Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » ISO 9001 τι είναι και πως το αποκτά κανείς;
ISO 9001

ISO 9001 τι είναι και πως το αποκτά κανείς;

Food & Beverage MagazineBy Food & Beverage Magazine ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ 5 Mins Read

Το ISO 9001 είναι ένα διεθνές πρότυπο που καθορίζει τις απαιτήσεις για ένα Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (QMS). Εκδόθηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO) και στοχεύει στη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων και των υπηρεσιών, καθώς και στην ικανοποίηση των πελατών.

Βασικές Αρχές του ISO 9001

Το πρότυπο βασίζεται σε επτά θεμελιώδεις αρχές διαχείρισης ποιότητας:

  • Εστίαση στον Πελάτη: Η κατανόηση και η ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη είναι κεντρική προτεραιότητα.
  • Ηγεσία: Οι ηγέτες πρέπει να δημιουργούν και να διατηρούν ένα περιβάλλον που ενισχύει τη δέσμευση των εργαζομένων προς τους στόχους του οργανισμού.
  • Συμμετοχή των Ατόμων: Όλα τα επίπεδα προσωπικού είναι κρίσιμα για την επίτευξη των στόχων ποιότητας.
  • Διαδικασιακή Προσέγγιση: Οι δραστηριότητες πρέπει να προσεγγίζονται ως αλληλένδετες διαδικασίες που συνεισφέρουν στη συνολική αποτελεσματικότητα.
  • Βελτίωση: Η συνεχής βελτίωση είναι ένας διαρκής στόχος του QMS.
  • Τεκμηριωμένη Λήψη Αποφάσεων: Οι αποφάσεις πρέπει να βασίζονται σε ανάλυση δεδομένων και πληροφοριών.
  • Διαχείριση Σχέσεων: Η διαχείριση των σχέσεων με ενδιαφερόμενα μέρη, όπως προμηθευτές και πελάτες, είναι κρίσιμη για την επιτυχία.

Απαιτήσεις του ISO 9001

Το ISO 9001 περιλαμβάνει μια σειρά από απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιήσει ένας οργανισμός για να πιστοποιηθεί:

  • Πλαίσιο του Οργανισμού: Κατανόηση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος, καθώς και των αναγκών των ενδιαφερόμενων μερών.
  • Ηγεσία: Δέσμευση από τη διοίκηση για την υιοθέτηση και υποστήριξη του QMS.
  • Σχεδιασμός: Καθορισμός στόχων ποιότητας και αξιολόγηση κινδύνων και ευκαιριών.
  • Υποστήριξη: Επικοινωνία, εκπαίδευση, τεκμηρίωση και άλλοι πόροι για την υποστήριξη του QMS.
  • Λειτουργία: Καθορισμός, υλοποίηση και διαχείριση διαδικασιών για την παροχή προϊόντων και υπηρεσιών.
  • Αξιολόγηση Απόδοσης: Παρακολούθηση, μέτρηση και ανάλυση της απόδοσης του QMS.
  • Βελτίωση: Αντιμετώπιση μη συμμορφώσεων και υλοποίηση διορθωτικών ενεργειών.
Μπορεί να σας αρέσει:  Restaurant Operations Manual

Οφέλη της Πιστοποίησης ISO 9001

Η εφαρμογή και η πιστοποίηση ISO 9001 παρέχει πολλαπλά οφέλη στους οργανισμούς:

  • Αυξημένη Ικανοποίηση Πελατών: Η προσήλωση στην ποιότητα οδηγεί σε καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες.
  • Βελτιωμένη Αποδοτικότητα: Οι διαδικασίες γίνονται πιο αποδοτικές και δομημένες.
  • Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα: Η πιστοποίηση αποτελεί ένδειξη αξιοπιστίας για τους πελάτες.
  • Συμμόρφωση με Κανονισμούς: Διασφάλιση ότι οι διαδικασίες πληρούν τις νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις.
  • Προώθηση Συνεχούς Βελτίωσης: Το QMS ενθαρρύνει τη συνεχή αναβάθμιση και προσαρμογή.

