Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Mise en Place σε εστιατόρια & bar
Mise en Place

Mise en Place σε εστιατόρια & bar

Gregory MichopoulosBy Gregory Michopoulos FEATURED ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 3 Mins Read

Mise en Place σε Εστιατόρια & Bar: Το Αθέατο Κλειδί της Τελειότητας στο Service. Σε κάθε άψογο service – είτε σε ένα εστιατόριο fine dining, είτε σε ένα πολυσύχναστο cocktail bar – υπάρχει κάτι που ο πελάτης δεν βλέπει ποτέ, αλλά το απολαμβάνει σε κάθε του εμπειρία

Μπορεί να μην είναι θεαματικό, να μη βγαίνει στο Instagram, αλλά αποτελεί την αόρατη μηχανή πίσω από κάθε οργανωμένη λειτουργία. Χωρίς αυτό, η ένταση, τα λάθη και οι καθυστερήσεις είναι σχεδόν βέβαιες.

Τι είναι πραγματικά η Mise en Place;
Ο όρος mise en place προέρχεται από τα γαλλικά και σημαίνει «βάζω τα πράγματα στη θέση τους». Όμως, στην πράξη πρόκειται για ένα σύστημα προετοιμασίας και ελέγχου, που εφαρμόζεται παντού: από την κουζίνα μέχρι το bar και το σέρβις.

Είναι η ψυχραιμία πριν τη μάχη. Είναι το στάδιο όπου ο επαγγελματίας φροντίζει να έχει όλα τα εργαλεία, υλικά, γνώσεις και δομή έτοιμα – έτσι ώστε όταν ξεκινήσει το service, να μπορεί να αποδώσει χωρίς εμπόδια.

Mise en Place στο Εστιατόριο: Η Οργάνωση του Σέρβις
Ένας επαγγελματίας σερβιτόρος ή υπεύθυνος σάλας δεν ξεκινά απλώς με ένα καθαρό πουκάμισο και ένα χαμόγελο. Ξεκινά με συστηματική προετοιμασία που αγγίζει κάθε λεπτομέρεια του χώρου του.

Καθημερινή Checklist για το Σέρβις:

  • Καθαριότητα και οργάνωση τραπεζιών
  • Λινά καθαρά και σιδερωμένα
  • Σωστή τοποθέτηση μαχαιροπίρουνων & πιάτων στις θήκες τους
  • Ποτήρια χωρίς στίγματα, σωστά ευθυγραμμισμένα
  • Έλεγχος πάσου
  • Ανοιχτήρι, στυλό, σημειωματάριο ή pda φορτισμένο
  • Πετσέτα service, λαβίδες, αντισηπτικό
  • Δίσκοι καθαροί και τακτοποιημένοι
  • Προετοιμασία του POS
  • Έλεγχος πλάνου τραπεζιών και αριθμήσεων
  • Έλεγχος printer
  • Stock στα βασικά αναλώσιμα
  • Ψωμί, βούτυρα, νερά, χαρτοπετσέτες
  • Καλάθια ψωμιού ή amuse bouche (αν παρέχονται)
  • Ενημέρωση προσωπικού πριν τη βάρδια(Pre-shift Briefing)
  • Πιάτα ημέρας & αλλεργιογόνα
  • Προτεινόμενα κρασιά ή προϊόντα για upselling
  • Κατανομή πόστων & ρόλων
Μπορεί να σας αρέσει:  Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

Mise en Place στο Bar: Η δουλειά πριν τη δουλειά
Ο bartender εργάζεται σε ένα περιβάλλον ταχύτητας και ακρίβειας. Εκεί δεν χωρούν αυτοσχεδιασμοί.

Checklist Προετοιμασίας Bar:

  • Οργάνωση Πάγκου
  • Shakers, bar spoons, strainers, muddlers σε προκαθορισμένες θέσεις
  • Προετοιμασία Πρώτων Υλών
  • Κοπή γαρνιτούρας (lime wheels, zest, κεράσια)
  • Φρέσκοι χυμοί, σιρόπια, bitters σε squeeze bottles
  • Premix κοκτέιλ για ταχύτητα στα best sellers
  • Ποτήρια ανά θέση & τύπο
  • Highball, old fashioned, flute — όλα γυαλισμένα και οργανωμένα
  • Έλεγχος Πάγου & Ψυγείων
  • Διάφοροι τύποι πάγου (κύβοι, θρυμματισμένος, μπάλλες)
  • Πλήρες απόθεμα σε mixers, energy drinks, χυμούς, αναψυκτικά
  • Πάντα απολυμασμένα εργαλεία και καθαρά πανιά

Ποια είναι τα Οφέλη της Mise en Place;
Η mise en place μπορεί να φαίνεται “βαρετή”, αλλά φέρνει μετρήσιμα αποτελέσματα:

✅ Ταχύτερο service, άρα αυξημένος τζίρος
✅ Λιγότερα λάθη, άρα καλύτερη εμπειρία πελάτη
✅ Λιγότερη πίεση, άρα πιο ευχάριστο περιβάλλον για το προσωπικό
✅ Επαγγελματική εικόνα που φαίνεται στον πελάτη, έστω και υποσυνείδητα

Η mise en place δεν είναι απλώς μια τεχνική, είναι στάση επαγγελματισμού. Σε ένα περιβάλλον όπου η λεπτομέρεια κάνει τη διαφορά, η σωστή προετοιμασία είναι αυτή που εξασφαλίζει ποιότητα, ταχύτητα και συνέπεια. Επενδύοντας στην προετοιμασία, επενδύεις στη συνοχή της ομάδας, στη θετική εμπειρία του πελάτη και – τελικά – στην επιτυχία της επιχείρησής σου.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΦεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
Next Article Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
Gregory Michopoulos
  • Facebook

Ο Γρηγόρης Μιχόπουλος είναι Restaurant Consultant με τουριστικές σπουδές στην Ελλάδα και ΜΒΑ από το Schiller International University της Florida. Μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στις Η.Π.Α. και στην Ελλάδα κάνοντας consulting σε αυτόνομα εστιατόρια και αλυσίδες γρήγορης εστίασης. Βρίσκεται κάτι λιγότερο από 20 χρόνια στον χώρο των τροφίμων και ποτών και του αρέσει να δημιουργεί περιεχόμενο που αφορά τις τάσεις που θα διαμορφωθούν στο άμεσο μέλλον στην εστίαση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

4 Mins Read

Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.

4 Mins Read

Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται

SPONSORED POST

Γιατί η εκπαίδευση είναι το «κλειδί» της φιλοξενίας

By Food & Beverage MagazinePromoted for: Hoteltraining.gr4 Mins Read
3 Mins Read

Διαχείριση διατροφικών προτιμήσεων στα ξενοδοχεία

4 Mins Read

Πώς να προσφέρετε εξυπηρέτηση 5 αστέρων

7 Mins Read

Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

3 Mins Read

Απλοί τρόποι ελέγχου αποθεμάτων σε μικρές επιχειρήσεις Bar

4 Mins Read

Οι πιο σημαντικοί KPI για τον ξενοδοχειακό κλάδο

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
  • Ηγεσία και παρακαταθήκη, εσείς για τι θέλετε να σας θυμούνται
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.