Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » 22 πρακτικές μάρκετινγκ για εστιατόρια
πρακτικές μάρκετινγκ

22 πρακτικές μάρκετινγκ για εστιατόρια

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 5 Mins Read

Οι πρακτικές μάρκετινγκ για εστιατόρια είναι μια σειρά από ενέργειες που μπορούν να δώσουν την απαραίτητη ώθηση σε μια επιχείρηση. Συχνά, η αποτυχία στην εστίαση μπορεί να αποδοθεί σε έναν μόνο παράγοντα: έλλειψη μάρκετινγκ!!!

Ο χώρος της εστίασης, όπως και οι περισσότεροι κλάδοι, χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό. Αρκετές επιχειρήσεις, μολονότι διαθέτουν ποιοτικό προϊόν, δεν καταφέρνουν να επιβιώσουν.

Για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα από την αρχή, μάρκετινγκ δεν είναι αποκλειστικά η διαφήμιση. Ορισμένες βασικές πρακτικές μάρκετινγκ που θα πρέπει να υιοθετηθούν, οι οποίες υπό προϋποθέσεις μπορεί να αποτελέσουν το διαβατήριο για την επιτυχία, είναι οι εξής:

1.Αποκτήστε ξεκάθαρη ταυτότητα (π.χ. family restaurant, μεξικάνικο φαγητό, υγιεινά γεύματα). Δεν μπορείτε να είστε λίγο από όλα. Ο χώρος πρέπει να έχει τη δική του προσωπικότητα (positioning) και να απευθύνεται σε συγκεκριμένες αγορές-στόχους.

2.Κατασκευάστε μια λειτουργική ιστοσελίδα. Ένας απλός λογαριασμός στο Facebook δεν αρκεί. Η σελίδα σας θα είναι διανθισμένη με φωτογραφίες, βίντεο, ειδική ενότητα για ερωτήσεις-απαντήσεις (FAQ page), πληροφορίες, στοιχεία επικοινωνίας, μενού κ.λπ.

3.Ανοίξτε λογαριασμούς στα social media. Χτίστε βήμα βήμα την online παρουσία σας. Τα πιο δημοφιλή μέσα είναι το Facebook, το Instagram, το TikTok, το Twitter, το YouTube, αλλά και το LinkedIn. Φροντίστε να έχετε ενεργή παρουσία, αλλιώς ο αλγόριθμος του κάθε μέσου θα σας «τιμωρήσει».

4.Εμφανιστείτε στα restaurant apps. Οι εφαρμογές αυτές, όπως η e-table και το TripAdvisor, αποτελούν ένα πολύτιμο (και δωρεάν) εργαλείο του μάρκετινγκ, καθώς προσελκύει εν δυνάμει πελάτες σας. Καταχωρίστε όσο περισσότερες πληροφορίες μπορείτε, προκειμένου να εμφανίζεστε στα διάφορα φίλτρα που χρησιμοποιούν.

5.Δημιουργήστε Google Business Profile. Είναι μια απλή διαδικασία, που θα σας «εντάξει» στα Google maps, στο local pack (τρία αποτελέσματα που εμφανίζονται, μέσα σε πλαίσιο, στις αναζητήσεις) και στη σελίδα Google my Business. Προσθέτοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, θα εμφανίζεστε μπροστά στον χρήστη (σ.σ. 89% των χρηστών κάνει online έρευνα πριν δειπνήσει). Αυτή είναι από τις πιο καθοριστικές πρακτικές μάρκετινγκ.

Μπορεί να σας αρέσει:  Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί το remarketing από ένα ξενοδοχείο.

6.Επενδύστε στο μενού. Δημιουργήστε ένα όμορφο και λειτουργικό μενού. Είναι η βιτρίνα σας. Φροντίστε να βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην ιστοσελίδα σας, καθώς είναι το πρώτο και κύριο πράγμα που αναζητά ο χρήστης (μαζί με ωράριο λειτουργίας, τοποθεσία και στοιχεία επικοινωνίας).

