Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Το Food & Beverage Management
Το Food & Beverage Management

Το Food & Beverage Management

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ 5 Mins Read

Το Food & Beverage Management, είναι μια κρίσιμη πτυχή του κλάδου της φιλοξενίας, η οποία περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα αρμοδιοτήτων που διασφαλίζουν την ποιότητα, την κερδοφορία και τη συνολική επιτυχία των εστιατορίων, των μπαρ και άλλων επισιτιστικών καταστημάτων.

Σε αυτό το άρθρο, θα εμβαθύνουμε στον κόσμο της διαχείρισης τροφίμων και ποτών, διερευνώντας τις βασικές αρχές, τις προκλήσεις και τις εξελισσόμενες τάσεις που διαμορφώνουν αυτό το δυναμικό πεδίο.

Οι βασικοί τομείς του Food & Beverage Management

✅ Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Μενού
Η βάση του food & beverage ξεκινά με ένα καλοφτιαγμένο μενού. Ο σχεδιασμός μενού περιλαμβάνει την επιλογή και την τιμολόγηση ειδών που ευθυγραμμίζονται με την αγορά-στόχο, τη φιλοσοφία της επιχείρησης και τους στόχους κερδοφορίας. Οι υπεύθυνοι τροφίμων και ποτών συνεργάζονται πολύ στενά με τους σεφ για να δημιουργήσουν μενού που προσφέρουν ποικιλία, καλύπτουν τις διατροφικές ιδιαιτερότητες και διατηρούν μια ισορροπία μεταξύ κόστους και ποιότητας.

✅ Διαχείριση αγορών και αποθεμάτων
Αν και στις περισσότερες επιχειρήσεις, η διαχείριση αφορών αφορά πλέον διαφορετικό στέλεχος, η αποτελεσματική διαχείριση αγορών και αποθεμάτων είναι απαραίτητες για τον έλεγχο του κόστους και τη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων. Οι food & beverage managers ή οι υπεύθυνοι αγορών, πρέπει να δημιουργήσουν σχέσεις με τους προμηθευτές, να διαπραγματεύονται τιμές και συμφωνίες, να παρακολουθούν τα επίπεδα αποθεμάτων και να εφαρμόζουν συστήματα που ελαχιστοποιούν τις φθορές.

✅ Ελεγχος ποιότητας
Άλλος ένας τομέας που στα πλαίσια της εξειδίκευσης έχει περάσει στην αρμοδιότητα του τμήματος ποιότητας, ήταν παραδοσιακά στο παρελθόν στις αρμοδιότητες του τμήματος του food & beverage. Η διατήρηση σταθερής ποιότητας είναι πρωταρχικής σημασίας στη διαχείριση τροφίμων και ποτών. Οι διευθυντές πρέπει να επιβάλλουν μέτρα ποιοτικού ελέγχου για να διασφαλίσουν ότι τα τρόφιμα παρασκευάζονται με τα υψηλότερα πρότυπα, υγιεινής και ασφάλειας. Αυτό περιλαμβάνει την πιθανή εκπαίδευση του προσωπικού, τη διενέργεια ελέγχων και την άμεση ανταπόκριση σε πιθανά σχόλια των πελατών.

Μπορεί να σας αρέσει:  Catering menu - Πως να δημιουργήσετε ένα μενού για εκδήλωση

✅ Στελέχωση και Εκπαίδευση
Οι food & beverage managers είναι συνυπεύθυνοι μαζί με το τμήμα προσωπικού, για την πρόσληψη, την εκπαίδευση, την ομαλή ενσωμάτωση και τη διατήρηση του προσωπικού, διασφαλίζοντας ότι οι εργαζόμενοι θα συμβαδίσουν με τη γενικότερη φιλοσοφία της εταιρείας σχετικά με την εξυπηρέτηση πελατών.

✅ Εξυπηρέτηση πελατών
Η εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα μιας επιτυχημένης λειτουργίας. Οι f&b managers πρέπει να ενσταλάξουν μια κουλτούρα φιλοξενίας στο προσωπικό τους, τονίζοντας τη σημασία της. Αυτό θα έχει πετύχει όταν στα σχόλια των πελατών θα αποτυπώνεται η θετική εντύπωση που προκαλεί το προσωπικό στους πελάτες. Ο χειρισμός των παραπόνων των πελατών και η επίλυση ζητημάτων είναι μια κρίσιμη δεξιότητα για τους διαχειριστές τροφίμων και ποτών και θα πρέπει να βρίσκονται σε άμεση συνεργασία με το τμήμα του guest relation, όπου αυτό υπάρχει.

Το Food & Beverage Management είναι σημαντικό

 

Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει το Food and Beverage Management

🆘 Αυξανόμενο Κόστος πρώτων υλών
Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και το αυξανόμενο κόστος των πρώτων υλών μπορεί να συμπιέσει τα περιθώρια κέρδους. Οι υπεύθυνοι θα πρέπει να αναζητούν τρόπους ελέγχου του κόστους χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα.

🆘 Εναλλαγή Προσωπικού
Η υψηλή εναλλαγή προσωπικού είναι ένα επίμονο ζήτημα στον κλάδο, με αποτέλεσμα αυξημένο κόστος εκπαίδευσης και πιθανές διαταραχές στην ποιότητα των υπηρεσιών. Η διατήρηση ειδικευμένων εργαζομένων μπορεί να είναι δύσκολη και οι f&b managers πλέον, πρέπει να επικεντρώνονται στη δέσμευση και την ανάπτυξη των εργαζομένων.

