Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Ψυχολογία και εστιατοριακό Μάρκετινγκ
restaurant marketing and sales

Ψυχολογία και εστιατοριακό Μάρκετινγκ

Gregory MichopoulosBy Gregory Michopoulos ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 5 Mins Read

Ψυχολογία και εστιατοριακό Μάρκετινγκ. Οι ιδιοκτήτες εστιατορίων αναζητούν διαρκώς τρόπους να σταθεροποιήσουν το πελατολόγιο τους και να δημιουργήσουν νέο. Αυτό προσπαθούν να το πετύχουν μέσα από ένα τίμιο και γευστικό φαγητό καθώς και με τη συμβολή των σερβιτόρων που δημιουργώντας ένα φιλόξενο και χαμογελαστό περιβάλλον επιζητούν τη δημιουργία μιας συνολικής αξιομνημόνευτης εμπειρίας.

Αν νομίζετε οτι εκεί εξαντλούνται όλα, θα σας στενοχωρήσω. Η ψυχολογία μελετά χρόνια τώρα τα συμπεριφορικά μοντέλα των ανθρώπων προσπαθώντας να τα επηρεάσει και να στρέψει τις αντιδράσεις του κοινού σε αναμενόμενες κατευθύνσεις προς όφελος του ταμείου. Ας δούμε κάποιες θεωρίες από τις πολλές που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς στο εστιατοριακό μάρκετινγκ

Η δύναμη της πρώτης εντύπωσης

Η ψυχολογία λέει πως μέσα στα πρώτα δευτερόλεπτα σχηματίζουμε άποψη για έναν χώρο και δύσκολα την αλλάζουμε. Το ίδιο ισχύει και για το εστιατόριό σας. Από τη στιγμή που ο πελάτης περνά το κατώφλι, ενεργοποιούνται όλες του οι αισθήσεις — ο φωτισμός, οι μυρωδιές, οι ήχοι, ακόμη και η διάθεση του προσωπικού, επηρεάζουν τη συνολική εμπειρία.

Δώστε σημασία στη μουσική: ένα ήρεμο, ευχάριστο tempo κάνει τον πελάτη να χαλαρώσει και να παραμείνει περισσότερο, αυξάνοντας έτσι την κατανάλωση. Φροντίστε ο φωτισμός να δημιουργεί αίσθηση ζεστασιάς, όχι υπερβολική λάμψη ούτε σκοτάδι. Οι μυρωδιές που βγαίνουν από την κουζίνα μπορούν να λειτουργήσουν ως «σιωπηλή διαφήμιση» — ειδικά όταν ξυπνούν αναμνήσεις ή συναισθήματα.

Ακόμα και μικρές λεπτομέρειες, όπως το χρώμα των τοίχων ή των μενού, έχουν ψυχολογική επίδραση. Οι αποχρώσεις του κόκκινου διεγείρουν την όρεξη, ενώ οι γήινοι τόνοι μεταδίδουν οικειότητα και ασφάλεια. Η σωστή αισθητική δεν είναι πολυτέλεια· είναι εργαλείο πώλησης.

Το μυστικό ενός επιτυχημένου εστιατορίου δεν είναι το μενού του, αλλά το πώς κάνει τον πελάτη να νιώσει.

Χρησιμοποιήστε την κοινωνική σας προβολή μέσω κριτικών
Γιατί οι άνθρωποι επισκέπτονται διάφορες σελίδες και blog που έχουν περιγραφές για νέα εστιατόρια; Γιατί μπαίνουν να δουν αξιολογήσεις; Γιατί απλά οι κριτικές που βρίσκουν εκεί για τα εστιατόρια είναι σημαντικές για να τους βοηθήσουν να επιλέξουν.

Μπορεί να σας αρέσει:  Τα 10 πιο συνηθισμένα λάθη στις ιστοσελίδες εστιατορίων

Με απλά λόγια, όταν βλέπεις πως ένιωσε κάποιος που τα επισκέφτηκε, σε βοηθάει να κρίνεις αν μπορείς να το εμπιστευτείς ή όχι. Είναι η ίδια ψυχολογία που έχουμε όταν περνάμε απ’εξω από ένα εστιατόριο και δεν μπαίνουμε επειδή δεν έχει κόσμο. Οι αξιολογήσεις λοιπόν είναι αυτός ο κόσμος που ψάχνει να δει το κοινό για να μπει κι αυτό μέσα.

