Ψυχολογία και εστιατοριακό Μάρκετινγκ. Οι ιδιοκτήτες εστιατορίων αναζητούν διαρκώς τρόπους να σταθεροποιήσουν το πελατολόγιο τους και να δημιουργήσουν νέο. Αυτό προσπαθούν να το πετύχουν μέσα από ένα τίμιο και γευστικό φαγητό καθώς και με τη συμβολή των σερβιτόρων που δημιουργώντας ένα φιλόξενο και χαμογελαστό περιβάλλον επιζητούν τη δημιουργία μιας συνολικής αξιομνημόνευτης εμπειρίας.
Αν νομίζετε οτι εκεί εξαντλούνται όλα, θα σας στενοχωρήσω. Η ψυχολογία μελετά χρόνια τώρα τα συμπεριφορικά μοντέλα των ανθρώπων προσπαθώντας να τα επηρεάσει και να στρέψει τις αντιδράσεις του κοινού σε αναμενόμενες κατευθύνσεις προς όφελος του ταμείου. Ας δούμε κάποιες θεωρίες από τις πολλές που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς στο εστιατοριακό μάρκετινγκ
Χρησιμοποιήστε την κοινωνική σας προβολή μέσω κριτικών
Γιατί οι άνθρωποι επισκέπτονται διάφορες σελίδες και blog που έχουν περιγραφές για νέα εστιατόρια; Γιατί μπαίνουν να δουν αξιολογήσεις; Γιατί απλά οι κριτικές που βρίσκουν εκεί για τα εστιατόρια είναι σημαντικές για να τους βοηθήσουν να επιλέξουν.
Με απλά λόγια, όταν βλέπεις πως ένιωσε κάποιος που τα επισκέφτηκε, σε βοηθάει να κρίνεις αν μπορείς να το εμπιστευτείς ή όχι. Είναι η ίδια ψυχολογία που έχουμε όταν περνάμε απ’εξω από ένα εστιατόριο και δεν μπαίνουμε επειδή δεν έχει κόσμο. Οι αξιολογήσεις λοιπόν είναι αυτός ο κόσμος που ψάχνει να δει το κοινό για να μπει κι αυτό μέσα.
Σας επιτρέπουν να δείξετε ξεκάθαρα ότι οι άνθρωποι επισκέπτονται τον χώρο σας. Για να αξιοποιήσετε την ψυχολογική δύναμη των κριτικών στο μάρκετινγκ του εστιατορίου σας, δώστε προτεραιότητα σε αυτές. Ασχοληθείτε συστηματικά με την ανάπτυξη των κριτικών σε αριθμό, απαντήστε σε όλους και κερδίστε.
Πατήστε πάνω στην τεχνική του περιορισμένου αποθέματος
Υπάρχουν πολλές αποτελεσματικές τεχνικές για να τις δοκιμάσετε στην πράξη.
Για παράδειγμα, δημιουργήστε περιορισμένες θέσεις για ένα ειδικό μενού μιας βραδιάς.
Προωθήστε έναν περιορισμένο αριθμό από κρατήσεις Σαββατοκύριακου μέσω των οποίων θα προσφέρετε κάτι παραπάνω από ότι σε αυτούς που θα κλείσουν παραδοσιακά.
Προσφέρετε δωρεάν γεύμα στις πρώτες 3 κρατήσεις για μια συγκεκριμένη εκδήλωση.
Αυτά και άλλα πολλά, θα δημιουργήσουν ισχυρό μάρκετινγκ και μια αποτελεσματική παρότρυνση για δράση. Βασισμένο πάνω στην ψυχολογία των ανθρώπων, του να μην θέλουν να χάσουν μια ευκαιρία, θα δείτε κινητικότητα μεγαλύτερη από πριν.
