• ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter Instagram
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Η μαγεία της αναγνώρισης στην εξυπηρέτηση του πελάτη
anagnorisi-stin-eksypiretisi
Beautiful business lady is working at the restaurant and a waitress is bringing her a coffee

Η μαγεία της αναγνώρισης στην εξυπηρέτηση του πελάτη

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Αναγνώριση είναι ως πελάτης να είσαι ορατός, κυριολεκτικά και μεταφορικά, να σε καλωσορίσουν, να σε κάνουν να αισθανθείς σημαντικός, να εκτιμήσουν την παρουσία σου.

Σε οποιονδήποτε κλάδο και αν δραστηριοποιήστε, αν πραγματικά επιθυμείτε να δημιουργήσετε μία δυνατή αγοραστική εμπειρία, παρέχοντας υποδειγματική εξυπηρέτηση, τότε θα πρέπει να δώσετε στους πελάτες σας την πολυπόθητη αναγνώριση (recognition).

Όταν ο πελάτης επιστρέφει ξανά σε σας, είναι δηλαδή κατά κάποιο τρόπο repeater, δείξτε του την «αναγνώριση» αυτή και είναι σίγουρο ότι θα βγείτε κερδισμένοι.

«Δεν το πιστεύω ότι η Amazon ξέρει ποιος είμαι ενώ ο μανάβης μου δεν με ξέρει καν», ήταν η απορία ενός πελάτη, η οποία σε μεγάλο βαθμό καταδεικνύει το γεγονός ότι ιδιαίτερα οι μικρές και τοπικές επιχειρήσεις αδυνατούν να γνωρίσουν καλύτερα τους πελάτες τους.

Το πρόβλημα αυτού του πελάτη δεν ήταν η ποιότητα ή η ποικιλία που διέθετε ο μανάβης του, οι τιμές που χρέωνε ή το ευρύτερο περιβάλλον – τα οποία όλα μπορεί να ήταν άψογα και προσεγμένα. Ήταν ότι δεν υπήρχε καμία αναγνώριση, ότι δεν ήταν πολύ σημαντικός, ότι έμπαινε στο μαγαζί και αντιμετωπιζόταν ως αόρατος (π.χ. κανείς δεν τον χαιρέτισε, οι υπάλληλοι έκαναν κάτι άλλο).

Ακόμα και όταν περιδιάβαινε στα ράφια, κανείς δεν του έδωσε σημασία, κανείς δεν τον κοίταξε καν. Για να τον αποκαλέσουν με το όνομά του, ούτε λόγος (προφανώς δεν το γνώριζαν). Ο εν λόγω πελάτης είχε επισκεφθεί το συγκεκριμένο μαγαζί τουλάχιστον 20 φορές κατά το παρελθόν, έχει «αφήσει» ένα σεβαστό ποσό και γνωρίζει εξ όψεως τους περισσότερους υπαλλήλους του μαγαζιού.

Κάποτε ο Dale Carnegie είχε πει: «Να θυμάστε ότι το όνομα κάποιου είναι γι’ αυτόν ο πιο γλυκός και πιο σημαντικός ήχος σε οποιαδήποτε γλώσσα». Προσωπικά, έχω παρατηρήσει ότι από εκεί που αγοράζω σουβλάκια, δεν ξέρει κανείς το όνομά μου (καθώς και τι αγοράζω συχνά), ούτε φυσικά στο φούρνο, την πιτσαρία, το γυμναστήριο παλαιότερα, το φυτώριο, το βιβλιοπωλείο…

Και όμως αυτή την αναγνώριση την εκτιμάει ο πελάτης, τον κάνει και αισθάνεται πιο άνετα, πιο οικεία. Αναζητά αυτό το human touch, το human connection, αλλιώς, στην εποχή του διαδικτύου, θα έκανε όλες τις αγορές του ηλεκτρονικά. Ας τους την δώσουμε λοιπόν…

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στο Marketing Tips

Photo by @Freepic diller

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΤο Pique macho αντηχεί στην κοιλάδα της πόλης Cochabamba
Next Article Κλειστά συμβόλαια στελεχών
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

By John Protopapadakis

Angostura – Το ιδιότυπο branding που την ξεχώρισε

By John Protopapadakis

Customer service – 9 κυρίαρχες τάσεις

By John Protopapadakis

Repeaters – Αξία ανεκτίμητη ή μήπως όχι;

By Vassilios Canellos

Mail Marketing προς το προσωπικό σας

By Vassilios Canellos

Πως συμβάλλει στο μάρκετινγκ το blog του ξενοδοχείου;

By John Protopapadakis

5 λόγοι γιατί ”ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο”

By Vassilios Canellos

Πως ξεχωρίζει ο καλός σερβιτόρος από τη μάζα;

By John Protopapadakis

Γιατί το να είσαι αγενής στον σερβιτόρο είναι κακή “στρατηγική”

By John Protopapadakis

8 πράγματα που οι πελάτες σου θα ήθελαν να ξέρεις γι’ αυτούς

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Μπακαλιάρος σκορδαλιά και επανάσταση
  • Vinsanto – Ο βασιλιάς των κρασιών της Σαντορίνης
  • Bellini – Πως δημιουργήθηκε;
  • Θέλεις να αλλάξεις αλλά τα παρατάς;
  • Παράπονα πελατών 5 χρήσιμες πρακτικές

Newsletter

Όλα τα άρθρα στα εισερχόμενα σας.

Ευχαριστούμε πολύ!

Δεν χρειάζεται κάτι άλλο από εσάς. Εμείς ρυθμίζουμε όλα τα υπόλοιπα. Αν δεν έρθει αμέσως email επιβεβαίωσης εγγραφής, ελέγξτε το spam folder. 

.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Μπακαλιάρος σκορδαλιά και επανάσταση
  • Vinsanto – Ο βασιλιάς των κρασιών της Σαντορίνης
  • Bellini – Πως δημιουργήθηκε;
  • Θέλεις να αλλάξεις αλλά τα παρατάς;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2023 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.