Το φαινόμενο Dunning-Kruger και η μερίδα ξενοδοχοϋπάλληλων, ξενοδόχων και στελεχών που νομίζουν ότι τα γνωρίζουν όλα.
Στη δεκαετία του 1990, ο David Dunning και ο Justin Kruger ξεκίνησαν μια έρευνα με την ιδέα να αποδείξουν ότι άνθρωποι περιορισμένων δυνατοτήτων:
- Υπερεκτιμούν τις ικανότητες, τις γνώσεις και τον εαυτό τους.
- Αδυνατούν να αναγνωρίσουν τη δική τους έλλειψη δεξιοτήτων.
- Αποτυγχάνουν να αναγνωρίσουν την έκταση της ανεπάρκειας τους.
- Αποτυγχάνουν να υπολογίσουν με ακρίβεια τις δεξιότητες των άλλων.
- Αναγνωρίζουν τη δική τους έλλειψη ικανότητας μόνο αφού εκτεθούν σε κατάρτιση για αυτή τη δεξιότητα
Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε πώς το φαινόμενο Dunning-Kruger υπάρχει στους ξενοδοχοϋπάληλους και στα ξενοδόχεια, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αντιμετωπίσουν αυτό το φαινόμενο.
Το φαινόμενο Dunning-Kruger περιγράφει την τάση ορισμένων ατόμων να υπερεκτιμούν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους σε ένα συγκεκριμένο πεδίο. Μπορεί στον ξενοδοχειακό κλάδο αυτά τα άτομα να αποτελούν μειονότητα αλλά σίγουρα αποτελούν μεγάλο πρόβλημα.
Για παράδειγμα ένας ξενοδόχος χωρίς να έχει τις γνώσεις (και να μην θέλει να ακούσει απο αυτους που έχουν) να επεμβαίνει και να επιβαλει λειτουργείες “αντιξενοδοχειακές” στο Οperation ενός ξενοδοχείου ενώ έχει προσωπικό το οποιο διαθέτει το know how.
Το αποτελεσμα ειναι φυσικα να καταστρεφεται η εμπείρια του πελάτη, η φήμη του ξενοδοχείου αλλα και οι συνθήκες εργασιας του προσωπικου
To ίδιο ισχύει και για μερίδα εργαζόμενων στα ξενοδοχεία οι οποίοι προσπαθούν να επιβληθούν στους συναδέλφους χωρίς να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις. Για παράδειγμα ένας receptionist ο οποίος δεν γνωρίζει ένα ξενοδοχειακό πρόγραμμα αλλα επιμενει οτι γνωρίζει με αποτέλεσμα πολλά λάθη και σε ορισμένες περιπτώσεις overbooking
Στην πραγματικότητα, τα άτομα που πάσχουν από αυτό το φαινόμενο είναι συχνά λιγότερο επιδέξια και πληροφορημένα από ό,τι νομίζουν. Στην περίπτωση των ξενοδοχοϋπαλλήλων και των ξενοδόχων, αυτό μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην εξυπηρέτηση των πελατών, στην φήμη και στη γενική λειτουργία του καταλύματος.
Πώς εκδηλώνεται το φαινόμενο Dunning-Kruger στον κόσμο της φιλοξενίας;
Συχνά, ξενοδοχοϋπάλληλοι και ξενοδόχοι μπορεί να πιστεύουν ότι είναι ειδικοί σε όλα τα θέματα που σχετίζονται με την φιλοξενία. Μπορεί να αγνοούν την ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη, καθώς θεωρούν ότι έχουν ήδη επίγνωση όλων των απαραίτητων γνώσεων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε προβλήματα όπως απροσαρμοστική συμπεριφορά, προβλήματα στην επίλυση προβλημάτων και απογοητευτικές εμπειρίες των πελατών.
Πώς μπορούν οι ξενοδοχοϋπάλληλοι και οι ξενοδόχοι να αντιμετωπίσουν αυτό το φαινόμενο;
Η επίγνωση του φαινομένου Dunning-Kruger είναι ο πρώτος βήμα προς τη βελτίωση. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουν ότι υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης και ότι κανείς δεν μπορεί ποτέ να γνωρίζει τα πάντα. Επίσης, η συνεχής εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη είναι απαραίτητες. Οι ξενοδοχοϋπάλληλοι και οι ξενοδόχοι πρέπει να προωθούν τη συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού τους και να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή σε σεμινάρια και εκπαιδευτικά προγράμματα.
Συνοψίζοντας, το φαινόμενο Dunning-Kruger μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην επίδοση των ξενοδοχείων Η επίγνωση του φαινομένου και η προώθηση της συνεχούς εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπισή του. Η ανοιχτή επικοινωνία με τους πελάτες είναι επίσης κρίσιμη για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης και την αποφυγή των παγίδων του φαινομένου Dunning-Kruger.
Τα online σεμινάρια της Hoteltraining είναι ασύγχρονα και απευθύνονται σε εργαζόμενους στον τουρισμό, ιδιοκτήτες ξενοδοχείων, στελέχη ξενοδοχειακών καταλυμάτων αλλά και σε αποφοίτους τουριστικών σχολών που θέλουν να κάνουν τα πρώτα βήματα στην καριέρα τους. Τα μαθήματα παρέχονται αποκλειστικά οnline και επιτρέπουν στον καθένα να τα παρακολουθήσει με την άνεσή του οποιαδήποτε στιγμή και από οποιαδήποτε συσκευή. Το κόστος είναι 49 ευρώ μαζί με το πιστοποιητικό παρακολούθησης. Μάθε περισοτερα ΕΔΩ
Η Hoteltraining συνεργάζεται με συγκεκριμένες ξενοδοχειακές επιχείρησεις στην Ελλάδα και μετά από αξιολόγηση για τις συνθήκες εργασίας αλλά και τις προοπτικές ανάπτυξης στα συγκεκριμένα, προωθεί τα βιογραφικά των συμετεχόντων στα σεμινάρια εάν το επιθυμούν.