Η παραδοσιακή προσέγγιση της «κατάρτισης» υπαγορεύει ότι η ευθύνη για τη μάθηση και την ανάπτυξη ανατίθεται σε ένα τμήμα. Ωστόσο, στο σημερινό γρήγορο και δυναμικό επιχειρηματικό περιβάλλον, αυτή η προσέγγιση δεν είναι πλέον αποτελεσματική ή σχετική.
Η μάθηση δεν είναι ένα μεμονωμένο γεγονός που πρέπει να προγραμματιστεί, αλλά μάλλον μια κοινή ευθύνη που αγκαλιάζουν όλοι οι εργαζόμενοι και ενσωματώνεται στην κουλτούρα ολόκληρου του οργανισμού.
Το άρθρο συνηγορεί υπέρ μιας στροφής προς μια πιο ολιστική και στρατηγική προσέγγιση της Μ&Α. Τονίζει την ανάγκη να αντιμετωπιστεί η μάθηση ως μια συνεχής διαδικασία που λαμβάνει χώρα με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων των επίσημων προγραμμάτων κατάρτισης και της κατάρτισης κατά την εργασία.
Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να έχουν ευκαιρίες να μάθαίνουν από τις εμπειρίες τους, να αναλογίζονται τις επιτυχίες και τις αποτυχίες τους και να αποκτούν νέες δεξιότητες σε συνεχή βάση. Αυτή η προσέγγιση που συχνά αναφέρεται ως «δια βίου μάθηση», τονίζει την ανάγκη για μια νοοτροπία μάθησης που να αγκαλιάζει την περιέργεια, τον πειραματισμό και την προσαρμογή.
Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να δημιουργήσετε μια κουλτούρα μάθησης είναι να μεταθέσετε την ευθύνη για τη μάθηση από το τμήμα εκπαίδευσης σε κάθε εργαζόμενο και σε κάθε ηγέτη στον οργανισμό. – Michelle Ockers
Ενώ οι επαγγελματίες Μ&Α διαδραματίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στον σχεδιασμό και στην παροχή επίσημων πρωτοβουλιών μάθησης, δεν θα πρέπει να είναι οι μόνοι φορείς της μάθησης σε έναν οργανισμό. Αντίθετα, θα πρέπει να ενεργούν ως βοηθοί και διευκολυντές, καθοδηγώντας και δημιουργώντας μια κουλτούρα όπου η μάθηση θα επιβραβεύεται και θα υποστηρίζεται.
Αυτό περιλαμβάνει την αναγνώριση της μάθησης ως βασικό μοχλό της ατομικής και οργανωτικής επιτυχίας και την αναγνώριση των επιτευγμάτων που σχετίζονται με τη μάθηση και την ανάπτυξη.
Δημιουργία ευκαιριών για τους εργαζόμενους να μοιραστούν τις γνώσεις τους, να συνεργαστούν και να μάθουν ο ένας από τον άλλο.
Ευθυγράμμιση μαθησιακών πρωτοβουλιών με επιχειρηματικούς στόχους και προτεραιότητες και χρήση δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων για τη μέτρηση του αντίκτυπου των μαθησιακών παρεμβάσεων και τη λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων.
Παροχή στους εκπαιδευόμενους πρόσβασης σε ποικίλους πόρους, όπως προγράμματα κατάρτισης, εργαστήρια, πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης, βιβλία, άρθρα, μέντορες ή ειδικούς σε θέματα. Πάνω απ’ όλα, οι επαγγελματίες Μ&Α θα πρέπει να διαμορφώνουν τη νοοτροπία της μάθησης που θέλουν να ενσταλάξουν στους μαθητές τους επενδύοντας στην προσωπική τους ανάπτυξη, δίνοντας τελικά τον τόνο για ολόκληρο τον οργανισμό.
Το πιο ισχυρό εργαλείο που έχετε είναι το δικό σας προσωπικό παράδειγμα. – John Wooden
Σε αυτή τη συλλογική προσέγγιση της μάθησης, οι ηγέτες πρέπει να αναλαμβάνουν την εκπαίδευση των εργαζομένων κατά την εργασία. Θα πρέπει να δημιουργήσουν ευκαιρίες στους εργαζόμενους να εξασκηθούν και να εφαρμόσουν τις νέες δεξιότητές τους στην εργασία.
