To Restaurant Business Plan το οποίο σημαίνει (επιχειρηματικό σχέδιο εστιατορίου) αποτελεί το θεμέλιο όταν ξεκινάτε ένα νέο εστιατόριο, είτε ανοίγετε ένα franchise είτε ακόμα κι ένα μικρό οικογενειακό ταβερνάκι.
Το επιχειρηματικό σας σχέδιο θα λειτουργήσει ως ένας οδικός χάρτης για την έναρξη του εστιατορίου σας, μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να λάβετε ένα δάνειο από τράπεζα ή να προσελκύσετε έναν συνέταιρο ή κάποιον επενδυτή που να θέλει να βάλει ένα κεφάλαιο στην ιδέα σας. Κάθε εστιατόριο που σέβεται τον εαυτό του, πρέπει να συντάξει ένα Restaurant business plan.
Σε αυτό το άρθρο, θα σας δείξω τις βασικές πληροφορίες που θα πρέπει να συμπεριλάβετε στο επιχειρηματικό σας σχέδιο και θα σας καθοδηγήσω στη διαδικασία σύνταξης του.
Ένας στόχος χωρίς σχέδιο είναι απλώς μια ευχή. – Antoine de Saint-Exupéry
Α. Τι στοιχεία να συμπεριλάβετε μέσα σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο;
Το επιχειρηματικό σας σχέδιο θα είναι ένας οδηγός για τη διαδικασία έναρξης της νέας σας επιχείρησης, το οποίο θα μπορείτε να το συμβουλεύεστε στη διάρκεια ανοίγματος, αλλά μπορείτε επίσης να το μοιραστείτε και με πιθανούς ενδιαφερόμενους επενδυτές, οι οποίοι θα έχουν σαφή εικόνα γι αυτό που πάτε να κάνετε.
Ας δούμε λοιπόν αρχικά τον βασικό σκελετό του και τα κομμάτια που θα το συνθέσουν:
Σκεπτικό
Η μεγάλη ιδέα του εστιατορίου σας είναι το θέμα που θα συνδέσει όλα τα στοιχεία μεταξύ τους, όπως το μενού τη διακόσμηση, την ατμόσφαιρα, το προσωπικό, τις ενδυμασίες, τον εξοπλισμό και άλλα πολλά. Το να έχετε μια κεντρική ιδέα, ένα ολοκληρωμένο σκεπτικό δηλαδή, είναι απαραίτητο για το άνοιγμα ενός επιτυχημένου εστιατορίου.
Μενού
Από την αρχή της διαδικασίας έναρξης ενός εστιατορίου, αφού θα έχετε αποφασίσει για το σκεπτικό που θα καθορίζει την ταυτότητα του καταστήματος, θα πρέπει να σκεφτείτε τι είδους φαγητό θέλετε να φτιάξετε και να πουλήσετε. Το μενού που θα παρουσιάσετε μέσα στο Business Plan δεν χρειάζεται να είναι εκτεταμένο, αλλά να δώσετε στους αναγνώστες του, μερικά παραδείγματα τύπων φαγητού που σχεδιάζετε να σερβίρετε.
Τύπος εταιρείας
Οι ενδιαφερόμενοι θα θέλουν να μάθουν πώς θα είναι δομημένο το εστιατόριο σας. Πρόκειται να είστε εσείς ο μοναδικός ιδιοκτήτης ή είστε ανοιχτός για συνεργασίες; Θα επιθυμούσατε να φτιάξετε μια O.E. μια Ε.Π.Ε. μια I.K.E. Αυτό θα πρέπει να το αποσαφηνίσετε μέσα στο πλάνο.
Ανάλυση αγοράς
Που προσανατολίζεστε να το ανοίξετε; Ποια είναι τα δημογραφικά στοιχεία σε αυτήν την περιοχή; Η επιχείρησή σας θα είναι σε θέση να πετύχει στην τοπική αγορά; Αυτά είναι όλα τα θέματα που πρέπει να καλύψετε στο επιχειρηματικό σχέδιο του εστιατορίου σας.
