Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Wellness Dining – Η Νέα Εποχή της Φιλοξενίας
wellness-dining

Wellness Dining – Η Νέα Εποχή της Φιλοξενίας

Konstantinos KokkinarisBy Konstantinos Kokkinaris ΤΑΣΕΙΣ ΥΓΕΙΑ & ΔΙΑΤΡΟΦΗ 5 Mins Read

Wellness Dining – Η Νέα Εποχή της Φιλοξενίας Τι είναι το φαγητό; Πολλές απαντήσεις θα δοθούν για αυτή την ερώτηση. Το φαγητό είναι μια αναγκαιότητα και μια βιολογική απαίτηση για τη ζωή, ενώ ταυτόχρονα το φαγητό μπορεί να είναι διασκέδαση, μπορεί να είναι επικοινωνία, έκφραση, απόλαυση μπορεί τελικά να είναι πολιτισμός.

Το φαγητό είναι όλα τα παραπάνω, αλλά και πολλά περισσότερα.
Οι επιστήμονες περιγράφουν τα τρόφιμα με μακροσκελείς και περίπλοκους ορισμούς, αλλά με απλά λόγια, η τροφή που καταναλώνουμε είναι η ενέργεια που μας κρατά ζωντανούς.

Η εξέλιξη των τροφίμων έχει περάσει από πολλές φάσεις τα τελευταία χρόνια, αντανακλώντας κοινωνικές, οικονομικές και τεχνολογικές αλλαγές.

Στα ξενοδοχεία όπου οι προτιμήσεις των πελατών έχουν αλλάξει και η τεχνολογία έχει προχωρήσει, το φαγητό έχει αλλάξει επίσης και καταδεικνύεται ως μια όλο και πιο σημαντική πτυχή του τουρισμού.

Στις αρχές του 18ου αιώνα τα πρώτα ξενοδοχεία, στα οποία σερβίρονταν αποκλειστικά πολύ απλά γεύματα, αποτελούνταν συχνά από τις πιο βασικές επιλογές. Οι επισκέπτες δειπνούσαν σε μια κοινόχρηστη τραπεζαρία, επιλέγοντας από ένα περιορισμένο μενού με λίγες μόνο διαθέσιμες επιλογές.

Αργότερα, από τα μέσα έως τα τέλη του 19ου αιώνα με την εμφάνιση των μεγάλων ξενοδοχείων στις μεγάλες πρωτεύουσες όπως το Παρίσι και το Λονδίνο, το φαγητό έγινε ένας σημαντικός παράγοντας. Αυτά τα ξενοδοχεία παρείχαν μια πιο κομψή γευστική εμπειρία με πολύ πιο περίπλοκα και πιο εντυπωσιακά μενού. (1,2,3)

Με την επέκταση των ταξιδιών και την παγκοσμιοποίηση κατά τον 20ο αιώνα, τα ξενοδοχεία άρχισαν να σερβίρουν φαγητό από διάφορες χώρες για να εξυπηρετήσουν επισκέπτες από διαφορετικά υπόβαθρα. Σήμερα, πολλές αλυσίδες φιλοξενίας είναι γνωστές για τα εστιατόρια τους και καθώς η γαστρονομία γίνεται όλο και πιο δημοφιλής, σχεδόν κάθε ξενοδοχείο προσλαμβάνει τον καλύτερο σεφ που μπορεί και σερβίρει γκουρμέ φαγητό.

Μπορεί να σας αρέσει:  Αναγεννητική γεωργία και Ξενοδοχεία

Όλα αυτά τα χρόνια, με την εξέλιξη του φαγητού, οι μεγαλύτεροι ξενοδοχειακοί όμιλοι στον κόσμο, με στόχο πάντα να ικανοποιήσουν τους πιο απαιτητικούς πελάτες, χρησιμοποιούν συχνά τις καλύτερες πρώτες ύλες από όλο τον κόσμο.

