Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Πώς προσαρμόζονται τα εστιατόρια στις τάσεις για υγεία και ευεξία
healthy living

Πώς προσαρμόζονται τα εστιατόρια στις τάσεις για υγεία και ευεξία

Gregory MichopoulosBy Gregory Michopoulos ΤΑΣΕΙΣ ΥΓΕΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ 3 Mins Read

Τα τελευταία χρόνια, οι προτιμήσεις των καταναλωτών έχουν αλλάξει ριζικά, με την υγεία και την ευεξία να κυριαρχούν ως βασικές προτεραιότητες στην καθημερινότητά τους.

Το φαινόμενο αυτό δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστο τον χώρο της εστίασης. Τα εστιατόρια, από μικρές τοπικές επιχειρήσεις μέχρι μεγάλες αλυσίδες, καλούνται να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουν το μενού, την εξυπηρέτηση και τη συνολική εμπειρία του πελάτη.

1. Υγιεινότερες επιλογές στο μενού
Η πιο εμφανής αλλαγή αφορά τις διατροφικές επιλογές που προσφέρονται. Οι καταναλωτές αναζητούν τροφές με λιγότερα λιπαρά, χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη, λιγότερο νάτριο και περισσότερα φυσικά ή βιολογικά συστατικά. Πολλά εστιατόρια ενσωματώνουν πλέον πιάτα με σούπερ τροφές (όπως κινόα, σπόρους chia, αβοκάντο), φυτικά υποκατάστατα κρέατος και εποχιακά λαχανικά.

Η αύξηση της ζήτησης για χορτοφαγικές, vegan και gluten-free επιλογές οδήγησε σε δημιουργικά και γευστικά πιάτα που καλύπτουν ένα ευρύτερο φάσμα διατροφικών αναγκών, χωρίς να υστερούν σε ποιότητα ή παρουσίαση.

2. Διαφάνεια και ενημέρωση για τα συστατικά
Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται περισσότερο από ποτέ για την προέλευση των τροφίμων τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της διαφάνειας από πλευράς των εστιατορίων, τα οποία πλέον παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες για τα υλικά κάθε πιάτου, καθώς και διατροφικές αξίες. Επιπλέον, αναγράφονται συχνά αλλεργιογόνα ή ειδικές ενδείξεις για όσους ακολουθούν συγκεκριμένα διατροφικά πρότυπα.

Η τάση αυτή οδηγεί σε στενότερη συνεργασία με τοπικούς παραγωγούς και προμηθευτές βιολογικών προϊόντων, ενισχύοντας παράλληλα και την τοπική οικονομία.

3. Εξυπηρέτηση πελατών με διατροφικούς περιορισμούς
Η ευαισθητοποίηση γύρω από αλλεργίες, δυσανεξίες και ειδικές διατροφικές απαιτήσεις έχει ενισχύσει την ανάγκη για προσωποποιημένη εξυπηρέτηση. Τα εστιατόρια επενδύουν στην εκπαίδευση του προσωπικού για να μπορούν να εξυπηρετήσουν με ασφάλεια πελάτες με αλλεργίες σε ξηρούς καρπούς, γλουτένη, γαλακτοκομικά ή άλλα συστατικά. Παράλληλα, δημιουργούν ειδικά μενού ή παραλλαγές των πιάτων ώστε κάθε επισκέπτης να νιώθει ευπρόσδεκτος και ασφαλής να απολαύσει το γεύμα του.

Μπορεί να σας αρέσει:  Νόμος Φθίνουσας Απόδοσης

4. Δίνοντας προτεραιότητα σε συστατικά που τονώνουν το ανοσοποιητικό
Η πανδημία αλλά και η γενικότερη στροφή προς την πρόληψη έχουν αναδείξει τη σημασία της ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μέσω της διατροφής. Πολλά εστιατόρια ενσωματώνουν πλέον στο μενού τους συστατικά πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C, ψευδάργυρο και προβιοτικά, όπως κουρκουμά, τζίντζερ, λεμόνι, μανιτάρια και γιαούρτι. Τα “immunity-boosting bowls” ή ροφήματα ευεξίας έχουν γίνει αγαπημένη επιλογή για πελάτες που αναζητούν καθημερινή ενίσχυση του οργανισμού τους μέσα από γευστικές προτάσεις.

