Η εκπαίδευση προσωπικού στον κλάδο του F&B έχει γίνει επιβεβλημένη, ειδικά τα τελευταία χρόνια. Ο λόγος είναι η απώλεια αρκετών χιλιάδων έμπειρων υπαλλήλων και η προσθήκη πολλών νέων με ανεπαρκείς γνώσεις και δεξιότητες.
Οι μέθοδοι εκπαίδευσης για το προσωπικό Τροφίμων και Ποτών (F&B) ποικίλλουν ανάλογα με τις ειδικές ανάγκες της επιχείρησης, το επίπεδο τεχνογνωσίας που απαιτείται και το είδος της υπηρεσίας F&B που προσφέρεται σε κάθε εγκατάσταση.
Ακολουθούν ορισμένες κοινές μέθοδοι εκπαίδευσης προσαρμοσμένες για το προσωπικό του F&B:
Workshops and Seminars: Η υλοποίηση σεμιναρίων με θέματα όπως η εξυπηρέτηση πελατών, η ασφάλεια των τροφίμων, ο συνδυασμός κρασιών με φαγητό, η επίλυση παραπόνων, μπορεί να προσφέρει πολύτιμες γνώσεις και δεξιότητες στο προσωπικό. Αυτές οι συνεδρίες μπορούν να πραγματοποιηθούν από στελέχη της επιχείρησης που έχουν τα προσόντα να λειτουργήσουν ως εκπαιδευτές ή εξωτερικούς συνεργάτες, ειδικούς στον τομέα τους.
Online Training Modules: Η χρήση κάποιας πλατφόρμας διαδικτυακής εκπαίδευσης ή η ανάπτυξη προσαρμοσμένων ενοτήτων ηλεκτρονικής εκπαίδευσης στην οποία να έχει πρόσβαση το προσωπικό, μπορεί να είναι αποτελεσματική για την παροχή τυποποιημένου εκπαιδευτικού υλικού, ανάλογα με το τμήμα και τη θέση. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει την ασύγχρονη παρακολούθηση των μαθημάτων και μπορεί να φιλοξενήσει μέλη του προσωπικού από διαφορετικές τοποθεσίες. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο όταν το προσωπικό πρέπει να παρακολουθήσει μαθήματα πολύ πριν κληθεί να έρθει για να ξεκινήσει.
External Certifications: Η ενθάρρυνση του προσωπικού να επιδιώξει πιστοποιήσεις από ανεξάρτητους φορείς, όπως πιστοποιήσεις HACCP – ασφάλειας τροφίμων ή διαπίστευση σομελιέ, μπορεί να δείξει ποια άτομα της ομάδας είναι δεσμευμένα στη συνεχή βελτίωση τους. Κατόπιν μπορεί να παράσχει ως bonus την κάλυψη των εξόδων για μια μεγαλύτερης έκτασης πιστοποίηση με έξοδα της εταιρείας.
Cross-Training: Η διασταυρούμενη εκπαίδευση του προσωπικού σε διαφορετικούς ρόλους στη λειτουργία του F&B μπορεί να βελτιώσει την ευελιξία και την αποτελεσματικότητα. Για παράδειγμα, ένας σερβιτόρος του εστιατορίου, μπορεί να εκπαιδευθεί στα καθήκοντα του Bar σε ώρες αιχμής ή ένας σερβιτόρος του Bar μπορεί να συμμετάσχει στο σέρβις των ποτών σε ένα a la carte εστιατόριο και να μάθει λεπτομέρειες για τα κρασιά.
On-the-Job Training (OJT): Αυτή είναι μια από τις πιο κοινές μεθόδους εκπαίδευσης. Τα νέα μέλη του προσωπικού κάνουν shadowing σε έμπειρους υπαλλήλους για να μάθουν τα καθήκοντα και τις διαδικασίες που εμπλέκονται στους ρόλους τους. Το OJT επιτρέπει την πρακτική εκμάθηση και την άμεση ανατροφοδότηση.
Role Playing: Οι ασκήσεις που βασίζονται σε υιοθέτηση ρόλων μπορούν να προσομοιώσουν σενάρια πραγματικής εργασίας που μπορεί να αντιμετωπίσει το προσωπικό του F&B, όπως ο χειρισμός δύσκολων πελατών, η λήψη παραγγελιών ή η αντιμετώπιση παραπόνων. Αυτή η μέθοδος βοηθά το προσωπικό να εξασκήσει τις δεξιότητες επικοινωνίας του και την επίλυση προβλημάτων σε ένα ασφαλές περιβάλλον.
Ακολουθώντας κάποιες από αυτές τις μεθόδους ή συνδυάζοντας αυτές που σας εξυπηρετούν, τα F&B τμήματα ή καταστήματα, μπορούν να διασφαλίσουν ότι το προσωπικό τους θα είναι καλά καταρτισμένο για να παρέχει σωστές υπηρεσίες και να τηρεί τα πρότυπα που έχει ορίσει η Διοίκηση
Η προσαρμογή της εκπαιδευτικής προσέγγισης στις συγκεκριμένες ανάγκες της εταιρείας, δημιουργώντας διαφορετικά προγράμματα εκμάθησης ανάλογα με την εμπειρία του προσωπικού μπορεί να μεγιστοποιήσει την αποτελεσματικότητα του κάθε εκπαιδευτικού προγράμματος.