Ποιες είναι οι τελευταίες τάσεις στον κλάδο της φιλοξενίας; Οι περιστάσεις τα τελευταία χρόνια έχουν προκαλέσει μια μικρή μεταμόρφωση στον κλάδο της φιλοξενίας.
Πολλές επιχειρήσεις δεν επιβίωσαν, άλλες πάλι προσαρμόστηκαν γρήγορα και παρέμειναν στη θέση τους και κάποιες άλλες αναγεννήθηκαν μέσα από το χάος που ακολούθησε, με καινοτόμες ιδέες προσαρμοσμένες στη νέα μας κανονικότητα.
Οι τάσεις των καταναλωτών δείχνουν ότι τα ταξίδια θα είναι πολύ ψηλά στη λίστα επιθυμιών για τους περισσότερους ανθρώπους και πάλι το 2023 και παρόλη την ανασφάλεια στον οικονομικό τομέα, δεν διαφαίνεται να μπαίνει ο τουρισμός και η αναψυχή πιο χαμηλά στις προτεραιότητες.
Κάνοντας ένα πέρασμα στον διεθνή τύπο που σχετίζεται με τη φιλοξενία φαίνεται καθαρά ποιες είναι οι τάσεις που θα υιοθετηθούν αργά και σταθερά από μεγάλο ποσοστό του διεθνούς αγοραστικού κοινού. Ας δούμε τις κυριότερες που ήρθαν για να μείνουν.
1. Bleisure Travel – Αναψυχή με εργασία
Ο όρος υιοθετήθηκε από το 2009 όπου εμφανίστηκε στην έκδοση του Future Laboratory.
Η εξ αποστάσεως εργασία έχει γίνει σήμερα συνηθισμένη για πολλούς υπαλλήλους και προβλέπεται να γίνει κάτι περισσότερο από μια απλή τάση τα επόμενα χρόνια. Είναι μια αλλαγή που διαφαινόταν αλλά που επιταχύνθηκε από την παγκόσμια κρίση στη δημόσια υγεία, δημιουργώντας έναν άνευ προηγουμένου αριθμό εταιρειών που ανακοίνωσαν ότι θα υιοθετήσουν μια υβριδική ή ευέλικτη προσέγγιση για την εξ αποστάσεως εργασία.
Μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την πλατφόρμα Upwork διαπίστωσε ότι το 22% του αμερικανικού εργατικού δυναμικού θα εργάζεται από μακριά μέχρι το 2025.
Αυτό σημαίνει ότι οι χώροι φιλοξενίας μπορούν να μετατραπούν σε απομακρυσμένα hotspot εργασίας τόσο για εγχώριους όσο και για διεθνείς τουρίστες. Αυτή είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τα ξενοδοχεία και τα επισιτιστικά καταστήματα να αξιοποιήσουν την τάση και να προσαρμόσουν τις παροχές τους για να ανταποκριθούν στις ανάγκες και τις επιθυμίες αυτού του αναδυόμενου πελατειακού κομματιού. Οι άφθονες πρίζες, το δωρεάν WIFI υψηλής ταχύτητας, οι αίθουσες συσκέψεων, τα τραπεζάκια πισίνας με ασύρματη φόρτιση και ο ποιοτικός καφές είναι κάποια καλά σημεία εκκίνησης.
2. Ολιστική φιλοξενία, υγεία & ευεξία
Η ευεξία και η αυτοφροντίδα είναι αδιαμφισβήτητη τάση αυτή τη στιγμή. Η βιομηχανία ευεξίας μεταμορφώνεται σε μια ακμάζουσα αγορά τρισεκατομμυρίων και οι χώροι φιλοξενίας έχουν μια καλή ευκαιρία να πάρουν ένα μεγάλο κομμάτι της πίτας, ειδικά εκείνοι με υπάρχουσες εγκαταστάσεις spa.
Εκτός από τη συνηθισμένες υπηρεσίες ομορφιάς και χαλάρωσης, υπάρχει ραγδαία αυξανόμενη ζήτηση για προσωπικές ή ομαδικές συνεδρίες ενεργειακής ενίσχυσης μέσω διαλογισμού, yoga, scanning healing για την ανάπτυξη ζωτικότητας, θεραπείας των ενεργειακών κέντρων, διαχείρισης άγχους, συναισθηματικής ισορροπίας, αυτοεπίγνωσης και για καλύτερο ύπνο. Ανακαλύψτε περισσότερες τάσεις σπα για το 2023 σε αυτό το άρθρο.
3. Ψηφιοποιημένες εμπειρίες επισκεπτών
Οι εφαρμογές (apps) γίνονται όλο και πιο σημαντικές στον τρόπο με τον οποίο οι ξενοδόχοι διαχειρίζονται τις υπηρεσίες που παρέχουν στους πελάτες τους. Περιττό να πούμε ότι η τάση προς τις ψηφιακές και ανέπαφες υπηρεσίες έχει διατηρηθεί και αποκτά νέα δυναμική. Παραδοσιακά, οι υπηρεσίες που απευθύνονται στους πελάτες αναθεωρούνται χάρη στην πιο ευρεία χρήση επιλογών που υποστηρίζονται από την τεχνολογία, όπως το check-in μέσω κινητού, οι ανέπαφες πληρωμές, ο φωνητικός έλεγχος και τα βιομετρικά στοιχεία.
