Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Τι είναι το Soft opening ενός εστιατορίου;
ti-einai-to-soft-opening-enos-estiatoriou

Τι είναι το Soft opening ενός εστιατορίου;

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 5 Mins Read

Όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε ακούσει τον όρο Soft Opening και Grand opening. Ετυμολογικά ίσως μπορούμε να καταλάβουμε τον ορισμό τους κατανοώντας οτι το soft παραπέμπει σε κάτι δοκιμαστικό και το grand σε κάτι πιο επίσημο. Έτσι ακριβώς είναι αλλά ας δούμε με λεπτομέρεια τις διαφορές τους.

Soft Opening Ορισμός και έννοια

Ένα soft opening πραγματοποιείται όταν ένα εστιατόριο ανοίγει για περιορισμένο αριθμό ατόμων για πρώτη φορά. Είναι μια εκδήλωση στην οποία συμμετέχει κανείς μόνο με πρόσκληση, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να δείτε, πως θα βιώσει ο πελάτης, την εμπειρία του χώρου, του φαγητού και της εξυπηρέτησης πριν από το υπόλοιπο κοινό.

Ο κύριος λόγος που ένα εστιατόριο επιλέγει να κάνει soft opening, είναι για να δοκιμάσει τις επιμέρους λειτουργίες του. Ορισμένα εστιατόρια μπορεί να απαιτήσουν περισσότερα από ένα τέτοιο δοκιμαστικό άνοιγμα, για να μετρήσουν τις δεξιότητες του προσωπικού τους, τη λειτουργικότητα του εξοπλισμού, την εργονομία του χώρου, πιθανώς κάποια επικίνδυνα σημεία και να βρουν σφάλματα πριν αυτά προκύψουν.

Οι υπεύθυνοι του εστιατορίου μπορούν να δουν τι “τραβάει” περισσότερο σε φαγητό και ποτό με βάση τις παραγγελίες, καθώς και τα σχόλια που θα λάβουν από τους συμμετέχοντες. Ένα τέτοιο άνοιγμα μπορεί να λειτουργήσει ως μια πρόβα για τα επίσημα εγκαίνια και τις καθημερινές λειτουργίες του εστιατορίου.

Soft Opening: Εκλαμβάνεται ως η δοκιμαστική λειτουργία του εστιατορίου, πριν ανοίξει επίσημα τις πόρτες του ώστε ιδιοκτήτες και διευθυντές να μπορέσουν να εντοπίσουν αστοχίες και να κάνουν τις απαραίτητες βελτιώσεις.

Χαρακτηριστικά του Soft opening

Ένα τέτοιο άνοιγμα θα μπορούσε να είναι μια ευκαιρία να δημιουργήσει κανείς “ντόρο” για το εστιατόριο στην γύρω περιοχή, πέρα από τις όποιες προωθητικές ενέργειες θα υπάρξουν στα μέσα. Ένας άλλος στόχος είναι να βελτιωθεί το εστιατόριο και να γίνουν κάποιες αλλαγές την τελευταία στιγμή πριν το ανοίξει για το κοινό.

Μπορεί να σας αρέσει:  Προετοιμασία για την επερχόμενη σεζόν 2022

Εάν παρουσιαστούν προβλήματα, θα είναι προτιμότερο να συμβούν μπροστά σε φίλους και γνωστούς, αντί για μια μεγάλη ομάδα πιθανών πελατών.

Πλεονεκτήματα ενός Soft opening

Δεν είναι απαραίτητο να γίνει, αλλά υπάρχουν σαφή πλεονεκτήματα αν κάνετε ένα τέτοιο άνοιγμα προτού ανοίξετε τις πόρτες σας στο ευρύ κοινό. Εδώ είναι μερικά από τα σημαντικότερα:

Θα λάβετε σχόλια: Θα συλλέξετε σχόλια απευθείας από πελάτες σχετικά με το φαγητό, τα ποτά, την εξυπηρέτηση και τη συνολική ατμόσφαιρα.

Θα ελέγξετε τις δυνάμεις σας: Θα δείτε τη λειτουργικότητα του χώρου, την επάρκεια των καθισμάτων, της ροής του προσωπικού του service και της κουζίνας, του συστήματος παραγγελιοληψίας και του εξοπλισμού γενικότερα.

Θα προετοιμάσετε το προσωπικό: Θα επιτρέψετε στο προσωπικό να εξασκήσει αυτά που ξέρει και αυτά που έμαθε, δημιουργώντας συνέπεια μεταξύ της φιλοσοφίας της επιχείρησης και της εμπειρίας που παρέχει.

Θα δημιουργήστε το πρώτο κοινό: Θα δημιουργήσετε ένα πρώτο κοινό, ενθαρρύνοντας τους καλεσμένους να πουν στους φίλους τους για την εμπειρία τους.

Θα πραγματοποιήστε προσαρμογές: Θα εφαρμόσετε κάποιες κατευθύνσεις που σας έδωσαν τα σχόλια και θα τροποποιήσετε τα πράγματα που θα μπορούσαν να βελτιώσουν το εστιατόριο πριν από το άνοιγμα.