Παρακολούθηση επίσης για να βεβαιωθεί κανείς ότι η επιθυμητή συμπεριφορά έχει ενισχυθεί, εξασκηθεί και κατακτηθεί.
Παροχή συνεχούς υποστήριξης και ανατροφοδότησης για να βοηθήσετε τους υπαλλήλους να εντοπίσουν τομείς προς βελτίωση, να ενθαρρυνθεί ο προβληματισμός και να οδηγηθούν σε μια διαρκή αλλαγή συμπεριφοράς.
Συνεργαστείτε με τους υπαλλήλους για να ευθυγραμμίσετε τα μαθησιακά τους σχέδια με τις επαγγελματικές τους φιλοδοξίες και τους αναπτυξιακούς τους στόχους.
Καθοδηγήστε τους στον εντοπισμό σχετικών ευκαιριών και πόρων μάθησης με βάση τα ενδιαφέροντά τους, τα δυνατά τους σημεία και τους τομείς προς βελτίωση. Θέστε σαφείς προσδοκίες απόδοσης και ζητήστε από τους υπαλλήλους να είναι υπεύθυνοι για την πρόοδο της μάθησης και της ανάπτυξής τους. Πάνω απ ‘όλα, οι ηγέτες θα πρέπει να διαμορφώνουν τη νοοτροπία μάθησης που θέλουν να ενσταλάξουν στην ομάδα τους, αφιερώνοντας χρόνο για να γίνουν η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους, δίνοντας τελικά τον τόνο για την ομάδα τους και ολόκληρο τον οργανισμό.
Η μάθηση δεν επιτυγχάνεται τυχαία, πρέπει να αναζητηθεί με θέρμη και να παρακολουθηθεί με επιμέλεια – Abigail Adams
Η δημιουργία μιας κουλτούρας μάθησης σε έναν οργανισμό απαιτεί από τους εργαζόμενους να οικειοποιηθούν τη δική τους μάθηση και ανάπτυξη.
Αυτό συνεπάγεται την προληπτική αναζήτηση ευκαιριών μάθησης που σχετίζονται με τους εργασιακούς τους ρόλους και τις φιλοδοξίες σταδιοδρομίας τους.
Εφαρμόζοντας τη μάθησή τους στην εργασία, εξασκώντας νέες δεξιότητες και πειραματιζόμενοι με νέες προσεγγίσεις για την επίλυση προβλημάτων.
Ζητώντας ανατροφοδότηση από τους διευθυντές και προβληματισμό σχετικά με τα δυνατά σημεία και τους τομείς για βελτίωση.
Το να είσαι πρόθυμος να μοιραστείς γνώση και να είσαι ανοιχτός στη μάθηση από άλλους μπορεί να δημιουργήσει ένα θετικό περιβάλλον και να συμβάλει σε μια κουλτούρα συνεχούς βελτίωσης εντός του οργανισμού. Μια τέτοια θετική μαθησιακή στάση μπορεί να ενισχύσει μια νοοτροπία ανάπτυξης, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη ικανοποίηση από την εργασία και παραγωγικότητα.
Η πρόθεσή μου με αυτό το άρθρο ήταν να αμφισβητήσω την παραδοσιακή προσέγγιση της Μ&Α και να υποστηρίξω μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση με στρατηγική και βασισμένη στην κουλτούρα.
Ελπίζω να πυροδοτήσει έμπνευση και να ενθαρρύνει τους οργανισμούς να επανεξετάσουν την προσέγγισή τους στη μάθηση, βλέποντάς την ως μια συνεχή διαδικασία, που καθοδηγείται από την Μ&Α, αλλά που ανήκει σε ολόκληρο τον οργανισμό.
Συμπερασματικά, είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι ενώ η ομάδα της Μ&Α μπορεί να βοηθήσει στη δημιουργία μιας κουλτούρας όπου η μάθηση αναγνωρίζεται και υποστηρίζεται, εναπόκειται στους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά και να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες μάθησης.
Μια εταιρεία που μαθαίνει συλλογικά μεγαλώνει συλλογικά. – Άγνωστος
Σημείωση: Μπορείτε να βρείτε το αρχικό άρθρο στην Αγγλική γλώσσα πατώντας ΕΔΩ
Image by pressfoto on Freepik, Image by peoplecreations on Freepik