• ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook Twitter LinkedIn
Facebook Twitter Instagram
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Τι είναι τα Standard Operating Procedures (SOP) και που χρειάζονται
standard-operating-procedures-sop
Elegant man in office. Businessman in white shirt. Man works with laptop.

Τι είναι τα Standard Operating Procedures (SOP) και που χρειάζονται

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τα Standard Operating Procedures (SOP) είναι μια σειρά διαδικασιών που πρέπει να ακολουθούνται για την ολοκλήρωση εργασιών σύμφωνα με τους κανονισμούς της επιχείρησης.

Μέσα σε αυτές τις διαδικασίες καθορίζονται τα πρότυπα λειτουργίας της επιχείρησής.
Τα SOP παίζουν σημαντικό ρόλο στη μικρή επιχείρησή. Τα SOP είναι πολιτικές, διαδικασίες και πρότυπα που χρειάζονται στη λειτουργία, στο μάρκετινγκ και στη διαχείριση, οι οποίες θα πρέπει να ακολουθούνται με απόλυτη πειθαρχία προκειμένου να διασφαλιστεί η επιτυχία.

Τα Standard Operating Procedures μπορούν να επιτύχουν:

  • αποδοτικότητα και επομένως κερδοφορία
  • συνέπεια και αξιοπιστία στην παραγωγή και την εξυπηρέτηση
  • λιγότερα λάθη σε όλους τους τομείς
  • έναν τρόπο επίλυσης συγκρούσεων μεταξύ των συναδέλφων
  • ένα υγιές και ασφαλές περιβάλλον
  • προστασία των εργοδοτών σε τομείς πρόληψης ατυχημάτων

Η ανάπτυξη ενός SOP αφορά τη συστηματοποίηση όλων των διαδικασιών σας και την τεκμηρίωσή τους. Κάθε επιχειρηματίας έχει τη δική του πολιτική και στυλ διοίκησης, και κάθε επιχειρηματικός κλάδος έχει τις δικές του βέλτιστες πρακτικές.

Κατά συνέπεια δεν θα δείτε δύο επιχειρήσεις με πανομοιότυπους SOP. Παρόλα αυτά, οι μετακινήσεις στελεχών φέρνουν την τεχνογνωσία του ενός στον άλλον επιχειρηματία και κάποια SOP δύναται να μοιάζουν.

Παρακάτω είναι μια λίστα με μερικά τυπικά SOP, τα οποία θα βρείτε ή θα χρειαστεί να δημιουργήσετε μέσα σε ένα ξενοδοχείο

Παραγωγή / Λειτουργίες

  • βήματα γραμμής παραγωγής
  • συντήρηση εξοπλισμού, διαδικασίες επιθεώρησης
  • εκπαίδευση νέων υπαλλήλων

Οικονομία και Διοίκηση

  • διαδικασίες χρέωσης και είσπραξης
  • μεγιστοποίηση ταμειακής ροής

Μάρκετινγκ, πωλήσεις και εξυπηρέτηση πελατών

  • έγκριση εξωτερικών επικοινωνιών: δελτία τύπου, κοινωνικά μέσα, αγγελίες, κ.λπ.
  • προετοιμασία προσφορών
  • διαδικασία παροχής υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένων των χρόνων απόκρισης
  • πολιτικές επιστροφής χρημάτων από ακυρώσεις κρατήσεων
  • αναγνώριση / επίλυση παραπόνων, σχόλια και προτάσεις πελατών

Απασχολούμενο προσωπικό

  • περιγραφές εργασίας
  • προσανατολισμός και εκπαίδευση των εργαζομένων
  • διορθωτικές κινήσεις
  • κριτικές απόδοσης
  • χρήση διαδικτύου και κοινωνικών μέσων από το προσωπικό με tag της εταιρείας

Νομικά

  • πολιτική απορρήτου – GDPR
  • χειρισμός πελατών με αλλεργίες

Συμβουλές για τα SOP

  • δημιουργία πριν από την ανακοίνωση τους και επανεξέταση τουλάχιστον ετησίως
  • χρήση σαφούς, συνοπτικής γλώσσας έτσι ώστε οι διαδικασίες να είναι απόλυτα κατανοητές
  • το επίπεδο λεπτομέρειας στα SOP θα πρέπει να παρέχει επαρκή πληροφόρηση
  • κρατήστε αντίγραφα των SOP εκτυπωμένα , έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν τους υπαλλήλους αλλά κι από τους ελεγκτές.
  • όσο περισσότεροι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων, τόσο πιο επιτακτική ή ύπαρξη τους

Photo by prostooleh

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΤι περιμένουν από εσάς οι πελάτες σας στα social media
Next Article Πως να συντάξεις και να εφαρμόσεις τα Standard Operating Procedures
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι στέλεχος στον κλάδο του F&B με ισχυρό γνωσιακό υπόβαθρο στον τομέα των τροφίμων και ποτών. Έχει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση ομάδων, στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων (ISO). Διαθέτει εμπειρία στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing. Συμμετέχει στην ομάδα εισηγητών του F&B Management Diploma του IST College. Εργάζεται στο La Marquise Luxury Resort Complex στη Ρόδο ως Food & Beverage Director.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

By Vassilios Canellos

Πρότυπες συνταγές – Τι είναι;

By Vassilios Canellos

Food & Beverage Management σπουδές

By Vassilios Canellos

Αποτελεσματική εκπαίδευση των νεαρών

By Hellenic Hotels Team

Απλοί τρόποι οργάνωσης της της κουζίνας

By Vassilios Canellos

Τι είναι το key performance indicator (KPI);

By Vassilios Canellos

Πως ξεχωρίζει ο καλός σερβιτόρος από τη μάζα;

By John Protopapadakis

22 πρακτικές μάρκετινγκ για εστιατόρια

By Vassilios Canellos

Σαμπάνια, ένα ποτό συνώνυμο του κύρους και της γιορτής

By Vassilios Canellos

Τρόποι που βοηθούν τον έλεγχο του κόστους στο bar

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Μπακαλιάρος σκορδαλιά και επανάσταση
  • Vinsanto – Ο βασιλιάς των κρασιών της Σαντορίνης
  • Bellini – Πως δημιουργήθηκε;
  • Θέλεις να αλλάξεις αλλά τα παρατάς;
  • Παράπονα πελατών 5 χρήσιμες πρακτικές

Newsletter

Όλα τα άρθρα στα εισερχόμενα σας.

Ευχαριστούμε πολύ!

Δεν χρειάζεται κάτι άλλο από εσάς. Εμείς ρυθμίζουμε όλα τα υπόλοιπα. Αν δεν έρθει αμέσως email επιβεβαίωσης εγγραφής, ελέγξτε το spam folder. 

.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Μπακαλιάρος σκορδαλιά και επανάσταση
  • Vinsanto – Ο βασιλιάς των κρασιών της Σαντορίνης
  • Bellini – Πως δημιουργήθηκε;
  • Θέλεις να αλλάξεις αλλά τα παρατάς;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2023 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.