7.Ζητήστε reviews. Η δύναμη των κριτικών είναι αδιαμφισβήτητη, με τους χρήστες να αρέσκονται να γράφουν για την εμπειρία τους. Ωστόσο, συχνά θα πρέπει να τους ενθαρρύνουμε να το κάνουν, όπως να τους το ενθυμίσουμε με μια πινακίδα, με QR code, με επισήμανση στο site και σε όλο το έντυπο υλικό, αλληλοεπιδρώντας μαζί τους ή απλά ζητώντας τους.

8.Απαντήστε στα reviews. Δείξτε ότι νοιάζεστε. Απαντήστε τόσο στις αρνητικές (απαντήστε άμεσα και με ευγένεια, μεταφέρατε την κουβέντα offline – μην ξεχνάτε ότι η απάντησή σας είναι δημόσια) όσο και στις θετικές κριτικές. Ευχαριστείστε τους που αφιέρωσαν χρόνο για να πουν τη γνώμη τους.

9.Διαμοιραστείτε τις κριτικές. Αξιοποιήστε στο έπακρο τις κριτικές, ιδιαίτερα αυτές που διηγούνται μια ιστορία. Ανεβάστε τες στα social media ή στο blog σας, καθώς λειτουργούν ως social proof. Κάντε το ίδιο με θετικές αναφορές από τον Τύπο.

10.Καταγράψτε τι λένε για σας. Βρείτε σχόλια και κριτικές που μπορεί να έχουν αναρτηθεί οπουδήποτε στη σφαίρα των social media. Κάντε μια απλή αναζήτηση στην Google, αξιοποιήστε τα Google Alerts ή συνεργαστείτε με μια social media monitoring εταιρεία.

11.Στείλτε mail. Μία άλλη από τις καλύτερες πρακτικές μάρκετινγκ είναι τα nesletters. Στείλτε newsletters, μία φορά το μήνα (όχι πιο συχνά, για να μην κουράσετε), ενημερώνοντας τους πελάτες σας για νέα πιάτα, εκδηλώσεις, κουπόνια, ιστορίες πελατών κ.ά. Να προσπαθείτε να εμπλουτίσετε τη λίστα καθώς κάθε χρόνο χάνεται περίπου το 30% των συνδρομητών.

Μπορεί να σας αρέσει:  Λευκό κρασί, πώς φτιάχνεται;

12.Αξιοποιήστε το Facebook. Δεν αρκεί να φτιάξετε ένα business profile. Συμπληρώστε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, ενθαρρύνετε τις κριτικές, κάντε τακτικά αναρτήσεις (1-2 ημερησίως, όχι απαραίτητα προωθητικές), αλληλοεπιδράστε με το κοινό σας, κάντε ερωτήσεις ή διαγωνισμούς.

13.Καθιερώστε προγράμματα πιστότητας. Επιβραβεύστε τους πιστούς πελάτες, δείχνοντάς τους πόσο σημαντικοί είναι για εσάς. Μπορεί να συλλέγουν πόντους με βάση τις αγορές τους ή απλώς, υιοθετώντας μια πιο παραδοσιακή πρακτική, με τα punch cards.

14.Επενδύστε στο local SEO. Εμφανιστείτε ψηλά στην Google. Ανεβάστε ποιοτικό περιεχόμενο σχετικά με την τοποθεσία σας, απαντήστε στις κριτικές, ενσωματώστε λέξεις-κλειδιά. Φροντίστε οι πληροφορίες που παρέχετε να είναι οι ίδιες σε κάθε κανάλι σας.

15.Αξιοποιήστε τις πληρωμένες διαφημίσεις. Προτιμήστε τις πλατφόρμες του Facebook και της Google, που σας επιτρέπουν να στοχεύσετε στο κοινό σας (π.χ. να σας δουν μόνο όσοι διαβιούν σε συγκεκριμένη περιοχή ή πόλη), που μπορεί να ψάχνει στο κινητό του πληροφορίες για το πού θα δειπνήσει.

