Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Πως θα ήταν ο ιδανικός σερβιτόρος;
ο ιδανικός σερβιτόρος

Πως θα ήταν ο ιδανικός σερβιτόρος;

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ 4 Mins Read

Ο ιδανικός σερβιτόρος δεν είναι μια ουτοπική έννοια ούτε ένα άπιαστο όνειρο. Είναι ένας συνδυασμός από χαρακτηριστικά, άλλα έμφυτα που συνθέτουν τον χαρακτήρα του κι άλλα επίκτητα που αποτελούν το σύνολο των δεξιοτήτων του.

Αλήθεια, πως θα έπρεπε να είναι ο ιδανικός σερβιτόρος σε έναν ιδανικό κόσμο, διαθέτοντας όλα τα φυσικά χαρακτηριστικά και όλες τις δεξιότητες που θα τον έκαναν να ξεχωρίζει;

Φυσικά χαρακτηριστικά

💡Φιλικότητα και δυνατότητα προσέγγισης:
Μια ζεστή και φιλική συμπεριφορά βοηθά στη δημιουργία μιας θετικής ατμόσφαιρας για τους πελάτες. Ένας χαμογελαστός και προσιτός σερβιτόρος μπορεί να κάνει τους πελάτες να νιώσουν ευπρόσδεκτοι.

💡Επαγγελματισμός:
Η διατήρηση μιας επαγγελματικής στάσης και εμφάνισης είναι ζωτικής σημασίας στον κλάδο των υπηρεσιών. Αυτό περιλαμβάνει το να είσαι ακριβής, περιποιημένος, να τηρείς τον ενδυματολογικό κώδικα του εστιατορίου να προσέρχεσαι στην ώρα σου και να φεύγεις έχοντας ολοκληρώσει τις εργασίες σου.

💡Παρατηρητικότητα:
Η ικανότητα να δίνεις μεγάλη προσοχή στις ανάγκες των πελατών είναι απαραίτητη. Ένας καλός σερβιτόρος είναι προσεκτικός, ακούει τους πελάτες και ανταποκρίνεται αμέσως στα αιτήματα.

💡Ικανότητα προσαρμογής:
Τα εστιατόρια είναι περίεργα περιβάλλοντα με συνεχώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις. Ένας σερβιτόρος πρέπει να μπορεί να χειριστεί με ευκολία απροσδόκητες καταστάσεις, όπως απότομη δουλειά ή ασθένειες συναδέλφων, αλλαγές ωραρίου, ακύρωση κάποιου ρεπό.

💡Ενσυναίσθηση:
Η ενσυναίσθηση είναι πολύτιμη για την κατανόηση και την αντιμετώπιση των παραπόνων ή των ειδικών αιτημάτων των πελατών. Βοηθά στη δημιουργία σύνδεσης με τους πελάτες, κάνοντας τους να νιώθουν ότι τους εκτιμούν.

ο ιδανικός σερβιτόρος και σερβιτόρα

💡 Ομαδικότητα:
Η συνεργασία με το προσωπικό της κουζίνας και το υπόλοιπο προσωπικό του σέρβις, είναι ζωτικής σημασίας. Το να είσαι ομαδικός συμβάλλει σε ένα αρμονικό περιβάλλον εργασίας και στην εργασιακή ειρήνη.

Μπορεί να σας αρέσει:  Πως να χτίσεις μια αξιοζήλευτη εργασιακή κουλτούρα στην ομάδα σου

💡Τιμιότητα:
Η ειλικρίνεια και η τιμιότητα είναι σημαντικά χαρακτηριστικά. Αν δεν μπορεί να αποπνέεται το ένα ή το άλλο ή και τα δύο, τότε δεν μπορεί να δημιουργηθεί κλίμα εμπιστοσύνης.

💡Ηρεμία:
Η ενασχόληση με πλήθος πελατών, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων που μπορεί να είναι προκλητικοί, απαιτεί ηρεμία και αυτοσυγκράτηση. Οι σερβιτόροι πρέπει να είναι σε θέση να χειρίζονται τις δύσκολες καταστάσεις με ηρεμία και να μην παίρνουν τα θέματα προσωπικά.

Τα συγκεκριμένα φυσικά χαρακτηριστικά μπορεί να διαφέρουν ελαφρώς ανάλογα με τον τύπο του εστιατορίου και την πελατεία του. Ωστόσο, ένας συνδυασμός επαγγελματισμού, φιλικότητας, ενσυναίσθησης και αποτελεσματικής επικοινωνίας είναι γενικά μια ισχυρή βάση για την επιτυχία στο ρόλο.

Επαγγελματικές δεξιότητες

Για να είσαι επιτυχημένος σερβιτόρος, εκτός από κάποια στοιχεία του χαρακτήρα, χρειάζεσαι και έναν συνδυασμό τεχνικών δεξιοτήτων και νοοτροπίας εστιασμένης στον πελάτη.

💡Εξαιρετική επικοινωνία:
Η επικοινωνία είναι ζωτικής σημασίας για την ακριβή λήψη παραγγελιών και τη μεταφορά πληροφοριών μεταξύ της κουζίνας και των πελατών. Ένας καλός σερβιτόρος θα πρέπει να εκπαιδευτεί να ακούει τα αιτήματα.

