Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Η ιστορία των boutique hotels
boutique hotels

Η ιστορία των boutique hotels

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ 2 Mins Read

Τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας γίνεται πολύ κουβέντα για τα boutique hotels. Στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, ξεπηδούν σαν τα μανιτάρια. Πολλά, μάλιστα, ιστορικά κτήρια, αφού αναπαλαιώνονται ή ανακατασκευάζονται, διατηρώντας όμως την αύρα της εποχής τους, βαφτίζονται ως historic boutique hotels.

Ποια ξενοδοχεία χαρακτηρίζονται ως boutique

Πρώτον τα boutique ξενοδοχεία πρέπει να πληρούν ορισμένες προδιαγραφές. Πρώτα από όλα, έχουν ξεχωριστό concept, μοναδική ταυτότητα (π.χ. ιδιαίτερη αρχιτεκτονική ή θεματολογία). Για παράδειγμα υπάρχουν boutique hotels με κεντρικό θέμα τον οίνο, τα σπορ, τη μόδα, τις τέχνες, τη μουσική κ.λπ. Η αντίληψη ότι απευθύνονται αποκλειστικά σε εύπορη πελατεία συνιστά ένα μύθο.

Δεύτερον, διεγείρουν τις αισθήσεις του επισκέπτη ο οποίος συχνά απολαύει παραμετροποιημένες υπηρεσίες σε ένα ζεστό και φιλικό περιβάλλον (στο εξωτερικό, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο φαγητό και στο ποτό, με τη δημιουργία εξαίρετων εστιατορίων και μπαρ).

Τρίτον, έχουν σχετικά περιορισμένο αριθμό δωματίων (συχνά έχουν και διαφορετική θεματολογία), που ξεκινά από 10 και δεν ξεπερνά τα 100 δωμάτια στο εξωτερικό (με το μέσο όρο να κυμαίνεται γύρω στα 60).

Ποιος επινόησε τον όρο;

Ο όρος «boutique hotel» γεννήθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1980, μολονότι ήδη από τις αρχές της δεκαετίας είχαν εμφανιστεί τα πρώτα ξενοδοχεία που πληρούσαν τις προδιαγραφές που παρουσιάστηκαν, σε Σαν Φρανσίσκο, Νέα Υόρκη και Λονδίνο.

Τότε ο Αμερικανός επιχειρηματίας Steven Rubell, συνιδιοκτήτης του θρυλικού Studio 54 της Νέας Υόρκης, σύγκρινε το Morgans Hotel, που άνοιξε τις πόρτες του το 1984, το οποίο διατηρούσε με τον συνεργάτη του Ian Schrager, με πιο μαζικά καταλύματα, λέγοντας ότι «είναι σαν μία boutique απέναντι σε ένα πολυκατάστημα».

Μπορεί να σας αρέσει:  Το πιο διάσημο ποτό στο κόσμο είναι το νερό

Όπως δήλωσε χαρακτηριστικά στον Τύπο της εποχής: «Hotels are like department stores. They are trying to be all things to all people. This is different, It is like a boutique».

Το Morgan’s Hotel, το πρώτο που έφερε το όνομα «boutique hotel», ήταν η απάντηση στα μεγάλα και απρόσωπα ξενοδοχεία της εποχής, που τότε κυριαρχούσαν στο χώρο της φιλοξενίας. Χάρη στην ιδιαίτερη αισθητική του και το εξαίρετο επίπεδο εξυπηρέτησης, το Morgan’s κατάφερε να προσελκύσει «εκλεπτυσμένη» πελατεία και ουσιαστικά να θέσει τις βάσεις για την καθιέρωση των boutique hotels – σήμερα, ακόμα και μεγάλες αλυσίδες έχουν δημιουργήσει τα δικά τους branded boutique hotels.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΑν κάνετε λάθος ερωτήσεις, δεν θα πάρετε ποτέ σωστές απαντήσεις
Next Article Ένα αστείο ήταν η αφορμή για να γεννηθεί το casados
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

6 Mins Read

Σερβίρετε τη μπύρα στα σωστά ποτήρια;

3 Mins Read

Απλοί τρόποι ελέγχου αποθεμάτων σε μικρές επιχειρήσεις Bar

2 Mins Read

Τι είναι τα Standard Operating Procedures (SOP) και που χρειάζονται

4 Mins Read

Γιατί οι κατηγορίες ξενοδοχείων δεν είναι οι ίδιες σε όλες τις χώρες

4 Mins Read

Ελληνικό Πρωινό – Greek Breakfast

5 Mins Read

Ποιες είναι οι πιστοποιήσεις των ξενοδοχείων;

6 Mins Read

Πιστοποίηση Travelife για Ξενοδοχεία

5 Mins Read

ISO 9001 τι είναι και πως το αποκτά κανείς;

4 Mins Read

ISO 14001: Οδηγός για ένα Πράσινο Μέλλον

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου
  • Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας
  • 6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό
  • Value for Money στη φιλοξενία
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου
  • Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας
  • 6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό
  • Value for Money στη φιλοξενία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.