Ωστόσο, φαίνεται ότι, επιδιώκοντας την αρμονία στην παρουσίαση και τη γεύση ενός πιάτου, μερικές φορές παραμερίζουν την αρχέγονη ουσία του φαγητού, ότι το φαγητό πρέπει να θρέψει και να περιέχει όλες τις απαραίτητες ουσίες και τα στοιχεία που χρειάζονται ώστε ο άνθρωπος να επιβιώσει, να εξελιχθεί και το σώμα να επιδιορθώνει τις βλάβες των κυττάρων και προλαμβάνει τις χρόνιες ασθένειες.

Αυτό κάνουν οι μεγάλοι σεφ, είναι να παίρνουν πρώτες ύλες και να αλλάζουν όλη τη χημική σύνθεση, τη γεύση, την υφή και το άρωμα με αποτέλεσμα ένα τελικό προϊόν που να είναι ευχάριστο στον ουρανίσκο.

Ωστόσο, πρέπει να αναρωτηθούμε εάν αυτό το τελικό αυτό προϊόν εκπληρώνει τον σκοπό της δημιουργίας του, επειδή η θρεπτική αξία μειώνεται τόσο πολύ και πολλές φορές μειώνεται στο μηδέν. Τα τελευταία χρόνια, μια νέα τάση αναπτύχθηκε σταδιακά στα τμήματα Τροφίμων και Ποτών των ξενοδοχείων και στον κλάδο της εστίασης, με αυξανόμενη ζήτηση για υγιεινή διατροφή και βιωσιμότητα από την πλευρά του πελάτη.

wellness dining

Τα ξενοδοχεία ανταποκρίθηκαν σε αυτά τα αιτήματα με βιολογικά προϊόντα, τοπικά προϊόντα και «πράσινα» μενού. Επίσης, οι σχολές μαγειρικής προσθέτουν ολοένα και περισσότερο τμήματα στις τάξεις τους για υγιεινά τρόφιμα, πρώτες ύλες και τοπικά προϊόντα. (4)

Καθώς αυτή η τάση ωριμάζει, αφήνει χώρο και δημιουργεί ζήτηση για αυτό που μου αρέσει να αποκαλώ Wellness Dining: Food for the Tongue, Medicine for the Body and Soul.

Όπως ανέφερε ο «Πατέρας της Ιατρικής», ο Έλληνας γιατρός και φιλόσοφος Ιπποκράτης (5) πριν από 2.000 χρόνια, «Ας είναι η τροφή το φάρμακό σου και το φάρμακο η τροφή σου».

Μπορεί να σας αρέσει:  Experiential Dining - Φαγητό και βιωματική εμπειρία

Τα αντιοξειδωτικά, τα φυτοθρεπτικά συστατικά και τα φλαβονοειδή συνεργάζονται για να επιταχύνουν την αναγέννηση των ανθρώπινων κυττάρων, να ξεκλειδώσουν τους μηχανισμούς του σώματός μας που μας επιτρέπουν να αντιστρέψουμε τις οργανικές βλάβες μέσω της διατροφής και τελικά να αποτρέψουμε χρόνιες ασθένειες.

Οι σωστές επιλογές και συνδυασμοί τροφίμων μπορούν πραγματικά να αλλάξουν τη δομή του εγκεφάλου μας, να αλλάξουν την ψυχολογία μας και να κάνουν μεγάλη διαφορά στη ζωή μας. Όλα αυτά τα παραπάνω σε συνδυασμό με την αγάπη και τις δεξιότητες των master chef, είναι αυτό για το οποίο μιλάω: Το Wellness Dining είναι κάτι που απευθύνεται σε όλες τις αισθήσεις.

Καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο αρχίζουν να αναζητούν τέτοιες επιλογές, τα Luxury Hotels θα πρέπει να εξετάσουν το ενδεχόμενο να συμπεριλάβουν επαγγελματίες που έχουν την αγάπη και τη γνώση αυτής της νέας κατηγορίας που σίγουρα θα επικρατήσει τα επόμενα χρόνια. Αναμφίβολα το Wellness Dining αξίζει μια ειδική κατηγορία εστιατορίου.

