Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Οι Δημόσιες Σχέσεις και 5 διαδεδομένοι μύθοι
οι δημόσιες σχέσεις είναι πολλαπλές

Οι Δημόσιες Σχέσεις και 5 διαδεδομένοι μύθοι

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 3 Mins Read

Oι Δημόσιες Σχέσεις, ιδιαίτερα στη χώρα μας, έχουν εσφαλμένα ταυτιστεί με την εργασία των ανθρώπων που βρίσκονται στις εισόδους των νυχτερινών κέντρων, καθώς και με όλους αυτούς που έχουν πολλές γνωριμίες (εξ ου και η φράση που συνήθως χρησιμοποιείται «κάνω PR» ή «κάνω Δημόσιες Σχέσεις»).

Δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι η επιστήμη των Δημοσίων Σχέσεων χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη πληθώρας μύθων και παρερμηνειών. Οι πιο σημαντικές από αυτές είναι οι ακόλουθες:

Η δημοσιότητα είναι πάντα θετική (any press is good press). Η αντίληψη ότι οποιαδήποτε αναφορά για την εταιρεία (αρκεί, όπως λένε οι Αμερικάνοι, «να έχει γραφτεί σωστά το όνομα») έχει θετικό αντίκτυπο, είναι εσφαλμένη. Υπό προϋποθέσεις όμως θα μπορούσε να ισχύει το «bad press is good marketing». Το 2014, οι οδηγοί των μαύρων ταξί διαδήλωσαν στο κεντρικό Λονδίνο, διαμαρτυρόμενοι για την «επέλαση» της Uber, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κομφούζιο. Αντί όμως να πλήξουν την Uber, καταγράφηκε αύξηση 850% στα downloads της εφαρμογής της, σπρώχνοντας πιο κοντά στον γκρεμό μία παράδοση που κρατάει σχεδόν έναν αιώνα.

οι δημόσιες σχέσεις γίνονται και από τα social media

Οι Δημόσιες Σχέσεις «εξαντλούνται» σε δελτία Τύπου και συνεντεύξεις Τύπου. Αναμφίβολα και τα δύο είναι σημαντικά εργαλεία, ωστόσο ίσως να μην είναι τα κατάλληλα για όλες τις εταιρείες (το πρώτο χρησιμοποιείται κατά κόρον, ενώ το δεύτερο μόνο όταν έχουμε να αναγγείλουμε κάτι σημαντικό), οι οποίες μπορούν να στραφούν σε πιο σύγχρονα εργαλεία.

Αν τραβήξεις τα φώτα της δημοσιότητας μία φορά, «έπιασες την καλή». Το να δημιουργήσετε ένα viral βίντεο που θα έχει αμέτρητα «χτυπήματα» ή να απαντήσετε σε ένα σχόλιο με ξεχωριστό τρόπο, με αποτέλεσμα να κοινοποιηθεί εκατοντάδες φορές, δεν αρκεί. Είναι σαν την μουσική. Αμέτρητες μπάντες έκαναν ένα σουξέ και μετά εξαφανίστηκαν. Χρειάζεται λοιπόν συνέπεια και συνέχεια. Για παράδειγμα, ο Ημιμαραθώνιος που διοργανώνεται κάθε χρόνο στην Κρήτη, πάντα βγάζει διαφημιστικά βιντεάκια που γίνονται viral.

Μπορεί να σας αρέσει:  Να ζητάτε τα σχόλια των πελατών με κάθε τρόπο

Η δημοσιότητα έρχεται εύκολα και χωρίς κόστος. Σε ένα έντονα ανταγωνιστικό τοπίο, όλοι προσπαθούν να τραβήξουν τα φώτα της δημοσιότητας, προκειμένου να ακουστούν και να περαστεί το μήνυμά τους. Υπό αυτές τις συνθήκες, πολλές προσπάθειες πέφτουν στο κενό. Αρκετοί δε προσλαμβάνουν ή συνεργάζονται με έμπειρα στελέχη Δημοσίων Σχέσεων, που γνωρίζουν πώς λειτουργεί η αγορά και ιδιαίτερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μόνο οι πρώην δημοσιογράφοι είναι καλοί για τη δουλειά. Πρόκειται για μία άποψη που πλέον δεν έχει βάση. Σήμερα, στην εποχή του διαδικτύου, την επικοινωνία με το κοινό και τον Τύπο μπορούν να την διεκπεραιώσουν εργαλεία πέρα από τα συμβατικά όπως η ιστοσελίδα, ένα ιστολόγιο (blog), ένα forum και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όλα αυτά θα μπορούσε να τα αναλάβει ένα οποιοδήποτε στέλεχος Δ.Σ. ανεξαρτήτως του υποβάθρου που διαθέτει.

Σημείωση: Το άρθρο αυτό δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στην ιστοσελίδα Marketing Tips. Είναι το προσωπικό ιστολόγιο του Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη με άρθρα που προέρχονται από αποσπάσματα των βιβλίων του, αλλά και από το διαδίκτυο.

Image by Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΡούμι – Μια πρόποση στο πνεύμα της Καραϊβικής
Next Article Sherry – Όσα πρέπει να γνωρίζεις γι αυτό.
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

4 Mins Read

Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή

3 Mins Read

Εταιρικό Branding προσέλκυση επαγγελματιών φιλοξενίας

4 Mins Read

Instagram Worthy – Πως να γίνουν τα ξενοδοχεία τέτοια;

2 Mins Read

Το τουριστικό demarketing της Νορβηγίας

4 Mins Read

Η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου χρειάζεται ανανέωση;

3 Mins Read

Deming Customer Model

4 Mins Read

Newsletter για Εστιατόρια και Μπαρ

4 Mins Read

Benchmarking. Τι είναι; Παραδείγματα

4 Mins Read

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάξαν τη φιλοξενία

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.