• ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) Instagram
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Billboard effect. Τι είναι και πώς επηρεάζει την κερδοφορία ενός καταλύματος
billboard-effect

Billboard effect. Τι είναι και πώς επηρεάζει την κερδοφορία ενός καταλύματος

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis FEATURED

Ως billboard effect (billboards είναι οι γιγαντοαφίσες που απαντώνται κατά μήκος του οδικού δικτύου, με σκοπό την ενίσχυση του brand awareness – αναγνωρισιμότητα μάρκας) ορίζονται τα οφέλη που αποκομίζουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις από την παρουσία τους σε πλατφόρμες online τουριστικών γραφείων όπως Booking, Expedia κ.α.

Σύμφωνα με αυτή την αρχή, η συνεργασία με online travel agents, ακόμα και αν αφορά περιορισμένο αριθμό δωματίων, ενέχει ορισμένα παράπλευρα οφέλη για ένα κατάλυμα, καθώς άθελά τους διοχετεύουν μερίδα των χρηστών στην εταιρική ιστοσελίδα.

Μάλιστα, σχετική έρευνα του Cornell, που επινόησε τον συγκεκριμένο όρο, κατέδειξε πως μεμονωμένα ξενοδοχεία παρατήρησαν αύξηση μέχρι και 26% στις απευθείας κρατήσεις (σ.σ. η έρευνα είναι από το 2009, ως εκ τούτου ορισμένοι σήμερα την αμφισβητούν), μέσω κυρίως της ιστοσελίδας τους – η αύξηση για δημοφιλή ξενοδοχεία ήταν κατά τι μικρότερη.

billboard-effect-influence

Αυτό μπορούμε να το αντιληφθούμε αν ακολουθήσουμε την τυπική διαδρομή που ακολουθεί ένας χρήστης που θέλει να κλείσει κατάλυμα διαδικτυακά. Αφού τοποθετήσει τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά στη μηχανή αναζήτησης (π.χ. ξενοδοχεία Σκιάθος), συνήθως κινείται ως εξής:

1) Αναζητά ξενοδοχεία σε μεγάλα sites (Booking, TripAdvisor κ.λπ.), που πάντα εμφανίζονται ψηλά (οι εταιρείες αυτές είναι από τους μεγαλύτερους διαφημιζόμενους της Google) και τα οποία έχουν συγκεντρωμένο μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων, διευκολύνοντας έτσι την έρευνα.

2) Εφόσον εντοπίσει 3-4 ξενοδοχεία που ταιριάζουν στις ανάγκες του, ελέγχει τα reviews. Αρκετοί διαβάζουν 6-12 κριτικές για το κάθε ξενοδοχείο, δίνοντας έμφαση στις πιο πρόσφατες αλλά και τις αρνητικές. Αρκετοί διαμορφώνουν εικόνα από τον τρόπο που απαντάει η επιχείρηση στις κριτικές αυτές.

3) Επισκέπτεται τις επίσημες ιστοσελίδες αυτών των ξενοδοχείων. Πάνω από το 90% όσων κλείνουν online ξενοδοχείο επισκέπτονται το εταιρικό site για να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες (π.χ. τιμές, φωτογραφίες, προσφορές, βίντεο).

4) Αποφασίζει εάν θα κάνει απευθείας κράτηση από το site ή μέσω τρίτων (π.χ. επιστρέφοντας στην Booking). Συχνά επικοινωνεί τηλεφωνικά για να διαπραγματευτεί (π.χ. «στην Booking σας βρίσκω πιο φθηνά, γιατί να κλείσω από εσάς;»).

Όπως αντιλαμβανόμαστε, μέσα από τη συνεργασία, έστω και ισχνή, με έναν online travel agent (ΟΤΑ), η σχετικά «άσημη» ιστοσελίδα του μικρού ξενοδοχείου (την οποία δύσκολα κάποιος θα εντόπιζε εξ αρχής, πόσω μάλλον αν στη μηχανή αναζήτησης -για σχετικές λέξεις-κλειδιά- εμφανιζόταν αρκετά χαμηλά), που πλέον είναι ορατή σε ένα ευρύτερο κοινό, εξασφαλίζει επισκεψιμότητα, κάτι που δύναται να μεταφραστεί σε αύξηση, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια, των απευθείας κρατήσεων.