🆘 Αλλαγή των προτιμήσεων των καταναλωτών
Δεν υπάρχει αμφιβολία οτι οι προτιμήσεις των καταναλωτών για το φαγητό και τις γευστικές εμπειρίες εξελίσσονται συνεχώς. Οι επιχειρήσεις πρέπει να παραμείνουν συντονισμένες με τις τάσεις που διαμορφώνονται στην υγιεινή διατροφή, τη βιωσιμότητα και την ανάδειξη του παραδοσιακού μέσα από το μοντέρνο για να διατηρηθούν στις επάλξεις των τάσεων.

Μπορεί να σας αρέσει:  Mise en Place σε εστιατόρια & bar

Εξελισσόμενες Τάσεις στο Food & Beverage

⚠️ Βιωσιμότητα
Η βιωσιμότητα είναι μια αυξανόμενη ανησυχία στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών. Οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν ολοένα και περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές, όπως η προμήθεια πρώτων υλών σε τοπικό επίπεδο, η μείωση της σπατάλης των τροφίμων και η υιοθέτηση ενεργειακά αποδοτικών τεχνολογιών.

⚠️ Τεχνολογική Ολοκλήρωση
Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας φέρνει επανάσταση στη διαχείριση τροφίμων και ποτών. Από τα ψηφιακά μενού και την παραγγελία μέσω εφαρμογών έως τα αναλυτικά δεδομένα για στατιστικές πληροφορίες σχετικά με τισ συνήθειες των πελατών, η τεχνολογία ενισχύει την αποτελεσματικότητα, την αφοσίωση των πελατών και τη λήψη αποφάσεων.

⚠️ Διατροφικές ιδιαιτερότητες
Καθώς οι διατροφικές προτιμήσεις διαφοροποιούνται, οι διαχειριστές καλύπτουν μια σειρά από διατροφικές ανάγκες, συμπεριλαμβανομένων των vegetarian, των vegan, των χωρίς γλουτένη αλλά και επιλογών  χωρίς αλλεργιογόνα. Η παροχή αυτών των επιλογών μπορεί να προσελκύσει μια ευρύτερη πελατειακή βάση.

⚠️ Βιωματικά Δείπνα
Οι καταναλωτές αναζητούν νέες εμπειρίες και οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ανταποκρίνονται με ιδέες, όπως θεματικά ιδιωτικά γεύματα, ή με εμπειρίες όπως το λεγόμενο “Chef’s table” που ξεπερνούν τα παραδοσιακά γεύματα.

Η διαχείριση τροφίμων και ποτών είναι ένας πολύπλευρος τομέας που απαιτεί συνδυασμό εξειδίκευσης, οξυδέρκειας και αριστείας στην εξυπηρέτηση πελατών. Οι managers που θέλουν να ξεχωρίζουν, πρέπει να αντιμετωπίζουν τις νέες προκλήσεις, να προσαρμόζονται στις μεταβαλλόμενες τάσεις και να διατηρούν ισχυρή εστίαση στην ικανοποίηση πελατών. Καθώς η βιομηχανία συνεχίζει να εξελίσσεται, όσοι διαπρέπουν στο F&B θα παραμείνουν στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας της φιλοξενίας.

Photos by:
Image by Drazen Zigic on Freepik
Image by senivpetro on Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleMujaddara, ένα παραδοσιακό πιάτο της Μέσης Ανατολής
Next Article IPA και APA Ποια η διαφορά ανάμεσα τους;
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου. Έχει παρακολουθήσει το "Psychology Of Leadership" μέσω του eCornell - Cornell University. Διαθέτει ακαδημαϊκό τίτλο στο Food & Beverage Management αλλά και στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing. Είναι Director of Food & Beverage και διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση και εκπαίδευση επαγγελματικών ομάδων, στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων HACCP & ISO. Έχει συμμετάσχει στην ομάδα εισηγητών του Diploma in Food & Beverage Management του IST College. Έχει εργασθεί και συνεχίζει να εργάζεται σε μεγάλες Ξενοδοχειακές μονάδες. 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

5 Mins Read

Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας

7 Mins Read

Δες όλα τα KPI για τα Food & Beverage τμήματα

6 Mins Read

Customer Journey – Η πορεία του πελάτη μέσα στο ξενοδοχείο

3 Mins Read

Success Trap. Τι είναι και πώς μπορεί να εξελιχθεί σε “παγίδα θανάτου”

6 Mins Read

Σερβίρετε τη μπύρα στα σωστά ποτήρια;

2 Mins Read

Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;

4 Mins Read

Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται

2 Mins Read

5 συμβουλές για έναν καλό espresso

SPONSORED POST

Γιατί η εκπαίδευση είναι το «κλειδί» της φιλοξενίας

By Food & Beverage MagazinePromoted for: Hoteltraining.gr4 Mins Read

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου
  • Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας
  • 6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό
  • Value for Money στη φιλοξενία
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου
  • Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας
  • 6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό
  • Value for Money στη φιλοξενία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.