Διαδικασία Πιστοποίησης

  • Αρχικός Έλεγχος: Εξέταση της τρέχουσας κατάστασης και των διαδικασιών του οργανισμού.
  • Ανάπτυξη QMS: Δημιουργία ή αναβάθμιση των διαδικασιών σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ISO 9001.
  • Εσωτερικός Έλεγχος: Έλεγχος για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης του QMS.
  • Επιλογή Φορέα Πιστοποίησης: Συνεργασία με έναν ανεξάρτητο φορέα για την αξιολόγηση.
  • Εξωτερικός Έλεγχος: Ο φορέας διενεργεί έλεγχο και, εφόσον πληρούνται οι απαιτήσεις, εκδίδει την πιστοποίηση.

Αναθεωρήσεις του ISO 9001

Το πρότυπο αναθεωρείται περιοδικά για να παραμένει επίκαιρο. Η τελευταία έκδοση, το ISO 9001:2015, εστιάζει περισσότερο στη διαχείριση κινδύνων, την ηγεσία και την προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των οργανισμών.

Συχνές Ερωτήσεις για το ISO 9001

Τι είναι το ISO 9001 και γιατί είναι σημαντικό;

Το ISO 9001 είναι ένα διεθνές πρότυπο για τη διαχείριση ποιότητας που βοηθά τους οργανισμούς να βελτιώνουν τις διαδικασίες τους, να παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και να ικανοποιούν τους πελάτες τους.

Ποιος μπορεί να το εφαρμόσει;

Το πρότυπο μπορεί να εφαρμοστεί από οποιονδήποτε οργανισμό, ανεξαρτήτως μεγέθους, τομέα ή γεωγραφικής θέσης.

Ποιες είναι οι βασικές απαιτήσεις του;

Οι βασικές απαιτήσεις περιλαμβάνουν την κατανόηση του πλαισίου του οργανισμού, τη δέσμευση της ηγεσίας, τον σχεδιασμό, την υποστήριξη, την υλοποίηση, την αξιολόγηση απόδοσης και τη συνεχή βελτίωση.

Μπορεί να σας αρέσει:  Τροφικές αλλεργίες και αλλεργιογόνα

Ποια είναι τα οφέλη της πιστοποίησης ISO 9001;

Αυξημένη ικανοποίηση πελατών, βελτιωμένη αποδοτικότητα, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, συμμόρφωση με κανονισμούς και προώθηση συνεχούς βελτίωσης.

Πόσο διαρκεί η διαδικασία πιστοποίησης;

Ο χρόνος εξαρτάται από το μέγεθος και την πολυπλοκότητα του οργανισμού, αλλά συνήθως απαιτούνται μερικοί μήνες για την πλήρη υλοποίηση και πιστοποίηση.

Ποια είναι η διάρκεια ισχύος της πιστοποίησης;

Η πιστοποίηση ισχύει για τρία χρόνια, με ετήσιους επιτηρησιακούς ελέγχους για τη διασφάλιση της συνεχούς συμμόρφωσης.

Τι κόστος έχει η πιστοποίηση;

Το κόστος εξαρτάται από τον οργανισμό, το μέγεθος, τον αριθμό των διαδικασιών και τον φορέα πιστοποίησης.

Πρέπει να έχουμε ήδη QMS για να πιστοποιηθούμε;

Όχι απαραίτητα, αλλά πρέπει να αναπτύξετε και να εφαρμόσετε ένα QMS σύμφωνα με τις απαιτήσεις του προτύπου πριν από την πιστοποίηση.

Τι γίνεται αν ο οργανισμός μας δεν συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις;

Πρέπει να γίνουν διορθωτικές ενέργειες και επανέλεγχος για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση.

Ποιες είναι οι κύριες αλλαγές στην έκδοση ISO 9001:2015;

Εστίαση στη διαχείριση κινδύνων, στην ηγεσία και στη μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των οργανισμών.

