Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Η γενιά Ζ τείνει να μην είναι επιθυμητή για στελέχωση θέσεων
generation-z

Η γενιά Ζ τείνει να μην είναι επιθυμητή για στελέχωση θέσεων

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΑΣΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 5 Mins Read

Η γενιά Ζ, αποτελούμενη από άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ 1997 και 2012, είναι μια μοναδική γενιά που έχει μεγαλώσει σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία, τα κοινωνικά δίκτυα και οι παγκόσμιες κρίσεις ήταν κεντρικά στοιχεία της καθημερινότητάς τους.

Παρόλο που φέρνουν καινοτόμες ιδέες και δεξιότητες, αντιμετωπίζουν αρκετές προκλήσεις στην επαγγελματική τους ένταξη, καθώς ορισμένες πτυχές της συμπεριφοράς και των προσδοκιών τους δημιουργούν σύγκρουση με τις παραδοσιακές ανάγκες των εταιρειών.

Ας αναλύσουμε διεξοδικά τα βασικά θέματα

1. Αυξημένες Προσδοκίες για Εργασιακό Περιβάλλον
Η γενιά Ζ είναι βαθιά επηρεασμένη από την έμφαση που έχει δοθεί τα τελευταία χρόνια στην ψυχική υγεία, την αυτοβελτίωση και την ισορροπία ζωής και εργασίας. Γι αυτό ζητούν…

Ευέλικτες ώρες εργασίας: Τα μέλη αυτής της γενιάς ψάχνουν εργοδότες που προσφέρουν τη δυνατότητα απομακρυσμένης ή φυσικής παρουσίας με τα ωράρια που βολεύουν αποκλειστικά τους ίδιους. Θέλουν να εργάζονται όπως αυτοί αισθάνονται πιο δημιουργικά ή πιο βολικά προς τα χόμπι τους και τις ασχολίες τους, χωρίς να περιορίζονται σε παραδοσιακά ωράρια. Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο για εταιρείες που απαιτούν φυσική παρουσία ή έχουν καθορισμένα ωράρια.
Υποστηρικτικό περιβάλλον: Δίνουν ιδιαίτερη σημασία σε εταιρικές πολιτικές που προωθούν τη διαφορετικότητα και την ενσωμάτωση. Θέλουν εργοδότες που δεν ενδιαφέρονται μόνο για την κερδοφορία, αλλά για την κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη, για την προσωπική τους ευεξία και την ψυχική τους ισορροπία. Οι εταιρείες που αδυνατούν να προσαρμοστούν σε αυτές τις απαιτήσεις θεωρούνται μη ελκυστικές.

2. Διαφορετική Επαγγελματική Ηθική
Η επαγγελματική νοοτροπία της γενιάς Ζ συχνά έρχεται σε αντίθεση με τις παραδοσιακές προσδοκίες:

Προτεραιότητα στην προσωπική ζωή: Τα μέλη της γενιάς Ζ βλέπουν την εργασία ως μέσο για να υποστηρίξουν την προσωπική τους ζωή, και όχι το αντίστροφο. Αρνούνται να θυσιάσουν την ψυχική τους ευεξία για επαγγελματική ανέλιξη, κάτι που παλαιότερες γενιές θεωρούσαν δεδομένο.
Αλλαγή θέσεων εργασίας: Δεν διστάζουν να αλλάξουν εργοδότες, ακόμα και σε σύντομο χρονικό διάστημα, αν δεν ικανοποιούνται οι προσδοκίες τους. Αυτή η κινητικότητα δημιουργεί επιπλέον έξοδα στις εταιρείες για πρόσληψη και εκπαίδευση, γεγονός που τις κάνει πλέον να αποφεύγουν την επένδυση σε αυτούς.