Εάν δεν ξέρετε πού πηγαίνετε, θα καταλήξετε κάπου αλλού. – Yogi Berra
Οικονομικά στοιχεία
Το επίκεντρο κάθε επιχειρηματικού σχεδίου είναι τα οικονομικά. Βεβαιωθείτε ότι έχετε απαντήσεις σε ερωτήματα όπως τα παρακάτω:
▢ Πόσα χρήματα σκοπεύετε να ξοδέψετε;
▢ Πόσον καιρό θα χρειαστείτε για να αποσβέσετε την αρχική επένδυση;
▢ Από που σκοπεύετε να λάβετε χρηματοδότηση;
Αυτά είναι μερικά από τα θέματα που πρέπει οπωσδήποτε να καλύψετε μέσα στις ενότητες του επιχειρηματικού σας σχεδίου. Πρέπει να έχετε έτοιμες απαντήσεις για όλα τα παραπάνω ώστε να σας αντιμετωπίσουν σοβαρά όσοι ενδιαφερθούν να “ρίξουν” χρήμα στην ιδέα σας είτε είναι τράπεζα είτε συνεργάτες.
Β. Τι ενότητες να συμπεριλάβετε μέσα σε ένα επιχειρηματικό σχέδιο;
Τα επιχειρηματικά σχέδια χωρίζονται συνήθως σε πάρα πολλές ενότητες για να δείχνουν οργανωμένα και σαφή. Αφού μιλάμε όμως για ένα εστιατόριο κι όχι για μια εταιρεία με σύνθετη δομή και δραστηριότητες, θεωρώ οτι οι απαραίτητες είναι οι παρακάτω:
- Περιγραφή της εταιρείας
- Περίληψη των κυριότερων σημείων
- Σκεπτικό και μενού
- Δομή λειτουργίας και τύπος εταιρείας
- Απασχόληση και ανάγκες σε προσωπικό
- Ανάλυση της τοπικής αγοράς και μελέτη των ανταγωνιστών
- Στρατηγικές διαφήμισης και μάρκετινγκ
- Οικονομικά στοιχεία
Γ. Ανάλυση των ενοτήτων του Restaurant Business Plan
1. Περιγραφή της εταιρείας
Η ενότητα της περιγραφής της εταιρείας, που ονομάζεται επίσης και επισκόπηση της εταιρείας, περιέχει αρκετές πληροφορίες αλλά ως περίληψη, για κάθε κομμάτι του επιχειρηματικού σας σχεδίου.
Η περίληψη αυτή είναι που θα κάνει από την αρχή, αυτούς που τη διαβάζουν, να ενδιαφερθούν και είναι η ευκαιρία σας να εξηγήσετε, με πιο συγκεκριμένους όρους, πώς και γιατί θέλετε να ανοίξετε αυτό το εστιατόριο.
Όταν γράφετε μια περιγραφή εταιρείας, φροντίστε να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις:
◎ Ποια είναι η μεγάλη ιδέα και το σκεπτικό του εστιατορίου σας;
◎ Τι κάνει το εστιατόριο σας να διαφέρει από οτι είδαμε μέχρι σήμερα;
◎ Τι είδους φαγητά θα υπάρχουν στο μενού σας;
◎ Ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεστε;
◎ Ποια σύνθεση θα έχει η ομάδα σας;
◎ Πώς θα λειτουργεί το εστιατόριο σας καθημερινά;
◎ Τι είδους εταιρεία σκοπεύετε να φτιάξετε;
◎ Έχετε προετοιμάσει λογότυπα, ιστοσελίδα, υλικό μάρκετινγκ;
2. Περίληψη των κυριότερων σημείων
Μετά την επιγραμματική περιγραφή της εταιρείας, η συνοπτική περίληψη είναι μια σύντομη επισκόπηση όλων των πληροφοριών που περιέχονται στο επιχειρηματικό σας σχέδιο. Μια στιβαρή και συγκροτημένη περίληψη είναι απαραίτητη όχι μόνο για το ξεκίνημα μιας επιχείρησης, αλλά και για την πιθανή χρηματοδότηση της, καθώς είναι η πρώτη ενότητα που θα διαβάσουν οι δυνητικοί επενδυτές ή κάποιος αξιολογητής ρίσκου από την τράπεζα.
Μια σύνοψη επιχειρηματικού σχεδίου πρέπει να έχει μήκος μεταξύ 1ας έως 4ων σελίδων και θα πρέπει να περιέχει τις πιο σημαντικές πληροφορίες για το νέο σας εστιατόριο. Ο στόχος μιας τέτοιας περίληψης είναι να δείξετε σε επενδυτές και τράπεζες οτι σκέφτεστε τα πάντα, ώστε να πείσετε και να αποκτήσετε κεφάλαιο εκκίνησης.
