Μια ιστοσελίδα Ξενοδοχείου μπορεί να προσφέρει τα μέγιστα ή να απομακρύνει τον χρήστη ανάλογα με την κατασκευή της. Βλέπουμε πολλές ιστοσελίδες με χαρακτηριστικά που επικεντρώνονται στην εμφάνιση, αφήνοντας πίσω τη λειτουργικότητα. Δεν μπορούμε να υποβαθμίσουμε τη σημασία ενός καλοσχεδιασμένου ιστότοπου αλλά πρέπει να υπάρχει ισορροπία μεταξύ σχεδιασμού και λειτουργικότητας
Οι προμήθειες των OTA κυμαίνονται από 15-30%. Αν θέλει το ξενοδοχείο να αυξήσει τις απευθείας κρατήσεις, πρέπει να έχει μια ιστοσελίδα που να προσελκύει με την εμφάνιση της αλλά και να διατηρεί τον χρήστη.
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να δώσει κανείς προσοχή σε μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου;
- Ανταποκρίσιμος σχεδιασμός (Responsive Design)
- Επαγγελματικές φωτογραφίες
- Ταχύτητα φόρτωσης
- Μηχανή απευθείας κρατήσεων
- Διασύνδεση με σελίδες κριτικών
- Παρακολούθηση επισκεψιμότητας
- Online και Offline SEO
- Ένα ιστολόγιο ξενοδοχείου (δεν απαιτείται, αλλά είναι χρήσιμο να το έχει!)
- Εύκολο μενού πλοήγησης
- Πολύγλωσσο περιεχόμενο
1. Responsive Design ( ανταποκριτικός σχεδιασμός)
Οι εποχές που τα ξενοδοχεία μπορούσαν να αδιαφορήσουν για έναν ιστότοπο που δεν ήταν φιλικός προς κινητά έχουν παρέλθει εδώ και πολύ καιρό.Η έρευνα δείχνει ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούν πολλαπλές συσκευές για την έρευνα, τον προγραμματισμό και την κράτηση των δωματίων τους.
Τι σημαίνει όμως να έχεις «ανταποκριτικό» σχεδιασμό στην ιστοσελίδα ξενοδοχείου;
Ο σχεδιασμός αυτός καθιστά τον ιστότοπο σδιαφορετικό στη μορφή ανάλογα με το μέγεθος της οθόνης ή της συσκευής που χρησιμοποιείται.
2. Επαγγελματικές φωτογραφίες
Οι εικόνες υψηλής ποιότητας αποτελούν ουσιαστικό μέρος του σχεδιασμού οποιουδήποτε ιστότοπου ξενοδοχείου. Είναι απλό: οι πελάτες θέλουν να βλέπουν με λεπτομέρεια που θα πάνε. Είτε ανοίγει ένα νέο ξενοδοχείο είτε μόλις ολοκληρώθηκε μια ανακαίνιση, δεν βλάπτει να φρεσκαριστούν οι εικόνες.
3. Ταχύτητα φόρτωσης
Μιλώντας για εικόνες υψηλής ποιότητας, αυτές μπορούν πραγματικά να επιβραδύνουν τον ιστότοπό σας αν τις ανεβάσετε.
Πόσο συχνά έχετε βρεθεί σε έναν ιστότοπο που χρειάστηκε χρόνια για να φορτώσει; Το όριο προσοχής των πελατών είναι σύντομο. Μην τους κάνετε να περιμένουν! Μια εκπληκτική ιστοσελίδα ξενοδοχείου πρέπει να φορτώνει σε λιγότερο από 2-3 δευτερόλεπτα.
Εάν ο ιστότοπος του ξενοδοχείου σας έχει αρκετά πρόσθετα, μπορεί να καθυστερεί.
Τις περισσότερες φορές, τα βίντεο και οι εικόνες είναι οι μεγαλύτεροι ένοχοι που επιβραδύνουν τον ιστότοπο.