Στην Ελλάδα, αρκετοί διαπιστευμένοι φορείς προσφέρουν υπηρεσίες πιστοποίησης κατά ISO 9001. Ορισμένοι από τους κυριότερους οργανισμούς περιλαμβάνουν:

Η TÜV HELLAS έχει πιστοποιήσει περισσότερες από 10.000 εταιρείες στην Ελλάδα και άλλες χώρες, κατέχοντας ηγετική θέση στον τομέα της πιστοποίησης. TÜV HELLAS
Η TÜV AUSTRIA είναι κορυφαίος οργανισμός πιστοποίησης και επιθεώρησης, προσφέροντας υπηρεσίες πιστοποίησης σύμφωνα με τα πρότυπα ISO 9001, ISO 14001 και ISO 45001.  Tuvaustria Hellas
BQC Πιστοποίηση Συστημάτων Διαχείρισης Εταιρεία που προσφέρει υπηρεσίες πιστοποίησης συστημάτων διαχείρισης, συμπεριλαμβανομένου του ISO 9001. BQC
DQS Hellas Παρέχει υπηρεσίες πιστοποίησης συστημάτων διαχείρισης ποιότητας σύμφωνα με το πρότυπο ISO 9001. DQS Global
TBC Hellas Προσφέρει εξειδικευμένη υποστήριξη σε εταιρείες για συστήματα διαχείρισης και πιστοποίηση αυτών.  ΤΒC Ελλάς
ISO Experts Αξιόπιστη εταιρεία πιστοποίησης ISO, παρέχοντας συμβουλευτικές υπηρεσίες σε επιχειρήσεις. Isoexperts

Επιπλέον, το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) διατηρεί πίνακα διαπιστευμένων φορέων πιστοποίησης συστημάτων σύμφωνα με διάφορα πρότυπα. ΕΣΥΔ

Η επιλογή του κατάλληλου φορέα πιστοποίησης εξαρτάται από τις συγκεκριμένες ανάγκες και απαιτήσεις της επιχείρησής σας. Συνιστάται η επικοινωνία με τους παραπάνω οργανισμούς για περισσότερες πληροφορίες και προσφορές.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΤεχνικές πωλήσεων κρασιού για σερβιτόρους
Next Article Πιστοποίηση Travelife για Ξενοδοχεία
Food & Beverage Magazine

Η ομάδα του Food & Beverage Magazine αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες, εθελοντές αρθρογράφους με εξειδίκευση στον τομέα του F&B που επιθυμούν να αναρτούν άρθρα ως μέρος της ομάδας κι όχι επώνυμα. Με έμφαση στην ποιότητα των κειμένων αλλά και την προσεγμένη αισθητική, η ομάδα δημιουργεί περιεχόμενο που καλύπτει θέματα όπως οι νέες τάσεις στη γαστρονομία, οι τεχνικές εξυπηρέτησης, η βιωσιμότητα και οι επιχειρηματικές στρατηγικές για τον κλάδο. Με αφοσίωση στη συνεχή ενημέρωση και την παροχή πρακτικών συμβουλών, η ομάδα στοχεύει να εμπνεύσει και να ενδυναμώσει τους επαγγελματίες του F&B.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

3 Mins Read

Απλοί τρόποι ελέγχου αποθεμάτων σε μικρές επιχειρήσεις Bar

2 Mins Read

Τι είναι τα Standard Operating Procedures (SOP) και που χρειάζονται

4 Mins Read

Γιατί οι κατηγορίες ξενοδοχείων δεν είναι οι ίδιες σε όλες τις χώρες

4 Mins Read

Ελληνικό Πρωινό – Greek Breakfast

5 Mins Read

Ποιες είναι οι πιστοποιήσεις των ξενοδοχείων;

6 Mins Read

Πιστοποίηση Travelife για Ξενοδοχεία

4 Mins Read

ISO 14001: Οδηγός για ένα Πράσινο Μέλλον

6 Mins Read

ISO 22000 τι είναι και πως το αποκτά μια επιχείρηση;

5 Mins Read

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.