Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Πολιτιστική ευαισθησία στον τομέα του F&B
cultural cooking

Πολιτιστική ευαισθησία στον τομέα του F&B

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 5 Mins Read

Η πολιτιστική ευαισθησία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών, ειδικά όταν απευθύνεται κανείς σε διεθνή πελατεία. Οι ταξιδιώτες από διαφορετικούς πολιτισμούς κουβαλούν διαφορετικές προσδοκίες, προτιμήσεις και διατροφικές απαιτήσεις που επιβάλλουν στον τομέα του F&B να είναι προσαρμοστικός, με απόλυτο σεβασμό και διαρκή ενημέρωση.

Ακολουθεί ένας οδηγός για το πώς οι ομάδες των F&B τμημάτων μπορούν να προσεγγίσουν με πολιτιστική ευαισθησία τους πελάτες με διατροφικές ιδιαιτερότητες οι οποίες επιβάλλονται από τις πολιτιστικές τους καταβολές.

1. Κατανόηση των πολιτιστικών προτιμήσεων

Κάθε πολιτισμός έχει διαφορετικές παραδόσεις στην κουζίνα και προσδοκίες γύρω από την εξυπηρέτηση τους κατά τη διάρκεια του φαγητού.

Οι Ευρωπαίοι γενικότερα ,συνήθως απολαμβάνουν ένα γεύμα τριών πιάτων με ορεκτικό, κυρίως πιάτο και επιδόρπιο, ενώ οι ασιατικές κουλτούρες μπορεί να επικεντρώνονται σε μικρότερα αλλά περισσότερα εδέσματα πάνω στο τραπέζι.
Οι επισκέπτες της Μέσης Ανατολής μπορεί να περιμένουν επιλογές χαλάλ, οι Ινδουιστές μπορεί να αποφεύγουν το βόειο κρέας και οι Μουσουλμάνοι το χοιρινό. Επομένως η κατανόηση των συγκεκριμένων διατροφικών αναγκών είναι απαραίτητη.

Οι Ευρωπαίοι πελάτες μπορεί να προτιμούν λιγότερα μπαχαρικά, ενώ κάποιοι από Ινδία ή Ταϊλάνδη μπορεί να εκτιμήσουν πιο πικάντικες γεύσεις με καυτερό περιεχόμενο.

Μπορεί να σας αρέσει:  Αλλεργίες και διατροφικές ιδιαιτερότητες

2. Προσαρμογή σε Διατροφικούς Περιορισμούς και Προτιμήσεις

Πολλοί πελάτες έχουν διατροφικές ιδιαιτερότητες που έχουν τις ρίζες τους σε θρησκευτικές πεποιθήσεις ή σε προσωπικές πρακτικές:

Η διατροφή Halal και kosher είναι δύο ιδιαιτερότητες που συναντώνται στους πολιτισμούς της Μέσης Ανατολής και του Ισραήλ, αντίστοιχα.
Η χορτοφαγία και ή βίγκαν διατροφή είναι επίσης από τις ανερχόμενες διατροφικές τάσεις παγκοσμίως.
Ορισμένοι πελάτες, ιδιαίτερα από Ασία, ενδέχεται να ζητήσουν επιλογές χωρίς γλουτένη ή χωρίς γαλακτοκομικά, καθώς αυτά τα συστατικά δεν είναι τόσο κοινά στην παραδοσιακή τους κουζίνα.
Εφόσον ένα ξενοδοχείο έχει συχνά πελάτες με τέτοιες ιδιαιτερότητες, η διασφάλιση ότι τα μενού θα περιλαμβάνουν επιλογές με σαφή σήμανση για αυτούς τους διατροφικούς περιορισμούς, αποδεικνύει τη δέσμευση για την εξυπηρέτηση τους αλλά και την πολιτιστική ευαισθητοποίηση της επιχείρησης.

3. Πολιτιστική ευαισθησία μέσω της πολύγλωσσης επικοινωνίας

Η γλώσσα μπορεί να είναι ένα σημαντικό εμπόδιο στην πολιτιστική ευαισθησία, αλλά ακόμη και απλές προσπάθειες μπορούν να γεφυρώσουν τα κενά:

Η εκμάθηση μερικών βασικών φράσεων σε γλώσσες που δεν είναι τόσο κοινές, μπορεί να κάνει τους πελάτες να νιώσουν πιο ευπρόσδεκτοι.
Η παροχή μεταφρασμένων μενού ή περιγραφών σε βασικές γλώσσες είναι ένας άλλος τρόπος για να διασφαλίσετε τη σαφήνεια και την κατανόηση.
Για τις ομάδες F&B, οποιαδήποτε απόπειρα επικοινωνίας στη γλώσσα τους δείχνει σεβασμό και στοχασμό προς τους πελάτες αυτούς.

