• ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter Instagram
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Casanova Complex. Το ατόπημα των περισσοτέρων επιχειρήσεων
Casanova Complex

Casanova Complex. Το ατόπημα των περισσοτέρων επιχειρήσεων

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ

Πως θα μπορούσαμε να μεταφράσουμε το Casanova Complex σε επίπεδο επαγγελματικό; Η επιθυμία ενός άνδρα να έχει πολλές ερωμένες, να σαγηνεύσει τις γυναίκες ώστε να τις ρίξει στο κρεβάτι, να τις κατακτήσει χωρίς να δεσμευτεί συναισθηματικά, έχει όνομα: το σύμπλεγμα του Καζανόβα (Casanova complex), από τον διάσημο γυναικοκατακτητή Giacomo Casanova.

Όπως και ο Casanova, έτσι και οι περισσότερες επιχειρήσεις αφιερώνουν χρόνο, χρήμα και προσπάθεια για να κερδίσουν πελάτες (acquisition), εις βάρος των τωρινών πελατών (retention). Επιδίδονται σε ένα ατέρμονο κυνήγι νέων πελατών, δελεάζοντάς τους με προσφορές και χαμηλές τιμές και παραμελούν τους ήδη υπάρχοντες πελάτες.

Με όπλα τη διαφήμιση, τα κίνητρα που παρέχονται στους πωλητές για την εύρεση νέων πελατών (π.χ. μπόνους, «ο πωλητής του μήνα»), αλλά και τις προσφορές, οι εταιρείες διευρύνουν το πελατολόγιό τους (συχνά, ένα μέρος των πελατών αυτών δεν ταιριάζει με τη φιλοσοφία της εταιρείας, με άλλα λόγια είναι μη κερδοφόροι, ωστόσο στο κυνήγι των αριθμών -όσο περισσότεροι τόσο καλύτερα- και των στόχων, όλα τα άλλα λησμονούνται), ξεχνώντας να φροντίσουν και τους ήδη υπάρχοντες πελάτες τους.

Όπως είχε πει πολύ εύστοχα και ο Don Draper: The day you sign a client is the day you start to lose them.

Ως καταναλωτές το έχουμε βιώσει ουκ ολίγες φορές. Είτε πρόκειται για εταιρείες κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ή ασφαλιστικές εταιρείες, είτε για φούρνους, κομμωτήρια, εστιατόρια, ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα και ξενοδοχεία, το σύμπλεγμα του Καζανόβα είναι παντού τριγύρω μας. Αίφνης, αφού μας δελέασαν και μας «κατέκτησαν», μας θεωρούν δεδομένους και δεν δείχνουν πια ότι νοιάζονται για εμάς ή ότι μας θεωρούν σημαντικούς.

Η προσπάθεια εστιάζεται στην πώληση, όταν την ίδια στιγμή θα έπρεπε ένα μέρος των πόρων να κατευθυνθεί και στους παλαιούς πελάτες (π.χ. μελέτη του δείκτη κράτησης, έμφαση στο referral marketing), προκειμένου να διαπιστωθεί αν είναι ικανοποιημένοι και αν είναι πραγματικά πιστοί (ένας τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση ή η επιβράβευση των επαναλαμβανόμενων αγορών).

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΑλλεργίες και διατροφικές ιδιαιτερότητες
Next Article Ανάληψη της προσωπικής σου ευθύνης!
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

By John Protopapadakis

Το μεγαλύτερο λάθος μιας επιχείρησης όταν ανοίγει

By Vassilios Canellos

Search Engine Optimization για ξενοδοχεία

By John Protopapadakis

Angostura – Το ιδιότυπο branding που την ξεχώρισε

By John Protopapadakis

Customer service – 9 κυρίαρχες τάσεις

By John Protopapadakis

Repeaters – Αξία ανεκτίμητη ή μήπως όχι;

By Vassilios Canellos

Mail Marketing προς το προσωπικό σας

By Vassilios Canellos

Πως συμβάλλει στο μάρκετινγκ το blog του ξενοδοχείου;

By John Protopapadakis

5 λόγοι γιατί ”ο πελάτης δεν έχει πάντα δίκιο”

By Vassilios Canellos

Πως ξεχωρίζει ο καλός σερβιτόρος από τη μάζα;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Το μεγαλύτερο λάθος μιας επιχείρησης όταν ανοίγει
  • Behavioral business coaching – πως βοηθάει;
  • Singapore Sling – το αυθεντικό
  • Search Engine Optimization για ξενοδοχεία
  • Μπακαλιάρος σκορδαλιά και επανάσταση

Newsletter

Όλα τα άρθρα στα εισερχόμενα σας.

Ευχαριστούμε πολύ!

Δεν χρειάζεται κάτι άλλο από εσάς. Εμείς ρυθμίζουμε όλα τα υπόλοιπα. Αν δεν έρθει αμέσως email επιβεβαίωσης εγγραφής, ελέγξτε το spam folder. 

.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Το μεγαλύτερο λάθος μιας επιχείρησης όταν ανοίγει
  • Behavioral business coaching – πως βοηθάει;
  • Singapore Sling – το αυθεντικό
  • Search Engine Optimization για ξενοδοχεία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2023 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.