από ταμπού στη νέα γαστρονομική τάση
solo-diners

Solo diners. Από ταμπού στη νέα γαστρονομική τάση

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ 4 Mins Read

Solo diners, μια νέα γαστρονομική τάση που κατακτά όλο και περισσότερους. Το να δειπνήσει κάποιος μόνος του υπήρξε ανέκαθεν θέμα ταμπού. Το άτομο που επέλεγε να επισκεφθεί σόλο ένα εστιατόριο συχνά στιγματιζόταν ως μοναχικός, ιδιότροπος, δύστροπος.

Φαίνεται, ωστόσο, ότι τα δεδομένα τα τελευταία χρόνια αλλάζουν, καθώς οι μοναχικοί επισκέπτες αποτελούν πλέον ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς. Ως εκ τούτου, πολλά εστιατόρια ανά τον κόσμο «ανακαλύπτουν» αυτό το συνεχώς διευρυμένο αγοραστικό κοινό και προσαρμόζονται ώστε να το προσελκύσουν.

Ποιοι είναι και γιατί είναι σημαντικοί;

Ποιο είναι όμως το προφίλ αυτών των πελατών; Μπορεί να ανήκουν και στα δύο φύλα, να είναι πολυάσχολοι επαγγελματίες, διαζευγμένοι, εργένηδες, καθώς και όσοι θέλουν να μείνουν για λίγο -ή περισσότερο- μόνοι τους – αρκετοί δε είναι αυτοί που μεταγενέστερα μπορεί να επιστρέψουν με παρέα.

Μόνο στην Αμερική, οι επονομαζόμενοι solo diners αντιστοιχούν στο 57% της πελατείας των εστιατορίων. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι πολλοί επιχειρηματίες στο εξωτερικό έχουν αναλάβει την τροποποίηση του μενού, τον επανασχεδιασμό του χώρου και την εκπαίδευση του προσωπικού, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προσδοκίες της νέας αυτής, οικονομικά ανεξάρτητης, καταναλωτικής ομάδας – η τάση αυτή υποστηρίζεται και από τις γενιές των Gen-Z και των millennials.

Πρακτικές προσέγγισης των solo diners

Για παράδειγμα, στο Beckta, εστιατόριο στον Καναδά, ο ιδιοκτήτης, που απευθύνεται και σε solo diners, έχει προβλέψει όλα τα ενδεχόμενα, ακόμη και αυτό του «στησίματος». Σε περίπτωση λοιπόν που κάποιος κάνει κράτηση για δύο άτομα, αλλά τελικά δειπνήσει μόνος επειδή τον έστησαν, προσφέρεται, ως παρηγοριά, δωρεάν το γεύμα.

Στο δε πολυτελές εστιατόριο Top of the Market στο Σαν Ντιέγκο ο ιδιοκτήτης έχει προχωρήσει σε χωροταξικές και όχι μόνο αλλαγές. Εγκατέστησε έναν μεγάλο πάγκο όπου μπορεί κανείς να δειπνήσει με θέα την κουζίνα, κάνοντας πιο διαδραστική την εμπειρία και ένα μεγάλο στρογγυλό τραπέζι, ενθαρρύνοντας έτσι τον διαμοιρασμό εμπειριών. Στους πελάτες-θεατές προσφέρονται και ταχύρρυθμα μαθήματα μαγειρικής και γευσιγνωσίας. Ενώ μπορούν ακόμη και να πιάνουν κουβέντα με τους σεφ γύρω από την τεχνική τους.

Μπορεί να σας αρέσει:  6 τρόποι πώλησης κερδοφόρων προϊόντων στο εστιατόριο

«Λατρεύουμε τους solo diners», λέει ο François O’Neill, ιδρυτής του Maison François στο St James’s και του πιο χαλαρού Café François στο Borough Yards. «Συχνά τους δίνουμε ένα ποτήρι σαμπάνια για καλωσόρισμα και τις καλύτερες θέσεις. Νομίζω ότι υπάρχει κάτι πολύ ρομαντικό στο να έχεις μοναχικούς θαμώνες, είτε πρόκειται για κάποιον που ταξιδεύει, είτε για κάποιον που έρχεται να διαβάσει ένα βιβλίο».