Μπορεί να σας αρέσει:  Τι είναι η διατροφή Kosher;

πολιτιστική-ευαισθησία

4. Σεβασμός των ωρών γεύματος δείχνει πολιτιστική ευαισθησία

Οι διάφοροι πολιτισμοί έχουν τις δικές τους προτιμήσεις στις ώρες γευμάτων και τελετουργίες που το προσωπικό του F&B καλό είναι να έχει υπόψη του:

Στον Μεσογειακό Νότο, οι πελάτες θέλουν να δειπνήσουν πολύ αργότερα το βράδυ, με το δείπνο να ξεκινά συχνά γύρω στις 9 ή 10 μ.μ. ενώ οι Βόρειοι Ευρωπαίοι μπορεί να κάνουν ουρά έξω από το εστιατόριο του ξενοδοχείου στις 18:30.
Οι επισκέπτες της Μέσης Ανατολής που τηρούν το Ραμαζάνι μπορεί να χρειαστούν επιλογές πρωινού νωρίς πριν την ανατολή του ηλίου και ένα γεύμα μετά τη δύση του ηλίου.
Κατά τη διάρκεια της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς ή άλλων πολιτιστικών εορτασμών, οι πελάτες μπορεί να έχουν συγκεκριμένα τρόφιμα που προτιμούν ή αποφεύγουν. Οι ορθόδοξοι λαοί, σε περιόδους νηστείας θα απαιτήσουν κατάλληλα φαγητά.

Η ευελιξία με τους χρόνους εξυπηρέτησης ή η προσφορά ειδικών αντικειμένων για αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την γευστική εμπειρία για επισκέπτες από διαφορετικά υπόβαθρα.

Η πολιτιστική ευαισθησία υπερβαίνει τη γνώση – απαιτεί ενσυναίσθηση, σεβασμό και προσαρμοστικότητα.

Μπορεί να σας αρέσει:  Η Ελληνική διατροφή θα έκανε τη χώρα γαστρονομικό προορισμό

5. Οικοδόμηση ενσυναίσθησης και σεβασμού 

Υπενθυμίστε στο προσωπικό ότι όλοι οι πελάτες, ανεξαρτήτως πολιτιστικού υπόβαθρου, εκτιμούν ότι τους φέρονται με σεβασμό και αξιοπρέπεια. Αυτές οι ιδιότητες συμβάλλουν πολύ στη δημιουργία ενός φιλόξενου περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς, επιτρέποντας στα τμήματα να καλύπτουν τις ανάγκες του κάθε επισκέπτη με γνήσια προσοχή.

variety meals

6. Εκπαίδευση και Ευαισθητοποίηση

Η πολιτισμική ευαισθησία είναι μια διαρκής μαθησιακή διαδικασία. Οι ομάδες των F&B τμημάτων θα πρέπει να συμμετέχουν σε τακτική εκπαίδευση για να συμβαδίζουν με τις τάσεις και να αποκτήσουν μια βαθύτερη κατανόηση των διαφορετικών πολιτισμών.

Αυτές οι συνεδρίες μπορούν να καλύπτουν:

  • Ενημερώσεις σχετικά με τις διατροφικές προτιμήσεις και απαιτήσεις (Kosher, halal, veganism κλπ)
  • Σενάρια του σέρβις που προσομοιώνουν αλληλεπιδράσεις με επισκέπτες από διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο
  • Ανάγνωση σχολίων επισκεπτών, τα οποία μπορούν να δώσουν πληροφορίες στο προσωπικό για τομείς βελτίωσης

Δίνοντας προτεραιότητα στη συνεχή εκπαίδευση, τα ξενοδοχεία, μπορούν να συνεχίσουν να βελτιώνουν τις δεξιότητές τους, δημιουργώντας τελικά μια κουλτούρα εξυπηρέτησης με πιο σφαιρικό πνεύμα και ανταπόκριση.

