Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Διαχείριση διατροφικών προτιμήσεων στα ξενοδοχεία
allergies-intolerances-dietary-requirements

Διαχείριση διατροφικών προτιμήσεων στα ξενοδοχεία

Aristeidis KyriakidisBy Aristeidis Kyriakidis FEATURED HACCP ΤΑΣΕΙΣ ΥΓΕΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ 3 Mins Read

Τροφικές Αλλεργίες, Δυσανεξίες και Διαχείριση Ιδιαίτερων Διατροφικών Προτιμήσεων από τις Ξενοδοχειακές Κουζίνες

Από την καθημερινή επαγγελματική εμπειρία σε μια ξενοδοχειακή μονάδα, παρατηρούμε πως περίπου το 10 -15% των επισκεπτών φτάνουν με σαφείς και τεκμηριωμένες ιδιαίτερες διατροφικές ανάγκες: χωρίς γλουτένη, χωρίς λακτόζη ή γαλακτοκομικά, δίαιτες με μειωμένο ή καθόλου αλάτι, χωρίς ζάχαρη, χωρίς σόγια, αλλά και ποικίλα διατροφικά πρότυπα όπως: vegan, vegetarian, pescetarian, paleo, fasting, keto, low carb κ.ά.

Αυτοί οι όροι εμφανίζονται πλέον συστηματικά στα e-mails των κρατήσεων ή καταγράφονται με έμφαση στις in-house λίστες των πελατών των ξενοδοχείων. Μέχρι πρόσφατα, προκαλούσαν σύγχυση ή και άγχος στο προσωπικό, που καλείτο να διαχειριστεί με υπευθυνότητα μεν, αλλά χωρίς επαρκή υποστήριξη δε, τις ανάγκες αυτών των επισκεπτών. Κι όταν προστεθούν και οι περιβαλλοντικές ευαισθησίες για μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα — π.χ. επιθυμία για τοπικά, βιολογικά ή plant-based προϊόντα — το φάσμα διευρύνεται ακόμη περισσότερο!

Οι τροφικές αλλεργίες δεν είναι τάση της εποχής. Είναι ευθύνη!
Ακόμα πιο κρίσιμο, όμως στη διαχείριση των διατροφικών προτιμήσεων, είναι το ζήτημα των τροφικών αλλεργιών και των δυσανεξιών. Αυτές οι περιπτώσεις δεν αφορούν προσωπικές προτιμήσεις, αλλά σοβαρές καταστάσεις υγείας που απαιτούν ακρίβεια και αυστηρή τήρηση πρωτοκόλλων στην κουζίνα.

Από τη δυσανεξία στη γλουτένη ή τη λακτόζη, έως την αλλεργία σε ξηρούς καρπούς ή σόγια, η ευθύνη της επιχείρησης δεν είναι μόνο ποιοτική – είναι νομική και ηθική.
Μια εσφαλμένη παρασκευή ή επιμόλυνση μπορεί να οδηγήσει σε αναφυλαξία ή οξεία ανοσολογική αντίδραση του πελάτη – περιστατικό που μπορεί να στιγματίσει τη φήμη μιας επιχείρησης.

Η γνώση των 14 βασικών αλλεργιογόνων της Ε.Ε., η σωστή σήμανση, οι καθαρές ετικέτες και η τήρηση διακριτών σταθμών παρασκευής είναι σήμερα προαπαιτούμενα ασφαλούς λειτουργίας της κουζίνας μιας ξενοδοχειακής μονάδας.

