Η δέσμευση των εργαζομένων είναι τόσο σημαντική που μεγάλοι όμιλοι την έχουν πρώτη στις προτεραιότητες τους. Το προσωπικό έχει πλέον αποδειχθεί ότι αποτελεί μια ολοένα και πιο σημαντική πτυχή της φήμης της εταιρείας. Οι εργαζόμενοι είναι οι άνθρωποι που εμπιστεύεται το ευρύ κοινό, αλλά πέρα από αυτό, είναι οι άνθρωποι που θα διαμορφώσουν οποιαδήποτε εξωτερική εικόνα της εταιρείας.
Σκεφτείτε το: τα άτομα με τα οποία αλληλεπιδρούν περισσότερο οι καταναλωτές είναι το προσωπικό, όχι ο Διευθύνων Σύμβουλος ή οποιοσδήποτε άλλος ενδιάμεσος.
Η φήμη της εταιρείας και η δέσμευση των εργαζομένων συνδέονται
Το προσωπικό που εξυπηρετεί τους πελάτες είναι ουσιαστικά το πρόσωπο της επιχείρησής. Η αλληλεπίδραση του πελάτη μαζί τους θα διαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο βλέπουν την επιχείρησή – είτε καλό είτε κακό.
Αλλά η δέσμευση των εργαζομένων πάει βαθύτερα από αυτό.
Εάν ένα μέλος του προσωπικού είναι απογοητευμένο με τη δουλειά ή με τον διευθυντή του, μπορεί να πάει και να παραπονεθεί στους φίλους, στην οικογένειά του και σε ορισμένες περιπτώσεις και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό αρχίζει και διαμορφώνει μια εικόνα επζήμια για την εταιρεία χωρίς οι υπεύθυνοι της εταιρείας να έχουν επίγνωση της αρνητικής τάσης που δημιουργείται.
Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι που αισθάνονται όμορφα με τη δουλειά τους είναι πιθανό να το λένε αριστερά και δεξιά. Είναι πιθανό να καταβάλουν περισσότερη προσπάθεια σε ό,τι κάνουν, επειδή αισθάνονται ότι τους εκτιμούν και αυτό θα αντικατοπτρίζεται και στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν με τους πελάτες και παρουσιάζουν την εταιρεία.
Οι επιπτώσεις της μη δέσμευσης των εργαζομένων στη φήμη της εταιρείας
Ενώ η υψηλή αφοσίωση των εργαζομένων μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα στη φήμη μιας εταιρείας, η χαμηλή μπορεί να φέρει το αντίθετο αποτέλεσμα.
Η χαμηλή δέσμευση των εργαζομένων συνδέεται συνήθως με τους παρακάτω τομείς:
➕Κακή εξυπηρέτηση – οι εργαζόμενοι που δεν είναι καλά, είναι πιθανό να μη σκορπίσουν χαμόγελα όταν εξυπηρετούν πελάτες ή αλληλεπιδρούν με άλλους υπαλλήλους
➕ Χαμηλό εταιρικό ηθικό – όσοι δεν είναι καλά είναι λιγότερο πιθανό να εργαστούν ομαδικά και θα μειώσουν το ηθικό και των άλλων εργαζομένων με την πάροδο του χρόνου
➕ Αντιπαραγωγικότητα – όσοι δεν είναι καλά θα προσπαθήσουν να κάνουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα. Θα ροκανίζουν το χρόνο αφιερώνοντας περισσότερη ώρα για μια απλή δουλειά εκνευρίζοντας τους άλλους και σε ακόμα χειρότερη περίπτωση, κάνοντας και τους άλλους να λειτουργήσουν έτσι γιατί θα νιώθουν κορόϊδα.
➕ Σπατάλη υλικού και αναλωσίμων – όσοι δεν είναι καλά θα κακομεταχειριστούν τον εξοπλισμό, θα είναι πιο επιρρεπείς σε φθορές και σπασίματα και θα πετούν χρήσιμα πράγματα αδιακρίτως.
➕ Συχνές απουσίες – όσοι δεν είναι καλά θα προσπαθήσουν να λείψουν με το παραμικρό, είτε για ασθένεια είτε για άλλους λόγους, προκαλώντας δυσλειτουργία στην καθημερινότητα. Αν υπάρχει και σχετική υποστελέχωση, αυτό θα φέρει ατιμωρησία και θα υποβαθμίσει το ενδιαφέρον και των άλλων, πιο τυπικών υπαλλήλων.
➕ Υψηλός κύκλος εργασιών – οι εργαζόμενοι που δεν είναι καλά, είναι συνήθως δυσαρεστημένοι με τον ρόλο τους και συχνά θα προσπαθούν να μεταπηδήσουν αλλού οδηγώντας την εταιρεία σε μεγαλύτερα κόστη εύρεσης, εκπαίδευσης και ενσωμάτωσης προσωπικού.
➕ Απογοήτευση επαναλαμβανόμενων πελατών – Σε πολλά ξενοδοχεία ή εστιατόρια υπάρχουν επαναλαμβανόμενοι πελάτες (repeaters) που έρχονται ξανά στην εταιρεία περιμένοντας να λάβουν το ίδιο προϊόν. Το προϊόν αυτό όμως περιλαμβάνει και τους ανθρώπους που συνάντησαν. Όταν βλέπουν οτι ένα μεγάλο μερος του προσωπικού αποχωρεί, τότε θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην επιλογή τους.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες μπορούν να προκαλέσουν δραστική μείωση τόσο στα κέρδη όσο και στη φήμη μιας εταιρείας, πράγμα που σημαίνει ότι η δέσμευση των εργαζομένων είναι απαραίτητη για τη δημιουργία μιας καλής δημόσιας εικόνας.
Για να συμβεί αυτό, οι εργαζόμενοι πρέπει να αισθάνονται ικανοποιημένοι με την εργασία τους και να είναι περήφανοι για αυτό που κάνουν. Βασικά, πρέπει να αγαπούν να εργάζονται στην εταιρεία και να θέλουν ενεργά να επενδύσουν στην επιτυχία της.
Σε έρευνα που διεξήχθη από το IES, οι αφοσιωμένοι υπάλληλοι είναι πιθανό να έχουν καλύτερη απόδοση έως και 20% από τους συναδέλφους τους. Επιπλέον, είναι επίσης πιο πιθανό να λειτουργήσουν ως θετικοί υποστηρικτές για την εταιρεία.
Τώρα λοιπόν, καταλαβαίνουμε γιατί η δέσμευση των εργαζομένων είναι τόσο σημαντική για τη φήμη της εταιρείας και τις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει εάν δεν καλλιεργηθεί.
Μια εταιρεία για να είναι επιτυχημένη πρέπει να αγαπιέται και απ’έξω και από μέσα. Όποιο κι από τα δύο να μη συμβαίνει θα επηρρεάσει και το άλλο πολύ σύντομα. Από όπου κι αν ξεκινήσει το σάπισμα ενός φρούτου, η κατάληξη είναι πάντα η ίδια.
Photos by:
Image by pressfoto on Freepik
Image by wavebreakmedia_micro on Freepik
Image by Drazen Zigic on Freepik