Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Όταν οι Online Κριτικές Γίνονται Όπλο
online-reviews

Όταν οι Online Κριτικές Γίνονται Όπλο

Food & Beverage MagazineBy Food & Beverage Magazine FEATURED ΚΡΙΤΙΚΕΣ 4 Mins Read

Η εποχή της ψηφιακής επικοινωνίας έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργεί η τουριστική βιομηχανία. Οι online κριτικές σε πλατφόρμες όπως το Google, TripAdvisor, Booking.com και άλλες, διαμορφώνουν σε σημαντικό βαθμό τη φήμη ενός ξενοδοχείου.

Δυστυχώς, κάποιες φορές αυτό το σύστημα αξιολόγησης γίνεται μέσο πίεσης από πελάτες που, με κακόβουλη πρόθεση, προσπαθούν να αποσπάσουν προνόμια απειλώντας με αρνητικές κριτικές. Αυτό το φαινόμενο, γνωστό και ως “κριτική εκβίασης” ή “review blackmail”, έχει αρχίσει να απασχολεί έντονα τον ξενοδοχειακό κλάδο.

1. Αναγνώριση του Προβλήματος: Πώς Δρουν οι Κακόβουλοι Πελάτες

Οι κακόβουλοι πελάτες μπορεί να κάνουν τα παρακάτω:

  • Υπονοούν ή δηλώνουν ανοιχτά ότι θα αφήσουν κακή κριτική αν δεν τους δοθούν εκπτώσεις, αναβαθμίσεις δωματίου ή δωρεάν παροχές.
  • Δημιουργούν προσχηματικές καταγγελίες για υπηρεσίες ή συνθήκες που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
  • Αναρτούν ψευδείς ή παραπλανητικές κριτικές μετά την αναχώρησή τους, εάν δεν ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις τους.
  • Χρησιμοποιούν πολλαπλούς λογαριασμούς ή πλατφόρμες για να ενισχύσουν την “απειλή” της αρνητικής προβολής.

Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να πλήξει σοβαρά τη φήμη και την ψυχολογία του προσωπικού, ιδίως σε μικρές οικογενειακές μονάδες που στηρίζονται σε κάθε αξιολόγηση.

2. Προληπτική Προστασία: Χτίζοντας Θωράκιση Πριν την Κρίση

Πολιτική για Κριτικές και Παράπονα
Κάθε ξενοδοχείο πρέπει να έχει μια σαφή και τεκμηριωμένη πολιτική διαχείρισης παραπόνων και κριτικών. Το προσωπικό πρέπει να γνωρίζει πώς να διαχειρίζεται πελάτες που προβάλλουν εκβιασμό μέσω κακών αξιολογήσεων.

Καταγραφή Περιστατικών
Οποιαδήποτε απειλή ή απαίτηση που σχετίζεται με κριτική πρέπει να καταγράφεται με ημερομηνία, ώρα και λεπτομέρειες συνομιλίας. Αυτή η τεκμηρίωση μπορεί να είναι πολύτιμη σε περίπτωση καταγγελίας ή επικοινωνίας με τις πλατφόρμες.

Μπορεί να σας αρέσει:  Τακτικοί πελάτες - πως μπορούν να μας παραπλανήσουν

Ενημέρωση του Προσωπικού για Ψυχολογική Διαχείριση
Το προσωπικό πρέπει να εκπαιδευτεί ώστε να μη “λυγίζει” υπό πίεση και να αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις με ψυχραιμία, χωρίς να ενδίδει αμέσως σε απαιτήσεις που ξεπερνούν τα λογικά όρια.

3. Διαχείριση Κακόβουλων Κριτικών όταν Συμβούν

Επαγγελματική Δημόσια Απόκριση
Αν μια κακόβουλη κριτική δημοσιευτεί, η απάντηση πρέπει να είναι ήρεμη, τεκμηριωμένη και χωρίς συναισθηματικές εξάρσεις. Πρέπει να φαίνεται η λογική πλευρά του ξενοδοχείου και η προσπάθειά του να εξυπηρετήσει.

Παράδειγμα απάντησης:

«Αγαπητέ κύριε/κυρία, λυπούμαστε που η εμπειρία δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες σας. Ωστόσο, να σας υπενθυμίσουμε ότι κατά τη διάρκεια της διαμονής σας δεν υποβλήθηκε κάποιο σχετικό παράπονο, και το προσωπικό μας ήταν πάντα στη διάθεσή σας. Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση.»

Αναφορά στην Πλατφόρμα
Οι περισσότερες πλατφόρμες διαθέτουν μηχανισμό αναφοράς για ψευδείς ή κακόβουλες κριτικές. Αν υπάρχει τεκμηρίωση ότι η κριτική είναι προϊόν εκβιασμού, μπορεί να ζητηθεί η αφαίρεσή της.

Νομική Προστασία
Σε σοβαρές περιπτώσεις δυσφήμησης, ένα ξενοδοχείο έχει το δικαίωμα να κινηθεί νομικά. Η νομική συμβουλή μπορεί να προειδοποιήσει τους πιθανούς συκοφάντες και να αποτρέψει μελλοντικές επιθέσεις.

