Το blog του ξενοδοχείου είναι ένα εργαλείο πολλαπλής σημασίας για την προβολή και για την επιχείρηση γενικότερα. Ποιοι όμως είναι αυτοί οι τομείς στους οποίους συμβάλλει; Ας δούμε παρακάτω;
Τα πάντα, από την προβολή του ονόματος του ξενοδοχείου σας στις μηχανές αναζήτησης έως την αξιοπιστία σας στους επισκέπτες, μπορούν να επηρεαστούν από το blog της ιστοσελίδας σας.
Το μάρκετινγκ περιεχομένου (content marketing) έχει γίνει μια από τις μεγαλύτερες και πιο ισχυρές τάσεις στον κόσμο της προώθησης και της διαφήμισης. Υπάρχουν πολλά οφέλη από την ύπαρξη ενός blog στην ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου.
- Μπορεί να βελτιώσει την κατάταξη του ξενοδοχείου σας στο Google.
- Δίνει στους επισκέπτες μια καλύτερη ιδέα για το τι να περιμένουν από το ξενοδοχείο σας.
- Επισημαίνει ειδικές προσφορές ή πακέτα για να αυξήσετε τις κρατήσεις.
- Κατευθύνει τους ανθρώπους από και προς τα κοινωνικά σας δίκτυα.
- Συμβάλλει στη δημιουργία ισχυρής παρουσίας στην αγορά και το πιο σημαντικό παίζει καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυση νέων πελατών.
Το ξενοδοχειακό blogging έχει μια τελείως διαφορετική φιλοσοφία από το προσωπικό blogging. Μια ξενοδοχειακή επιχείρηση προσπαθεί να επιτύχει άλλους στόχους από απλή αύξηση της επισκεψιμότητας του blog.
Ο κόσμος θα ακολουθήσει ένα άρθρο που είδε, με σκοπό να λάβει πληροφορίες για θέματα που τον ενδιαφέρουν σχετικά με πακέτα διακοπών, προσφορές, διακρίσεις σε τομείς της φιλοξενίας και άλλα πολλά.
Ας δούμε όμως τα πράγματα από την αρχή για να μην γενικολογούμε αλλά να αναλύσουμε τον κάθε τομέα ξεχωριστά. Ποιοι είναι οι τομείς πάνω στους οποίους ένα blog ξενοδοχείου θα μπορούσε να βελτιώσει τα αποτελέσματα;
1. Τα άρθρα σας, μπορούν να οδηγήσουν επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας
Εάν βρίσκεστε στο στάδιο προγραμματισμού της κράτησης ενός ταξιδιού στη Ρόδο, θα ήταν πιθανό να κάνετε κλικ σε έναν τίτλο που λέει “Διακοπές στη μαγευτική Ελλάδα” ή σε έναν τίτλο που αναφέρει “Τοπ 10 μυστικές παραλίες στη Ρόδο”; Οι πιθανότητες λένε ότι θα επιλέξετε το δεύτερο, δηλαδή να περιηγηθείτε σε αυτήν τη συλλογή από απομονωμένες παραλίες και αυτός ο ιστότοπος θα έχει κερδίσει το κλικ σας. Αυτό οφείλεται στην τάση μας να επιζητούμε περιεχόμενο που δεν είναι μόνο σχετικό με την πρόθεση αναζήτησής μας, αλλά και να είναι ταυτόχρονα και ενημερωτικό.
Το επιτυχημένο διαδικτυακό περιεχόμενο πρέπει να είναι αστείο ή χρήσιμο ή όμορφο ή να εμπνέει. Ευτυχώς, το περιεχόμενο που σχετίζεται με ταξίδια εμπίπτει συχνά στις περισσότερες από αυτές τις κατηγορίες, αν όχι και στις τέσσερις.
Έτσι λοιπόν, την ώρα που θα επιλέξει ο διαδικτυακός επισκέπτης να διαβάσει το άρθρο που τον ενδιαφέρει, βρίσκεται ήδη μέσα στην ιστοσελίδα σας.
2. Το Blog είναι ένα εξαιρετικό μέρος για να παρουσιάσετε το ξενοδοχείο σας
Ένα από τα κύρια πλεονεκτήματα ενός ιστολογίου ξενοδοχείου είναι η δυνατότητα ελέγχου της δημοσίευσης σας. Ένα εταιρικό blog, γραμμένο από την ομάδα σας και φιλοξενούμενο στον δικό σας ιστότοπο, σας δίνει τον απόλυτο έλεγχο της μορφής, του σχεδιασμού και της τοποθέτησης του άρθρου, απαλλαγμένου από τους περιορισμούς των κανόνων μιας κοινωνικής πλατφόρμας.
