Το Personal Branding είναι όλα αυτά που είστε, ό,τι κάνετε στον χώρο εργασίας σας και στη ζωή σας, ό,τι εκπροσωπείτε στο διαδίκτυο, είναι προσωπικό σας εμπορικό σήμα.
Ποια είναι η προσωπική σας επωνυμία;
Η προσωπική σας επωνυμία – το Personal Branding δηλαδή είναι ο τρόπος με τον οποίον προωθείτε τον εαυτό σας. Είναι ο μοναδικός συνδυασμός δεξιοτήτων, εμπειρίας και στάσης, που θέλετε ο κόσμος να βλέπει σε εσάς. Πρόκειται για μια αφήγηση η οποία επικοινωνείται σε αυτούς που αλληλεπιδράτε άμεσα ή έμμεσα είτε με λεκτική είτε με μη λεκτική επικοινωνία.
Στις μέρες πριν από το διαδίκτυο, το προσωπικό σας εμπορικό σήμα ήταν απλώς η επαγγελματική σας κάρτα και μερικές συστάσεις ίσως, από άτομα που συνεργάστηκαν μαζί σας. Στον σημερινό δημόσιο κόσμο, όπου ό,τι κάνεις μοιράζεται και συζητιέται στα κοινωνικά μέσα, δεν μπορείς πλέον να είσαι ανώνυμος.
Γιατί χρειάζεσαι την προσωπική επωνυμία;
Η προσωπική σου επωνυμία μπορεί να είναι εξαιρετικά σημαντική επαγγελματικά. Είναι ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεις τον εαυτό σου σε υποψήφιους ή σε υπάρχοντες πελάτες. Αντίστοιχα για κάποιον με μισθωτή σχέση, είναι ο τρόπος που πλασάρεις το σύνολο των δεξιοτήτων σου και γενικότερα το ποιος είσαι στον υποψήφιο εργοδότη σου. Σου δίνει την ευκαιρία να παρουσιάσεις τον εαυτό σου με τον τρόπο που θέλεις.
Σου δίνει την ευκαιρία να αναδείξεις τα πλεονεκτήματα και τις ικανότητές σου. Όλα αυτά μέσω του διαδικτύου. Οι άνθρωποι κατά κανόνα, έχουν πολύ μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε εκείνους που πιστεύουν ότι γνωρίζουν, ακόμα και σε ανθρώπους με τους οποίους δεν συναντήθηκαν ποτέ προσωπικά. Όταν λοιπόν επαναλαμβάνεσαι μέσω των social media αρχίζεις να γίνεσαι οικείος.
Είναι αλήθεια ότι πρόσφατα, η προσωπική επωνυμία έχει γίνει μια επιτακτική ανάγκη στον επιχειρηματικό κόσμο και όχι μόνο.
Πολλά πανεπιστήμια στην Ευρώπη σήμερα, αλλά και στην Ελλάδα, έχουν εξειδικευτεί κάνοντας κάποια μαθήματα σχετικά με την ανάπτυξη της προσωπικής επωνυμίας.
Παρατηρείται ότι ακόμη και οι επιχειρήσεις ζητούν από τα στελέχη τους να έχουν μια μοναδική και αυθεντική εικόνα. Ο λόγος είναι ότι τις θέσεις εργασίας τις διαχειρίζονται άνθρωποι. Οι συμβάσεις υπογράφονται από άτομα. Οι πωλήσεις έρχονται από ανθρώπους.
Η εμπιστοσύνη και ο θαυμασμός είναι στοιχεία που οδηγούν έναν πελάτη στο να συνεργαστεί μαζί μας, και αυτό γιατί όλοι θέλουν να νιώθουν οτι συνεργάζονται με τον επιτυχημένο, τον ειλικρινή, τον έμπιστο.
Θυμηθείτε να ρωτάτε τον εαυτό σας συχνά. Γιατί πρέπει να με επιλέξουν; Πώς διαφέρω από τον ανταγωνισμό;
Η δημιουργία της επωνυμίας σας απαιτεί χρόνο και στοχευμένες ενέργειες.
