Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Αν κάνετε λάθος ερωτήσεις, δεν θα πάρετε ποτέ σωστές απαντήσεις
λάθος ερωτήσεις

Αν κάνετε λάθος ερωτήσεις, δεν θα πάρετε ποτέ σωστές απαντήσεις

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ 3 Mins Read

Το πρόβλημα στην επικοινωνία είναι πολλές φορές η ψευδαίσθηση οτι επικοινώνησες. Αν κάνετε λάθος ερωτήσεις, δεν θα πάρετε ποτέ σωστές απαντήσεις

Ο επισκέπτης καταφθάνει στο ξενοδοχείο, όμως το δωμάτιό του δεν είναι έτοιμο. Όταν τελικά ετοιμάστηκε, διαπίστωσε ότι αντί για double nonsmoking, του είχαν δώσει twin smoking.

Δεν ήταν όμως το μοναδικό πρόβλημα που αντιμετώπισε: η ντουζιέρα έσταζε κάνοντας έναν ενοχλητικό θόρυβο, ενώ η ζέστη από το air-condition δημιουργούσε μία αποπνικτική ατμόσφαιρα.

Παρ΄ όλα αυτά, όταν ο μάνατζερ του ξενοδοχείου τον ρώτησε κατά την αποχώρησή του «Αν όλα είναι εντάξει», αυτός απάντησε καταφατικά. Όπως εκμυστηρεύτηκε στον φίλο του, που γνώριζε για τον εφιάλτη που έζησε το προηγούμενο βράδυ, «Δεν με νοιάζει. Δεν θα ξαναπατήσω το πόδι μου». Ούτε στο ερωτηματολόγιο που του έστειλαν, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του.

Συχνά, όταν ζητάμε feedback από τους επισκέπτες δεν ήμαστε έτοιμοι να γίνουμε αποδέκτες αρνητικής κριτικής – αυτό επιβεβαιώνεται και από το γεγονός ότι ζητάμε να γράψουν κριτική μόνο όσοι δηλώνουν ότι είναι ενθουσιασμένοι (π.χ. μας το είπαν ή το έγραψαν σε comment card). Επειδή πιστεύουμε ότι ήμαστε καλοί (και μπορεί πράγματι να ήμαστε καλοί ή και πολύ καλοί), έτσι, πιστεύουμε, θα μας βλέπουν και οι άλλοι.

Για το λόγο αυτό οι επισκέπτες μάς λένε αυτά που θέλουμε να ακούσουμε, παρακρατώντας πολύτιμες πληροφορίες (συχνά είναι και λεπτομέρειες, όπως όμως λέει ο σοφός μας ο λαός «η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά») που θα μας βοηθούσαν να βελτιωθούμε (έστω και κατά 1% κάθε φορά, όπως ευαγγελίζεται ο Shep Hyken).

Με απλά λόγια, δεν τους έχουμε πείσει ότι μπορούμε να αντέξουμε την αρνητική κριτική ή έστω ορισμένα ψήγματα αρνητικής κριτικής. Η ερώτηση, για παράδειγμα, «είναι όλα καλά;» είναι ίσως η πιο άχρηστη ερώτηση που μπορούμε να κάνουμε. Κάνοντας άστοχες ερωτήσεις, δεν θα πάρουμε ποτέ τις απαντήσεις που θέλουμε.

Μπορεί να σας αρέσει:  Επειδή μόνο το καλό φαγητό δεν φθάνει

Κάντε ερωτήσεις που φανερώνουν τη διάθεσή σας να μάθετε με λεπτομέρειες την αλήθεια. «Τι μπορούμε να κάνουμε καλύτερα;», «αν υπήρχε κάτι που θα μπορούσαμε να κάνουμε καλύτερα, ποιο είναι αυτό;», «προσπαθήστε να είστε όσο πιο ειλικρινής όταν συμπληρώσετε το ερωτηματολόγιο, γιατί το αυθεντικό feedback μας κάνει καλύτερους» είναι μερικές μόνο ερωτήσεις που θα μπορούσατε να κάνετε, προκειμένου να τους πείσετε ότι πραγματικά η γνώμη τους μετράει.

Πρόσφατα μια φίλη ξενοδόχος, ούσα ανήσυχο πνεύμα, μου εκμυστηρεύτηκε ότι ζήτησε ευγενικά από έναν πολυταξιδεμένο επισκέπτη όχι απλώς να γράψει κριτική, αλλά να της στείλει προσωπικό μήνυμα για το τι θα μπορούσε να βελτιωθεί, έστω και αν ήταν ασήμαντο – μολονότι το ξενοδοχείο της απόλαυε πολύ υψηλή βαθμολογία, με τα σχόλια να είναι διθυραμβικά.
Πράγματι, ο επισκέπτης ανταποκρίθηκε, και παρόλο που δήλωσε ικανοποιημένος, της επισήμανε ορισμένες ”αστοχίες”, αρκετές από τις οποίες δεν είχαν περάσει καν από το μυαλό της.

Εξάλλου, όπως είχε πει και ο Richard Branson “ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες”…

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleLicense to drink
Next Article Η ιστορία των boutique hotels
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

3 Mins Read

Positive Feedback. Η δύναμη της θετικής ανατροφοδότησης στον εργασιακό χώρο

4 Mins Read

Πώς να προσφέρετε εξυπηρέτηση 5 αστέρων

2 Mins Read

Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

5 Mins Read

Κατηγορίες ανικανοποίητων πελατών

2 Mins Read

Γιατί οι πελάτες του ξενοδοχείου δεν παραπονούνται;

2 Mins Read

10 πιο διαδεδομένοι μύθοι στο Customer service

5 Mins Read

Πολιτιστική ευαισθησία στον τομέα του F&B

4 Mins Read

Εξαιρετική εξυπηρέτηση για βελτίωση της κερδοφορίας

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου
  • Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας
  • 6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό
  • Value for Money στη φιλοξενία
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου
  • Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας
  • 6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό
  • Value for Money στη φιλοξενία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.