Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου
smiling waiter

Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου

Eva MakriBy Eva Makri ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 5 Mins Read

Ο σερβιτόρος είναι κάτι πολύ περισσότερο από απλός κουβαλητής όπως κάποιοι νομίζουν. Είναι πρεσβευτής του ξενοδοχείου, συνδετικός κρίκος ανάμεσα στον επισκέπτη και τη συνολική εμπειρία της διαμονής.
Είτε πρόκειται για το πρωινό, το μεσημεριανό, το δείπνο ή το μπαρ, η παρουσία του είναι καθοριστική: από το πρώτο “καλημέρα” μέχρι το τελευταίο “καλή συνέχεια”.

1. Ο πρώτος και ο τελευταίος χαιρετισμός

Ο πελάτης μπορεί να μην θυμάται το νούμερο του δωματίου του, αλλά σίγουρα θυμάται το χαμόγελο του ανθρώπου που τον υποδέχθηκε το πρωί ή το ενδιαφέρον με το οποίο ρωτήθηκε «όλα ήταν εντάξει σήμερα;».
Στο ξενοδοχείο, ο σερβιτόρος δεν εξυπηρετεί πελάτες, φιλοξενεί επισκέπτες. Κάθε “Good morning” ή “Καλησπέρα” είναι μια στιγμή επαφής, που μπορεί να καθορίσει τη συνολική εικόνα του πελάτη για το ξενοδοχείο.

Αυτές οι στιγμές είναι μικρές, αλλά η δύναμή τους τεράστια. Δημιουργούν σχέση, κι αυτή η σχέση είναι που φέρνει τον πελάτη ξανά πίσω.

2. Το πρωινό: Η απαρχή της εμπειρίας

Το πρωινό είναι το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας – όχι μόνο για τον πελάτη, αλλά και για το ξενοδοχείο.
Είναι το πρώτο πράγμα που αντικρίζει το πρωί, το πρώτο χαμόγελο που δέχεται, το πρώτο “ευχαριστώ” που λέει.

Ο ρόλος του σερβιτόρου στο πρωινό είναι καθοριστικός:

  • Να κρατήσει καθαρό, οργανωμένο και ελκυστικό τον χώρο του μπουφέ.
  • Να προσέξει τις λεπτομέρειες: γεμάτες κανάτες, καθαρές θέσεις, φρέσκο καφέ, ζεστή ματιά.
  • Να εξυπηρετήσει με χαμόγελο, ακόμα κι όταν η αίθουσα είναι γεμάτη.

Το πρωινό δεν είναι απλώς σέρβις· είναι πρώτη εντύπωση της ημέρας. Και ο τρόπος που θα ξεκινήσει η μέρα του πελάτη, επηρεάζει ολόκληρη την υπόλοιπη.

Μπορεί να σας αρέσει:  Συναισθηματική Νοημοσύνη: Το Κλειδί στην Εξυπηρέτηση Πελατών του 21ου Αιώνα

3. Η “τέχνη” του να εξυπηρετείς

Σε ένα ξενοδοχείο, το σερβις είναι ένας κόσμος από μόνος του.
Δεν είναι απλώς να στοιβάζεις πιάτα ή να μαζεύεις τραπέζια. Είναι να ελέγχεις έναν ζωντανό χώρο με συνεχή ροή ανθρώπων και ενεργειών.
Ο επαγγελματίας σερβιτόρος γνωρίζει ότι κάθε μικρή λεπτομέρεια, από το πώς στρώνεται το τραπεζομάντιλο μέχρι το πώς τοποθετείται το φλυτζάνι,  εκπέμπει επίπεδο φιλοξενίας.

Η ουσία βρίσκεται στο timing: να είσαι παρών όταν χρειάζεται, αλλά διακριτικός όταν δεν πρέπει να ενοχλείς. Αυτή η ισορροπία είναι το σήμα κατατεθέν της ώριμης επαγγελματικότητας.

4. Η σχέση με τον πελάτη

Σε αντίθεση με ένα αυτόνομο εστιατόριο, ο πελάτης του ξενοδοχείου μένει πολλές ημέρες.
Αυτό δίνει στον σερβιτόρο μια μοναδική ευκαιρία: να δημιουργήσει πραγματική σχέση.
Να θυμάται τον καφέ του χωρίς να ρωτήσει. Να ξέρει αν προτιμά αυγά ή ομελέτα. Να πει «καλημέρα κύριε Mathews, ελπίζω να ξεκουραστήκατε».

Αυτές οι μικρές χειρονομίες δεν είναι λεπτομέρειες – είναι φιλοξενία με ψυχή.
Και είναι ακριβώς αυτό που ξεχωρίζει ένα απρόσωπο ξενοδοχείο από ένα που «κερδίζει τον πελάτη».

σερβιτόρος

5. Η ενδοτμηματική συνεργασία

Στο ξενοδοχείο, το σέρβις δεν λειτουργεί μόνο του. Εξαρτάται από την κουζίνα, το bar, το housekeeping, το front office. Η σωστή επικοινωνία με τα άλλα τμήματα είναι απαραίτητη:

  • Για να σερβιριστεί ένα room service στην ώρα του.
  • Για να γνωρίζει ο σερβιτόρος ποια δωμάτια έχουν early breakfast ή ποιοι πελάτες χρειάζονται ειδική διατροφή.
  • Για να καθαριστεί η αίθουσα χωρίς να ενοχλείται η προετοιμασία
  • Για να μπορεί να εξυπηρετήσει σωστά χωρίς καθυστερήσεις ή παρεξηγήσεις.