4. Χτίσιμο Δυνατής Φήμης: Η Καλύτερη Άμυνα είναι η Πρόληψη

 Ενθάρρυνση Ειλικρινών Κριτικών
Οι θετικές και αυθεντικές κριτικές από ικανοποιημένους πελάτες μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίβαρο σε κάποιες λιγοστές κακόβουλες. Η ενίσχυση της φήμης μέσω επαναλαμβανόμενων καλών αξιολογήσεων προσφέρει “θωράκιση” στην επιχείρηση παρουσιάζοντας την κακή κριτική ως outsider.

Διατήρηση Επαφής με Παλαιούς Πελάτες
Η δημιουργία σχέσης με ευχαριστημένους πελάτες, μέσω newsletter ή follow-up email, βοηθά στη δημιουργία μιας κοινότητας που θα στηρίξει το ξενοδοχείο σε δύσκολες στιγμές.

Μπορεί να σας αρέσει:  Πιστοί πελάτες. Όταν παραπονεθούν, φροντίστε να τους ακούσετε.

5. Ψυχολογία και Ηγεσία: Στήριξη της Ομάδας

Η ψυχολογική πίεση που δέχονται οι υπάλληλοι υποδοχής ή οι προιστάμενοι όταν αντιμετωπίζουν απειλές για κριτικές είναι συχνά σημαντική.

Η διοίκηση θα πρέπει:

  1. Να προσφέρει στήριξη.
  2. Να εμπιστεύεται το προσωπικό.
  3. Να δίνει χώρο για συζήτηση και αξιολόγηση κάθε περιστατικού.
  4. Να δίνει όπλα στο προσωπικό που επιδίδεται στη διαχείριση παραπόνων

Συμπέρασμα
Οι online κριτικές είναι εργαλείο δύναμης αλλά και ευθύνης. Η κακόβουλη χρήση τους από ορισμένους πελάτες δεν πρέπει να τρομοκρατεί τα ξενοδοχεία, αλλά να τα κινητοποιεί για να χτίσουν πολιτικές και συστήματα που δείχνουν διαφάνεια και επαγγελματισμό.

Η σταθερότητα, η τεκμηρίωση και η προληπτική διαχείριση είναι τα βασικά όπλα για να προστατευθεί μια επιχείρηση από Online Κριτικές και τέτοιου είδους συμπεριφορές, διατηρώντας ταυτόχρονα την αξιοπρέπειά της και την ποιότητα των υπηρεσιών της.

 

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΗ Σημασία του Kosher Menu στις Ελληνικές Ξενοδοχειακές Μονάδες
Next Article Positive Feedback. Η δύναμη της θετικής ανατροφοδότησης στον εργασιακό χώρο
Food & Beverage Magazine

Η ομάδα του Food & Beverage Magazine αποτελείται από έμπειρους επαγγελματίες, εθελοντές αρθρογράφους με εξειδίκευση στον τομέα του F&B που επιθυμούν να αναρτούν άρθρα ως μέρος της ομάδας κι όχι επώνυμα. Με έμφαση στην ποιότητα των κειμένων αλλά και την προσεγμένη αισθητική, η ομάδα δημιουργεί περιεχόμενο που καλύπτει θέματα όπως οι νέες τάσεις στη γαστρονομία, οι τεχνικές εξυπηρέτησης, η βιωσιμότητα και οι επιχειρηματικές στρατηγικές για τον κλάδο. Με αφοσίωση στη συνεχή ενημέρωση και την παροχή πρακτικών συμβουλών, η ομάδα στοχεύει να εμπνεύσει και να ενδυναμώσει τους επαγγελματίες του F&B.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

5 Mins Read

Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.

3 Mins Read

Halal Διατροφή στη Φιλοξενία

7 Mins Read

Δες όλα τα KPI για τα Food & Beverage τμήματα

4 Mins Read

Μικροτουρισμός, μια νέα τάση ταξιδιωτικής εμπειρίας

5 Mins Read

Ψεύτικες κριτικές στα ξενοδοχεία, κυνηγοί αποζημιώσεων.

3 Mins Read

Η Κρητική Διατροφή και η Καινοτομία στη Φιλοξενία

6 Mins Read

Οι προσδοκίες των πελατών πίσω από κάθε αξιολόγηση

3 Mins Read

Positive Feedback. Η δύναμη της θετικής ανατροφοδότησης στον εργασιακό χώρο

4 Mins Read

Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
  • Διαχείριση Vegetarian & Vegan πελατών στα ελληνικά ξενοδοχεία
  • Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας
  • Halal Διατροφή στη Φιλοξενία
  • Δες όλα τα KPI για τα Food & Beverage τμήματα
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
  • Διαχείριση Vegetarian & Vegan πελατών στα ελληνικά ξενοδοχεία
  • Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας
  • Halal Διατροφή στη Φιλοξενία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.