Κορυφαία συμβουλή: Μην το παρακάνετε με την «Ψευδαίσθηση της Σπανιότητας» γιατί αν δημιουργήσετε πολλά τέτοια event προώθησης, στο τέλος θα αισθανθούν οτι τους κοροϊδεύετε και θα σας εγκαταλείψουν
Κάντε το συναίσθημα σύμμαχο σας για να τραβήξετε την προσοχή
Οι ιστορίες που ακουμπούν στα συναισθήματα των ανθρώπων έχουν μεγάλη απήχηση. Τραβούν την προσοχή, μένουν αξέχαστες και επιτρέπουν στους ανθρώπους να συμπάσχουν συναισθηματικά με τις αξίες που βγαίνουν μέσα από την ιστορία. Τα εστιατόρια μπορούν να χρησιμοποιούν τα συναισθήματα προς όφελός τους και στο μάρκετινγκ. Κάθε εστιατόριο πρέπει να αφηγείται την ιστορία του – το υπέροχο φαγητό από μόνο του δεν είναι αρκετό.
Οι πελάτες θα ανταποκριθούν σε αξίες και συναισθήματα που κρύβονται πίσω από ένα brand. Είναι σημαντικό κάθε εστιατόριο να δημιουργεί μια συναρπαστική ιστορία που να αξίζει στην καρδιά του άλλου. Σκεφτείτε τι είναι αυτό που κάνει το εστιατόριο σας ξεχωριστό και βγάλτε το προς τα έξω.
Χρησιμοποιήστε ακόμα κι ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστείτε ιστορίες με τον πιο συναισθηματικά συναρπαστικό τρόπο. Οι πελάτες σας θα ανταποκριθούν πιο έντονα στο μάρκετινγκ που προκαλεί συναισθηματική φόρτιση.
Η οικειότητα αυξάνει την εμπιστοσύνη
Από μικροί όλοι μας έχουμε γαλουχηθεί με τη νοοτροπία να μην εμπιστευόμαστε αυτούς που δεν γνωρίζουμε. Αρα σε κάθε τι νέο είμαστε επιφυλακτικοί. Αν αυξήσουμε λοιπόν την έκθεση του ονόματος μας στα μάτια των άλλων, και το λογότυπο μας αρχίσει να περνάει τακτικά από μπροστά τους, τότε μετά από λίγο καιρό θα αρχίσει να κάμπτεται η δυσπιστία. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι απλά ότι πλέον τους είμαστε οικείοι.
Χωρίς να έχουμε κάνει κάτι ουσιώδες , έχουμε περάσει την επιχείριση από τη δυσπιστία, στο “α, ναι τους γνωρίζω”
Στοχεύστε στον επαναλαμβανόμενο πελάτη
Είναι μια τακτική που λειτουργεί εδώ και χρόνια στα Ξενοδοχεία και δεν βλέπω κανέναν λόγο να μην μπορεί να λειτουργήσει σε εστιατόρια. Το να νοιάζεσαι για τον επαναλαμβανόμενο πελάτη σου και να του δίνεις κάτι παραπάνω από τους άλλους, περιέχει μια ψυχολογική προσέγγιση.
Οι ψυχολογικές προσεγγίσεις τέτοιου τύπου, μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, γιατί ο επαναλαμβανόμενος, θα φέρει και άλλους μαζί του για να δουν κι αυτοί, ότι αυτή η επιχείριση τον προσέχει και τον τιμά. Αυτό επιτυγχάνεται με απλά πράγματα, μια προνομιακή θέση, κάποιο κέρασμα στον λογαριασμό, ένα πιάτο που δεν υπάρχει στον κατάλογο και το συστήνει σε λίγους και καλούς.
Κάθε μία από τις τεχνικές σας αυτές θα βοηθήσει στη δημιουργία γνήσιας αφοσίωσης των πελατών, απαραίτητη προϋπόθεση για διαρκή επιτυχία στο εστιατόριό σας.
Ανακεφαλαιώνοντας
Τα εστιατόρια χρειάζονται σίγουρα ένα εξαιρετικό φαγητό και πρέπει να προσφέρουν μια υπέροχη εμπειρία μέσα από το άψογο service. Αλλά θεωρίες όπως οι παραπάνω, μπορούν να ενισχύσουν την κίνηση. Βοηθούν επίσης στην ανάπτυξη αφοσιωμένων πελατών.
Βάλτε αυτές τις θεωρίες στις στρατηγικές του μάρκετινγκ σας για να τις δοκιμάσετε και μπορεί να βελτιώσετε σημαντικά τα αποτελέσματα του εστιατορίου.