Σας επιτρέπουν να δείξετε ξεκάθαρα ότι οι άνθρωποι επισκέπτονται τον χώρο σας. Για να αξιοποιήσετε την ψυχολογική δύναμη των κριτικών στο μάρκετινγκ του εστιατορίου σας, δώστε προτεραιότητα σε αυτές. Ασχοληθείτε συστηματικά με την ανάπτυξη των κριτικών σε αριθμό, απαντήστε σε όλους και κερδίστε.

Πατήστε πάνω στην τεχνική του περιορισμένου αποθέματος
Υπάρχουν πολλές αποτελεσματικές τεχνικές για να τις δοκιμάσετε στην πράξη.
Για παράδειγμα, δημιουργήστε περιορισμένες θέσεις για ένα ειδικό μενού μιας βραδιάς.
Προωθήστε έναν περιορισμένο αριθμό από κρατήσεις Σαββατοκύριακου μέσω των οποίων θα προσφέρετε κάτι παραπάνω από ότι σε αυτούς που θα κλείσουν παραδοσιακά.
Προσφέρετε δωρεάν γεύμα στις πρώτες 3 κρατήσεις για μια συγκεκριμένη εκδήλωση.
Αυτά και άλλα πολλά, θα δημιουργήσουν ισχυρό μάρκετινγκ και μια αποτελεσματική παρότρυνση για δράση. Βασισμένο πάνω στην ψυχολογία των ανθρώπων, του να μην θέλουν να χάσουν μια ευκαιρία, θα δείτε κινητικότητα μεγαλύτερη από πριν.

Κορυφαία συμβουλή: Μην το παρακάνετε με την «Ψευδαίσθηση της Σπανιότητας» γιατί αν δημιουργήσετε πολλά τέτοια event προώθησης, στο τέλος θα αισθανθούν οτι τους κοροϊδεύετε και θα σας εγκαταλείψουν

Κάντε το συναίσθημα σύμμαχο σας για να τραβήξετε την προσοχή
Οι ιστορίες που ακουμπούν στα συναισθήματα των ανθρώπων έχουν μεγάλη απήχηση. Τραβούν την προσοχή, μένουν αξέχαστες και επιτρέπουν στους ανθρώπους να συμπάσχουν συναισθηματικά με τις αξίες που βγαίνουν μέσα από την ιστορία. Τα εστιατόρια μπορούν να χρησιμοποιούν τα συναισθήματα προς όφελός τους και στο μάρκετινγκ. Κάθε εστιατόριο πρέπει να αφηγείται την ιστορία του – το υπέροχο φαγητό από μόνο του δεν είναι αρκετό.

Μπορεί να σας αρέσει:  7 σημάδια που καταδεικνύουν ότι η εξυπηρέτηση στο εστιατόριο σας χωλαίνει

Οι πελάτες θα ανταποκριθούν σε αξίες και συναισθήματα που κρύβονται πίσω από ένα brand. Είναι σημαντικό κάθε εστιατόριο να δημιουργεί μια συναρπαστική ιστορία που να αξίζει στην καρδιά του άλλου. Σκεφτείτε τι είναι αυτό που κάνει το εστιατόριο σας ξεχωριστό και βγάλτε το προς τα έξω.

Χρησιμοποιήστε ακόμα κι ένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να μοιραστείτε ιστορίες με τον πιο συναισθηματικά συναρπαστικό τρόπο. Οι πελάτες σας θα ανταποκριθούν πιο έντονα στο μάρκετινγκ που προκαλεί συναισθηματική φόρτιση.

Η οικειότητα αυξάνει την εμπιστοσύνη
Από μικροί όλοι μας έχουμε γαλουχηθεί με τη νοοτροπία να μην εμπιστευόμαστε αυτούς που δεν γνωρίζουμε. Αρα σε κάθε τι νέο είμαστε επιφυλακτικοί. Αν αυξήσουμε λοιπόν την έκθεση του ονόματος μας στα μάτια των άλλων, και το λογότυπο μας αρχίσει να περνάει τακτικά από μπροστά τους, τότε μετά από λίγο καιρό θα αρχίσει να κάμπτεται η δυσπιστία. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι απλά ότι πλέον τους είμαστε οικείοι.

