Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Ποιος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός ενός επαγγελματία;
ο μεγαλύτερος εχθρός ενός επαγγελματία

Ποιος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός ενός επαγγελματία;

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 3 Mins Read

“Ποιος είναι ο μεγαλύτερος εχθρός ενός επαγγελματία;”, ήταν η ερώτηση που μου έθεσε ένας σπουδαστής. Η απορία του προέκυψε από τη συζήτηση που είχε με έναν εστιάτορα, ο οποίος του έκανε την ίδια ερώτηση.

Αν και αντιλήφθηκα πού το πήγαινε, εντούτοις τον ρώτησα τι απάντησε ο ίδιος ο εστιάτορας στην ερώτηση του: «Είναι ο νωθρός υπάλληλος, που δεν καταβάλει το 100% των δυνατοτήτων του, που απεχθάνεται τον υπερβολικό φόρτο εργασίας και ο οποίος ουσιαστικά υποσκάπτει τα συμφέροντα της επιχείρησης».

Μέγα λάθος! Ο κύριος αυτός, πολύ φοβάμαι ότι δεν είχε δει ποτέ τον εαυτό του σε καθρέπτη. Θεώρησε τον κακό υπάλληλο ως τον μεγαλύτερο εχθρό, όταν θα έπρεπε πρωτίστως να συμπεριλάβει στο κάδρο τον εαυτό του, τον κακό του εαυτό.

Αν φταίει ο υπάλληλος, ουσιαστικά φταίει ο ιδιοκτήτης, που τον προσέλαβε (και προφανώς δεν τον έχει εκπαιδεύσει). Αν δεν τον έχει προσλάβει ο ίδιος, τότε η διαρκής αξιολόγηση (βασισμένη μεταξύ άλλων στα παράπονα ή τις κριτικές) θα τον βοηθούσε για να αντιληφθεί σε βάθος χρόνου αν κάνει καλά τη δουλειά του. Βέβαια, αν ο ιδιοκτήτης έρχεται απλώς στο τέλος της ημέρας για να πάρει τα λεφτά από το ταμείο, τότε μάλλον θα έχει πλήρη άγνοια.

Ο μεγαλύτερος εχθρός ενός επαγγελματία είναι η πλάνη, η ψευδαίσθηση της γνώσης. Αυτοί οι άνθρωποι (σ.σ. οι περισσότεροι από τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες) πιστεύουν ότι αν είναι καλοί σεφ, ζαχαροπλάστες, αρτοποιοί ή ξενοδοχοϋπάλληλοι, τότε μπορούν να στήσουν τη δική τους επιχείρηση.
Αρκετοί από αυτούς δεν τα καταφέρνουν και εξέρχονται της αγοράς, ενώ άλλοι φυτοζωούν.

Άντε τώρα να τους εξηγήσεις ότι είναι σημαντικό να έχουν γνώσεις μάρκετινγκ, να μπορούν να χειριστούν επιδέξια τα social media, να ξέρουν πώς να προσελκύσουν και να κρατήσουν τους πελάτες, να ξέρουν πώς να χειριστούν τα παράπονα και τις κριτικές, να δημιουργήσουν μία δυνατή ιστοσελίδα κ.ά.

Μπορεί να σας αρέσει:  Θέλεις να αλλάξεις αλλά τα παρατάς;

Όσον αφορά το σκέλος της εξυπηρέτησης, εκεί οι περισσότεροι παίρνουν κάτω από τη βάση. Δεν αντιλαμβάνονται πόσο σημαντικό είναι να προσλάβουν τα κατάλληλα άτομα, να τα εκπαιδεύσουν, να δημιουργήσουν μια εργασιακή κουλτούρα προσανατολισμένη στον υπάλληλο και φυσικά να τα επιβραβεύσουν ή να αναγνωρίσουν τον κόπο τους.

Αντε τώρα να τους εξηγήσεις ότι οι «συνεργάτες» σου είναι οι εσωτερικοί σου πελάτες και ως τέτοιους θα πρέπει να τους αντιμετωπίζεις. Αντε τώρα να τους εξηγήσεις ότι οι συνεργάτες σου είναι οι πραγματικοί Ήρωες (κάποιος είχε πει ότι είναι “CEO of the moment”), που θα σε βγάλουν ασπροπρόσωπο.

Αν εξαιρέσουμε ορισμένους υπαλλήλους που όντως είναι ακατάλληλοι και ανεπαρκείς, οι υπόλοιποι αξίζουν το ρόλο του «συνεργάτη».

Σίγουρα δεν αξίζουν να εργάζονται 10-12 ώρες τη μέρα χωρίς ρεπό (τις τελευταίες μέρες οι περισσότεροι ξενοδοχοϋπάλληλοι, ψυχολογικά και σωματικά αποκαμωμένοι, μετρούσαν ανάποδα μέχρι να απολυθούν…), πεταμένοι σε κάποιο φθηνό και σκοτεινό δωματιάκι, με μισθούς πείνας, χωρίς επιβράβευση και πάνω από όλα ταπεινώνοντάς τους (ενίοτε αυτή η ταπείνωση και λεκτική βία λαμβάνει χώρα μπροστά σε πελάτες ή άλλους συναδέλφους…).

Διότι αυτοί δεν είναι «κακοί» υπάλληλοι, απλώς έχουν ένα «κακό» και ανεπαρκές αφεντικό ή προϊστάμενο, που βγάζει όλα τα κόμπλεξ του στους υφισταμένους.

P.S.

Για όλους εσάς που κάθε χρόνο καλλιεργείτε ένα τοξικό εργασιακό περιβάλλον, τα νέα δεν είναι ευχάριστα. Το 2023 τα πράγματα για εσάς τους κακούς επαγγελματίες θα είναι ακόμα χειρότερα όσον αφορά την εύρεση (κατάλληλου) εργατικού δυναμικού. Συν τοις άλλοις, υπάρχουν πλατφόρμες όπου μπαίνουν οι υπάλληλοί σας και αξιολογούν την εταιρεία σας. Μπείτε μέσα να τα διαβάσετε, μπας και ανοίξουν τα μάτια σας…

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΠως ξεχωρίζει ο καλός σερβιτόρος από τη μάζα;
Next Article Τι είναι το key performance indicator (KPI);
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

9 Mins Read

Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.

4 Mins Read

Ανάπτυξη ή απόρριψη; Πότε αξίζει να επενδύεις στους ανθρώπους σου;

3 Mins Read

Αυτοηγεσία, η μεγαλύτερη πρόκληση της ηγεσίας

5 Mins Read

Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου

5 Mins Read

Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.

4 Mins Read

Πώς θα πετύχεις φέτος τους στόχους σου;

5 Mins Read

Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας

4 Mins Read

Πώς να χτίσετε ένα ελκυστικό εταιρικό brand στον Τουρισμό και την Εστίαση

3 Mins Read

Dan Price: Ο CEO που έβαλε πρώτα τους ανθρώπους

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Επικίνδυνα συστατικά στα ποτά – Μήπως τα περιέχει το αγαπημένο σου;
  • Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.
  • Customer service Ο δεκάλογος των λαθών
  • Η Διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
  • Ανάπτυξη ή απόρριψη; Πότε αξίζει να επενδύεις στους ανθρώπους σου;
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Επικίνδυνα συστατικά στα ποτά – Μήπως τα περιέχει το αγαπημένο σου;
  • Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.
  • Customer service Ο δεκάλογος των λαθών
  • Η Διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.