Μπορεί να σας αρέσει:  Γιατί δεν βρίσκουν τα ξενοδοχεία προσωπικό;

3. Ψηφιακή Εξάρτηση και Δεξιότητες
Η γενιά Ζ είναι η πρώτη που έχει μεγαλώσει με την τεχνολογία ως αναπόσπαστο μέρος της ζωής της. Αυτό δημιουργεί και πλεονεκτήματα και προκλήσεις:

Εξοικείωση με την τεχνολογία: Οι εργοδότες εκτιμούν τη δυνατότητα της γενιάς Ζ να χρησιμοποιεί τεχνολογικά εργαλεία. Ωστόσο, η εξάρτησή τους από την τεχνολογία μπορεί να τους δυσκολέψει σε καταστάσεις που απαιτούν χειροκίνητες ή λιγότερο ψηφιακές διαδικασίες.
Αδυναμία στις διαπροσωπικές δεξιότητες: Η συνεχής χρήση κοινωνικών δικτύων και διαδικτυακής επικοινωνίας έχει μειώσει τη δεξιότητα για άμεση, πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπίδραση. Σε εργασιακά περιβάλλοντα όπου απαιτείται συνεργασία και διαπραγμάτευση, αυτή η αδυναμία γίνεται εμφανής.

4. Οικονομική Αβεβαιότητα και Παγκόσμιες Προκλήσεις
Η γενιά Ζ έχει μεγαλώσει σε συνθήκες όπου οι κρίσεις και οι αβεβαιότητες είναι συνεχείς:

Προτεραιότητα στη σταθερότητα: Παρόλο που είναι ανοιχτοί σε αλλαγές, πολλές φορές φοβούνται να δεσμευτούν πλήρως σε μια θέση εργασίας, αν δεν βλέπουν μακροπρόθεσμη σταθερότητα. Αυτό δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο αμοιβαίας αβεβαιότητας ανάμεσα σε εργοδότες και εργαζομένους.
Έμφαση σε ηθικές αξίες: Αναζητούν εργοδότες που ευθυγραμμίζονται με τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές τους αξίες. Εταιρείες που λειτουργούν με γνώμονα το κέρδος ή δεν συμμετέχουν σε πρωτοβουλίες βιωσιμότητας συχνά απορρίπτονται.

η-γενιά-ζ-generation-z

5. Δυσκολία στις Παραδοσιακές Ιεραρχίες
Η γενιά Ζ αντιδρά στις αυστηρές ιεραρχικές δομές που χαρακτηρίζουν πολλές επιχειρήσεις:

Αμφισβήτηση της αυθεντίας: Τα μέλη της γενιάς Ζ τείνουν να αμφισβητούν την καθιερωμένη εξουσία και επιθυμούν να συμμετέχουν ενεργά στη λήψη αποφάσεων. Ισοπεδώνουν τις ηλικίες, τα χρόνια εμπειρίας στον χώρο, τα πτυχία που μπορεί να έχουν κάποιοι συνάδελφοι. Για παραδοσιακές επιχειρήσεις, αυτό μπορεί να θεωρηθεί ή και εν τέλει να είναι, έλλειψη σεβασμού ή αλαζονεία.
Ανυπομονησία για εξέλιξη: Θέλουν γρήγορες προαγωγές και αναγνώριση, αλλά πολλές φορές δεν έχουν την εμπειρία ή την υπομονή να περιμένουν να αποκτήσουν τα απαραίτητα προσόντα. Οπότε ή προάγονται βεβιασμένα και αποτυγχάνουν ή στέλνουν βιογραφικά παντού προκειμένου να πάνε όπου τους δώσουν τη θέση που επιθυμούν, άσχετα αν δεν έχουν ούτε τα ελάχιστα προσόντα.

