Ένας οδηγός για την πρόσληψη και τη διατήρηση του προσωπικού θα ήταν ιδανικός αν υπήρχε. Στον κλάδο της φιλοξενίας, οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία αποτελούν τη ραχοκοκαλιά κάθε λειτουργίας. Ο ενθουσιασμός, ο επαγγελματισμός και η αφοσίωσή τους διαμορφώνουν τις εμπειρίες των επισκεπτών και τελικά καθορίζουν τη φήμη του ξενοδοχείου.
Αλλά για την προσέλκυση και η διατήρηση ταλαντούχου προσωπικού σε μια τόσο ανταγωνιστική αγορά απαιτείται κάτι περισσότερο από ένας οδηγός για την πρόσληψη ή από “ανταγωνιστικούς” μισθούς όπως συνήθως γράφουν οι αγγελίες. Απαιτείται μια προσεκτική προσέγγιση στις προσλήψεις και συνεχείς προσπάθειες για τη δημιουργία ενός χώρου εργασίας όπου οι εργαζόμενοι να μπορούν να ευδοκιμήσουν.
Τι κάνει τους ξενοδοχουπαλλήλους ευτυχισμένους;
1. Ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον
Οι εργαζόμενοι ευμερούν μέσα σε μια υποστηρικτική και χωρίς αποκλεισμούς εταιρική κουλτούρα. Ένας χώρος εργασίας με σεβασμό, όπου οι διευθυντές εκτιμούν τη συμβολή του προσωπικού και αναγνωρίζουν τις προσπάθειες μπορεί να βελτιώσει δραστικά το ηθικό των ομάδων. Οι συνεργατικές ομάδες, η διαφάνεια στη λήψη αποφάσεων και η εστίαση στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής παίζουν σημαντικό ρόλο στη δημιουργία μιας θετικής ατμόσφαιρας.
2. Ευκαιρίες για Ανάπτυξη και Ανέλιξη
Η ξενοδοχειακή βιομηχανία προσφέρει ποικίλα μονοπάτια σταδιοδρομίας, αλλά οι εργαζόμενοι πρέπει να δουν χειροπιαστές ευκαιρίες για εξέλιξη. Τα προγράμματα κατάρτισης, τα σεμινάρια, οι εσωτερικές προαγωγές δείχνουν στο προσωπικό ότι η εταιρεία επενδύει στο μέλλον των υπαλλήλων.
3. Δίκαιες αμοιβές και πρόσθετα εταιρικά οφέλη
Οι μισθοί είναι δεδομένοι, αλλά παροχές όπως ασφάλιση υγείας, αποταμιευτικά προγράμματα, μπόνους απόδοσης, επιδότηση καυσίμων κλπ βοηθούν τους εργοδότες να ξεχωρίζουν.
4. Ενσυναίσθηση και Κατανόηση
Η εργασία σε ένα ξενοδοχείο συνήθως είναι αγχωτική, με ακανόνιστες ώρες και απαιτητικούς πελάτες. Οι διευθυντές που δείχνουν ενσυναίσθηση, που προσπαθούν να ικανοποιούν τις προσωπικές ανάγκες του προσωπικού και δίνουν προτεραιότητα στην ευημερία των εργαζομένων μπορούν να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη και την ικανοποίηση τους.
5. Αναγνώριση και Επιβράβευση
Η αναγνώριση της σκληρής δουλειάς δεν χρειάζεται να είναι περίπλοκη ούτε πολυέξοδη. Ένα απλό «ευχαριστώ», ή δημόσια αναγνώριση κατά τη διάρκεια κάποιων σύντομων συναντήσεων μπορεί να τονώσει το ηθικό και να δείξει εκτίμηση.