Η φιλοξενία είναι ομαδικό παιχνίδι — και ο σερβιτόρος είναι από τους πιο σημαντικούς “παίκτες”.

Μπορεί να σας αρέσει:  Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.

6. Ο επαγγελματισμός στην πίεση

Η πίεση στα ξενοδοχεία, ειδικά σε περιόδους αιχμής, είναι τεράστια.
Οι βάρδιες έχουν ποικίλα καθήκοντα, το πρόγραμμα είναι απαιτητικό, οι πελάτες διαφορετικής προέλευσης και κουλτούρας.
Κι όμως, ο επαγγελματίας σερβιτόρος ξέρει πως να δείξει την αξία του:
με οργάνωση, αυτοέλεγχο, και κυρίως με θετική ενέργεια.

Το μυστικό δεν είναι να αποφύγεις την πίεση, αλλά να τη διαχειριστείς με χάρη.
Να δείχνεις ηρεμία, ακόμη κι όταν γύρω σου γκρεμίζεται το σύμπαν. Ο πελάτης δεν βλέπει το χάος, βλέπει μόνο εσένα.

7. Η εξέλιξη μέσα από τη γνώση και την εμπειρία

Το σέρβις στο ξενοδοχείο είναι εξαιρετικό σχολείο γιατί μαθαίνεις καθημερινά:

  • να επικοινωνείς με άτομα από διαφορετικές χώρες και κουλτούρες,
  • να κατανοείς διατροφικές ιδιαιτερότητες και δυσανεξίες
  • να διαχειρίζεσαι παράπονα με ευγένεια,
  • να οργανώνεις μεγάλους χώρους με ροή εκατοντάδων ατόμων.

Αυτή η εμπειρία μπορεί να οδηγήσει κάποιον που το επιθυμεί, σε εξέλιξη  και να γίνει από σερβιτόρος σιγά σιγά captain, maître d’hôtel, και έπειτα F&B supervisor ή manager.

Όλα ξεκινούν από την ύπαρξη σεβασμού, συνέπειας και πάθους για τη φιλοξενία.

8. Η ουσία της φιλοξενίας

Η φιλοξενία δεν είναι υπηρεσία ούτε δουλειά. Είναι στάση ζωής.
Ο καλός σερβιτόρος δεν κάνει απλώς τη δουλειά του αλλά δημιουργεί εμπειρίες.
Ένα χαμόγελο, μια λέξη στη γλώσσα του πελάτη, μια μικρή κίνηση καλοσύνης, μπορούν να μεταμορφώσουν την ημέρα κάποιου. Και στο τέλος, όταν ο πελάτης φεύγει και λέει «ευχαριστώ, θα ξανάρθω», αυτή είναι η πραγματική ανταμοιβή.

Ο σερβιτόρος είναι ο brand ambassador του ξενοδοχείου

Σε κάθε ξενοδοχείο, το φαγητό μπορεί να είναι εξαιρετικό και οι εγκαταστάσεις εντυπωσιακές.
Αλλά αυτό που μένει στη μνήμη του επισκέπτη είναι ο άνθρωπος που τον εξυπηρέτησε με ευγένεια και χαμόγελο. Ο σερβιτόρος είναι ο καθρέφτης της φιλοξενίας, ο άνθρωπος που δίνει “πρόσωπο” στο ξενοδοχείο.

Μπορεί να σας αρέσει:  Αξιολογήσεις προσωπικού, πως πρέπει να είναι;

Κι όταν το σέρβις γίνεται με ψυχή, τότε δεν μιλάμε πια για δουλειά.
Μιλάμε για τέχνη.

Photos by Freepik

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleRepeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας
Eva Makri
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

H Εύα Μακρή είναι καταξιωμένο στέλεχος του Τουρισμού σε μεγάλη Ξενοδοχειακή αλυσίδα του εξωτερικού. Έχει σπουδές, International Tourism Management από το Glasgow Caledonian University. Εχει πολλά χρόνια προϋπηρεσίας στον χώρο της Εστίασης αλλά και μεγάλη πείρα ευρύτερα στο κομμάτι του Food & Beverage.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

5 Mins Read

Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.

5 Mins Read

Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας

5 Mins Read

Κλιματική αλλαγή και υπερτουρισμός

3 Mins Read

Dan Price: Ο CEO που έβαλε πρώτα τους ανθρώπους

2 Mins Read

Οι πελάτες συγκρίνουν εμπειρίες, όχι ανταγωνιστικές εταιρείες

4 Mins Read

Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.

5 Mins Read

Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου

2 Mins Read

Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;

4 Mins Read

Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου
  • Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας
  • 6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό
  • Value for Money στη φιλοξενία
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ο σερβιτόρος είναι ο μαχητής του εστιατορίου
  • Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας
  • 6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό
  • Value for Money στη φιλοξενία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.