Αυτή τη στιγμή όμως έχουμε τον χρόνο, έχουμε το διαδίκτυο, έχουμε προφανώς και έναν υπολογιστή, δηλαδή έχουμε ότι χρειαζόμαστε για να φτιάξουμε λίγο την επαγγελματική εικόνα μας και να βρεθούμε σε πιο πλεονεκτική θέση στην αναζήτηση εργασίας.
Ο τουρισμός και η εστίαση αναμφίβολα είναι από τους πιο ταλαιπωρημένους επαγγελματικούς κλάδους στην περίοδο που διερχόμαστε.
1. Εξοπλιστείτε.
Φτιάξτε ένα email λογαριασμό που θα τον χρησιμοποιείτε μόνο για τη δουλειά. Είναι πολύ σημαντικό αυτό για να έχετε συγκεντρωμένα όλα τα email που αφορούν δουλειά. Επίσης θα βελτιώσει και το prestige σας. Λυπηθείτε τους H.R. Managers αλλά και τον εαυτό σας να δέχονται email από υποψηφίους για εργασία και να βλέπουν λογαριασμούς του τύπου barbiegirl@ ή metalmania@ xristinaki94@ και όλα τα συναφή που δείχνουν μια παρατεταμένη εφηβεία και σας έχουν βγάλει από την άλλη πόρτα εκτός επιχείρησης τις περισσότερες φορές.
2. Προετοιμαστείτε
Προετοιμάστε το πεδίο της μάχης. Πάντα να έχετε ένα ενημερωμένο βιογραφικό σημείωμα, έτοιμο για αποστολή ακόμα κι αν δεν ψάχνετε για δουλειά. Ποτέ δεν ξέρεις πότε μπορεί να έρθει μια ευκαιρία που είναι πολύ καλή για να την αφήσετε να περάσει. Εάν δεν είστε ακόμα συνδεδεμένοι στο LinkedIn, δημιουργήστε ένα προφίλ LinkedIn και αρχίστε να δημιουργείτε συνδέσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν στην αναζήτηση εργασίας.
3. Ξεχωρίστε
Υπάρχει μια σχολή που λέει να κάνετε βιογραφικά τύπου Europass για να μπορούν οι H.R. να διακρίνουν γρήγορα τα στοιχεία που θέλουν σε ένα ενιαίο πρότυπο. Θα με συγχωρήσετε αλλά θα διαφωνήσω. Πως θα πείσετε οτι θα φέρετε καλά αποτελέσματα, καινοτομία, επιτυχία σε μια εταιρεία που θα σας εμπιστευθεί μια θέση όταν δεν το κάνετε από την πρώτη στιγμή με το βιογραφικό σας. Δείξτε ποιοι είστε. Η επαγγελματική εικόνα χτίζεται και μέσα από την καινοτομία. Είναι καλή ιδέα να εξετάσετε δείγματα επιστολών και βιογραφικών ώστε να λάβετε ιδέες για να φτιάξετε το δικό σας. Υπάρχουν πολλοί ιστότοποι που προσφέρουν ό,τι χρειάζεστε και μάλιστα εντελώς δωρεάν.
4. Δράστε μεθοδικά
Χρησιμοποιήστε ιστοσελίδες αναζήτησης εργασίας. Χρησιμοποιήστε τις για να ψάξετε στην αγορά εργασίας για τις εταιρείες που άνοιξαν θέσεις. Θα μπορείτε να αναζητήσετε όλες τις εργασίες που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο και να στείλετε το c.v. με απλές κινήσεις.
Εγγραφείτε στις ενημερώσεις μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Αφήστε τις δουλειές να έρθουν σε σας. Χρησιμοποιήστε ιστοσελίδες αναζήτησης εργασίας για να εγγραφείτε και να λαμβάνετε ανακοινώσεις εργασίας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
5. Πάρτε συστάσεις
Έχετε μια λίστα με δύο ή περισσότερες συστάσεις, που έχουν συμφωνήσει οτι μπορούν να δεχτούν κάποια κλήση από υποψήφιο εργοδότη και να μιλήσουν για εσάς, ή ζητήστε από τώρα ένα χαρτί που να αναφέρουν μέσα κάποια πράγματα για εσάς. Έτσι όταν θα χρειαστεί να παρουσιάσετε μία άρτια επαγγελματική εικόνα, θα είστε έτοιμοι.