💡Άψογη εξυπηρέτηση πελατών:
Η παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών είναι μια θεμελιώδης δεξιότητα για έναν σερβιτόρο. Αυτό προϋποθέτει να ανταποκρίνεστε με αυθεντικότητα στις ανάγκες των πελατών. Το “φτιαχτό” ενδιαφέρον φαίνεται από μακριά και κάνει κακή εντύπωση. Η πρόβλεψη των αναγκών των πελατών και η έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων μπορεί να εκτοξεύσει τη συνολική εμπειρία.

💡Γνώση των προϊόντων:
Ένας σερβιτόρος θα πρέπει να έχει πλήρη κατανόηση του μενού, συμπεριλαμβανομένων των συστατικών, των μεθόδων παρασκευής και τυχόν ειδικών διατροφικών πληροφοριών. (αλλεργιογόνα και διατροφικές ιδιαιτερότητες)
Το να μπορείς να κάνεις συστάσεις με βάση τις προτιμήσεις των πελατών ή τους διατροφικούς περιορισμούς είναι πολύτιμη δεξιότητα.

Μπορεί να σας αρέσει:  Λάθη ηγεσίας που οδηγούν σε χαμηλή παραγωγικότητα και παραιτήσεις

💡Οργάνωση:
Οι σερβιτόροι χρειάζονται ισχυρές οργανωτικές δεξιότητες για τη διαχείριση πολλών τραπεζιών, την αποτελεσματική λήψη παραγγελιών και την έγκαιρη παράδοση του φαγητού. Η παρακολούθηση διαφόρων εργασιών, όπως η αναπλήρωση ποτών, η εκκαθάριση τραπεζιών και το δόσιμο του “πάσου” στην κουζίνα, απαιτούν καλές οργανωτικές ικανότητες.

ideal waiter

💡Διαχείριση άγχους:
Η εργασία σε περιβάλλον με γρήγορο ρυθμό μπορεί να γίνει πολύ αγχωτική. Η ικανότητα να παραμένεις ήρεμος υπό πίεση και να χειρίζεσαι απαιτητικές καταστάσεις είναι κρίσιμη.

💡Προσοχή στη λεπτομέρεια:
Η προσοχή στις λεπτομέρειες είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή λήψη των παραγγελιών, το σερβίρισμα φαγητού και ποτών με ακρίβεια και τη διατήρηση ενός καθαρού και οργανωμένου χώρου εργασίας. Η παρατηρητικότητα είναι έμφυτη αλλά η προσοχή στη λεπτομέρεια μπορεί να αναπτυχθεί αν το επιθυμεί κανείς.

💡Επίλυση προβλημάτων:
Οι σερβιτόροι μπορεί να αντιμετωπίσουν διάφορες προκλήσεις, όπως το χειρισμό παραπόνων πελατών ή την αντιμετώπιση προβλημάτων με τις παραγγελίες. Οι δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων είναι απαραίτητες.

💡Αποδοτικότητα:
Η αποτελεσματική εξυπηρέτηση συμβάλλει σε μια θετική γευστική εμπειρία. Οι σερβιτόροι πρέπει να εργάζονται γρήγορα χωρίς να θυσιάζουν την ακρίβεια ή την ποιότητα. Αποδοτικότητα είναι να παράγεις το καλύτερο αποτέλεσμα σε όλο και καλύτερο χρόνο.

💡Πωλήσεις:
Γνωρίζοντας πώς να προτείνετε πρόσθετα πιάτα από το μενού ή προσφορές μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις. Ωστόσο, αυτό θα πρέπει να γίνεται με τρόπο που να βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη αντί να καταλήγει πιεστικός.

Κατέχοντας και βελτιώνοντας συνεχώς αυτές τις δεξιότητες, ένας σερβιτόρος μπορεί να διαπρέψει στην παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών και να συμβάλει στη συνολική επιτυχία του εστιατορίου.

Image By flatart, Image By vecstock

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΤι είναι το KNX και πως συμβάλλει στην ικανοποίηση των πελατών;
Next Article Μονοποικιλιακός καφές μόδα ή φιλοσοφία;
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου. Έχει παρακολουθήσει το "Psychology Of Leadership Certificate" μέσω του eCornell - Cornell University. Είναι Director of Food & Beverage και διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση και εκπαίδευση επαγγελματικών ομάδων και στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων (ISO).Διαθέτει εμπειρία στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing.Έχει εργασθεί σε μεγάλες Ξενοδοχειακές μονάδες καθώς επίσης και σε ανεξάρτητες επισιτιστικές επιχειρήσεις. Συμμετέχει στην ομάδα εισηγητών του Diploma in Food & Beverage Management του IST College.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

7 Mins Read

Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

4 Mins Read

Οι Προκλήσεις των εργαζομένων στα ξενοδοχεία

4 Mins Read

Σημάδια που σου λένε να αλλάξεις δουλειά

3 Mins Read

Εταιρικό Branding προσέλκυση επαγγελματιών φιλοξενίας

4 Mins Read

Solo diners. Από ταμπού στη νέα γαστρονομική τάση

6 Mins Read

Η κακή διοίκηση αυξάνει το εργατικό κόστος

4 Mins Read

Μεγαλύτερη απόδοση του εστιατορίου χωρίς μεγαλύτερο κόστος

3 Mins Read

Τι είναι το Fine dining και τι το Casual dining

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
  • Οι Προκλήσεις των εργαζομένων στα ξενοδοχεία
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.