• ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) Instagram
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Τι είναι το “Comfort Food” – και γιατί το μπερδεύουμε λίγο στη χώρα μας
comfort-food

Τι είναι το “Comfort Food” – και γιατί το μπερδεύουμε λίγο στη χώρα μας

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Έχει επικρατήσει μια άποψη από κάποιους οτι το comfort food είναι μια εκδοχή ενός μενού όχι τόσο fine αλλά ούτε και τόσο casual. Δηλαδή όταν θέλουν να εννοήσουν οτι κάτι είναι εμπνευσμένο και δημιουργικό αλλά δεν πηγαίνει στο επίπεδο της υψηλής γαστρονομίας, το βαφτίζουν “comfort” Είναι όμως έτσι στην πραγματικότητα;

Τι είναι από ότι λένε οι ειδικοί
Ένα άρθρο που δημοσιεύθηκε στο International Journal of Gastronomy and Food Science ορίζει ως comfort food εκείνα τα τρόφιμα που παρέχουν «νοσταλγία ή αίσθηση ευεξίας». Τροφοδοτούν μια συναισθηματική φόρτιση που αυξάνεται από τις αισθήσεις της γεύσης, αφής και μυρωδιάς μας. Τα τρόφιμα αυτά είναι πιο πιθανό να είναι γλυκά ή αλμυρά αντί για όξινα ή πικρά, προσθέτει το άρθρο.

Η Shira Gabriel, αναπληρώτρια καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μπάφαλο, λέει ότι το έχει ιδιαίτερη ελκυστικότητα όταν αισθανόμαστε μοναξιά ή απόρριψη, και μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στην καταπολέμηση αυτών των συναισθημάτων.

Μια μελέτη της Gabriel και του ερευνητή, Jordan Troisi, αναφέρει ότι τα τρόφιμα που ανήκουν στο comfort food μπορούν να εξυπηρετήσουν διαφορετικές ψυχολογικές καταστάσεις. Αναφέρει συγκεκριμένα πως μια παραδοσιακή κοτόσουπα μπορεί να ικανοποιήσει την ανάγκη μας να ανήκουμε.

Μια παραδοσιακή κοτόσουπα μπορεί να ικανοποιήσει την ανάγκη μας να ανήκουμε

Σε ένα πείραμα που έγινε στην περίοδο του lockdown, κλήθηκαν κάποιοι εθελοντές οι οποίοι κρατούσαν ένα καθημερινό ημερολόγιο φαγητού και συναισθημάτων για δύο εβδομάδες, καταγράφοντας πόσο έτρωγαν, αν είχαν καταναλώσει αυτό που θεωρούσαν ότι είναι comfort food και αν ένιωσαν μοναξιά ή όχι.

γεμιστά με πιπεριές

Μετρώντας την πρόσληψη τροφής σε σχέση με τα αυτοαναφερόμενα επίπεδα απομόνωσης, οι μετέχοντες της μελέτης, διαπίστωσαν ότι τα άτομα με ισχυρές συναισθηματικές σχέσεις ήταν πιο πιθανό από άλλους να φτάσουν να υπερκαταναλώσουν comfort food, προκειμένου να κατευνάσουν τα συναισθήματα τους.

Όταν μιλάμε για την γεύση και την εστίαση γενικότερα, δεν είναι ανάγκη να έχουμε πολύ στενά πλαίσια με τη χρήση τέτοιων όρων, αφού ούτως ή άλλως συνδέονται από τη φύση τους με το συναίσθημα και άρα με το τι αισθάνεται ο κάθε ένας από εμάς ξεχωριστά.

Αυτό που για τον έναν μπορεί να είναι comfort food, για τον άλλον μπορεί να μην είναι. Έτσι μπορούμε να εντάξουμε μια πληθώρα φαγητών στην κατηγορία αυτή διότι συναντώνται συχνά στις συλλογικές προτιμήσεις μιας μεγάλης ομάδας του πληθυσμού.

Μερικά τέτοια παραδείγματα θα μπορούσαν να είναι τα εξής:

  • Μαγειρίτσα
  • Σαγανάκι
  • Μουσακάς
  • κεφτεδάκια
  • σουτζουκάκια
  • παραδοσιακές πίτες
  • πίτσες
  • ζουμερά μπιφτέκια, γεμιστά και άλλα πολλά.

Τελειώνοντας, θα λέγαμε γενικότερα πως το comfort food είναι το φαγητό το οποίο μας κάνει να νιώθουμε όμορφα συναισθήματα εκτός από το να απολαμβάνουμε μια ωραία γεύση.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleMBWA. Όταν ο Disney και ο Marriott διοικούσαν δια της περιπλάνησης
Next Article Γιατί η ιστοσελίδα ενός εστιατορίου χρειάζεται ενσωματωμένο blog
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και του Schweizerische Hotelfachschule Luzern. Κατέχει τίτλο σπουδών "Psychology of Leadership" από το Cornell University. Είναι στέλεχος στον κλάδο του F&B και διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση ομάδων, στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων (ISO). Έχει εργασθεί σε μεγάλες Ξενοδοχειακές μονάδες καθώς επίσης και σε ανεξάρτητες επισιτιστικές επιχειρήσεις. Διαθέτει εμπειρία στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing. Συμμετέχει στην ομάδα εισηγητών του F&B Management Diploma του IST College. Εργάζεται στο La Marquise Luxury Resort Complex στη Ρόδο ως Director of Food & Beverage.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

By Vassilios Canellos

Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;

By Greg Michopoulos

Τρόποι και στυλ διοίκησης

By Vassilios Canellos

Πρότυπες συνταγές – Τι είναι;

By Vassilios Canellos

Food & Beverage Management σπουδές

By Vassilios Canellos

Αποτελεσματική εκπαίδευση των νεαρών

By Hellenic Hotels Team

Απλοί τρόποι οργάνωσης της της κουζίνας

By Vassilios Canellos

Τι είναι το key performance indicator (KPI);

By Vassilios Canellos

Πως ξεχωρίζει ο καλός σερβιτόρος από τη μάζα;

By John Protopapadakis

22 πρακτικές μάρκετινγκ για εστιατόρια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;
  • Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι
  • Private dining – Τι είναι;
  • Πως να μειώσω το άγχος;
  • Η δέσμευση των εργαζομένων επηρεάζει την εταιρεία

Newsletter

Όλα τα άρθρα στα εισερχόμενα σας.

Ευχαριστούμε πολύ!

Δεν χρειάζεται κάτι άλλο από εσάς. Εμείς ρυθμίζουμε όλα τα υπόλοιπα. Αν δεν έρθει αμέσως email επιβεβαίωσης εγγραφής, ελέγξτε το spam folder. 

.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;
  • Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι
  • Private dining – Τι είναι;
  • Πως να μειώσω το άγχος;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2023 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.