Ακολουθούν ορισμένες από τις πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνονται στην περίληψη:
◎ Ανάλυση του concept του εστιατορίου σας.
◎ Ανάλυση της αποστολής του εστιατορίου.
◎ Ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα εργασιών έως το άνοιγμα του εστιατορίου σας.
◎ Η τοποθεσία στόχευσης σας και πόσα τετραγωνικά εσωτερικού και εξωτερικού χώρου χρειάζεστε.
◎ Μια σύντομη ανάλυση της περιοχής και της αγοράς.
◎ Ανάλυση της ιδέας που κάνει το εστιατόριο σας να χτυπήσει την αγορά.
◎ Τα βασικά πλεονεκτήματα του εστιατορίου π.χ. η δική σας εμπειρία, ταλαντούχος chef κλπ.
◎ Αναμενόμενα κόστη, επιχειρηματικοί στόχοι και οικονομικές προβλέψεις για την έναρξη του εστιατορίου σας.
Θα πρέπει να τονίσετε ξεκάθαρα μέσα σε αυτές τις γραμμές, γιατί αξίζει να επενδύσει κανείς στο εστιατόριο σας.
Ακολουθούν μερικές συμβουλές για τη σύνταξη μιας πειστικής περίληψης εστιατορίου:
Να είστε συνοπτικοί και στο σημείο.
Η ιδανική συνοπτική περίληψη είναι σύντομη και ουσιαστική και δεν κρύβει τις σημαντικές πληροφορίες πίσω από ελκυστικές λέξεις και γλαφυρή γλώσσα.
Μάθετε σε ποιον παρουσιάζετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο και γράψτε αναλόγως την περίληψη.
Σκεφτείτε σε ποιους πρόκειται να παρουσιάσετε το επιχειρηματικό σχέδιο εστιατορίου σας και τι τους ενδιαφέρει περισσότερο, και τοποθετήστε αυτές τις πληροφορίες πάνω και προς το κέντρο.
Αποφύγετε κλισέ φράσεις και υπερβολές.
Αποφύγετε ισχυρισμούς όπως “κάνουμε τα καλύτερα T-bone steaks στον κόσμο!” ή “το Ριζότο με αχινό μας, είναι το καλύτερο στην πόλη.”
Να είστε αυθεντικοί.
Αφήστε το πάθος σας και την πίστη σας, να φανούν στο χαρτί, αλλά κάντε το με ειλικρίνεια. Αν θα πρέπει να το παρουσιάσετε μετά σε μια συνάντηση, θα πρέπει να έχετε ανάλογο ενθουσιασμό ο οποίος να δείχνει ξεκάθαρα οτι το πιστεύετε όλο αυτό που λέτε.
Τα σχέδια από μόνα τους είναι ελάχιστης σημασίας, αλλά ο σχεδιασμός είναι απαραίτητος. – Winston Churchill
3. Σκεπτικό και μενού
Μπορείτε να διαιρέσετε αυτήν την ενότητα σε τρία κύρια μέρη: μενού, service και διακόσμηση. Θα αναλύσουμε κάθε ενότητα παρακάτω.
Ιδέες και σχεδιασμός μενού
Μπορείτε να συμπεριλάβετε το δείγμα του μενού σε αυτήν την ενότητα. Εάν δεν έχετε πλήρη εικόνα από το μενού του εστιατορίου σας, τότε αναφέρετε μερικά από τα στοιχεία που θα περιλαμβάνει ή κάποιες από τις συνταγές που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε.
Service εστιατορίου
Σκοπεύετε να ανοίξετε ένα Fine Dining εστιατόριο ή ένα Fast Food; Θα έχετε σερβιτόρους ή απλώς υπαλλήλους πίσω από τον πάγκο όπου οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν και να παραλάβουν το φαγητό τους για να κάτσουν εκεί ή να το πάρουν μαζί τους; Θα κάνετε και διανομή στην περιοχή;
Σχεδιασμός και διακόσμηση
Αυτή είναι η ενότητα όπου μπορείτε να εμφανίσετε τυχόν λογότυπα, επικοινωνιακό υλικό, ιστοσελίδα, φυλλάδια, προωθητικό υλικό, διαφημιστικές μακέτες έντυπες ή ηλεκτρονικές για το διαδίκτυο. Επιπλέον, μπορείτε να συμπεριλάβετε οποιεσδήποτε επιλογές σχεδιασμού και διακόσμησης που έχετε κάνει, όπως τη χρωματική παλέτα, τις επιλογές επίπλων ή την αισθητική των επιτραπέζιων σκευών.