Εάν έχετε βίντεο στον ιστότοπο και δεν μπορείτε να μειώσετε το μέγεθος του αρχείου, φιλοξενήστε το κάπου αλλού, όπως στο YouTube ή στο Vimeo και προβάλλετε το με ενσωμάτωση του κώδικα.
Βεβαιωθείτε ότι οι εικόνες που ανεβάζετε είναι συμπιεσμένες στα βέλτιστα μεγέθη.
Ακολουθούν μερικοί γρήγοροι εμπειρικοί κανόνες:
- Αποθηκεύστε καλύτερα τις φωτογραφίες ως αρχεία WebP
- Οι μεγάλες εικόνες δεν πρέπει να ξεπερνούν το 150 kb
- Οι εικόνες πλήρους οθόνης, φόντου θα πρέπει να έχουν πλάτος περίπου 2000 pixel
Eίναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας. Οι αργοί ιστότοποι εμποδίζουν τους πελάτες να κάνουν απευθείας κράτηση.
Αλλά αυτός δεν είναι ο μόνος λόγος που ο ιστότοπός σας πρέπει να φορτώνει ομαλά. Σημασία έχει επίσης για το SEO, επειδή η Google τιμωρεί τους ιστότοπους με αργή φόρτωση στην κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησής τους.
Συνίσταται να χρησιμοποιήσετε αυτό το δωρεάν εργαλείο για να ελέγξετε την ταχύτητα σελίδας του ιστότοπου του ξενοδοχείου σας.
4. Μηχανή απευθείας κρατήσεων
Ο σκοπός για μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου είναι να δημιουργεί απευθείας κρατήσεις!
Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του ιστότοπου του ξενοδοχείου είναι μια ασφαλής, συμβατή με PCI, ενσωματωμένη μηχανή κρατήσεων που συγχρονίζεται με το σύστημα διαχείρισης ακινήτων του ξενοδοχείου σας (PMS).
Ενώ ένας χρήστης εξερευνά τον ιστότοπό σας, το κουμπί “Κράτηση τώρα” θα πρέπει να παραμένει ορατό ιδανικά, κλειδωμένο στη θέση του κατά μήκος του επάνω ή του κάτω μέρους της οθόνης. Δεν παίζει ρόλο το χρώμα του. Το μόνο που έχει σημασία είναι να ξεχωρίζει, γι’ αυτό επιλέξτε κάτι που συμπληρώνει το χρωματικό σχέδιο του brand.
5. Διασύνδεση με σελίδες κριτικών
Ένας άλλος σημαντικός τρόπος με τον οποίο τα ξενοδοχεία μπορούν να κάνουν τους ιστότοπούς τους πιο αξιόπιστους είναι μέσω της διασύνδεσης με σελίδες κριτικών
Είναι «ένα ψυχολογικό και κοινωνικό φαινόμενο όπου οι άνθρωποι μιμούνται τις πράξεις των άλλων σε μια προσπάθεια να κάνουν κάτι επωφελές βασισμένοι σε προηγούμενες εμπειρίες άλλων ανθρώπων. Σε απλά Ελληνικά, σημαίνει ότι οι άνθρωποι εμπιστεύονται κάτι όταν οι άλλοι το εγγυώνται.
Το 96% των πελατών που ερωτήθηκαν από την TrustYou θεωρούν τις κριτικές σημαντικές όταν ερευνούν ένα ξενοδοχείο. Οι καλύτεροι ιστότοποι ξενοδοχείων εμφανίζουν πραγματικές κριτικές από αξιόπιστες πηγές τρίτων όπως το TripAdvisor και η Google.
Τα ξενοδοχεία μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια ροή περιεχομένου που δημιουργείται από χρήστες (UGC).
6. Παρακολούθηση επισκεψιμότητας σε μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου
Υπάρχουν μερικά βασικά τεχνικά πράγματα που κάθε ιστότοπος ξενοδοχείου πρέπει να έχει στο back-end.
Το Analytics και τo Facebook Pixel καθιστούν δυνατή την πρόσβαση σε ισχυρά insight και καλύτερη στόχευση διαφημίσεων.