Ένα ενδιαφέρον στατιστικό είναι ότι οι πελάτες αυτοί ξοδεύουν (ίσως και από ενοχή) περισσότερα συγκριτικά με την ανά άτομο δαπάνη – αν και αυτό είναι κάτι που οι περισσότεροι εστιάτορες, που θέλουν να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται το χώρο τους, αγνοούν. Συχνά δε δεν διστάζουν να πειραματιστούν, δοκιμάζοντας ένα νέο πιάτο, ενώ και ο χρόνος παραμονής τους είναι μικρότερος.

Μια αγορά εν πολλοίς αναξιοποίητη στην Ελλάδα

Παρ’ όλα αυτά, ακόμα και σήμερα υπάρχουν πολλά εστιατόρια που αποθαρρύνουν τους solo diners να τα επισκεφθούν (π.χ. όπως όταν το αναφέρουν στην εταιρεία διαχείρισης κρατήσεων με την οποία συνεργάζονται, βλ. φωτό). Η’ απλώς, όταν έρθουν, φροντίζουν ώστε αυτοί να μην λαμβάνουν την ίδια μεταχείριση με τους υπόλοιπους πελάτες (π.χ. μεγάλη αναμονή για να καθίσουν, τους πετάνε σε ένα απόμακρο τραπέζι, βιάζονται να μαζέψουν τα πιάτα, κάνουν ενοχλητικές ερωτήσεις όπως «περιμένετε παρέα;» κ.λπ.).

Δυστυχώς, στη χώρα μας αυτή η άνιση (και ελάχιστα ηθική;) μεταχείριση απαντάται πιο συχνά. Πρόσφατα, μάλιστα, μια φίλη, δυσαρεστημένη από την πολιτική εστιατορίου στην Κηφισιά, έκανε την εξής ανάρτηση στα social media:

Δεν είναι η πρώτη φορά που μου συμβαίνει. Πολλά εστιατόρια δεν αποδέχονται κράτηση για ένα άτομο. Σεβαστό. Για αυτό και επιλέγω ώρες που είναι “νεκρές”. Δε σας κρύβω ότι πέρασε από το μυαλό μου να κάνω κράτηση για δύο άτομα και να έρθω μόνη. Αλλά σέβομαι τη στρατηγική σας να μην έχετε στο χώρο σας τραπέζι με έναν πελάτη… Αλλά τουλάχιστον βάλτε ένα τηλέφωνο/mail να μη σας τα γράφω εδώ ή γράψτε το στο site.

Όπως μου είπε χαρακτηριστικά: «Ένιωσα πολύ άσχημα όταν κατάλαβα στην πλατφόρμα ότι υπήρχε διαθεσιμότητα για δυο άτομα αλλά όχι για ένα. Όταν θέλω να αξιολογήσω ένα μάγειρα, επιλέγω αρχικά να επισκέπτω το εστιατόριο μόνη. Είναι για μένα μια ιδιαίτερη στιγμή και θα ήθελα να είμαι προσηλωμένη στο πιάτο μου και τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει. Αν μείνω ικανοποιημένη, θα επαναλάβω την επίσκεψη με παρέα».

Μπορεί να σας αρέσει:  Πως να ενισχύσετε τη δέσμευση των πελατών με προγράμματα επιβράβευσης

Δυστυχώς κάποιοι έχουν μείνει πολύ πίσω. Αντί να προσαρμοστούν στις νέες τάσεις, αυτοί εξακολουθούν να σφυρίζουν αδιάφορα. Μέχρι να ξεπεραστούν από τις εξελίξεις…

 

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΗ κακή διοίκηση αυξάνει το εργατικό κόστος
Next Article SMART Goals – Πως να θέτεις εφικτούς στόχους;
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

4 Mins Read

Μεγαλύτερη απόδοση του εστιατορίου χωρίς μεγαλύτερο κόστος

3 Mins Read

Τι είναι το Fine dining και τι το Casual dining

3 Mins Read

Μείωση λειτουργικού κόστους στην εστίαση

3 Mins Read

Private dining – Τι είναι;

4 Mins Read

Πώς θα μετρήσουμε την παραγωγικότητα του εστιατορίου μας

7 Mins Read

Είσαι Restaurant Manager; Πρακτικές συμβουλές για τη θέση αυτή

4 Mins Read

Τεχνικές πωλήσεων κρασιού για σερβιτόρους

8 Mins Read

Προστριβές κουζίνας και σέρβις. Πως να σταματήσουν;

8 Mins Read

Κερδοφορία εστιατορίου, πως να τη βελτιώσετε;

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
  • Οι Προκλήσεις των εργαζομένων στα ξενοδοχεία
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.