Η εικόνα και η αισθητική είναι το κλειδί εδώ αλλά και η λειτουργικότητα επίσης. Τα άρθρα στον ιστότοπό σας μπορούν να οδηγήσουν σε πιθανή πώληση, καθοδηγώντας τους υποψήφιους πελάτες σε σελίδες που περιέχουν χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με το ξενοδοχείο. Εστιάστε στη δημιουργία περιεχομένου που προβάλλει τις μοναδικές πτυχές της εταιρείας σας και θα μπορέσετε να διαφοροποιήσετε το ξενοδοχείο σας από τον ανταγωνισμό.
3. Το blog διατηρεί φρέσκο το περιεχόμενο του ιστότοπού σας
Το ενημερωμένο περιεχόμενο είναι πάρα πολύ σημαντικό στον ιστότοπό σας. Γνωρίζετε ότι οι μηχανές αναζήτησης ανταμείβουν το φρέσκο περιεχόμενο; Η Google δείχνει τεράστια εκτίμηση στο νέο περιεχόμενο. Οι τακτικές ενημερώσεις και η προσθήκη άρθρων στον ιστότοπο του ξενοδοχείου σας μπορούν να συμβάλουν στη βελτίωση της δυνατότητας ανακάλυψης του, μέσω των μηχανών αναζήτησης και συνεπώς της επισκεψιμότητας του ιστότοπού σας. Αυτό όμως αφορά και τον ανθρώπινο παράγοντα γιατί οι άνθρωποι αναζητούν ενημερωμένες πληροφορίες και οδηγούς για το τι συμβαίνει στις περιοχές που θέλουν να επισκεφτούν.
4. Αυξήστε τους ακόλουθους σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Το blogging είναι η τρίτη πιο κοινή στρατηγική μάρκετινγκ περιεχομένου στις επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις που δίνουν προτεραιότητα στο blogging μπορούν να δουν τεράστια αύξηση του (ROI)* από άλλες επιχειρήσεις που δεν το κάνουν.
Πέρα από αυτό, ένα τεράστιο πλεονέκτημα του blogging είναι ότι τα άρθρα μπορούν να κοινοποιηθούν πανεύκολα. Γράφοντας ενημερωτικά άρθρα, το ξενοδοχείο, έχει περισσότερο περιεχόμενο για κοινή χρήση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και για πιθανά Newsletters που ενδεχομένως να στέλνει σε πελάτες που έχουν ήδη κάνει διακοπές στο ξενοδοχείο, μία ή περισσότερες φορές.
5. To blog θα επιφέρει οφέλη που θα έρχονταν μόνο με πληρωμένη διαφήμιση
Είναι αδιαμφισβήτητο οτι ένα ξενοδοχείο δαπανά ένα μεγάλο κεφάλαιο κάθε χρόνο για να προβάλλεται στο διαδίκτυο. Όταν όμως έχετε δημιουργήσει άρθρα τα οποία απαντούν στις συνήθεις αναζητήσεις του υποθετικού κοινού σας μπορεί να βρεθείτε μπροστά στις οθόνες του υπολογιστή τους μέσα από τα οργανικά αποτελέσματα* των μηχανών αναζήτησης κι όχι με πληρωμένη διαφήμιση. Αυτό από μόνο του είναι ένα κέρδος που δεν θα το είχατε κάτω από άλλες συνθήκες.
Όταν χρησιμοποιείτε κατάλληλες τεχνικές για να δημιουργήσετε το χρήσιμο και μοναδικό, ηλεκτρονικό σας περιεχόμενο, θα δείτε τους αναγνώστες:
να εγγράφονται για να βλέπουν το περιεχόμενό σας
να το κοινοποιούν πιθανώς στα δίκτυα
να σας ρωτούν πάνω σε αυτό που γράψατε
Υπάρχει ένα μεγάλο ακροατήριο στο διαδίκτυο που αναζητά πληροφορίες για τις επόμενες διακοπές του. Αλλά υπάρχουν επίσης και αρκετές εταιρείες που παλεύουν να το μονοπωλήσουν.
