Μόνιμη κατάσταση στο χώρο της εστίασης! Και όλοι έχουν μία εύλογη απορία. Γιατί; Γιατί αυτός ο κλάδος αντιμετωπίζει μόνιμα αυτό το θέμα;
Γιατί οι συνεργάτες μας αποχωρούν και μάλιστα μας “κρεμάνε” τις πιο κρίσιμες στιγμές; Συνηθίζουμε να κατηγορούμε εκείνους, μήπως όμως κάπου σφάλλουμε κι εμείς;
Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
◈ Ψάχνω προσωπικό!
Βάζω αγγελία και κάνω την επιλογή από τα καλύτερα βιογραφικά. Ποια είναι τα καλύτερα βιογραφικά; Ποια είναι τα κριτήρια;
Πρώτο λάθος. Έχω την κατάρτιση να κάνω αυτή την επιλογή; Μήπως αυτό το ξεκαθάρισμα θα το έκανε καλύτερα κάποιος που εξειδικεύεται σε αυτόν τον τομέα;
◈ Προχωράω στη συνέντευξη.
Υπάρχει δομή συνέντευξης που θα με καθοδηγήσει στην πιο ασφαλή επιλογή; Μήπως στέκομαι μόνο στην υπάρχουσα εμπειρία; Γιατί; Είναι η εύκολη λύση. Υπολογίζω ότι αφού ο άνθρωπος που επιλέγω έχει εμπειρία κάποιος άλλος έχει κάνει τη δική μου δουλειά δηλαδή την εκπαίδευση του ατόμου που θα προσλάβω. Θέλω ένα άτομο να μου καλύψει τη θέση χωρίς να χάσω χρόνο και χωρίς να δαπανήσω κεφάλαια για την εκπαίδευση του.
◈ Επιλέγω λοιπόν κάποιον που θεωρώ έτοιμο.
Και αφού είναι έτοιμος γιατί έφυγε από την προηγούμενη επιχείρηση; Αρκούμαι στη αιτιολογία ότι δεν του άρεσε το περιβάλλον, δεν πλήρωναν στην ώρα τους, δε κολλούσαν όλα τα ένσημα. Γιατί;;
Μήπως ο υπάλληλος δεν έκανε επαρκώς τη δουλειά του και μαζί με αυτόν και όλοι οι συνάδελφοι του; Μήπως είχε προσληφθεί με τις ίδιες πρόχειρες διαδικασίες και οι πρώην εργοδότες του είχαν βασιστεί στην ‘’εμπειρία του’’;
Πόσα λάθη τέτοιου τύπου πρέπει να κάνουμε για να καταλάβουμε επιτέλους ότι αυτή είναι η λάθος διαδρομή. Πόσες φορές θα αλλάξουμε προσωπικό και θα πάμε την επιχείρηση μας πολλά βήματα πίσω μέχρι να αντιληφθούμε ότι η συνοχή μιας ομάδας που θα μετράει αρκετό καιρό στην επιχείρηση μας αποτελεί ένα από τα πιο ισχυρά χαρτιά της επιτυχίας μας;
Αν η επιλογή είχε γίνει με διαφορετικά κριτήρια, αν στη συνέντευξη είχαν εμπλακεί ψυχομετρικά εργαλεία, αν το προσωπικό λάμβανε συνεχή και άρτια εκπαίδευση, αν υπήρχαν αξιολογήσεις και επιβραβεύσεις οι απώλειες θα υπήρχαν αλλά όχι σε αυτή την έκταση.
Το κόστος της απώλειας του προσωπικού μας είναι τεράστιο. Οι βλάβες στην επιχείρηση ανεπανόρθωτες. Ο χρόνος εύρεσης νέου προσωπικού ανυπολόγιστος.
Η νέα τουριστική περίοδος πλησιάζει και οι μελέτες είναι πολύ αισιόδοξες για τον κλάδο της εστίασης και του τουρισμού. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε τα ίδια λάθη; Αν ναι θα τα πληρώσουμε πολύ ακριβά.
Ας δώσουμε στο προσωπικό μας την αξία που του αρμόζει. Πρέπει να καταλάβουμε ότι είναι η κινητήριος δύναμη μας. Είναι το γρανάζι της μηχανής μας.
✅ Ασφαλής Επιλογή
✅ Συνεχής Εκπαίδευση
✅ Αξιολόγηση
Αυτά είναι τα τρία στοιχεία που θα πρέπει να εντάξουμε στη διοίκηση του ανθρώπινου δυναμικού μας για να μετράμε λιγότερες απώλειες και να μην επαναλαμβάνουμε κάθε χρόνο τη φράση Ψάχνω προσωπικό.