16.Ξεκινήστε ένα blog. Κάντε τακτικές αναρτήσεις (π.χ. μία ή δύο φορές το μήνα), παραθέτοντας ειδήσεις, ιστορίες, συνταγές και γενικώς οτιδήποτε δύναται να ενδιαφέρει το κοινό σας. Εξαίρετο εργαλείο για το SEO, αλλά και για να «σπρώξετε» κόσμο στο site. Μπορείτε επίσης να προσκαλέσετε food bloggers (influencers).

17.Προβληθείτε με τον παραδοσιακό τρόπο. Καλός ο ψηφιακός κόσμος, ωστόσο ορισμένες παραδοσιακές αρχές του μάρκετινγκ εξακολουθούν να έχουν εφαρμογή, όπως διαφημίσεις σε τοπικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς ή εφημερίδες, δωρεάν δείγματα, δώρα, κουπόνια κ.λπ.

18.Επενδύστε στο Instafood. Ανεβάστε υψηλής ποιότητας φωτογραφίες (υπό τον κατάλληλο φωτισμό) από τα πιάτα σας (αλλά και το εστιατόριο) στο Instagram, διεγείροντας το οπτικό νεύρο των χρηστών. Στην Αμερική και όχι μόνο, πολλά εστιατόρια φτιάχνουν φαγητά αποκλειστικά για φωτογράφηση.

Μπορεί να σας αρέσει:  Γιατί η ιστοσελίδα ενός εστιατορίου χρειάζεται ενσωματωμένο blog

19.Αναδείξτε το προσωπικό σας. Οι υπηρεσίες παρέχονται από ανθρώπους, το έργο των οποίων θα πρέπει (επιτέλους) να αναδειχθεί. Ανεβάστε φωτογραφίες ή βίντεο του χαμογελαστού και ευγενικού προσωπικού σας, επί το έργον.

20.Διοργανώστε διαγωνισμούς στα social media. Κάντε διαγωνισμούς σε Facebook και Instagram (ζητώντας από τους χρήστες να κάνουν tag ή/και να σχολιάσουν), χαρίζοντας ελκυστικά δώρα (π.χ. δωρεάν γεύμα για δύο). Εξαιρετικό εργαλείο για να αυξήσετε τους followers και να τονώσετε το engagement και το user generated content (π.χ. διαγωνισμός φωτογραφίας).

21.Χρησιμοποιήστε τοπικά συστατικά. Εντάξετε στο μενού σας πρώτες ύλες από τον τόπο σας (οι πελάτες αγαπούν να γεύονται τοπικά υλικά) ή και ολόκληρες συνταγές, συνδράμοντας με αυτό τον τρόπο στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

22.Συνεργαστείτε με εταιρείες delivery. Η αγοραστική συμπεριφορά έχει αλλάξει. Όλο και περισσότεροι επισκέπτονται τις εταιρείες αυτές, όπου βρίσκουν συγκεντρωμένες όλες τις πληροφορίες που θέλουν. Αυτή είναι η ευκαιρία σας, προκειμένου να εκτεθείτε σε ένα ευρύτερο κοινό.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΣαμπάνια, ένα ποτό συνώνυμο του κύρους και της γιορτής
Next Article Τι είναι η IPA και γιατί αρέσει τόσο πολύ;
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

4 Mins Read

Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή

3 Mins Read

Mise en Place σε εστιατόρια & bar

4 Mins Read

Οι πιο σημαντικοί KPI για τον ξενοδοχειακό κλάδο

2 Mins Read

Τι είναι τα Standard Operating Procedures (SOP) και που χρειάζονται

3 Mins Read

Εταιρικό Branding προσέλκυση επαγγελματιών φιλοξενίας

6 Mins Read

SMART Goals – Πως να θέτεις εφικτούς στόχους;

4 Mins Read

Μεγαλύτερη απόδοση του εστιατορίου χωρίς μεγαλύτερο κόστος

9 Mins Read

Τιμολόγηση μενού για εστιατόριο

5 Mins Read

Τι είναι ένα Profit & Loss Statement για το εστιατόριο ή το bar

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.