6. Γίνετε εξωστρεφείς
Βγείτε λίγο στην επιφάνεια. Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Linkedin, μπορεί να είναι ένας καλός τρόπος για να αποκτήσετε νέα για θέσεις εργασίας προτού αναφερθούν αλλού. Οι εταιρείες αρχίζουν συνήθως με μια ανάρτησή τους στις σελίδες τους στα δίκτυα και μετά περνάνε σε αγγελίες, ή σχεδόν ταυτόχρονα. Μπορείτε να προωθήσετε πολύ αποτελεσματικά την υποψηφιότητά σας χρησιμοποιώντας τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης.
7. Δείξτε τα ταλέντα σας
Αν έχετε μια επαγγελματική εμπειρία που σας επιτρέπει να νιώθετε ότι μπορείτε να δώσετε κάτι στο κοινό, γράψτε το. Μπορεί να είναι μια συμβουλή, μια συνταγή, ένα δικό σας cocktail.
Είναι ένας πολύ καλός τρόπος να διακριθείτε γι αυτό που κάνετε και να αποκτήσετε παραπάνω κύρος. Μπορείτε να απευθυνθείτε σε διάφορα μέσα διαδικτυακής ενημέρωσης του κλάδου σας ζητώντας να δημοσιεύσουν αυτό ή αυτά που έχετε γράψει.
Αν πάλι θεωρείτε οτι δεν θα ενδιαφερθεί κανείς για το άρθρο σας, μη σκάτε … δημοσιεύστε το στο Linkedin σας. Είναι μια πολύ καλή αρχή για εσάς.
Δημιουργήστε μια Ιστοσελίδα ή Blog.
Υπάρχουν πάρα πολλές λύσεις οι οποίες είναι εντελώς δωρεάν. Κατ’ εμέ βέβαια, θα πρέπει να αγοράσετε ένα δικό σας domain name του τύπου yourname.gr και να μην αρκεστείτε στο όνομα υποτομέα που σας δίνει αυτόματα το δωρεάν μέσο δημιουργίας ιστοσελίδας ή blog διότι αυτό δείχνει οτι δεν παίρνετε σοβαρά την επαγγελματική εικόνα σας.
Όταν έχετε αγοράσει το όνομα τομέα σας, το επόμενο βήμα είναι η ανάπτυξη βασικού περιεχομένου για αυτό. Χρησιμοποιήστε θέματα και άρθρα που ταιριάζουν με τις λέξεις-κλειδιά αναζήτησης εργασίας.
Προσθέστε σχετικές λέξεις-κλειδιά στα πάντα μέσα σε αυτό. Όταν θα έχετε αναπτύξει την ιστοσελίδα σας – ακόμα και αν δεν είναι τέλεια ή αν δεν έχετε προσθέσει όλο το περιεχόμενο που θέλετε να προσθέσετε – αρχίστε να το κοινοποιείτε παντού για να αποκτήσετε backlinks.
Υποβάλετε τον ιστότοπό σας στις μηχανές αναζήτησης. Ένα πολύ χρήσιμο βήμα είναι η υποβολή του ιστότοπού σας τουλάχιστον στις μεγάλες μηχανές αναζήτησης και καταλόγους.
Συνδέστε το ιστολογιό σας.
Τοποθετήστε μια φόρμα επικοινωνίας. Τοποθετήστε το email σας για να σας βρίσκουν.
Βάλτε ότι κοινωνικά δίκτυα έχετε δημιουργήσει στο site ή το blog σας.
Αν σας μείνει χρόνος μετά από όλα αυτά που σας πρότεινα εδώ, μπορείτε να επισκεφθείτε τη σελίδα της online εκμάθησης της Google και να ξεκινήσετε επιμόρφωση εντελώς δωρεάν για να συμπληρώσετε τις γνώσεις σας με κάτι καινούργιο.
Συμπέρασμα
Αν δεν είστε από αυτούς που μοιρολατρικά κάθονται και περιμένουν στην έρημο να βρέξει, σίγουρα θα βρείτε κάποια πράγματα εδώ μέσα, εύκολα και υλοποιήσιμα, ώστε να εκμεταλλευτείτε τον χρόνο που σας δόθηκε.
Όταν μια πόρτα κλείνει, μια άλλη ανοίγει, αλλά συχνά είμαστε τόσο απορροφημένοι και τόσο λυπημένοι για την κλειστή πόρτα που δεν βλέπουμε αυτήν που άνοιξε. – Alexander Graham Bell