Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Πιστοί πελάτες. Όταν παραπονεθούν, φροντίστε να τους ακούσετε.
Πιστοί-πελάτες

Πιστοί πελάτες. Όταν παραπονεθούν, φροντίστε να τους ακούσετε.

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΠΟΝΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 3 Mins Read

Πιστοί πελάτες. Όταν παραπονεθούν, φροντίστε να τους ακούσετε. Ο πιστός πελάτης είναι αξία ανεκτίμητη για οποιαδήποτε επιχείρηση. Οι λόγοι είναι πολλοί και μάλλον προφανείς: θα επιστρέψει, θα αγοράσει και άλλα προϊόντα/υπηρεσίες της επιχείρησης, θα μας διαφημίσει, θα γράψει θετική κριτική και θα κλείσει τα αυτιά σε ανταγωνιστικές προσφορές.

Ωστόσο υπάρχει και ένα ακόμα όφελος, λιγότερο προφανές αλλά εξίσου σημαντικό. Οι πιστοί πελάτες μπορεί να μας συγχωρέσουν, όταν προκύψει η στραβή. Είναι επίσης πολύ πιθανό να παραπονεθούν, γιατί θέλουν να μας δουν να βελτιωνόμαστε.

Όταν λοιπόν το κάνει, φροντίστε να τον ακούσετε και να του δείξετε ότι είναι σημαντικός. Αν δεν το κάνετε, θα το κάνει ο ανταγωνιστής σας. Είναι η κρίσιμη στιγμή κατά την οποία θα του δείξετε πόσο καλοί είστε (όπως λέει και ο λαός μας, «ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται»).

Η σύζυγος μου ήταν ο ορισμός της πιστής πελάτισσας, όσον αφορούσε τουλάχιστον το κρεοπωλείο στην Αρτέμιδα από όπου ψώνιζε ανελλιπώς. Πάντα ψώνιζε από εκεί όλα τα κρεατικά, ούσα ικανοποιημένη με την ποιότητα των κρεάτων που διέθετε. Πάντα μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για τα παλικάρια που εργάζονταν εκεί. Ακόμα και όταν το κρεοπωλείο μεταφέρθηκε δύο χιλιόμετρα μακριά, συνέχισε να το επισκέπτεται, παρόλο που πλέον δεν ήταν στον δρόμο της. Για να χρησιμοποιήσω μια έκφραση του συρμού, «το είχε κτίσει το μαγαζί».

Πιστοί-πελάτες-και-διαχειριση-παραπονου

Πριν δύο λοιπόν εβδομάδες ήταν η πρώτη φορά που το κρέας τους (τηγανιά χοιρινή, εν προκειμένω) κυριολεκτικά δεν τρωγόταν. Ηταν τόσο χάλια, που δεν το δώσαμε ούτε καν στα δύο γατιά που μας επισκέπτονται καθημερινά.

Μπορεί να σας αρέσει:  Πως το σπίτι μπορεί να μας τροφοδοτεί με επιπλέον άγχος

Η σύζυγος, ούσα δυσαρεστημένη αποφάσισε να παραπονεθεί “για το άθλιο κρέας” την επόμενη φορά που θα πήγαινε. Όπως και έκανε. Η απάντηση του υπαλλήλου ήταν «τι να σας πω, δεν ξέρω, ίσως ήταν θηλυκό αντί για αρσενικό, οπότε έχει διαφορά στη γεύση». Μάλιστα, το κρέας που αγόρασε εκείνη την ημέρα το πλήρωσε κανονικά – προφανώς ο υπάλληλος δεν έκρινε ότι το ελαττωματικό προϊόν που της έδωσε έχριζε αντικατάστασης.

Ο τρόπος που ο υπάλληλος χειρίστηκε το παράπονο ενός πιστού πελάτη, που θα μπορούσε κάλλιστα να είχε φύγει και να μην παραπονεθεί ποτέ- συνιστά ένδειξη ερασιτεχνισμού. Τέτοια παράπονα είναι δώρα και είναι η χρυσή ευκαιρία για να τους δείξετε πόσο σημαντικοί είναι για εσάς. Είναι η χρυσή ευκαιρία για να μεγαλουργήσετε και να δημιουργήσετε ενθουσιασμένους πελάτες.

Φανταστείτε τώρα τον υπάλληλο να άκουγε προσεκτικά, να έλεγε «σας ευχαριστούμε που μας το αναφέρατε», να ζητήσει συγγνώμη, να κρατήσει σημειώσεις και φυσικά να παρέχει ατελώς το κρέας, για το οποίο μάλιστα θα ρωτούσε την επόμενη φορά πώς ήταν. Δύσκολο, σωστά;

Και τώρα, κάποιος θα πει ότι ο υπάλληλος, που παρεμπιπτόντως είναι χρόνια στο συγκεκριμένο μαγαζί, δεν έχει τη δικαιοδοσία να το κάνει αυτό. Κακώς! Οι υπάλληλοι αυτοί πρέπει να εξουσιοδοτούνται από τον εργοδότη τους, όταν αυτοί δεν είναι κοντά, ώστε να χειριστούν αποτελεσματικά δύσκολες καταστάσεις. Αν πραγματικά θέλουν, αμφότεροι, να ικανοποιήσουν έναν δυσαρεστημένο πελάτη και να μην τον χάσουν. Γι’ αυτό, την επόμενη φορά που οι πιστοί πελάτες παραπονεθούν, φροντίστε να τους ακούσετε.

Σημείωση: Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα Marketing Tips. Είναι το προσωπικό ιστολόγιο του Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη με άρθρα που προέρχονται από αποσπάσματα των βιβλίων του, αλλά και από το διαδίκτυο. O Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι customer service και complaint management expert, αλλά και συγγραφέας του βιβλίου “Παράπονα Πελατών”.

Μπορεί να σας αρέσει:  Life Coaching και Προσωπική Ανάπτυξη

Image by bublikhaus on Freepik, Image by Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleEnipeas Ultra Premium ένας γαστρονομικός θησαυρός
Next Article Μέθοδοι παρασκευής καφέ
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

5 Mins Read

Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.

5 Mins Read

Ψεύτικες κριτικές στα ξενοδοχεία, κυνηγοί αποζημιώσεων.

6 Mins Read

Οι προσδοκίες των πελατών πίσω από κάθε αξιολόγηση

3 Mins Read

Positive Feedback. Η δύναμη της θετικής ανατροφοδότησης στον εργασιακό χώρο

4 Mins Read

Όταν οι Online Κριτικές Γίνονται Όπλο

2 Mins Read

Οι πελάτες συγκρίνουν εμπειρίες, όχι ανταγωνιστικές εταιρείες

4 Mins Read

Πώς να προσφέρετε εξυπηρέτηση 5 αστέρων

4 Mins Read

Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή

2 Mins Read

Γιατί οι πελάτες του ξενοδοχείου δεν παραπονούνται;

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
  • Διαχείριση Vegetarian & Vegan πελατών στα ελληνικά ξενοδοχεία
  • Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας
  • Halal Διατροφή στη Φιλοξενία
  • Δες όλα τα KPI για τα Food & Beverage τμήματα
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
  • Διαχείριση Vegetarian & Vegan πελατών στα ελληνικά ξενοδοχεία
  • Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας
  • Halal Διατροφή στη Φιλοξενία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.