Πως θα πρέπει να δράσετε για να μπορέσετε να αποκομμίσετε οφέλη από τη δραστηριότητα σας αυτή; Με άλλα λόγια ποιες αρχές πρέπει να διέπουν το blog για να υπάρξουν αποτελέσματα σε αυτό που κάνετε;
1. Κατανοήστε ποιο είναι το κοινό σας
Σκεφτείτε το είδος των ατόμων που συνήθως κάνουν κράτηση για διαμονή στο κατάλυμά σας. Είναι ταξιδιώτες εσωτερικού ή έρχονται από το εξωτερικό; Από ποιες χώρες κυρίως; Είναι κυρίως οικογένειες, ζευγάρια, παρέες ή μεμονωμένοι ταξιδιώτες; Μένουν για δουλειά ή για αναψυχή;
Η απάντηση σε αυτές τις ερωτήσεις θα σας βοηθήσει να σκεφτείτε τι θα ήθελε να διαβάσει αυτός ο τύπος επισκέπτη. Αυτό θα σας βοηθήσει να δημιουργήσετε κατάλληλο περιεχόμενο για το προς στόχευση κοινό (target group)
2. Δημιουργήστε περιεχόμενο πρώτα για τον άνθρωπο και μετά για τις μηχανές αναζήτησης
Όταν σκέφτεστε ιδέες για αναρτήσεις, σκεφτείτε πάντα τι θα ήθελε περισσότερο να διαβάσει το κοινό σας. Μια ανάρτηση δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι σαν διαφήμιση. Αντίθετα, προκαλέστε το ενδιαφέρον στους επισκέπτες να μπουν και να διαβάσουν είτε γιατί απαντάτε κάτι για το οποίο είχαν απορία, είτε γιατί εντυπωσιάστηκαν και θέλουν να ενημερωθούν, είτε γιατί ψάχνουν για διακοπές στην τοποθεσία που βρίσκεστε εσείς και έπεσαν πάνω σε κάτι που γράφετε για το μέρος.
Θέματα πάνω στα οποία μπορείτε να αναπτύξετε κείμενα είναι τα εξής:
- Αξιοθέατα της περιοχής
- Πραγματα που μπορεί να κάνει ο επισκέπτης
- Ξεναγήσεις σε ιστορικά μνημεία
- Τι υπάρχει κοντά στο ξενοδοχείο
- Κοινωφελείς δραστηριότητες του ξενοδοχείου
- Οικολογικές δράσεις για το περιβάλλον
- Κουζίνα και συνταγές από τον Chef
- Bar tips και cocktails
- Συμβουλές για μυστικές τοποθεσίες του νησιού
- Ήθη έθιμα και εκδηλώσεις της περιοχής
3. Προσπαθήστε να κρατήσετε έναν ρυθμό στις αναρτήσεις
Η συχνότητα ενημέρωσης του ιστολογίου σας, αποτελεί κλειδί για την επιτυχία γιατί είναι σημαντικό να δημοσιεύετε τακτικά, ώστε το περιεχόμενό σας να παραμένει φρέσκο και ανανεωμένο προκειμένου να διατηρεί μια αξιοπρεπή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης Google, υποστηρίζοντας την παρουσία σας στο διαδίκτυο.
Μια έρευνα δείχνει ότι θα πρέπει να στοχεύετε να δημοσιεύετε περίπου δύο φορές την εβδομάδα – για να έχετε αρκετή επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας.
Ο πιο εύκολος τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να φτιάξετε ένα ημερολόγιο περιεχομένου, όπου να σχεδιάζετε τι πρόκειται να δημοσιεύσετε και πότε.
Εάν αποφασίσετε να δημοσιεύετε συγκεκριμένες ημέρες της εβδομάδας κάθε εβδομάδα, προσπαθήστε να το διατηρήσετε συνεπές, ώστε οι επισκέπτες σας να γνωρίζουν πότε να περιμένουν ενημέρωση από εσάς.
4. Δημιουργήστε τίτλους που τραβούν την προσοχή
Αν θέλετε οι άνθρωποι να διαβάζουν το περιεχόμενό σας, θα χρειαστείτε καλούς τίτλους. Ευτυχώς, υπάρχουν πολλά απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να τραβήξετε την προσοχή των πιθανών επισκεπτών. Οι τίτλοι του τύπου «πώς να» είναι ιδανικές για να κεντρίσουν την περιέργεια. Οι τίτλοι που περιλαμβάνουν αριθμούς λειτουργούν επίσης πολύ καλά π.χ. (5 προσιτοί προορισμοί για τις χειμερινές σας διακοπές) – ειδικά εάν είναι περιττοί αριθμοί, καθώς θεωρούνται υποσυνείδητα πιο αξιόπιστοι.