7. Πολιτιστική ευαισθησία μέσω ενσωμάτωσης διαφορετικών εδεσμάτων

Ένας εύκολος και αποτελεσματικός τρόπος για να αναδείξετε την πολιτιστική ευαισθησία σας, είναι να προσαρμόσετε πιάτα από διάφορα μέρη του κόσμου είτε ως γωνιές είτε ως θεματικές βραδιές.

Η συμπερίληψη δημοφιλών εθνικών πιάτων ή ολόκληρων θεματικών βραδιών μπορεί να κάνει πελάτες από αυτές τις περιοχές να νιώσουν σαν στο σπίτι τους. Μπορεί να κάνει και άλλους όμως να εκτιμήσουν κουζίνες που δεν έτυχε να δοκιμάσουν ποτέ.
Αυτή η προσέγγιση προσθέτει βάθος στο μενού και επιτρέπει στους πελάτες να βιώσουν γεύσεις από τη δική τους κουλτούρα ή να ανακαλύψουν νέες, ενισχύοντας την αίσθηση της πληρότητας και της εξερεύνησης.

Μπορεί να σας αρέσει:  Τροφικές αλλεργίες και αλλεργιογόνα

Η πολιτιστική ευαισθησία δεν αφορά μόνο την αποφυγή σφαλμάτων, έχει να κάνει με τη δημιουργία μιας ατμόσφαιρας όπου κάθε πελάτης θα νιώθει ότι εκτιμάται και κατανοείται. Αγκαλιάζοντας διαφορετικές προτιμήσεις, προσαρμοζόμενοι στις διατροφικές ανάγκες και επικοινωνώντας με ενσυναίσθηση, τα ξενοδοχεία μπορούν να προσφέρουν εξαιρετικές υπηρεσίες που ξεπερνούν τα γλωσσικά και πολιτιστικά εμπόδια.

Όταν οι πελάτες αισθάνονται ευπρόσδεκτοι και σεβαστοί, είναι πιο πιθανό να φύγουν με θετικές αναμνήσεις, ενισχύοντας την τάση τους για θετική κριτική αλλά και προώθηση σας στο οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον προφορικά.

Στον τουρισμό, η πολιτιστική ευαισθησία δεν είναι απλώς κάτι καλό – είναι απαραίτητη. Είναι μια επένδυση που έχει άμεση απόδοση στην ικανοποίηση των πελατών, τη βελτίωση των ικανοτήτων του προσωπικού και τη φήμη για την εξαιρετική εξυπηρέτηση που θα φτάσει πολύ πέρα ​​από εκεί που μπορείτε να φανταστείτε.

 

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleCraft μπύρα, τι είναι και γιατί έχει τόσους θαυμαστές
Next Article Social proof, πως να πείσεις για δράση άμεσα
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου. Έχει παρακολουθήσει το "Psychology Of Leadership" μέσω του eCornell - Cornell University. Διαθέτει ακαδημαϊκό τίτλο στο Food & Beverage Management αλλά και στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing. Είναι Director of Food & Beverage και διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση και εκπαίδευση επαγγελματικών ομάδων, στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων HACCP & ISO. Έχει συμμετάσχει στην ομάδα εισηγητών του Diploma in Food & Beverage Management του IST College. Έχει εργασθεί και συνεχίζει να εργάζεται σε μεγάλες Ξενοδοχειακές μονάδες. 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

5 Mins Read

Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.

6 Mins Read

Οι προσδοκίες των πελατών πίσω από κάθε αξιολόγηση

3 Mins Read

Positive Feedback. Η δύναμη της θετικής ανατροφοδότησης στον εργασιακό χώρο

2 Mins Read

Οι πελάτες συγκρίνουν εμπειρίες, όχι ανταγωνιστικές εταιρείες

4 Mins Read

Πώς να προσφέρετε εξυπηρέτηση 5 αστέρων

2 Mins Read

Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

5 Mins Read

Κατηγορίες ανικανοποίητων πελατών

2 Mins Read

Γιατί οι πελάτες του ξενοδοχείου δεν παραπονούνται;

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
  • Διαχείριση Vegetarian & Vegan πελατών στα ελληνικά ξενοδοχεία
  • Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας
  • Halal Διατροφή στη Φιλοξενία
  • Δες όλα τα KPI για τα Food & Beverage τμήματα
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
  • Διαχείριση Vegetarian & Vegan πελατών στα ελληνικά ξενοδοχεία
  • Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας
  • Halal Διατροφή στη Φιλοξενία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.