Οι καταναλωτές που έχουν συνηθίσει να ξεκλειδώνουν τα smartphone και τους φορητούς υπολογιστές τους χρησιμοποιώντας την αναγνώριση προσώπου και δακτυλικά αποτυπώματα, θα περιμένουν σύντομα να έχουν την ίδια ευκολία στην πρόσβαση στα δωμάτια τους. Δυστυχώς για τις επιχειρήσεις που θέλουν να υιοθετήσουν τέτοιες τεχνολογίες, θα δουν οτι είναι δαπανηρές στην εγκατάσταση τους και στην υποστήριξη τους. Εάν θέλει κάποιος όμως, να παραμείνει μπροστά από τις εξελίξεις, πρέπει να εντάξει αυτές τις τεχνολογίες στα άμεσα μελλοντικά του σχέδια.
4. Υπερ-εξατομίκευση των υπηρεσιών
Οι σημερινοί τουρίστες έχουν βαρεθεί να ακούν ότι αντιμετωπίζονται ως ξεχωριστές μονάδες κι όχι ως σύνολο, αλλά μια μελέτη αποκάλυψε ότι το 71% των πελατών θεωρεί ότι όλο αυτό μένει στα λόγια. Το πρόβλημα για τις περισσότερες επιχειρήσεις είναι ότι εξακολουθούν να εξατομικεύονται σε επίπεδο κατάτμησης βάσει εθνικότητας ή βάσει boarding plan, αλλά οι προσδοκίες των πελατών έχουν προχωρήσει πολύ πέρα από αυτό μέσα στο 2023 και οδεύουν προς την υπερ-εξατομίκευση.
Οι επιχειρήσεις φιλοξενίας μπορούν να εφαρμόσουν την υπερ-εξατομίκευση χρησιμοποιώντας τεχνολογικές πλατφόρμες όπως το CRM και το CEM που χρησιμοποιούν δεδομένα για να δημιουργήσουν εξαιρετικά προσαρμοσμένες αλληλεπιδράσεις ένας προς έναν μεταξύ του επισκέπτη και του ξενοδοχείου, επιτρέποντας στα ξενοδοχεία να προσαρμόσουν τις προσφορές τους και να παρέχουν αυτόματα τις συγκεκριμένες υπηρεσίες που αναζητά το άτομο.
5. Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Μια τάση που είναι επίκαιρη και χαρακτηριστική των τελευταίων ετών, η «αειφορία», αναλαμβάνει και πάλι τη θέση της, με έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Τα τελευταία χρόνια, τα ξενοδοχεία, έχουν κάνει μικρά βήματα δίνοντας προτεραιότητα στην αφαίρεση πλαστικών μιας χρήσης, εξαλείφοντας την περιττή κατανάλωση χαρτιού και μειώνοντας τη σπατάλη τροφίμων, ωστόσο συνεχίζουν να αναζητούν ακόμα περισσότερες έμπρακτες εφαρμογές προκειμένου να δείξουν οτι νοιάζονται ενεργά για τη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος τους.
Η EnergyLink ορίζει τις 6 ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κατάλληλες για ξενοδοχεία: ηλιακή, αιολική, συνδυασμένη θέρμανση, γεωθερμία, και βιοκαύσιμα. Το πρόβλημα είναι ότι απαιτούνται σημαντικοί οικονομικοί πόροι και συχνά και αρκετός χώρος για την εφαρμογή αρκετών από αυτές τις λύσεις. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις φιλοξενίας συνειδητοποιούν ότι όχι μόνο είναι σωστό να κινηθούν οικολογικά, αλλά με την ασταθή αγορά στο χώρο της ενέργειας που βιώνουμε αυτή τη στιγμή, ένα επιπλέον κίνητρο είναι οτι θα υπάρχει και εξοικονόμηση χρημάτων. Έτσι, το 2023 έχει οριστεί να είναι η χρονιά της καινοτομίας στον κλάδο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
6. Εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα (VR & AR)
Eίναι φυσικό οι επιχειρήσεις στον κλάδο της φιλοξενίας να επιδιώκουν να αξιοποιήσουν χαρακτηριστικά όπως οι εικονικές περιηγήσεις, δημιουργώντας ένα ψηφιακό περιβάλλον για τους καταναλωτές για να απεικονίσουν τους χώρους τους.
Τα βίντεο που παρέχουν εικόνα 360 μοιρών στους χώρους του εστιατορίου, στις βεράντες των καφέ που περικλείονται από πράσινο ή σε παραθαλάσσιες τοποθεσίες ξενοδοχείων, είναι το εισιτήριο για να κάνει κανείς μια επιχείρηση να ξεχωρίσει.
Η επαυξημένη πραγματικότητα χρησιμοποιεί γραφικά ή ενημερωτικές επικαλύψεις για να βελτιώσει αυτό που βλέπει κανείς μέσα από την κάμερα του κινητού του. Αφού κατεβάσουν την αντίστοιχη εφαρμογή, οι επισκέπτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτό το εργαλείο για πρόσβαση στις ώρες λειτουργίας των εστιατορίων, κριτικές ή διαδραστικούς χάρτες τουριστικών πληροφοριών ή ακόμη και να δημιουργήσουν περιεχόμενο το οποίο θα κοινοποιήσουν στα social media με φωτογραφίες ή video ηλεκτρονικά τροποποιημένα με στοιχεία εικονικής πραγματικότητας.
- What is Bleisure Travel? What Are Bleisure Travellers Looking For?
- Upwork Study Finds 22% of American Workforce Will Be Remote by 2025
- Spa trends for 2022: the future’s bright
- What is a CRM software and why is it important?
- What is Customer Experience Management (CEM)?
- 6 Ways Hotels Can Take Advantage of Renewable Energy
- How Virtual Reality (VR) Can Enrich The Hospitality Industry