Προσλαμβάνοντας τους σωστούς ανθρώπους
1. Δημιουργήστε μια ελκυστική επωνυμία σαν εργοδότης
Οι πιθανοί υποψήφιοι πρέπει να γνωρίζουν ότι το ξενοδοχείο σας είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να εργαστούν. Επισημάνετε τις αξίες σας, τη δέσμευσή σας για την πρόοδο τους και κάποιες πιθανές ιστορίες επιτυχίας αναρτώντας τις στον ιστότοπο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της εταιρείας.
2. Δώστε προτεραιότητα στην προσωπικότητα έναντι της εμπειρίας
Ενώ οι τεχνικές δεξιότητες είναι αναμφισβήτητα σημαντικές, η ξενοδοχειακή βιομηχανία ταιριάζει σε ανθρώπους που είναι ευγενικοί, προσαρμοστικοί και προσανατολισμένοι στην παροχή υπηρεσιών. Αναζητήστε υποψηφίους με εξαιρετικές επικοινωνιακές δεξιότητες και φυσική ευγένεια για την εξυπηρέτηση πελατών.
3. Διεξάγετε συνεντεύξεις με ρεαλιστικά σενάρια
Στις συνεντεύξεις, εστιάστε σε σενάρια που δοκιμάζουν τις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, την ομαδική εργασία και την ικανότητα εξυπηρέτησης πελατών. Να είστε διαφανείς σχετικά με τις προσδοκίες σας απέναντι στη θέση που αναζητάτε και να ρωτάτε τους υποψηφίους για τους μακροπρόθεσμους στόχους σταδιοδρομίας τους ώστε να δείτε αν ευθυγραμμίζονται με τους εταιρικούς στόχους.
4. Βελτιώστε τη διαδικασία πρόσληψης
Οι μακροχρόνιες διαδικασίες πρόσληψης μπορούν να αποτρέψουν κάποιους υποψηφίους. Απλοποιήστε τις διαδικασίες, απαντήστε γρήγορα και διατηρήστε την επικοινωνία ανοιχτή σε όλη τη διαδικασία. Το σύγχρονο λογισμικό για γραφεία προσωπικού μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αποτελεσματική αναγνώριση των κατάλληλων υποψηφίων για τη θέση.
Διατήρηση – Το μυστικό της μακροπρόθεσμης επιτυχίας
Μόλις στρατολογήσετε τους κατάλληλους ανθρώπους, ξεκινάει ο αγώνας να τους κρατήσετε χαρούμενους και αφοσιωμένους. Να μιλάτε τακτικά με τους υπαλλήλους για να συλλέγετε σχόλια, για να ενεργείτε σύμφωνα με πιθανές προτάσεις τους και για να αντιμετωπίζετε τις ανησυχίες τους. Πραγματοποιήστε όταν είναι δυνατόν συνεντεύξεις εξόδου για να κατανοήσετε γιατί οι εργαζόμενοι φεύγουν και χρησιμοποιήστε αυτή τη γνώση για να βελτιωθείτε.
Δεν υπάρχει τυποποιημένος οδηγός για την πρόσληψη και τη διατήρηση του προσωπικού. Τα πράγματα είναι απλά. Οι χαρούμενοι υπάλληλοι δημιουργούν αξέχαστες εμπειρίες στους πελάτες και στον ξενοδοχειακό κλάδο, αυτός είναι ο απώτερος στόχος. Δημιουργώντας μια υποστηρικτική κουλτούρα στο χώρο εργασίας και προσφέροντας ουσιαστικές ευκαιρίες επαγγελματικής ανέλιξης, εστιάζοντας στην αναγνώριση και τη δίκαιη μεταχείριση, τα ξενοδοχεία μπορούν να εξασφαλίσουν ότι οι εργαζόμενοί τους θα αισθάνονται καλά και θα έχουν κίνητρο να εργαστούν. Συνδυάστε αυτά όλα με στρατηγικές πρακτικές επί των προσλήψεων και θα έχετε θέσει τις σωστές προδιαγραφές για μια ομάδα που θα τη ζηλεύουν.