4. Δομή λειτουργίας και τύπος εταιρείας
Εξηγήστε στους αναγνώστες του business plan ποιο είναι το είδος της εταιρείας που θέλετε να ξεκινήσετε:
Θα κάνετε μια ατομική επιχείρηση ή θα επιλέξετε έναν τύπο εταιρείας που θα επιτρέπει συνεργασίες από τρίτους;
Εκτός από την ενημέρωση του είδους της νέας επιχείρησής σας, πρέπει να εξετάσετε πώς θα λειτουργεί το εστιατόριο. Εσείς, ο ιδιοκτήτης του εστιατορίου, θα ενεργείτε και ως διευθυντής του ή σκοπεύετε να προσλάβετε διευθυντικό στέλεχος που θα ελέγχει τα πάντα; Μήπως όχι και αποφασίσατε να έχετε ξεχωριστούς υπευθύνους για το Service και την κουζίνα;
Είναι καλύτερα να ξεκαθαρίσετε αυτά τα πρωτόκολλα όταν δημιουργείτε το επιχειρηματικό σας σχέδιο για να μπορείτε να δείξετε οτι δεν αφήνετε τίποτα στην τύχη.
Ο προγραμματισμός φέρνει το μέλλον στο παρόν έτσι ώστε να κάνετε κάτι γι αυτό στο τώρα. – Alan Lakein
5. Απασχόληση και ανάγκες σε προσωπικό
Μόλις ξεκαθαρίσετε τις δομές ιδιοκτησίας και διεύθυνσης του εστιατορίου σας, μπορείτε να αναφέρετε λεπτομέρειες σχετικά με τις ανάγκες προσωπικού σας. Σε αυτήν την ενότητα, μπορείτε να ορίσετε ακριβώς ποιες είναι οι ανάγκες στελέχωσής, όπως πόσους σερβιτόρους θα χρειαστείτε, τις απαιτήσεις σε προσωπικό κουζίνας, καθώς και τυχόν άλλους υπαλλήλους, όπως hostess ταμίες, λαντζέρηδες, διανομείς κλπ
Μπορείτε επίσης να αναφέρετε, χωρίς να τα συμπεριλάβετε, τυχόν εγχειρίδια λειτουργίας προσωπικού που έχετε συντάξει, Standard Operation Procedures, περιγραφές καθηκόντων ανά θέση εργασίας κλπ
Φροντίστε να αναφέρετε επίσης τυχόν εξωτερικούς συνεργάτες που συνδέονται με το εστιατόριο σας, όπως λογιστές, δικηγόρους, H.A.C.C.P. auditors, Web Designers, Content Marketers ή διαφημιστές.
6. Ανάλυση της τοπικής αγοράς και μελέτη των ανταγωνιστών
Η ενότητα ανάλυσης αγοράς του επιχειρηματικού σχεδίου σας, θα εξηγήσει στους πιθανούς επενδυτές πώς η νέα επιχείρησή σας θα ενταχθεί στην υπάρχουσα τοπική αγορά. Αυτή η ενότητα μπορεί επίσης να χωριστεί περαιτέρω σε δύο βασικούς τύπους ανάλυσης:
δημογραφική ανάλυση και ανάλυση ανταγωνισμού.
Δημογραφική ανάλυση
Η κατανόηση του δημογραφικού στόχου σας είναι απαραίτητη για την επιτυχία όταν ανοίγετε ένα νέο εστιατόριο. Πρέπει να γνωρίζετε σε ποιο target group απευθύνεται το εστιατόριο σας. Μπορείτε να αναλύσετε πληροφορίες σχετικά με το στόχο σας σε αυτήν την ενότητα.
Ακολουθούν ορισμένες σημαντικές πληροφορίες για να συμπεριλάβετε:
◎ Ποιο είναι ηλικιακά το target-group που απευθύνεστε;
◎ Ποιο είναι το μέσο επίπεδο εισοδήματός τους;
◎ Ποιο είναι το μέσο εισόδημα των κατοίκων του συγκεκριμένου Δήμου;
◎ Πόσα χρήματα συνήθως ξοδεύουν για φαγητό έξω ή για παραγγελίες από έξω;
Αυτές οι πληροφορίες θα σας βοηθήσουν να κατανοήσετε τους υποψήφιους πελάτες σας, τι τους ενδιαφέρει, τις διατροφικές τους συνήθειες, έτσι ώστε να μπορέσετε να προσαρμοστείτε στις ανάγκες τους.
