Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Success Trap. Τι είναι και πώς μπορεί να εξελιχθεί σε “παγίδα θανάτου”
Success Trap

Success Trap. Τι είναι και πώς μπορεί να εξελιχθεί σε “παγίδα θανάτου”

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ 3 Mins Read

Εργάστηκα για χρόνια σε μία επιχείρηση που ήταν ηγέτης στο χώρο της. Είχε εξειδικευτεί για να καλύψει τις ανάγκες μιας niche αγοράς και είχε καταφέρει για χρόνια να βρίσκεται ένα βήμα πιο μπροστά από τους άλλους.

Μετά από χρόνια, θαμπωμένη από την επιτυχία και πιστεύοντας ότι διέθετε το άγγιγμα του Μίδα, επαναπαύτηκε στις δάφνες της, υπέπεσε σε λάθος κινήσεις. Δεν καινοτόμησε, έπαψε να ακούει πελάτες και συνεργάτες, παρέμεινε προσκολλημένη σε στρατηγικές του παρελθόντος. Σήμερα πλέον αυτή η εταιρεία φαίνεται ότι πνέει τα λοίσθια…

Στο επιχειρείν υπάρχει ένα δύσκολο στάδιο, και αυτό είναι μεταξύ της ανάπτυξης και της ωρίμανσης μιας επιχείρησης. Το στάδιο της ανάπτυξης, όπου η εταιρεία πάει… τρένο (πωλήσεις και κέρδη απογειώνονται) συχνά λειτουργεί ως «ξελογιάστρα», καθώς πιστεύεις ότι όλα έχουν μπει στον αυτόματο και ότι η κερδοφορία και η κυρίαρχη θέση στην αγορά θα είναι ο κανόνας.

Ιδιαίτερα προς τα τέλη της φάσης αυτής, και ενώ έχουν ήδη εμφανιστεί οι πρώτοι ανταγωνιστές, πιστεύεις ότι είσαι άτρωτος, ότι -καθότι έχεις δημιουργήσει ένα δυνατό brand name- η αγορά δεν θα σου γυρίσει ποτέ την πλάτη.

Στη φάση αυτή ταιριάζει γάντι αυτό που λένε οι Αμερικάνοι: go for the next big thing. Έτσι θα είσαι πάντα ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό (όπως είχε κάνει η Kodak, που για 80 χρόνια ήταν σταθερά 10 χρόνια μπροστά από τον ανταγωνισμό).

Χωρίς να το αντιληφθείς, εφησυχάζεις. Συχνά γίνεσαι αλαζόνας και ξεχνάς ότι όλα κάνουν τον κύκλο τους. Σταματάς να καινοτομείς και να αναζητάς τρόπους να βελτιωθείς. Σταματάς να ακούς την αγορά, να κάνεις έρευνα, να μελετάς σχόλια και παράπονα. Την ίδια στιγμή, ο ανταγωνισμός τρέχει, το περιβάλλον αλλάζει.

Μπορεί να σας αρέσει:  Μήπως αισθάνεσαι παρατηρητής της ίδιας σου της ζωής;

Ξαφνικά βρίσκεσαι με την πλάτη στον τοίχο. Ζεις ακόμα με τις δάφνες του παρελθόντος και αναρωτιέσαι τι πήγε στραβά. Όμως πια είναι αργά. Χωρίς να το αντιληφθείς, έχεις βρεθεί στο στάδιο της παρακμής. Οι εξελίξεις σε έχουν ξεπεράσει.

Κανείς δεν έχει συμβόλαιο με την επιτυχία. Πρόκειται για μια «παγίδα επιτυχίας» (success trap), όπως αποκαλείται, στην οποία έχουν υποπέσει ακόμα και κολοσσοί, όπως η Nokia, η Kodak και η Polaroid. Γιατί όχι και εσύ;

Με πιο απλά λόγια: Το success trap είναι όταν η επιτυχία του παρελθόντος σε κάνει να αγνοείς την ανάγκη για αλλαγή ή εξέλιξη. Μια ατάκα που χαρακτηρίζει αυτή την έννοια είναι το «τόσα χρόνια δουλεύω έτσι και πέτυχα, γιατί να αλλάξω τώρα;».

Ο Bill Gates, ιδρυτής της Microsoft, το είχε θέσει πολύ εύστοχα: “Success is a lousy teacher. It seduces smart people into thinking they can’t lose”. Με τα λόγια αυτά περιγράφεται με τον πλέον γλαφυρό τρόπο το πώς η πρότερη επιτυχία μπορεί να θολώσει τα νερά και ως εκ τούτου να σε παρεμποδίσει να δεις ξεκάθαρα το παρόν και το μέλλον.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΣερβίρετε τη μπύρα στα σωστά ποτήρια;
Next Article Οι πελάτες συγκρίνουν εμπειρίες, όχι ανταγωνιστικές εταιρείες
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

9 Mins Read

Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.

3 Mins Read

Αυτοηγεσία, η μεγαλύτερη πρόκληση της ηγεσίας

4 Mins Read

Πώς θα πετύχεις φέτος τους στόχους σου;

4 Mins Read

Πώς να χτίσετε ένα ελκυστικό εταιρικό brand στον Τουρισμό και την Εστίαση

6 Mins Read

Customer Journey – Η πορεία του πελάτη μέσα στο ξενοδοχείο

5 Mins Read

Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου

2 Mins Read

Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;

4 Mins Read

Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται

2 Mins Read

5 συμβουλές για έναν καλό espresso

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Επικίνδυνα συστατικά στα ποτά – Μήπως τα περιέχει το αγαπημένο σου;
  • Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.
  • Customer service Ο δεκάλογος των λαθών
  • Η Διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
  • Ανάπτυξη ή απόρριψη; Πότε αξίζει να επενδύεις στους ανθρώπους σου;
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Επικίνδυνα συστατικά στα ποτά – Μήπως τα περιέχει το αγαπημένο σου;
  • Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.
  • Customer service Ο δεκάλογος των λαθών
  • Η Διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.