Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Παράπονα πελατών 5 χρήσιμες πρακτικές
Παράπονα πελατών

Παράπονα πελατών 5 χρήσιμες πρακτικές

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΠΑΡΑΠΟΝΑ 2 Mins Read

Μολονότι συχνά συνηθίζουμε να διαμοιραζόμαστε τις αρνητικές εμπειρίες παρά τις θετικές (εξάλλου, τα αρνητικά νέα ταξιδεύουν πιο γρήγορα), εντούτοις σήμερα θα «δώσουμε βήμα» σε μια άκρως διδακτική εμπειρία, για το πώς όχι μόνο να ικανοποιήσουμε έναν δυσαρεστημένο πελάτη, αλλά και να τον μετατρέψουμε σε διαφημιστή μας.

Η ιστορία λοιπόν έχει ως εξής:

Ο Bill Paretti και η σύζυγός του πήγαν στο Cancun για διακοπές και έμειναν στο all-inclusive θέρετρο LeBlanc Spa Resort. Κάθε Τετάρτη, το ξενοδοχείο οργανώνει ένα γεύμα “Seafood Market”, όπου ψήνονται φρέσκα θαλασσινά για τους επισκέπτες. Το ζευγάρι ήταν στο τέλος της ουράς και όταν έφτασε μπροστά, απογοητεύτηκε καθώς τα περισσότερα ψάρια είχαν ”κάνει φτερά”.

Ο σερβιτόρος διαισθάνθηκε την απογοήτευσή του, και εδώ είναι που η ιστορία αρχίζει και γίνεται καλή. Πρώτον, ο σερβιτόρος ζήτησε συγγνώμη. Κατανόησε την απογοήτευση του Bill και της γυναίκας του και αμέσως πρότεινε μια λύση. Τους έδωσε μενού για να παραγγείλουν μεσημεριανό γεύμα. Στη συνέχεια, πήρε την πρωτοβουλία και προσφέρθηκε να οργανώσει μια ιδιωτική εμπειρία Seafood Market την επόμενη μέρα, μόνο για τον Bill και τη σύζυγό του.

Παράπονα πελατών και διαχείριση παραπόνων

Όντως, την επόμενη μέρα, είχαν ένα καταπληκτικό γεύμα. Σύμφωνα με τα λόγια του Bill, «έφερε ο ίδιος έναν υπέροχο ξύλινο δίσκο με φρέσκα ψητά ψάρια, γαρίδες, μύδια, όστρακα και λαχανικά που θα μπορούσαν εύκολα να ταΐσουν οκτώ άτομα!».

Η ιστορία αυτή αποτελεί ένα εξαίρετο case study, καθώς συμπυκνώνει ορισμένες από τις βασικές αρχές εξυπηρέτησης πελατών και διαχείρισης παραπόνων. Ας δούμε λοιπόν πώς ο σερβιτόρος μετέτρεψε ένα moment of misery σε ένα moment of magic:

1) Ζήτησε συγγνώμη (apologize). Ηταν το πρώτο πράγμα που έκανε.
2) Αναγνώρισε το πρόβλημα (acknowledge). Αντιλήφθηκε τη δυσαρέσκειά τους (μολονότι δεν παραπονέθηκαν). Επέδειξε ενσυναίσθηση (empathize).
3) Διόρθωσε το πρόβλημα (fix the problem). Ο σερβιτόρος διόρθωσε το πρόβλημα σε δύο διαφορετικές φάσεις.
4) ”Κατείχε” το παράπονο (complaint ownership). Ανέλαβε ο ίδιος να το επιλύσει, χωρίς να κατηγορήσει άλλον υπάλληλο (π.χ. σεφ) ή να λάβει άδεια από τον προϊστάμενο.
5) Αντέδρασε άμεσα (act with urgency). Κινήθηκε γρήγορα, γνωρίζοντας ότι η δυσαρέσκεια του επισκέπτη δεν μπορεί να περιμένει.

📁 Σημείωση: Αν βρήκατε αυτό το άρθρο χρήσιμο, τότε ίσως να σας ενδιαφέρει το webinar ”Παράπονα Πελατών’‘

Image by katemangostar on Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΠρότυπες συνταγές – Τι είναι;
Next Article Θέλεις να αλλάξεις αλλά τα παρατάς;
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

2 Mins Read

Γιατί οι πελάτες του ξενοδοχείου δεν παραπονούνται;

2 Mins Read

Πώς χειριζόμαστε τον πελάτη που βρίζει υπάλληλό μας;

5 Mins Read

Παράπονα των Βρετανών Τουριστών

2 Mins Read

CARP method. Πώς μας βοηθά στη διαχείριση παραπόνων

4 Mins Read

“Μην μυρίσεις το γάλα”. Πώς να δείξετε στον πελάτη ότι τον εμπιστεύεστε

4 Mins Read

Θέλω να μιλήσω με τον προϊστάμενό σου.

3 Mins Read

Ρατσιστικό σχόλιο, πως το χειριζόμαστε;

4 Mins Read

Δυσαρεστημένοι πελάτες. 7+1 στρατηγικές για να μην τους χάσετε

2 Mins Read

Γιατί είμαστε τόσο κακοί στη διαχείριση παραπόνων;

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.