Κατά τη σύνταξη αυτής της ενότητας, πρέπει να παρουσιάσετε στοιχεία τα οποία διεισδύουν σε βάθος και να χρησιμοποιήσετε αυτά τα δεδομένα για να εξαγάγετε συμπεράσματα που θα πείσουν τους πιθανούς επενδυτές.
Ο άνθρωπος που δεν σχεδιάζει πολύ μακριά μπροστά του θα βρει το πρόβλημα στην πόρτα του – Confucius
Ανάλυση ανταγωνισμού
Το άλλο μισό της ανάλυσης της αγοράς αφορά τον ανταγωνισμό στην επιλεγμένη τοποθεσία του εστιατορίου σας. Τα εδραιωμένα εστιατόρια έχουν μια πιστή πελατειακή βάση, επομένως πρέπει να βεβαιωθείτε ότι η επιχείρησή σας στοχεύει πιθανώς ένα διαφορετικό δημογραφικό στοιχείο ή έχει το super ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που μπορεί να αποσπάσει μερίδιο της αγοράς παίρνοντας κόσμο από άλλους ανταγωνιστές.
Εδώ είναι μερικά πράγματα που πρέπει να σκεφτείτε κατά τη σύνταξη ανταγωνιστικής ανάλυσης:
◎ Πόσα εστιατόρια βρίσκονται στην περιοχή-στόχο σας;
◎ Μήπως κάποιος από αυτούς τους ανταγωνιστές προσφέρει παρόμοια μενού ή υπηρεσίες με το νέο σας εστιατόριο;
◎ Πώς είναι οι τιμές του μενού σας σε σχέση με αυτά;
◎ Υπάρχουν δευτερεύοντες ανταγωνιστές στην περιοχή, όπως καταστήματα που προσφέρουν έτοιμα γεύματα;
Επίσης, σκεφτείτε πόσο κοντά πρέπει να είναι τα άλλα εστιατόρια για να θεωρηθούν ανταγωνισμός. Εάν βρίσκεστε στην πόλη, η σφαίρα του ανταγωνισμού σας μπορεί να είναι μόνο λίγα τετράγωνα, αλλά θα μπορούσε αυτή η σφαίρα ανταγωνισμού να είναι πολύ μεγαλύτερη αν πρόκειται για ένα εστιατόριο ειδικού τύπου ή για μια επαρχιακή πόλη που ο πελάτης θα κάνει μερικά χιλιόμετρα παραπάνω για να φάει.
7. Στρατηγικές διαφήμισης και μάρκετινγκ
Αφού προσδιορίσατε τα δημογραφικά στοιχεία και τους ανταγωνιστές σας στην προηγούμενη ενότητα, μπορείτε να αρχίσετε να περιγράφετε πως θα απευθυνθείτε σε αυτούς τους πελάτες και πως θα ανταγωνιστείτε τις άλλες επιχειρήσεις της περιοχής σας.
Υπάρχουν πολλές τακτικές μάρκετινγκ και διαφήμισης που μπορεί να κάνει η επιχείρησή σας για να διασπείρει το όνομα του νέου σας εστιατορίου στην αγορά. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς επιλογές περιλαμβάνουν τα εγκαίνια, την εκκίνηση μιας καμπάνιας μάρκετινγκ στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, διαφήμιση μέσω Google Ads την προσφορά κουπονιών σε κοντινές εταιρείες για τα στελέχη τους, τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς ή τη δημιουργία προγραμμάτων επιβράβευσης πελατών.
Σε αυτήν την ενότητα, θα θελήσετε να αναφέρετε όλες τις στρατηγικές μάρκετινγκ και διαφήμισης που σχεδιάζετε να εφαρμόσετε καθώς και το πώς αναμένετε εσείς, οτι αυτές θα ωφελήσουν την επιχείρησή σας. Επίσης τι ακριβώς διαδικασία εμπλέκεται σε κάθε τακτική και τι θα είναι κατά προσέγγιση το κόστος της.
Ο καθορισμός ενός στόχου δεν είναι το σημαντικό. Αυτό που αξίζει είναι η εκτέλεση του και το πως θα μείνετε προσκολλημένοι στο σχέδιο – Tom Landry
8. Οικονομικά στοιχεία
Ένα από τα πιο σημαντικά τμήματα στο Restaurant Business Plan, είναι τα οικονομικά δεδομένα.