Εάν συνεργάζεστε με έναν σχεδιαστή ιστοσελίδων, θα ξέρει ακριβώς τι να κάνει.
Εάν όχι, ακολουθούν δύο βήμα προς βήμα εκπαιδεύσεις γι αυτόν τον σκοπό:
- Πώς να ρυθμίσετε το Google Analytics
- Πώς να δημιουργήσετε και να εγκαταστήσετε ένα pixel του Facebook
Το Google Analytics είναι δωρεάν και είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να αρχίσετε να παρακολουθείτε τις πιο σημαντικές μετρήσεις του ιστότοπου του ξενοδοχείου. Για να το ρυθμίσετε, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να δημιουργήσετε έναν λογαριασμό και να αντιγράψετε/επικολλήσετε μια σύντομη γραμμή κώδικα στο header του ιστότοπού σας.
Η προσθήκη ενός εικονοστοιχείου Facebook ακολουθεί παρόμοια βήματα.
Με το Facebook pixel σε ιστοσελίδα ξενοδοχείου, μπορείτε να δημιουργήσετε πιο ισχυρές διαφημιστικές καμπάνιες. Μπορείτε να στοχεύσετε χρήστες με βάση τις ενέργειες που έχουν κάνει στον ιστότοπό σας, όπως η προβολή συγκεκριμένων σελίδων, η υποβολή RFP ή η εγκατάλειψη thw σελίδας κράτησης.
Προειδοποίηση: Εάν έχετε κάποιο από τα παραπάνω, πρέπει να βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε τα κατάλληλα δικαιώματα από τους επισκέπτες σας μέσω ενός cookie consent banner .
7. Online και Offline SEO
Η Google (ή οποιαδήποτε άλλη μηχανή αναζήτησης που χρησιμοποιείτε) διαθέτει ένα πρόγραμμα ανίχνευσης που βγαίνει και συλλέγει πληροφορίες σχετικά με όλο το περιεχόμενο που μπορούν να βρουν στο Διαδίκτυο. Οι ανιχνευτές επαναφέρουν όλα αυτά στη μηχανή αναζήτησης για να δημιουργήσουν ένα ευρετήριο από αποτελέσματα. Αυτό το ευρετήριο τροφοδοτείται έπειτα από έναν αλγόριθμο που προσπαθεί να ταιριάξει όλα αυτά τα δεδομένα με το ερώτημά σας και να τα κατατάξει ανάλογα με το ποια θεωρεί πολύ σχετικά.
Το SEO χωρίζεται σε onsite offsite και technical . Αυτά είναι τα κύρια συστατικά της διαδικασίας βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO). Για μέγιστη έκθεση στα αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης και για υψηλότερες βαθμολογίες, πρέπει να κατανοήσετε τη διαφορά μεταξύ τους και πώς να τα χρησιμοποιήσετε καλύτερα.
On-page SEO
Αυτό το SEO εστιάζει στο περιεχόμενο που είναι “στη σελίδα” και πώς να βελτιστοποιήσετε αυτό το περιεχόμενο για να ενισχύσετε την κατάταξη του ιστότοπου για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά.
Off-page SEO
Αυτό το SEO επικεντρώνεται στους συνδέσμους που οδηγούν στον ιστότοπο από αλλού στο Διαδίκτυο. Ο αριθμός των “backlinks” και οι εκδότες που φέρουν αυτούς τους συνδέσμους, που συνδέονται με τον ιστότοπό σας, σας βοηθούν να δημιουργήσετε εμπιστοσύνη στα μάτια μιας μηχανής αναζήτησης. Αυτό βοηθάει τον ιστότοπό σας να κατατάσσεται υψηλότερα ως αποτέλεσμα των αναζητήσεων.
Technical SEO
Αυτό το SEO επικεντρώνεται στην αρχιτεκτονική του ιστότοπου, εξετάζοντας το παρασκήνιο για να προσαρμόσετε ανάλογα την κάθε σελίδα. Η Google ενδιαφέρεται τόσο για τον κώδικα μιας ιστοσελίδας όσο και για το περιεχόμενό της, καθιστώντας αυτήν την ιδιαιτερότητα αρκετά σημαντική για την κατάταξη της μηχανής αναζήτησης ενός ιστότοπου.
