Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Προσλαμβάνεις για το χαρακτήρα, εκπαιδεύεις για τις δεξιότητες
χαρακτήρα ή δεξιότητες

Προσλαμβάνεις για το χαρακτήρα, εκπαιδεύεις για τις δεξιότητες

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 2 Mins Read

Πριν από χρόνια είχα μια σπουδάστρια που σπούδαζε ξενοδοχειακά, προερχόμενη από τις βόρειες χώρες, αυτές που κάποιοι αποκαλούν «ψυχρές» (ο όρος αναφέρεται και στον χαρακτήρα, όχι μόνο στις κλιματικές συνθήκες).

Η κοπέλα ήταν μονίμως ανέκφραστη. Πίστευα ότι είχε κάτι με το μάθημά μου ή με εμένα προσωπικά. Ρώτησα τότε τις συμμαθήτριές της, οι οποίες με καθησύχασαν: «Έτσι είναι με όλους. Δεν την έχουμε δει ποτέ να χαμογελάει».

Όντως, στα δύο χρόνια, δεν την είδα ποτέ να χαμογελάει. Είχε μόνιμα αυτό το αδιάφορο/τσαντισμένο ύφος. Αργότερα, προς μεγάλη μου έκπληξη, έμαθα ότι αυτό το κορίτσι, επειδή προφανώς μιλούσε μια έξτρα ξένη γλώσσα (τη μητρική της), έπιασε δουλειά στο service σε 5* ξενοδοχείο της Αθήνας, στα νότια προάστια.

Αυτό δεν το κατάλαβα ποτέ… Το να μιλάει κάποιος μια ξένη γλώσσα, να έχει εργασιακή εμπειρία ή να έχει σπουδάσει κάτι σχετικό, σήμερα αποτελεί διαβατήριο για την πρόσληψη σε μια τουριστική επιχείρηση και όχι μόνο. Όλα τα άλλα παραμερίζονται.

O μακαρίτης Herb Kelleher είχε κάποτε πει: ‘‘Hire for Attitude, Train for Skill” (προσλαμβάνεις για τον χαρακτήρα, την θετική στάση απέναντι στην εξυπηρέτηση/εργασία, εκπαιδεύεις για τις δεξιότητες).

Προσλαμβάνεις άτομα που είναι ευχάριστα, ευγενικά, φιλικά και φυσικά αγαπούν αυτό που κάνουν. Ατομα που αρέσκονται να εξυπηρετούν, που βάζουν τον πελάτη μπροστά, που θέλουν να μάθουν και να βελτιωθούν. Κατόπιν, όλα τα άλλα μπορείς να τα εντάξεις στην εκπαιδευτική διαδικασία και να δημιουργήσεις τις δεξιότητες.

Το αντίθετο δεν μπορεί να συμβεί. Δεν υπάρχει τρόπος να κάνεις κάποιον να χαμογελάει ή να είναι ευγενικός, αν δεν το έχει από τη φύση του. Συν τοις άλλοις, το ότι μπορεί να έχει ένα πτυχίο (το οποίο ωστόσο είναι ευπρόσδεκτο) ή ότι έχει εργασιακή εμπειρία δεν σημαίνει ότι είναι άξιος. Πόσοι αλήθεια παίρνουν πτυχίο και δεν έχουν μάθει τίποτα; Πόσοι δηλώνουν ότι έχουν εμπειρία χωρίς να την έχουν (είναι το Νο. 1 ψέμα στο βιογραφικό);

Μπορεί να σας αρέσει:  Επιτυχία - Ο χειρότερος σύμβουλος του επιχειρηματία

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα προσλάβετε κάποιον/α που θα έρχεται σε επαφή με τον πελάτη, φροντίστε ώστε να πληροί τα σωστά κριτήρια κι όχι μόνο τις προφανείς δεξιότητες. Διότι, ο πελάτης, ο οποίος το τελευταίο πράγμα που θέλει είναι να έχει απέναντί του έναν αγενή ή αδιάφορο υπάλληλο, είναι αυτός που θα σας κρίνει…

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στην ιστοσελίδα Marketing Tips στην οποία αρθρογραφεί ο Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης. Αρκετά από τα άρθρα του, έχουν αποσπάσματα από τα επιτυχημένα βιβλία του Δείτε τα όλα εδώ.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΤο φαινόμενο Dunning-Kruger
Next Article Τι είναι το KNX και πως συμβάλλει στην ικανοποίηση των πελατών;
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

7 Mins Read

Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

4 Mins Read

Οι Προκλήσεις των εργαζομένων στα ξενοδοχεία

4 Mins Read

Σημάδια που σου λένε να αλλάξεις δουλειά

3 Mins Read

Εταιρικό Branding προσέλκυση επαγγελματιών φιλοξενίας

6 Mins Read

Η κακή διοίκηση αυξάνει το εργατικό κόστος

4 Mins Read

Δεν σας απαντούν οι εταιρείες που στείλατε βιογραφικό; Τι τρέχει;

5 Mins Read

Πώς να προσελκύσεις καλό προσωπικό στην επιχείρηση;

2 Mins Read

Πώς χειριζόμαστε τον πελάτη που βρίζει υπάλληλό μας;

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.