Οι άνθρωποι δεν θέλουν πλέον περισσότερες πληροφορίες ή προϊόντα. Θέλουν αλήθεια, εμπιστοσύνη και αυθεντικότητα.
Αυτό απαιτεί αυτογνωσία και ψυχολογική εργασία με τον εαυτό μας. Θα παραμείνεις ένας άνθρωπος, με τα ίδια προβλήματα που έχουν και τα υπόλοιπα άτομα στην αγορά σου και αυτό είναι που κάνει τους άλλους ανθρώπους να έρχονται πιο κοντά σε σένα. Η μόνη διαφορά είναι ότι μπορείς να τους δείξεις ότι έχεις βρει λύση σε ορισμένα ή όλα αυτά τα προβλήματα και είσαι πρόθυμος να τα μοιραστείς μαζί τους.
Πράγματα που μπορείτε να κάνετε τώρα, να αρχίσετε να δημιουργείτε την προσωπική σας μάρκα
1. Ξεκίνησε να σκέφτεσαι τον εαυτό σου ως εμπορικό σήμα
Τι θέλεις να συσχετίσουν οι άνθρωποι μαζί σου όταν σκέφτονται το όνομά σου; Υπάρχει κάποιο θέμα στο οποίο θέλεις να φανείς ως ειδικός; Αφού καταλάβεις πώς θέλεις να γίνει αντιληπτή η προσωπική σου επωνυμία, μπορείς να αρχίσεις να είσαι πολύ πιο στρατηγικός στο χτίσιμο της.
2. Δημιούργησε έναν προσωπικό ιστότοπο
Έχοντας μια προσωπική ιστοσελίδα για τον εαυτό σου, είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ευρετηριάσεις το όνομά σου στις μηχανές αναζήτησης. Δεν χρειάζεται να είναι κάτι τεράστιο. Μπορεί να είναι ένας απλός δικτυακός τόπος δύο ή τριών σελίδων με το βιογραφικό σου σημείωμα, σύνδεση με τις κοινωνικές σου πλατφόρμες και μια σύντομη περιγραφή για σένα. Μπορείς κάλλιστα να το επεκτείνεις οποτεδήποτε στο μέλλον.
3. Δημιούργησε εναλλακτικά ένα προσωπικό ιστολόγιο και μοιράσου χρήσιμο περιεχόμενο
Αυτό είναι κάτι ακόμα πιο έξυπνο γιατί μπορείς να ανεβάσεις θέματα του τομέα σου, που δίνουν λύσεις ή που μοιράζεσαι πράγματα από την εμπειρία σου. Τα θέματα αυτά θα φροντίσεις να έχουν λέξεις κλειδιά που θα σε βρουν μπροστά τους άνθρωποι που αναζητούν αυτό που εσύ προσφέρεις.
4. Μάθε πώς σε βλέπουν οι άλλοι
Ρώτησε αξιόπιστους συναδέλφους και φίλους πως σε βλέπουν. Σε τι είσαι κατά τη γνώμη τους καλός; Ποια είναι τα δυνατά σου σημεία? Σε ποιους τομείς σας θεωρούν “αναντικατάστατο;” Μη φοβηθείς να τους ρωτήσεις να σου πουν και κάποια αρνητικά σημεία του χαρακτήρα σου.
5. Προσδιόρισε το target group που σε ενδιαφέρει
Ακριβώς όπως ένας επαγγελματίας του τουρισμού και της εστίασης, ξέρει ότι το κοινό που στοχεύει είναι οι Διευθυντές Ανθρώπινου Δυναμικού, έτσι κι εσύ θα πρέπει να ορίσεις σε ποιον θέλεις να περάσεις το μήνυμά σου.
6. Όρισε τις προτεραιότητές σου
Πιθανόν να προωθείς τον εαυτό σου, αλλά να τον βάζεις κάτω από την εταιρεία σου. Δεν είναι κακό να είσαι πιστός στην εταιρεία που εργάζεσαι αλλά θα πρέπει να δώσεις προτεραιότητα στον εαυτό σου, ώστε να βγαίνεις πρώτα εσύ μπροστά ως επαγγελματική οντότητα και μετά ως μέλος μιας εταιρείας.