Επιπρόσθετα, το ξενοδοχείο αυτόματα κερδίζει πόντους καθώς συνεργάζεται με έναν ή περισσότερους «αξιόπιστους» συνεργάτες – πόσω μάλλον όταν στους OTA’s φιλοξενούνται πολλές θετικές κριτικές του εν λόγω καταλύματος.

Ως εκ τούτου, θα πρέπει να φροντίσουμε να διατηρήσουμε μια «ισορροπημένη» σχέση με τους ΟΤΑs, η οποία σε καμία περίπτωση δεν θα είναι σχέση εξάρτησης. Αυτό, φυσικά, προϋποθέτει ότι η ιστοσελίδα είναι άκρως λειτουργική και φιλική προς τον χρήστη, η μηχανή κρατήσεων είναι αξιόπιστη και κυρίως ότι το front desk γνωρίζει (με άλλα λόγια, έχει εκπαιδευτεί) πώς να μετατρέψει έναν εν δυνάμει πελάτη που επικοινωνεί τηλεφωνικά σε πελάτη.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι μέσα από το billboard effect μπορεί να βελτιωθεί η κατάταξη της εταιρικής σελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Με άλλα λόγια, η Google επιβραβεύει τις ιστοσελίδες που εμφανίζουν εκθετικές μετρήσεις γύρω από την επωνυμία τους με καλύτερη κατάταξη. Τουτέστιν, όσο περισσότερες αναζητήσεις έχετε, τόσο θα βελτιώνεται και το SEO σας.

Στα επίσης θετικά του billboard effect είναι και η αύξηση των επαναλαμβανόμενων-τακτικών πελατών. Ακόμα και αν οι επισκέπτες έχουν κλείσει μέσα από την Booking, θα μπορούσε το ξενοδοχείο, έχοντας πλέον τα στοιχεία τους και αφού έχουν βιώσει μία «πλούσια» εμπειρία, να τους «δελεάσει» ώστε να επιστρέψουν (και, γιατί όχι, να μεταφέρουν την θετική τους προδιάθεση σε τρίτους).

📖 Σημείωση: Μπορείτε να βρείτε περισσότερα άρθρα σαν αυτό στη σελίδα Marketing Tips

Image by Drazen Zigic on Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΤροφικές αλλεργίες και αλλεργιογόνα
Next Article Tasmanian Scallop Pie – Η Τασμανική πίτα με χτένια
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

By Vassilios Canellos

Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;

By John Protopapadakis

Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι

By Eva Makri

Private dining – Τι είναι;

By Vassilios Canellos

Η δέσμευση των εργαζομένων επηρεάζει την εταιρεία

By Vassilios Canellos

Τοξικό περιβάλλον εργασίας, πως να το καταλάβεις;

By Vassilios Canellos

Η επαυξημένη πραγματικότητα στα ξενοδοχεία

By Vassilios Canellos

Γιατί παραιτούνται τα στελέχη;

By George Anastopoulos

Tasmanian Scallop Pie – Η Τασμανική πίτα με χτένια

By Vassilios Canellos

Τροφικές αλλεργίες και αλλεργιογόνα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;
  • Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι
  • Private dining – Τι είναι;
  • Πως να μειώσω το άγχος;
  • Η δέσμευση των εργαζομένων επηρεάζει την εταιρεία

Newsletter

Όλα τα άρθρα στα εισερχόμενα σας.

Ευχαριστούμε πολύ!

Δεν χρειάζεται κάτι άλλο από εσάς. Εμείς ρυθμίζουμε όλα τα υπόλοιπα. Αν δεν έρθει αμέσως email επιβεβαίωσης εγγραφής, ελέγξτε το spam folder. 

.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;
  • Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι
  • Private dining – Τι είναι;
  • Πως να μειώσω το άγχος;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2023 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.