8. Ιστολόγιο ξενοδοχείου
Ένα ενσωματωμένο blog σε μια ιστοσελίδα ξενοδοχείου, μπορεί να φέρει επισκεψιμότητα. Η επισκεψιμότητα στις αναρτήσεις του ιστολογίου μπορεί να προέρχεται από μηχανές αναζήτησης μέσω του SEO, κοινωνικά μέσα (Facebook, Instagram, Twitter κ.λπ.) και συνδέσμους από άλλους ιστότοπους.
Τα θέματα που μπορεί να φιλοξενεί το blog του ξενοδοχείου είναι:
a) Περιγραφές στοιχείων νέων μενού κλπ
Οι χρήστες λατρεύουν τα πιάτα του μενού σας, αλλά είναι πάντα περίεργοι για το τι νέο υπάρχει. Μπορείτε να ιντριγκάρετε την περιέργειά τους με μια ανάρτηση που να εξηγεί την έμπνευση και τη διαδικασία δημιουργίας ενός νέου πιάτου στο μενού. Μοιραστείτε το λέγοντας μια ιστορία και θα κάνετε τους ανθρώπους να θέλουν να έρθουν για να το δοκιμάσουν.
Παραδείγματα τίτλου άρθρων
➡️ Η ιστορία πίσω από το νέο Χορτοφαγικό μας Burger
➡️ Ένα ευτυχές ατύχημα του Chef έγινε η έμπνευση για τη νέα μας pasta
➡️ Το cocktail Naranja Steam μας το ενέπνευσε ένας φοβερός πελάτης
b) Επιλεγμένες ιστορίες
Μην περιορίζετε τις αναρτήσεις σας μόνο στα νέα πιάτα στο μενού.
Υπάρχουν πολλά πράγματα για τα οποία μπορείτε να μιλήσετε. Ακολουθήστε την πτυχή της αφήγησης. Οι άνθρωποι λατρεύουν να διαβάζουν μια καλή ιστορία.
Παραδείγματα τίτλου άρθρων
➡️ Οι πελάτες εξηγούν γιατί τους αρέσουν τα cocktail μας
➡️ Storytelling για επιλεγμένα κρασιά από την κάρτα.
➡️ Πώς δέθηκε η παράδοση με την καινοτομία σε κάποιο πιάτο από τα a la carte.
c) Απαντήσεις σε συνήθεις ερωτήσεις
Δεν μπορείτε ποτέ να κάνετε σφάλμα απαντώντας μέσα σε άρθρο, στις συνήθεις ερωτήσεις που κάνουν οι πελάτες σας.
Πιθανότατα να ακούτε ερωτήσεις κάθε μέρα. Και μάλλον τους απαντάτε χωρίς να πολυσκεφτείτε. Βάλτε αυτές τις απαντήσεις στο ιστολόγιό σας. Θα έχει μεγάλη απήχηση. Αν σας ρωτούν κάποια πράγματα κατά τη διαμονή τους, σημαίνει οτι έχει ενδιαφέρον και θα το διαβάσουν κι άλλοι.
Παραδείγματα τίτλου άρθρων
➡️ Ποιοι απεικονίζονται στις τοιχογραφίες σε κάποιο εστιατόριο;
➡️ Πως πήρε το όνομα αυτό το ξενοδοχείο;
➡️ Ο Chef εξομολογείται τις πιο παράξενες ερωτήσεις που του έχουν κάνει
d) Στοιχεία για την πόλη σας
Το να γράψετε για πράγματα που σχετίζονται με την πόλη, είναι ένα θέμα που μπορεί να ενδιαφέρει πολλούς. Αυτό θα σας στείλει επισκεψιμότητα που δεν θα είχατε διαφορετικά. Και το καλύτερο είναι ότι αυτές οι δημοσιεύσεις ενδιαφέρουν συχνά τους αναγνώστες σας. Μπορεί να θελήσουν να το κοινοποιήσουν και τότε το πράγμα βελτιώνεται πολύ.