7. Δώσε προσοχή στις λεπτομέρειες
Όλα όσα κάνεις, τελικά συμβάλλουν στην προσωπική επωνυμία. Αφού ορίσεις το εμπορικό σου σήμα το οποίο βέβαια δεν είναι αναγκαίο σε όλους τους επαγγελματίες, βεβαιώσου ότι όλα τα μικρά πράγματα – ο τρόπος που ενεργείς στα κοινωνικά δίκτυα, η γλώσσα σου, ο τρόπος συμπεριφοράς σου, τα μηνύματα που γράφεις όλα λειτουργούν σύμφωνα με το μήνυμα που θέλεις να περάσεις ως προσωπικό brand
8. Ενημέρωσε το βιογραφικό σου
Πέρασε άλλη μια φορά το βιογραφικό σου για να διαπιστώσεις εάν ταιριάζει με το εμπορικό πρότυπο που θέλεις να προωθήσεις. Βεβαιώσου ότι το βιογραφικό σου προσδιορίζει με ακρίβεια ποιος είσαι και ότι συμφωνεί με τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους σου. Εάν αισθάνεσαι ότι πρέπει κάτι να κρύψεις ή να μετριάσεις κάποιες λεπτομέρειες, δεν είναι τόσο κακό. Απλά κάνε το.
9. Γίνε πιο ενεργός στα κοινωνικά δίκτυα
Δημιούργησε λογαριασμούς σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Linkedin και το Twitter. Ανάλογα με το επάγγελμα που κάνεις, δεν είναι κακό να χρησιμοποιήσεις και το Facebook. Προσκάλεσε κόσμο που γνωρίζεις να εγγραφεί στους λογαριασμούς σου.
10. Πρόσεξε και το φυσικό δίκτυό σου
Να μην παραβλέψεις την πραγματικότητα. Καλά τα κοινωνικά δίκτυα αλλά και ο πραγματικός κόσμος είναι ακόμα καλύτερος. Το να ενημερώσεις τους γνωστούς σου για το τι κάνεις, ποια είναι η δραστηριότητα σου, είναι μεγάλης σημασίας. Θα μπορούσαν να σε συστήσουν σε άλλους με μεγάλη ευκολία.
11. Ζήτησε τη βοήθεια του ειδικού
Εάν προσλάβεις έναν προσωπικό σύμβουλο για να σε βοηθήσει στην καθιέρωση της επωνυμίας σου, θα λάβεις πολύτιμη εκπαίδευση και καθοδήγηση. Θα διαπιστώσεις τον τρόπο με τον οποίο οι άλλοι αντιλαμβάνονται το brand σου. Θα ανακαλύψεις πώς μπορείς να δημιουργήσεις και να μοιραστείς περιεχόμενο με το δίκτυό σου. Θα μάθεις πώς να δείξεις σε ολόκληρο το κοινό ότι είσαι ειδικός στον κλάδο σου. Ένας προσωπικός σύμβουλος επωνυμίας μπορεί επίσης να σε βοηθήσει να αξιοποιήσεις την εμπειρία σου, βοηθώντας σε να καταλάβεις τις πιο εμπορικά αξιοποιήσιμες δεξιότητές σου και τον τρόπο ενσωμάτωσής τους στην προσωπική σου εικόνα.
Εάν θέλεις να έχεις επιτυχία, η δημιουργία μιας προσωπικής επωνυμίας δεν είναι απλώς μια επιλογή, είναι μια αναγκαιότητα. Είτε επιθυμείς να κερδίσεις μια προσφορά, είτε να βρεις μια καλύτερη δουλειά, το να δημιουργήσεις ένα συναρπαστικό και συνεπές πρότυπο επωνυμίας θα σε βοηθήσει να πετύχεις τους στόχους σου.
Ακόμη και τα μεμονωμένα άτομα πρέπει να αναπτύξουν ένα εμπορικό σήμα για τον εαυτό τους …. Όποιος κι αν είναι ο επαγγελματικός τομέας σας, μπορείτε να λάβετε κάποια μέτρα για να κάνετε τους ανθρώπους να σκέφτονται εσάς όταν σκέφτονται το επάγγελμα σας. – Accelepoint Webzine