Οι τίτλοι του ιστολογίου σας πρέπει να αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια το θέμα της ανάρτησής σας. Θα ενοχλήσει τους αναγνώστες σας εάν κάνουν κλικ σε έναν τίτλο με ελκυστική εμφάνιση και βρουν ότι η ανάρτηση που διαβάζουν αφορά κάτι εντελώς άλλο.
5. Χρησιμοποιήστε φωτογραφίες καλής ποιότητας
Όταν σχεδιάζετε το περιεχόμενό σας, βεβαιωθείτε ότι έχετε στη διάθεσή σας μερικές εικόνες υψηλής ποιότητας για τα θέματα για τα οποία γράφετε.
«Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις» λέει το ρητό και δεν σφάλλει γιατί μπορεί η εικόνα να υποκαταστήσει αυτό που ίσως να μην πέτυχε ο καλός τίτλος.
Εκτός αυτού, ποιος δεν θα έμπαινε στον πειρασμό να κλείσει μια διαμονή βλέποντας τις φοβερές φωτογραφίες του καταλύματός σας και του περιβάλλοντός χώρου του;
Συμπέρασμα
Το ενσωματωμένο Blog πάνω στην ιστοσελίδα για όσες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις το επιλέξουν θα φέρει μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα αποτελέσματα τα οποία θα βοηθήσουν όλες τις υπόλοιπες ενέργειες μάρκετινγκ που ήδη ακολουθείτε. Αρκεί να ακολουθήσετε αυτά που επιβάλλει το σωστό blogging προς τέρψιν των δυνητικών πελατών σας αλλά και των μηχανών αναζήτησης.
Δείτε Blogs που κάνουν ακριβώς αυτά τα οποία αναφέρθηκαν πιο πάνω
NH HOTEL GROUP
Το blog του Ξενοδοχείου: Αυτή η αλυσίδα ξενοδοχείων έχει καταφέρει να προσεγγίσει ένα ευρύ κοινό. Παρουσιάζοντας πολλά θέματα ανάλογα με τον ταξιδιωτικό προορισμό. Η NH Hotels επιτυγχάνει έναν πολύ ευρύ στόχο χάρη στη μεγάλη ποικιλία ενδιαφερόντων και αναγκών που καλύπτονται μέσα από τις δημοσιεύσεις της.
MELIA CUBA
Το blog του Ξενοδοχείου: Η αλυσίδα Meliá είναι αναμφίβολα μια από τις πιο διεθνείς εταιρείες επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι έχουν εξειδικευμένα blog ανά προορισμό. Το ιστολόγιο Meliá Cuba όμως είναι γεμάτο χρώμα και εντυπωσιακές εικόνες. Αυτό το blog είναι ένας πραγματικός οδηγός για όσους σχεδιάζουν να ταξιδέψουν εκεί.
ANANTARA HOTELS
Το blog του Ξενοδοχείου: Το συγκεκριμένο blog προτρέπει τον αναγνώστη να βρει έμπνευση για την επόμενη περιπέτειά του, είτε να κάνει πεζοπορία στη ζούγκλα με έναν ελέφαντα είτε διασχίζοντας τη μεγαλύτερη έρημο στον κόσμο. Τον ωθεί να αφήσει τη φαντασία του ελεύθερη και να οραματιστεί το επόμενο του ταξίδι.
Ερμηνεία όρων
ROI* Η επιστροφή επί της επένδυσης ή Return on Investment, είναι το κέρδος από την επένδυση κάποιων πόρων. Ένα υψηλό ROI σημαίνει πως η επένδυση ήταν κερδοφόρα, συγκρινόμενη με το κόστος της.
Οργανικά αποτελέσματα* είναι τα αποτελέσματα που προκύπτουν από μία αναζήτηση σε μία μηχανή αναζήτησης όπως η Google. Στα οργανικά αποτελέσματα δεν συμπεριλαμβάνονται οι πληρωμένες διαφημίσεις αλλά οι δωρεάν εμφανίσεις βάσει των κλειδιών αναζήτησης.