Εστιατόρια που επικεντρώνονται σε μενού υψηλής ποιότητας τροφίμων και ποτών, φτιαγμένα με γνώση και φροντίδα, χρησιμοποιώντας τοπικά και βιώσιμα υλικά, με έμφαση σε βιολογικά και αυτοκαλλιεργούμενα προϊόντα, ποτά και φυτικά ελιξήρια, μπορούν να αναβαθμίσουν την εμπειρία του επισκέπτη από μια μοναδική οπτική γωνία.

Τέλος, αυτή η ολιστική προσέγγιση φαγητού (Wellness Dining) θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στα έσοδα του ξενοδοχείου καθώς και στη διαχείριση των απορριμμάτων, λαμβάνοντας υπόψη ότι ένα εστιατόριο με εστίαση στην υγεία βασίζεται όχι μόνο στη χρήση των σωστών πρώτων υλών αλλά και στην ελαχιστοποίηση των απορριμμάτων προμηθεύοντας αυτά τα υλικά από πιο βιώσιμη προσέγγιση.

Μπορεί να σας αρέσει:  Νόμος Φθίνουσας Απόδοσης

Λοιπόν, τι είναι το φαγητό;
Ναι, το φαγητό είναι μια από τις βασικές βιολογικές μας ανάγκες, αλλά μπορεί και πρέπει να είναι πολύ περισσότερα. Μπορεί να είναι Ιατρική, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να είναι και Πολυτελής απόλαυση.

1. https://workforce.libretexts.org/Bookshelves/Food_Production_Service_and_Culinary_Arts/Culinary_Foundations_(Cheramie_and_Thibodeaux)/01%3A_Professionalism_and_Saute/1.01%3A_History_of_Restaurants
2. https://daily.jstor.org/the-first-american-restaurants-culinary-concoctions/
3. https://restaurant-ingthroughhistory.com/2012/09/16/taste-of-a-decade-1820srestaurants/
4. https://www.researchgate.net/publication/363890796_Need_Importance_Of_Food_Scence_Nutrition_In_Hospitality_Industry
5. https://en.wikipedia.org/wiki/Hippocrates

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΕπιτυχία – Ο χειρότερος σύμβουλος του επιχειρηματία
Next Article Restaurant Operations Manual
Konstantinos Kokkinaris

Konstantinos Kokkinaris, with studies in Tourism Management, is an experienced Operations Manager with extensive expertise in the hospitality sector, particularly in Restaurant Management, Beach Clubs, and Hotel Food & Beverage Operations. Co-founder of Beerology; one of the most renowned Beer-Restaurant brands in Greece awarded with the Gold Taste award, during its successful 10-year operation. He has worked across various environments, from independent establishments to Luxury Hotels. Certified in Wellness Nutrition and Lifestyle Medicine by Harvard Medical School, Konstantinos now contributes his expertise to Marriott's Luxury Collection within Saudi Arabia’s prestigious NEOM megaproject on Sindalah Island.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

3 Mins Read

Βιώσιμος τουρισμός: Γιατί τα ξενοδοχεία θα πρέπει να ηγηθούν αυτής της προσπάθειας;

3 Mins Read

Πώς προσαρμόζονται τα εστιατόρια στις τάσεις για υγεία και ευεξία

3 Mins Read

Hospitality Nutritionist Ο Ρόλος του Διαιτολόγου στη Βιώσιμη Φιλοξενία

5 Mins Read

Η γενιά Ζ τείνει να μην είναι επιθυμητή για στελέχωση θέσεων

6 Mins Read

10 Σημαντικά Trends που θα δούμε το 2025

4 Mins Read

Αναγεννητική γεωργία και Ξενοδοχεία

6 Mins Read

AI-powered dining

5 Mins Read

Βιωσιμότητα στη βιομηχανία τροφίμων και ποτών

4 Mins Read

Μη Ποιοτικός Τουρισμός: Προκλήσεις και Αντίκτυπος

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
  • Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Διαχείριση Φήμης Ξενοδοχείου στην Ψηφιακή Εποχή
  • Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;
  • Mise en Place σε εστιατόρια & bar
  • Φεύγουν οι πελάτες, τι φταίει;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.