Μπορεί να σας αρέσει:  Τα κομμάτια του πάζλ

6. Εναλλακτικές Μορφές Εργασίας
Πέρα από τις παραδοσιακές εργασιακές δομές, η γενιά Ζ προσαρμόζεται γρήγορα σε νέες μορφές επαγγελματικής απασχόλησης με αποτέλεσμα να μην απευθύνεται στην κλασσική εργασία:

Freelancing: Η ευκολία τους στο να δουλεύουν αυτόνομα, τους προσφέρει ευελιξία και έλεγχο στη ζωή τους, τουλάχιστον έτσι παρουσιάζεται στα μάτια τους. Ωστόσο, οι εταιρείες δυσκολεύονται να δημιουργήσουν ισχυρούς δεσμούς με τέτοιους εργαζομένους διότι επιθυμούν να ορίσουν τους δικούς τους όρους συνεργασίας.
Δημιουργία περιεχομένου: Η άνθηση πλατφορμών όπως το YouTube και το TikTok έχει ανοίξει νέους δρόμους για επαγγελματική ανάπτυξη. Αυτή η αυτονομία συχνά κάνει τη σταθερή εργασία λιγότερο ελκυστική στα μάτια των νέων.
Επιχειρηματικότητα: Πολλοί επιλέγουν να ξεκινήσουν τις δικές τους επιχειρήσεις, μειώνοντας τη δεξαμενή ταλέντων για τους παραδοσιακούς εργοδότες.

Συμπεράσματα
Η γενιά Ζ φέρνει μια νέα προοπτική στον εργασιακό χώρο, αλλά οι εταιρείες συχνά δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους. Για να γεφυρωθεί το χάσμα, οι εργοδότες πρέπει να επανεξετάσουν την εργασιακή τους κουλτούρα, να ενισχύσουν την ευελιξία και να προωθήσουν την επαγγελματική ανάπτυξη μέσα από πολιτικές που σέβονται τις αξίες αυτής της γενιάς.

Αν οι επιχειρήσεις καταφέρουν να ενσωματώσουν αυτή τη γενιά με επιτυχία, θα έχουν στη διάθεσή τους μια ομάδα εργαζομένων που μπορεί να φέρει δημιουργικές λύσεις, προσαρμοστικότητα και ανανέωση στον οργανισμό. Αν όχι θα συνεχίσουν να πασχίζουν να κρατήσουν μεγαλύτερους σε ηλικία υπαλλήλους κοντά τους καθώς και να διατηρούν στελέχη παλαιάς κοπής ακόμα και μετά από την ηλικία της συνταξιοδότησης τους.

Photos by Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΕξοικονόμηση νερού σε Ξενοδοχεία
Next Article 10 Συμβουλές για το πως να εισηγηθείς μια προαγωγή υπαλλήλου
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου. Έχει παρακολουθήσει το "Psychology Of Leadership" μέσω του eCornell - Cornell University. Διαθέτει ακαδημαϊκό τίτλο στο Food & Beverage Management αλλά και στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing. Είναι Director of Food & Beverage και διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση και εκπαίδευση επαγγελματικών ομάδων, στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων HACCP & ISO. Έχει συμμετάσχει στην ομάδα εισηγητών του Diploma in Food & Beverage Management του IST College. Έχει εργασθεί και συνεχίζει να εργάζεται σε μεγάλες Ξενοδοχειακές μονάδες. 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

4 Mins Read

Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.

5 Mins Read

Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου

4 Mins Read

Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται

SPONSORED POST

Γιατί η εκπαίδευση είναι το «κλειδί» της φιλοξενίας

By Food & Beverage MagazinePromoted for: Hoteltraining.gr4 Mins Read
3 Mins Read

Διαχείριση διατροφικών προτιμήσεων στα ξενοδοχεία

7 Mins Read

Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

4 Mins Read

Οι Προκλήσεις των εργαζομένων στα ξενοδοχεία

3 Mins Read

Βιώσιμος τουρισμός: Γιατί τα ξενοδοχεία θα πρέπει να ηγηθούν αυτής της προσπάθειας;

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
  • Ηγεσία και παρακαταθήκη, εσείς για τι θέλετε να σας θυμούνται
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.