Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
body language

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

Food & Beverage MagazineBy Food & Beverage Magazine FEATURED ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος παίζει καθοριστικό ρόλο στην εμπειρία του επισκέπτη και αποτελεί βασικό εργαλείο για κάθε επαγγελματία του κλάδου. Στον κόσμο της εστίασης, η εξυπηρέτηση δεν βασίζεται αποκλειστικά σε λέξεις. Πολύ συχνά, αυτό που πραγματικά μένει στον πελάτη δεν είναι το “τι” ειπώθηκε, αλλά “πώς” έγινε η επικοινωνία. 

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι: Τεχνικές επικοινωνίας χωρίς λόγια

1. Η δύναμη της μη λεκτικής επικοινωνίας
Η μη λεκτική επικοινωνία περιλαμβάνει εκφράσεις του προσώπου, στάση σώματος, κινήσεις χεριών, τον τρόπο που στεκόμαστε ή πλησιάζουμε ένα τραπέζι, ακόμα και τη σιωπή. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, ένας πελάτης μπορεί να “διαβάσει” την ψυχολογία του προσωπικού, να αισθανθεί ευπρόσδεκτος ή ανεπιθύμητος, απλώς παρατηρώντας τον τρόπο που του απευθύνονται χωρίς λέξεις.

2. Χαμόγελο: Το πιο ισχυρό εργαλείο
Το ειλικρινές χαμόγελο είναι το πρώτο και πιο ισχυρό σημάδι φιλοξενίας. Ένα φιλικό βλέμμα και ένα αυθεντικό χαμόγελο μεταφέρουν θετική ενέργεια, ηρεμούν τον πελάτη και δημιουργούν έναν άμεσο δίαυλο εμπιστοσύνης. Σε περιβάλλοντα όπου ο χρόνος είναι περιορισμένος και οι λέξεις μετρημένες, ένα χαμόγελο μπορεί να λειτουργήσει ως “ευχαριστώ”, “παρακαλώ”, ή “είμαι εδώ για εσάς”.

3. Eye Contact: Οπτική επαφή με σεβασμό
Η οπτική επαφή (eye contact) δείχνει ενδιαφέρον, προσοχή και επαγγελματισμό. Όταν το προσωπικό κοιτά έναν πελάτη στα μάτια — χωρίς όμως να είναι επίμονο ή αδιάκριτο — δημιουργείται ένα αίσθημα άμεσης σύνδεσης. Η διατήρηση του eye contact για μερικά δευτερόλεπτα κατά την παραγγελία ή την υποδοχή μεταδίδει αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη.

γλώσσα του σώματος

4. Στάση σώματος και διακριτικότητα
Η στάση του σώματος μπορεί να αποκαλύψει πολλά για τη διάθεση και την προθυμία εξυπηρέτησης. Ένα σώμα που γέρνει προς τα εμπρός δηλώνει προσοχή και διαθεσιμότητα, ενώ ένας χαλαρός αλλά ευθυτενής κορμός δείχνει επαγγελματισμό.

Μπορεί να σας αρέσει:  Εκπαίδευση προσωπικού. Τι δυνατότητες υπάρχουν;

Ταυτόχρονα, η διακριτικότητα είναι θεμελιώδης. Η προσέγγιση ενός τραπεζιού πρέπει να γίνεται σιωπηλά, χωρίς να διακόπτεται απρόσκλητα η συζήτηση των πελατών. Οι κινήσεις πρέπει να είναι αθόρυβες, ομαλές και συντονισμένες — δείγμα σεβασμού και εκλεπτυσμένης εξυπηρέτησης.

5. Χρήση των χεριών και κινήσεις
Τα χέρια δεν πρέπει ποτέ να είναι σταυρωμένα, στις τσέπες ή να υποδηλώνουν ανυπομονησία (π.χ. χτύπημα ποδιού). Αντίθετα, μικρές, ανοιχτές κινήσεις ενισχύουν την αίσθηση διαθεσιμότητας. Όταν δείχνουμε το μενού ή κατευθύνουμε τους πελάτες, η χρήση του χεριού με ανοιχτή παλάμη είναι πιο ευγενική και φιλόξενη από ένα δάχτυλο που δείχνει.

6. Η επίδραση στην εμπειρία του πελάτη
Η συνολική εμπειρία του πελάτη δεν βασίζεται μόνο στην ποιότητα του φαγητού ή την ταχύτητα της εξυπηρέτησης. Πολλές φορές, η ευγένεια, η ευγένεια στη μη λεκτική συμπεριφορά και η ικανότητα του προσωπικού να προβλέψει τις ανάγκες του πελάτη χωρίς ερωτήσεις κάνουν τη διαφορά. Η γλώσσα του σώματος γίνεται “γέφυρα” ανάμεσα στο χώρο και τον επισκέπτη.

Όταν ο πελάτης αισθανθεί ότι “διαβάζεται” σωστά — ότι κάποιος διέκρινε πως ήθελε νερό χωρίς να το ζητήσει ή ότι προτιμά ησυχία χωρίς να το πει — η εμπειρία αναβαθμίζεται από εξυπηρέτηση σε φιλοξενία.

Η γλώσσα του σώματος αποτελεί έναν ανεξάντλητο κώδικα επικοινωνίας στον χώρο της εστίασης και της φιλοξενίας. Με σεβασμό, ευγένεια, σωστή στάση και προσοχή στις λεπτομέρειες, κάθε επαγγελματίας μπορεί να προσφέρει πολλά περισσότερα από μια απλή υπηρεσία: μπορεί να δημιουργήσει συναισθήματα, να χτίσει σχέσεις και να προσφέρει μια πραγματικά αξέχαστη εμπειρία.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΟι Προκλήσεις των εργαζομένων στα ξενοδοχεία
Next Article Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
Food & Beverage Magazine

Η ομάδα του Food & Beverage Magazine αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες, εθελοντές αρθρογράφους με εξειδίκευση στον τομέα του F&B που επιθυμούν να αναρτούν άρθρα ως μέρος της ομάδας κι όχι επώνυμα. Με έμφαση στην ποιότητα των κειμένων αλλά και την προσεγμένη αισθητική, η ομάδα δημιουργεί περιεχόμενο που καλύπτει θέματα όπως οι νέες τάσεις στη γαστρονομία, οι τεχνικές εξυπηρέτησης, η βιωσιμότητα και οι επιχειρηματικές στρατηγικές για τον κλάδο. Με αφοσίωση στη συνεχή ενημέρωση και την παροχή πρακτικών συμβουλών, η ομάδα στοχεύει να εμπνεύσει και να ενδυναμώσει τους επαγγελματίες του F&B.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

7 Mins Read

Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;

3 Mins Read

Mise en Place σε εστιατόρια & bar

2 Mins Read

Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;

4 Mins Read

Οι Προκλήσεις των εργαζομένων στα ξενοδοχεία

5 Mins Read

Κατηγορίες ανικανοποίητων πελατών

3 Mins Read

Απλοί τρόποι ελέγχου αποθεμάτων σε μικρές επιχειρήσεις Bar

4 Mins Read

Οι πιο σημαντικοί KPI για τον ξενοδοχειακό κλάδο

4 Mins Read

Σημάδια που σου λένε να αλλάξεις δουλειά

2 Mins Read

Γιατί οι πελάτες του ξενοδοχείου δεν παραπονούνται;

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.