Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Word-of-mouth marketing. Τι είναι και πώς το ενθαρρύνουν οι εταιρείες
what is word of mouth marketing?

Word-of-mouth marketing. Τι είναι και πώς το ενθαρρύνουν οι εταιρείες

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 3 Mins Read

Το Word of mouth marketing (μάρκετινγκ από στόμα σε στόμα – WOM) είναι από τα πιο πολύτιμα εργαλεία μάρκετινγκ μιας επιχείρησης. Είναι το μάρκετινγκ όπου τη «βρώμικη δουλειά» την κάνει ο ίδιος ο καταναλωτής, που διαμοιράζεται την θετική του εμπειρία με άλλους, γνωστούς ή και αγνώστους.

Όπως ο φίλος ή συνάδελφος που μας ενημερώνει για το νέο εντυπωσιακό καφέ που άνοιξε στη γειτονιά, για το εξαίρετο βιβλίο του τάδε συγγραφέα, για την εφαρμογή που βρίσκεις ρούχα και γκάτζετ σε χαμηλές τιμές και πολλά άλλα.

Χαρακτηρίζεται από υψηλή αξιοπιστία (οι καταναλωτές εμπιστεύονται άλλους χρήστες, ενώ την ίδια στιγμή γίνονται όλο και πιο καχύποπτοι απέναντι στα διαφημιστικά μηνύματα) και χαμηλό κόστος (το μήνυμα μπορεί να περαστεί σε ένα ευρύ ακροατήριο, να γίνει δηλαδή viral, χωρίς τη δέσμευση σημαντικών κεφαλαίων). Πράγματι, αν κάτσουμε και το σκεφτούμε, πολλές αγορές που κάνουμε, που μπορεί να φθάσουν μέχρι και το 50% των αγοραστικών αποφάσεων, πιστώνονται στην από στόμα σε στόμα επικοινωνία.

word of mouth marketing

Λίγη ιστορία..

Μολονότι σαν πρακτική έχει μακρά ιστορία, από τα αρχαία χρόνια, ως όρος εμφανίστηκε τη δεκαετία του ’70 από τον George Silverman, που επιχείρησε να “πουλήσει” σε γιατρούς ορισμένα φαρμακευτικά προϊόντα. Τότε παρατήρησε πώς οι γιατροί που ήταν ικανοποιημένοι με ένα συγκεκριμένο φάρμακο μετέφεραν τη θετική τους προδιάθεση σε αρκετούς διστακτικούς συναδέλφους τους, πείθοντάς τους εντέλει να χρησιμοποιήσουν το ίδιο φάρμακο. Μόλις είχε γεννηθεί το word of mouth marketing.

Σήμερα, βέβαια, στην εποχή του διαδικτύου, το παραδοσιακό word-of-mouth συναντά το ηλεκτρονικό, τον διαμοιρασμό δηλαδή των εντυπώσεων από ένα προϊόν ή υπηρεσία (με τη μορφή σχολίων, κριτικών ή αναρτήσεων) σε ένα ευρύ κοινό.

Μπορεί να σας αρέσει:  Casanova Complex. Το ατόπημα των περισσοτέρων επιχειρήσεων

Πώς οι εταιρείες ενθαρρύνουν το WOM

Οι εταιρείες γνωρίζουν πόσο σημαντική είναι η από-στόμα-σε-στόμα επικοινωνία, γι’ αυτό δεν την αφήνουν στην τύχη. Προσλαμβάνουν influencers ή και απλούς καταναλωτές από τους οποίους ζητούν να εξυμνήσουν το προϊόν τους, ενθαρρύνουν τους πελάτες να γράψουν κριτική ή να κάνουν μια ανάρτηση (π.χ. να ανεβάσουν ένα βίντεο από τους χώρους του ξενοδοχείου – user generated content), δημιουργούν referral programs, επενδύουν στο συναίσθημα (π.χ. μια συγκινητική διαφήμιση) ή το χιούμορ, κάνουν δώρα ή γενναίες εκπτώσεις.

word of mouth marketing through reviews

Θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ ότι θα πρέπει τα προϊόντα τους να είναι ποιοτικά και με καινοτόμα χαρακτηριστικά (π.χ. τα Haagen-Dazs έγιναν γνωστά από στόμα-σε-στόμα, χωρίς την παραμικρή διαφήμιση), να προσφέρουν μια μοναδική καταναλωτική εμπειρία και φυσικά να επενδύουν στην άψογη εξυπηρέτηση του πελάτη ή τη διαχείριση των προβλημάτων-παραπόνων του.

Με άλλα λόγια θα πρέπει να μετατρέψουν τον πελάτη σε walking advertisement, όπως ευαγγελιζόταν ο πρωτοπόρος James Cash Penney. Σε κάθε άλλη περίπτωση, το word-of-mouth μπορεί να είναι αρνητικό, με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στην ιστοσελίδα Marketing Tips στην οποία αρθρογραφεί ο Γιάννης Πρωτοπαπαδάκης. Αρκετά από τα άρθρα του, έχουν αποσπάσματα από τα επιτυχημένα βιβλία του Δείτε τα όλα εδώ.

Image by vectorjuice on Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΜονοποικιλιακός καφές μόδα ή φιλοσοφία;
Next Article Το προφίλ στο Linkedin μπορεί να σας εκτοξεύσει
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

4 Mins Read

Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή

3 Mins Read

Εταιρικό Branding προσέλκυση επαγγελματιών φιλοξενίας

4 Mins Read

Instagram Worthy – Πως να γίνουν τα ξενοδοχεία τέτοια;

2 Mins Read

Το τουριστικό demarketing της Νορβηγίας

3 Mins Read

Deming Customer Model

4 Mins Read

Newsletter για Εστιατόρια και Μπαρ

4 Mins Read

Benchmarking. Τι είναι; Παραδείγματα

4 Mins Read

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάξαν τη φιλοξενία

3 Mins Read

Η αντίληψη των πελατών είναι η πραγματικότητά σου

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.