Παραδείγματα τίτλου άρθρων
➡️ 5 εκδηλώσεις που πρέπει να δείτε αυτό το καλοκαίρι
➡️ Τα αγαπημένα πράγματα που πρέπει να κάνετε κατά τη διαμονή σας στη Ρόδο
➡️ Οι καλύτερες παραλίες του νησιού
e) Ιστορίες υπαλλήλων
Οι υπάλληλοί σας μπορούν να σας βοηθήσουν με το ιστολόγιο ακόμα κι αν δεν είναι αυτοί που γράφουν. Αφιερώστε μερικά λεπτά και κάντε τους μερικές ερωτήσεις. Βεβαιωθείτε ότι θέλουν να εμφανιστούν στο ιστολόγιο σας. Οι περισσότεροι πιθανότατα θα είναι εντάξει με αυτό. Ρωτήστε τους για το τι τους αρέσει να κάνουν εκτός δουλειάς και φροντίστε να ρωτήσετε ποιο είναι το αγαπημένο τους πιάτο στο μενού. Οι πελάτες σας θα εκτιμήσουν το γεγονός να γνωρίσουν το προσωπικό. Δώστε τους βήμα, κάντε τους celebrities της επιχείρησης. Οι πελάτες έρχονται στο ξενοδοχείο σας, αλλά στην πραγματικότητα αγοράζουν από τους ανθρώπους που δουλεύουν για εσάς.
Παραδείγματα τίτλου άρθρων
➡️ Ο Μανώλης είναι ο άνθρωπος που σας δίνει τις πετσέτες στην πισίνα – Γνωρίστε τον!
➡️ Η Μαρία μας εκμυστηρεύεται την αγάπη της για τη ζαχαροπλαστική όταν κλείνει το ξενοδοχείο
➡️ Τραπέζι έκπληξη στα γενέθλια του Captain μας. Τι διάλεξε να φάει και με τι κρασί το συνδυάσαμε.
9. Εύκολο μενού πλοήγησης
Να έχετε μια σαφή δομή και μενού που κάνει την πλοήγηση απλή και αβίαστη. Ο επισκέπτης θα πρέπει να μπορεί να βρίσκει γρήγορα και εύκολα όλες τις πληροφορίες που αναζητά.
Επιπλέον, δημιουργήστε μια αποτελεσματική διασύνδεση μεταξύ των διαφορετικών σελίδων σας, για να κάνετε την πλοήγηση ακόμα πιο εύκολη.
10. Πολύγλωσσο περιεχόμενο
Εάν θέλετε να αποκτήσετε διεθνή προβολή, είναι καλύτερο να ξεκινήσετε με τη μετάφραση του ιστότοπού σας στις διάφορες γλώσσες των χωρών που στοχεύετε. Αυτό όχι μόνο σας εξασφαλίζει υψηλότερη κατάταξη στο Google, το Bing και τις άλλες μηχανές αναζήτησης για κάθε χώρα, αλλά θα προσφέρει επίσης μεγάλη ευκολία στους πιθανούς επισκέπτες και θα τους παρακινήσει να κάνουν κράτηση απευθείας στον ιστότοπό σας.
Τα δύο τρίτα των αναζητήσεων ξενοδοχείων από ταξιδιώτες γίνονται διαδικτυακά. Ένας σωστά αναπτυγμένος ιστότοπός, θα σας επιτρέψει να προωθήσετε την εγκατάσταση σας και να προσελκύσετε μελλοντικούς πελάτες και να αυξήσετε την επισκεψιμότητά σας. Με μια απρόσκοπτη διαδρομή κράτησης, θα μετατρέψετε τους επισκέπτες του ιστότοπού σας σε πελάτες και θα αυξήσετε τα άμεσα έσοδα.
Photos & Vectors by:
Image by Freepik
Image by our-team on Freepik
Image by rawpixel.com on Freepik