Αυτά θα απαιτήσουν επίσης την πιο σημαντική έρευνα και εργασία από την πλευρά σας. Για να βρείτε αυτά τα οικονομικά δεδομένα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εμπειρία σας από προηγούμενα εστιατόρια στα οποία έχετε εργαστεί ή διευθύνει, να χρησιμοποιήσετε εκτιμήσεις από προμηθευτές που εξυπηρετούν μαγαζιά της περιοχής σας και να αναζητήσετε διαθέσιμες οικονομικές πληροφορίες και στατιστικά στοιχεία για τον Δήμο.
Οικονομικά έγγραφα
Πρέπει να οργανώσετε τις πληροφορίες στην οικονομική σας ενότητα με βάση τα άτομα στα οποία παρουσιάζετε το επιχειρηματικό σας σχέδιο. Για παράδειγμα, εάν προετοιμάζετε μια παρουσίαση για να τη λάβει η τράπεζα για τη λήψη ενός δανείου, θα πρέπει να την συντάξει κάποιος λογιστής και να βάλετε και πληροφορίες σχετικά με τον πόσο καιρό θα χρειαστεί η επιχείρησή σας, κατ’ εκτίμηση, για να γίνει κερδοφόρα. Αν πρόκειται να τη δει κάποιος μη ειδικός στην ανάλυση οικονομικών δεδομένων, θα πρέπει να έχει πάλι κάποια οικονομικά στοιχεία αλλά με αρκετές επεξηγήσεις για το πως ερμηνεύονται αυτά τα νούμερα.
Ανεξάρτητα από τον τρόπο οργάνωσης των δεδομένων στην ενότητα οικονομικών του επιχειρηματικού σχεδίου σας, ακολουθούν ορισμένες πληροφορίες που θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι συμπεριλαμβάνετε:
◎ Πόσο κεφάλαιο διαθέτετε αυτήν τη στιγμή
◎ Πόσο κεφάλαιο αναζητάτε για να ξεκινήσετε
◎ Μια ανάλυση των αναμενόμενων δαπανών εκκίνησης, όπως νέος εξοπλισμός κουζίνας, πληρωμές μισθών και ενοικίων, ανακαινίσεις ή τέλη αδειοδότησης.
◎ Ένα χρονοδιάγραμμα για το πόσο θα χρειαστεί το εστιατόριο σας για να γίνει κερδοφόρο.
◎ Πόσα χρήματα αναμένεται να δαπανά η επιχείρησή σας σε καθημερινή αλλά και εβδομαδιαία βάση.
◎ Πρόβλεψη πωλήσεων βάσει προηγούμενης εμπειρίας ή βάσει δεδομένων των ανταγωνιστών σας.
◎ Μια λίστα με τα επαναλαμβανόμενα έξοδα, όπως τα πάγια έξοδα, το κόστος προσωπικού και τα αναλώσιμα.
Κατά τη σύνταξη του Restaurant Business Plan, όπως ανέφερα και νωρίτερα, φροντίστε να λάβετε υπόψιν τα άτομα που πρόκειται να το διαβάσουν και τις πληροφορίες που τους ενδιαφέρουν περισσότερο. Ωστόσο, μην παραλείψετε το ότι το επιχειρηματικό σας σχέδιο θα αποτελέσει σημείο αναφοράς το οποίο θα σας βοηθά να παρακολουθείτε την εξέλιξη σας καθ ‘όλη τη διαδικασία έως ότου να ανοίξετε το νέο σας εστιατόριο. Γι αυτό καλό είναι να το συμπληρώσετε με πληροφορίες που δεν θα είναι μόνο χρήσιμες για τους πιθανούς επενδυτές, αλλά για εσάς και όλη τη Management Team σας.
Αν χειρίζεστε καλά την Αγγλική γλώσσα, σας παραθέτω κάποια παραδείγματα σύνταξης ενός Restaurant Business Plan
Mediterranean Restaurant Business Plan
Italian Restaurant Business Plan
Mexican Restaurant Business Plan
Italian Renaissance Theme Restaurant Business Plan
Ethnic Food Restaurant Business Plan
Deli Restaurant Business Plan
Fast Food Restaurant Business Plan
Photos by: Image By stockgiu