Μπορεί να σας αρέσει:  Πόσες θερμίδες έχει ο καφές σου;

Διαχείριση διατροφικών προτιμήσεων

Τι πρέπει να τηρεί μια ξενοδοχειακή κουζίνα για την πρόληψη εκδήλωσης αλλεργικών επεισοδίων από τους πελάτες;

  • Χωριστά σκεύη και κατάλληλος εξοπλισμός για gluten-free, lactose – free ή nuts-free παρασκευές
  • Καθημερινή ανάγνωση και συστηματικός έλεγχος ετικετών των προϊόντων ξηρής αποθήκευσης, ψύξης και κατάψυξης – οι προμηθευτές μπορεί ν’ αλλάζουν!
  • Επαρκής εκπαίδευση του προσωπικού του εστιατορίου – όχι μόνο του Chef αλλά και του Service)
  • Ανάλυση επικινδυνότητας βάσει HACCP, εστιασμένη στα αλλεργιογόνα
  • Καταγραφή και διατήρηση αρχείου με τα στοιχεία κάθε αλλεργικού πελάτη για άμεση αναφορά και παρακολούθηση των γευμάτων του τόσο στο κεντρικό όσο και στα διάφορα à la carte εστιατόρια της ξενοδοχειακής μονάδας

Το αύριο έχει ήδη ξεκινήσει
Η παροχή ασφαλών, εναλλακτικών και περιβαλλοντικά φιλικών διατροφικών λύσεων από τις επιχειρήσεις HORECA δεν είναι απλώς μια ακόμη υπηρεσία. Είναι – και θα είναι – κριτήριο επιλογής ή απόρριψης από τον σύγχρονο ταξιδιώτη. Όπως η ύπαρξη Wi-Fi ήταν κάποτε λόγος κράτησης και σήμερα θεωρείται αυτονόητη, έτσι και η διατροφική φροντίδα εξελίσσεται ταχύτατα σε απαραίτητο στάνταρ.

Το στοίχημα της επόμενης μέρας
Η ελληνική φιλοξενία καλείται να εξελιχθεί με επιτακτικό ρυθμό. Όχι μόνο να υποδέχεται με χαμόγελο, αλλά και να γνωρίζει, να προνοεί και να προστατεύει. Το στοίχημα δεν είναι απλώς να αποφευχθεί το λάθος. Είναι να οικοδομηθεί η εμπιστοσύνη. Και αυτή – όπως και η φήμη – χτίζεται με γνώση, συνέπεια και σεβασμό. Η τροφική ασφάλεια δεν είναι τεχνική λεπτομέρεια. Είναι πυλώνας ποιότητας φιλοξενίας.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΠώς να προσφέρετε εξυπηρέτηση 5 αστέρων
Next Article Γιατί η εκπαίδευση είναι το «κλειδί» της φιλοξενίας
Aristeidis Kyriakidis
  • LinkedIn

Ως Hospitality Nutritionist με εμπειρία στον Ξενοδοχειακό Κλάδο και την Κλινική Διατροφή, επιδιώκω να προωθήσω μια νέα και καινοτόμο προσέγγιση στη λεγόμενη Διατροφή της Φιλοξενίας – μια προσέγγιση όπου επιστήμη και γαστρονομία αλληλεπιδρούν και διαμορφώνουν την εμπειρία του επισκέπτη. "Η διατροφή στον τουρισμό δεν είναι απλώς μια υπηρεσία – είναι στρατηγικός παράγοντας επιχειρηματικής επιτυχίας!"

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

4 Mins Read

Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.

SPONSORED POST

Γιατί η εκπαίδευση είναι το «κλειδί» της φιλοξενίας

By Food & Beverage MagazinePromoted for: Hoteltraining.gr4 Mins Read
7 Mins Read

Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;

3 Mins Read

Mise en Place σε εστιατόρια & bar

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

3 Mins Read

Απλοί τρόποι ελέγχου αποθεμάτων σε μικρές επιχειρήσεις Bar

4 Mins Read

Οι πιο σημαντικοί KPI για τον ξενοδοχειακό κλάδο

3 Mins Read

Βιώσιμος τουρισμός: Γιατί τα ξενοδοχεία θα πρέπει να ηγηθούν αυτής της προσπάθειας;

4 Mins Read

Σημάδια που σου λένε να αλλάξεις δουλειά

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
  • Ηγεσία και παρακαταθήκη, εσείς για τι θέλετε να σας θυμούνται
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.