Οι τάσεις στη φιλοξενία έχουν να κάνουν περισσότερο με τις τεχνολογίες που αναπτύσσονται και με την προσωποποίηση των υπηρεσιών προκειμένου το τουριστικό προϊόν να μεταλάσσεται για να ταιριάξει στον καθέναν ξεχωριστά.
Οι γενικές ή απρόσωπες ξενοδοχειακές εταιρείες θα αγωνιστούν για να επιβιώσουν στο μέλλον. Το ξενοδοχείο πρέπει να έχει μια προσωπικότητα που συνδέεται τόσο με τους υπάρχοντες όσο και με τους υποψήφιους επισκέπτες που αναζητούν μια μοναδική ταξιδιωτική εμπειρία. Προφανώς αυτή η προσωπικότητα πρέπει να μεταδοθεί μέσω του προσωπικού σας, αλλά θα πρέπει επίσης να διαποτίσει την παρουσία σας στο διαδίκτυο.
Ας δούμε μια λίστα με μερικές τάσεις που ακούγονται πολύ και αρχίζουν να εφαρμόζονται σε όλο τον κόσμο.
Έξυπνη τεχνολογία
Η ενσωμάτωση του Διαδικτύου των Πραγμάτων (Internet of things) είναι κάτι που ενθουσιάζει τους πελάτες. Τους προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και αποτελεσματικότητας, καθώς και μια αίσθηση πολυτέλειας. Οι υποψήφιοι πελάτες αρχίζουν να ενσωματώνουν τέτοια τεχνολογία και στα σπίτια τους, οπότε η ζήτηση για αυτήν στα ξενοδοχεία συνεχώς αυξάνεται.
Αειφόρα ξενοδοχεία
Γενικά, η κοινωνία αποκτά μεγαλύτερη περιβαλλοντική συνείδηση καθώς γίνεται σαφές ότι η βιωσιμότητα είναι ένα σημαντικό ζήτημα. Αυτές οι μεταβαλλόμενες συμπεριφορές φιλτράρουν τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες επιλέγουν το ξενοδοχείο τους. Τα αειφόρα ξενοδοχεία αντιμετωπίζουν τις φιλικές προς το περιβάλλον κατασκευές, την εξοικονόμηση ενέργειας και τη διαχείριση απορριμμάτων ως άμεσες προτεραιότητες.
Εφαρμογές ΑΙ και bots
Μερικοί ταξιδιώτες μπορεί να δυσκολεύονται στην ιδέα να τους εξυπηρετήσει ένα ρομπότ, άλλοι μπορεί να δεχτούν την ευκαιρία να αποφύγουν να αλληλεπιδράσουν με ανθρώπους στο ξενοδοχείο. Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν ρομπότ, ή τεχνητή νοημοσύνη στην αυτοματοποίηση του check-in και του check-out, στη μεταφορά αποσκευών και ως ρεσεψιονίστ ή για room service.
Εικονική πραγματικότητα και επαυξημένη πραγματικότητα
Αυτές οι τεχνολογίες δεν θεωρούνται πλέον εξειδικευμένα θέματα όπως ήταν κάποτε. Εξαιρετικά δημοφιλείς ως τεχνολογίες ήδη στο gaming την ψυχαγωγία καθώς και στα αξιοθέατα. Κατά τον ίδιο τρόπο μπορούν ενα είναι αρκετά χρήσιμα στους πελάτες του ξενοδοχείου. Η εικονική πραγματικότητα αντικαθιστά τον πραγματικό κόσμο με οπτική και ακουστική εμπειρία, ενώ η επαυξημένη πραγματικότητα τοποθετεί εικονικά στοιχεία στον πραγματικό κόσμο. Οι πελάτες που θέλουν να δοκιμάσουν πριν αγοράσουν μπορούν να κάνουν εικονικές περιηγήσεις στους χώρους του ξενοδοχείου, ακόμη και σε μέρη του προορισμού. Με το AR, ένα ξενοδοχείο μπορεί να χρησιμοποιήσει έναν διαδραστικό χάρτη για να παρέχει πληροφορίες στους επισκέπτες.
Μοναδικά concept
Πολλά ξενοδοχεία αρχίζουν τώρα να διαφοροποιούν την επωνυμία τους κάνοντας κάτι μοναδικό στον τρόπο που σχεδιάζουν, διαρρυθμίζουν ή στολίζουν τους χώρους. Οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο φρέσκες, βιωματικές εμπειρίες στα ξενοδοχεία, οπότε οτιδήποτε μπορεί να κάνει ένα ξενοδοχείο για να προσφέρει έναν παράγοντα καινοτομίας θα είναι πλεονέκτημα.
Όλες αυτές οι τάσεις στη φιλοξενία επηρεάζουν ένα μέρος των πελατών. Θα υπάρχει πάντα ένα κομμάτι πελατών που θα ψάχνει για καλή κλασσική παλιομοδίτικη φιλοξενία, αλλά ο τρόπος που θα παρέχεται ακόμα κι αυτή, πιθανότατα θα αλλάξει κάπως στο μέλλον.
Image by Freepik