Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR – Augmented reality) έχει αναδειχθεί ως ένα ζωτικής σημασίας εργαλείο μάρκετινγκ, επιτρέποντας στις επιχειρήσεις να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες αντιλαμβάνονται το περιβάλλον τους. Η τεχνολογία είναι εξαιρετικά πολύτιμη για τον κλάδο της φιλοξενίας, επειδή τα ξενοδοχεία πωλούν ουσιαστικά ένα περιβάλλον, το οποίο μπορεί να παρουσιαστεί με βέλτιστο τρόπο μέσω της AR.
Τι είναι η Επαυξημένη Πραγματικότητα;
Η επαυξημένη πραγματικότητα χρησιμεύει στην αλλαγή της αντίληψης ενός ατόμου για το φυσικό του περιβάλλον, μέσω της χρήσης της τεχνολογίας των υπολογιστών. Η επαυξημένη πραγματικότητα συγχέεται συχνά με την εικονική πραγματικότητα (VR – Virtual reality), αλλά ενώ το VR αντικαθιστά το περιβάλλον του πραγματικού κόσμου με ένα εντελώς εικονικό, η επαυξημένη πραγματικότητα ενισχύει το περιβάλλον του πραγματικού κόσμου σε πραγματικό χρόνο.
Η τεχνολογία μπορεί να αναπτυχθεί με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένων των smartphone, των συσκευών tablet ή των ακουστικών. Ουσιαστικά, η επαυξημένη πραγματικότητα εισάγει ψηφιακά στοιχεία στην πραγματικότητα, αντί να αντικαθιστά την ίδια την πραγματικότητα. Αυτό συμβαίνει συχνά με την επικάλυψη πληροφοριών πάνω σε μια ζωντανή εικόνα του φυσικού περιβάλλοντος.
H εικονική πραγματικότητα (VR – Virtual reality), αντικαθιστά το περιβάλλον του πραγματικού κόσμου με ένα εντελώς εικονικό, η επαυξημένη πραγματικότητα ενισχύει το περιβάλλον του πραγματικού κόσμου.
Ως αποτέλεσμα, η επαυξημένη πραγματικότητα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προσθήκη φυσικών γραφικών σε ένα περιβάλλον όταν προβάλλεται μέσω μιας συσκευής, για να αλλάξει την εμφάνιση του περιβάλλοντος ή να κάνει το περιβάλλον πιο διαδραστικό.
Γιατί η επαυξημένη πραγματικότητα γίνεται σημαντική στον κλάδο της φιλοξενίας;
Η επαυξημένη πραγματικότητα έχει αναδειχθεί ως σημαντική στον τομέα της φιλοξενίας τα τελευταία χρόνια, επειδή επιτρέπει στα ξενοδοχεία και στις άλλες συναφείς επιχειρήσεις να βελτιώσουν το φυσικό περιβάλλον που πωλούν (δηλαδή το ξενοδοχείο και τα δωμάτιά) καθώς και την εμπειρία της εξερεύνησης της γύρω περιοχής.
Μια άλλη από τις βασικές εξηγήσεις πίσω από την άνοδο του AR στον ξενοδοχειακό κλάδο είναι ο όγκος των πληροφοριών που τείνουν να ζητούν οι επισκέπτες, τόσο πριν φτάσουν όσο και μόλις βρεθούν εκεί. Η τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας μπορεί να κάνει πολλές από αυτές τις πληροφορίες άμεσα διαθέσιμες στους πελάτες όλες τις ώρες της ημέρας, βελτιώνοντας την όλη εμπειρία τους.
Σήμερα, οι millennials είναι η κυρίαρχη γενιά καταναλωτών και είναι πιο πιθανό από τις προηγούμενες γενιές να χρησιμοποιήσουν την ψηφιακή τεχνολογία και να αγοράσουν πράγματα μέσω του AR.
Παραδείγματα για τον τρόπο χρήσης της επαυξημένης πραγματικότητας στον κλάδο της φιλοξενίας
1. Διαδραστικά δωμάτια ξενοδοχείου
Ένας τρόπος με τον οποίο οι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων μπορούν να χρησιμοποιήσουν την επαυξημένη πραγματικότητα για να ενισχύσουν την προσφορά τους είναι μέσω της χρήσης διαδραστικών στοιχείων στα δωμάτια του ξενοδοχείου. Ένα παράδειγμα αυτού είναι το The Hub Hotel από το Premier Inn στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί AR σε συνδυασμό με χάρτες τοίχου που τοποθετούνται στα δωμάτια του ξενοδοχείου του.
Στρέφοντας το smartphone στον χάρτη, οι επισκέπτες μπορούν να δουν πρόσθετες πληροφορίες για τοπικά σημεία ενδιαφέροντος, βελτιώνοντας τη χρήση του ίδιου του χάρτη και ενδεχομένως να κάνουν τη διαμονή τους πιο άνετη και ευχάριστη.
2. Παιχνίδια
Το Pokemon Go ήταν ένα από τα πρώτα κύρια παραδείγματα επαυξημένης πραγματικότητας που έπληξε τον κόσμο του gaming, αλλά η επιτυχία του οδήγησε σε αύξηση της χρήσης της τεχνολογίας. Ο κλάδος της φιλοξενίας μπήκε σε δράση, χρησιμοποιώντας παιχνίδια AR για να βελτιώσει τη συνολική εμπειρία του ξενοδοχείου.
Τα ξενοδοχεία μπορούν να δημιουργήσουν παιχνίδια τα οποία να χρησιμοποιούν τους φυσικούς τους χώρους.
3. Επαυξημένα ξενοδοχειακά περιβάλλοντα
Το Holiday Inn δημιούργησε μια εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία επέτρεπε στους επισκέπτες να χρησιμοποιήσουν τα smartphone τους και να δουν ρεαλιστικές απεικονίσεις διασημοτήτων που πέρασαν από το ξενοδοχειο.
Εν τω μεταξύ, το Best Western πειραματίστηκε με την επαυξημένη πραγματικότητα και τα αστέρια της Disney, επιτρέποντας στα παιδιά να βλέπουν τον εαυτό τους δίπλα σε χαρακτήρες από ταινίες της Disney, ενώ άλλα ξενοδοχεία έχουν χρησιμοποιήσει εφαρμογές AR για να επιτρέψουν στους επισκέπτες να ανανεώσουν τη διακόσμηση τους εικονικά.
Ένα από τα σημαντικά ζητήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος της φιλοξενίας είναι η συνεχής ανάγκη βελτίωσης της εμπειρίας των πελατών με ταυτόχρονη μείωση του κόστους. Χρησιμοποιώντας την Επαυξημένη Πραγματικότητα, μπορείτε να μπείτε σε μια άλλη εποχή παροχών και ευκολιών.