Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν επηρεάσει βαθιά τον κλάδο της φιλοξενίας με διάφορους τρόπους, μεταμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους, εμπορεύονται τις υπηρεσίες τους και διαχειρίζονται τη φήμη τους. Καλύτερα ή χειρότερα δεν μπορεί κανείς να παρεκλίνει από αυτή τη ροή διότι έχει γίνει μονόδρομος.
Ας δούμε ορισμένες βασικές αλλαγές που έφεραν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στη φιλοξενία
Δέσμευση και αλληλεπίδραση πελατών: Οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν στις επιχειρήσεις φιλοξενίας απευθείας κανάλια αλληλεπίδρασης με τρέχοντες αλλά και με δυνητικούς πελάτες. Τα ξενοδοχεία, τα εστιατόρια και οι ταξιδιωτικές εταιρείες μπορούν να αλληλεπιδράσουν με το κοινό τους μέσω αναρτήσεων, σχολίων, μηνυμάτων και ζωντανών συνομιλιών, ενισχύοντας έτσι τις σχέσεις και αντιμετωπίζοντας ερωτήματα και ανησυχίες πελατών, άμεσα και σε πραγματικό χρόνο.
Μάρκετινγκ και προώθηση επωνυμίας: Οι πλατφόρμες αυτές προσφέρουν ισχυρά εργαλεία μάρκετινγκ που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις φιλοξενίας να προβάλλουν τις προσφορές τους σε ένα παγκόσμιο κοινό. Μέσω οπτικά ελκυστικού περιεχομένου, όπως φωτογραφίες, βίντεο και γραπτό λόγο δημιουργείται από τους ίδιους τους χρήστες, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν συναρπαστικές αφηγήσεις που να έχουν απήχηση στο κοινό-στόχο τους και να αυξάνουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και την δέσμευση των πελατών.
Περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (User Generated Content): Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν τους χρήστες να μοιράζονται τις εμπειρίες και τις απόψεις τους, δημιουργώντας πολύτιμο περιεχόμενο που δημιουργείται από τους ίδιους το οποίο έχει πολύ μεγαλύτερη αξία. Οι αυθεντικές κριτικές των ίδιων των πελατών έχει πολύ μεγάλη σημασία για τις επιχειρήσεις φιλοξενίας. Οι θετικές κριτικές, οι ωραίες φωτογραφίες και οι προτάσεις από ικανοποιημένους πελάτες μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τις αγοραστικές αποφάσεις των πιθανών επισκεπτών και να ενισχύσουν την αξιοπιστία και τη φήμη των ξενοδοχείων, των εστιατορίων και των ταξιδιωτικών προορισμών γενικότερα.
Influencer Marketing: Οι επιχειρήσεις φιλοξενίας κάπου κάπου, συνεργάζονται με influencers και bloggers για να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους και να προσεγγίσουν νέο ίσως κοινό. Οι influencers είναι άτομα με χιλιάδες ακόλουθους και αφοσιωμένες κοινότητες. Επιδιώκουν να δημιουργήσουν συναρπαστικό περιεχόμενο με ξενοδοχεία, θέρετρα και γαστρονομικές εμπειρίες, αξιοποιώντας αποτελεσματικά την επιρροή τους για να αυξήσουν τις κρατήσεις και να βελτιώσουν την αναγνωρισιμότητα ενός brand.
Σχόλια πελατών και διαχείριση φήμης: Οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης χρησιμεύουν ως σημαντικά κανάλια σχολίων όπου οι πελάτες μπορούν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους, θετικές και αρνητικές, με ένα ευρύ κοινό. Οι επιχειρήσεις φιλοξενίας μπορούν να παρακολουθούν και να απαντούν σε κριτικές και σχόλια, να αντιμετωπίζουν τις ανησυχίες, να επιλύουν ζητήματα και να επιδεικνύουν δέσμευση για την ικανοποίηση των πελατών και την άριστη εξυπηρέτηση. Η αποτελεσματική διαχείριση της φήμης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση μιας θετικής εικόνας της επωνυμίας και τον μετριασμό του αντίκτυπου των αρνητικών σχολίων.
Έρευνα αγοράς και πληροφορίες: Τα analytics παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τις προτιμήσεις, τις τάσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών στον κλάδο της φιλοξενίας. Παρακολουθώντας τις μετρήσεις αφοσίωσης, την ανάλυση συναισθήματος και τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού, οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκτήσουν αξιόπιστα στοιχεία για να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ, να προσαρμόσουν τις προσφορές τους ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών και να παραμείνουν μπροστά από τους ανταγωνιστές τους.
Πιστότητα και Διατήρηση Πελατών: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιτρέπουν στις επιχειρήσεις φιλοξενίας να καλλιεργούν ουσιαστικές σχέσεις με τους πελάτες πέρα από τις φυσικές τους επισκέψεις, ενισχύοντας την εγγύτητα. Προσφέροντας αποκλειστικές προσφορές, προγράμματα επιβράβευσης και εξατομικευμένη επικοινωνία μέσω κοινωνικών καναλιών, οι επιχειρήσεις μπορούν να δώσουν κίνητρα για να επιβραβεύσουν την αφοσίωση των πελατών, να ενθαρρύνουν την επανάληψη της διαμονής τους και να ενισχύσουν τις μακροπρόθεσμες σχέσεις με το κοινό τους.
Συνοπτικά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει αναπόσπαστο μέρος του κλάδου της φιλοξενίας, δίνοντας τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να συνδεθούν με τους πελάτες, να ενισχύσουν την παρουσία τους και να οδηγήσουν την επιχειρηματική ανάπτυξη σε έναν όλο και πιο ψηφιακό και διασυνδεδεμένο κόσμο. Η αποτελεσματική αξιοποίηση της δύναμης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις φιλοξενίας να παραμείνουν ανταγωνιστικές και ενήμερες ώστε να ανταποκρίνονται γρήγορα στις εξελισσόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και στη δυναμική της αγοράς.
Image By freepik