Χωρίς να έχουμε κάνει κάτι ουσιώδες , έχουμε περάσει την επιχείριση από τη δυσπιστία, στο “α, ναι τους γνωρίζω”

Στοχεύστε στον επαναλαμβανόμενο πελάτη
Είναι μια τακτική που λειτουργεί εδώ και χρόνια στα Ξενοδοχεία και δεν βλέπω κανέναν λόγο να μην μπορεί να λειτουργήσει σε εστιατόρια. Το να νοιάζεσαι για τον επαναλαμβανόμενο πελάτη σου και να του δίνεις κάτι παραπάνω από τους άλλους, περιέχει μια ψυχολογική προσέγγιση.
Οι ψυχολογικές προσεγγίσεις τέτοιου τύπου, μπορούν να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, γιατί ο επαναλαμβανόμενος, θα φέρει και άλλους μαζί του για να δουν κι αυτοί, ότι αυτή η επιχείριση τον προσέχει και τον τιμά. Αυτό επιτυγχάνεται με απλά πράγματα, μια προνομιακή θέση, κάποιο κέρασμα στον λογαριασμό, ένα πιάτο που δεν υπάρχει στον κατάλογο και το συστήνει σε λίγους και καλούς.
Κάθε μία από τις τεχνικές σας αυτές θα βοηθήσει στη δημιουργία γνήσιας αφοσίωσης των πελατών, απαραίτητη προϋπόθεση για διαρκή επιτυχία στο εστιατόριό σας.

Μπορεί να σας αρέσει:  Το τουριστικό demarketing της Νορβηγίας

Ανακεφαλαιώνοντας
Τα εστιατόρια χρειάζονται σίγουρα ένα εξαιρετικό φαγητό και πρέπει να προσφέρουν μια υπέροχη εμπειρία μέσα από το άψογο service. Αλλά θεωρίες όπως οι παραπάνω, μπορούν να ενισχύσουν την κίνηση. Βοηθούν επίσης στην ανάπτυξη αφοσιωμένων πελατών.

Στο τέλος της ημέρας, κάθε πιάτο που σερβίρεται είναι μια πράξη επικοινωνίας. Δεν πουλάτε απλώς φαγητό· προσφέρετε ένα συναίσθημα, μια ανάμνηση, μια μικρή στιγμή χαράς. Και όταν ο πελάτης φύγει με αυτό το αίσθημα, η ψυχολογία έχει ήδη κάνει τη δουλειά της.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleComfort Food – το φαγητό που μας αγκαλιάζει
Next Article Αυτοηγεσία, η μεγαλύτερη πρόκληση της ηγεσίας
Gregory Michopoulos
  • Facebook

Ο Γρηγόρης Μιχόπουλος είναι Restaurant Consultant με τουριστικές σπουδές στην Ελλάδα και ΜΒΑ από το Schiller International University της Florida. Μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στις Η.Π.Α. και στην Ελλάδα κάνοντας consulting σε αυτόνομα εστιατόρια και αλυσίδες γρήγορης εστίασης. Βρίσκεται κάτι λιγότερο από 20 χρόνια στον χώρο των τροφίμων και ποτών και του αρέσει να δημιουργεί περιεχόμενο που αφορά τις τάσεις που θα διαμορφωθούν στο άμεσο μέλλον στην εστίαση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

9 Mins Read

Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.

6 Mins Read

Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας

2 Mins Read

6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό

3 Mins Read

Casanova Complex. Τι λάθος κάνουν οι επιχειρήσεις;

3 Mins Read

Εξατομίκευση: Όταν το «Γεια σου, Νίκο» κάνει τη διαφορά

4 Mins Read

Πώς να χτίσετε ένα ελκυστικό εταιρικό brand στον Τουρισμό και την Εστίαση

6 Mins Read

Customer Journey – Η πορεία του πελάτη μέσα στο ξενοδοχείο

4 Mins Read

Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή

3 Mins Read

Εταιρικό Branding προσέλκυση επαγγελματιών φιλοξενίας

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Επικίνδυνα συστατικά στα ποτά – Μήπως τα περιέχει το αγαπημένο σου;
  • Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.
  • Customer service Ο δεκάλογος των λαθών
  • Η Διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
  • Ανάπτυξη ή απόρριψη; Πότε αξίζει να επενδύεις στους ανθρώπους σου;
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Επικίνδυνα συστατικά στα ποτά – Μήπως τα περιέχει το αγαπημένο σου;
  • Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.
  • Customer service Ο δεκάλογος των λαθών
  • Η Διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.