5. Φιλικές προς την υγεία και ευεξία πρακτικές εξυπηρέτησης
Η ευεξία δεν περιορίζεται μόνο στο φαγητό. Τα εστιατόρια ενσωματώνουν ολιστικές προσεγγίσεις στη λειτουργία τους, όπως:

  • Ήρεμοι, φυσικοί χώροι με χαμηλό φωτισμό και φιλικά προς το περιβάλλον υλικά.
  • Προγράμματα mindfulness ή yoga brunches.
  • Χρήση πιάτων μικρότερων μερίδων για ενίσχυση της αίσθησης πληρότητας και μείωση της υπερκατανάλωσης.

6. Τεχνολογία και εξατομίκευση
Η τεχνολογία συμβάλλει σημαντικά στην προσαρμογή των εστιατορίων. Εφαρμογές και ψηφιακά μενού επιτρέπουν στον πελάτη να φιλτράρει τα πιάτα βάσει διατροφικών αναγκών, να υπολογίζει θερμίδες ή ακόμα και να βλέπει βιωματικά την παρασκευή των γευμάτων μέσω βίντεο. Η εξατομίκευση έχει γίνει βασικός παράγοντας ικανοποίησης, ενισχύοντας τη σχέση μεταξύ πελάτη και εστιατορίου.

7. Βιωσιμότητα και υπευθυνότητα
Η ευεξία συνδέεται πλέον και με την περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Τα εστιατόρια στρέφονται προς πρακτικές μείωσης αποβλήτων, περιορισμού του πλαστικού, ανακύκλωσης και χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Επιπλέον, προτιμούν προμηθευτές με βιώσιμες καλλιέργειες και ηθική παραγωγή.

Συμπέρασμα
Η στροφή προς την υγεία και την ευεξία δεν είναι μια παροδική μόδα, αλλά μια σταθερή και αυξανόμενη ανάγκη των σύγχρονων καταναλωτών. Τα εστιατόρια που κατανοούν και ανταποκρίνονται σε αυτή την αλλαγή κατορθώνουν όχι μόνο να διατηρήσουν την πελατεία τους, αλλά και να κερδίσουν την εμπιστοσύνη ενός πιο συνειδητοποιημένου κοινού. Σε έναν κόσμο που η ευεξία γίνεται τρόπος ζωής, η γαστρονομία παίζει πλέον κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτής της κουλτούρας.

Μπορεί να σας αρέσει:  Salad Cakes - Το Γιαπωνέζικο τρεντ

 

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΕταιρικό Branding προσέλκυση επαγγελματιών φιλοξενίας
Next Article Το Πάσχα στην Ελλάδα είναι μοναδικό
Gregory Michopoulos
  • Facebook

Ο Γρηγόρης Μιχόπουλος είναι Restaurant Consultant με τουριστικές σπουδές στην Ελλάδα και ΜΒΑ από το Schiller International University της Florida. Μοιράζει τον χρόνο του ανάμεσα στις Η.Π.Α. και στην Ελλάδα κάνοντας consulting σε αυτόνομα εστιατόρια και αλυσίδες γρήγορης εστίασης. Βρίσκεται κάτι λιγότερο από 20 χρόνια στον χώρο των τροφίμων και ποτών και του αρέσει να δημιουργεί περιεχόμενο που αφορά τις τάσεις που θα διαμορφωθούν στο άμεσο μέλλον στην εστίαση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

3 Mins Read

Βιώσιμος τουρισμός: Γιατί τα ξενοδοχεία θα πρέπει να ηγηθούν αυτής της προσπάθειας;

3 Mins Read

Hospitality Nutritionist Ο Ρόλος του Διαιτολόγου στη Βιώσιμη Φιλοξενία

5 Mins Read

Η γενιά Ζ τείνει να μην είναι επιθυμητή για στελέχωση θέσεων

6 Mins Read

10 Σημαντικά Trends που θα δούμε το 2025

4 Mins Read

Αναγεννητική γεωργία και Ξενοδοχεία

5 Mins Read

Wellness Dining – Η Νέα Εποχή της Φιλοξενίας

6 Mins Read

AI-powered dining

5 Mins Read

Βιωσιμότητα στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών

4 Mins Read

Μη Ποιοτικός Τουρισμός: Προκλήσεις και Αντίκτυπος

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.