Μειονεκτήματα ενός Soft opening

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχουν ορισμένα μειονεκτήματα στη διαδικασία ενός Soft opening. Εδώ είναι μερικά από τα σημαντικότερα:

Δημιουργεί την ανάγκη για γρήγορο άνοιγμα: Ένα τέτοιο άνοιγμα θα πρέπει να φιλοξενείται έχοντας κατά νου, μια κοντινή ημερομηνία έναρξης. Αυτή η ημερομηνία δεν θα πρέπει να είναι πολύ μεγάλη, διαφορετικά η εμπειρία θα σβήσει και οι πελάτες μπορεί να σας ξεχάσουν ή να χάσουν το ενδιαφέρον τους.

Μπορεί να σας αρέσει:  Τι είναι το key performance indicator (KPI);

Εκθέτει ιδέες σε ανταγωνιστές: Ένα soft opening εκθέτει τις ιδέες σας στον κόσμο που μπορεί να καταλήξουν στα χέρια ενός ανταγωνιστή. Αν καθυστερήσει πολύ το κανονικό άνοιγμα, μπορεί να έχουν την ευκαιρία να εφαρμόσουν αυτές τις ιδέες, άλλες επιχειρήσεις, πριν ανοίξει το εστιατόριο.

Πιθανή ανατροφοδότηση χαμηλής ποιότητας: Η δημιουργία ενός soft opening με λίστα φίλων και γνωστών, ενδέχεται να μην σας παρέχει τα πιο ακριβή σχόλια. Οι πιο κοντινοί σας άνθρωποι μπορεί να επηρεαστούν συναισθηματικά όταν πρόκειται για κριτική, γι’ αυτό ή θα πρέπει να είστε σίγουροι οτι θα απαντήσουν με ειλικρίνεια ή θα πρέπει να συμπεριλάβετε ένα ευρύτερο δείγμα χωρίς συναισθηματική εμπλοκή.

Δημιουργία μιας Soft Opening Guest List

To ποιους προσκαλείτε μπορεί να έχει ισχυρό αντίκτυπο στην επιτυχία σας ώστε κατόπιν να προχωρήσετε βαδίζοντας στον σωστό δρόμο.

Προσκαλέστε οικεία πρόσωπα

Οι φίλοι και η οικογένεια είναι πολύ πιο επιεικής ομάδα, σε περίπτωση που θα παρατηρήσουν σφάλματα. Υπενθυμίστε τους να είναι ειλικρινείς, καθώς μια τέτοια τακτική, αντί για καλό, μάλλον περισσότερο κακό θα κάνει. Τα οικεία πρόσωπα είναι επίσης πιο πιθανό να σας προσφέρουν δωρεάν διαφήμιση και να βοηθήσουν να δημιουργηθούν προσδοκίες από το ευρύτερο κοινό πριν ανοίξει το εστιατόριο επίσημα.

Επικοινωνήστε με ιδιοκτήτες τοπικών επιχειρήσεων ή προμηθευτές

Για να συστηθούν στους ιδιοκτήτες τοπικών επιχειρήσεων και στους προμηθευτές, πολλοί ιδιοκτήτες εστιατορίων θα τους συμπεριλάβουν στη λίστα του soft opening. Είναι συνήθως η πρώτη εισαγωγή ενός εστιατορίου στην τοπική κοινότητα, καθώς είναι ο ιδανικός χρόνος για να δημιουργηθεί μια ισχυρή πρώτη εντύπωση με τις τοπικές επιχειρήσεις αλλά και με προμηθευτές. Ειδικά για τους δεύτερους, το καλό σας αποτελεί και δικό τους καλό.

Μπορεί να σας αρέσει:  Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.

Απευθυνθείτε σε άτομα του χώρου της εστίασης και σε κέντρα επιρροής

Οι τοπικοί παράγοντες και οι influencers της εστιατοριακής κοινότητας, είναι εξαιρετικοί καλεσμένοι γιατί αυτά τα άτομα έχουν μεγάλη επιρροή σε μια τοπική κοινότητα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να δημιουργήσουν θετική διαφήμιση από στόμα σε στόμα. Οι θετικές κριτικές από σημαντικά άτομα μπορούν να αυξήσουν τη φήμη του εστιατορίου και να αποτελέσουν την αρχή για ένα δυναμικό ξεκίνημα.

Απλώς το soft δεν πρέπει να είναι και τόσο soft με αυτούς τους ανθρώπους, καθώς τα λόγια τους έχουν μεγάλο βάρος και οι αρνητικές κριτικές από αυτούς μπορούν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό.

Κλείνοντας…

Να θυμάστε ότι ο πρωταρχικός σκοπός ενός Soft opening είναι να δοκιμαστεί το εστιατόριο. Βεβαιωθείτε ότι διαθέτετε ένα σωστό σύστημα για τη συλλογή εποικοδομητικών σχολίων από τους προσκεκλημένους. Μοιράστε ένα ερωτηματολόγιο στο τέλος της βραδιάς ή κάντε μια άτυπη συζήτηση μαζί τους όπου θα τους ζητάτε να σχολιάσουν συγκεκριμένα πράγματα.

Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε να λάβετε τα σχόλια την ίδια βραδιά, ώστε να μπορέσουν οι αλλαγές ή οι τροποποιήσεις να εφαρμοστούν στα εγκαίνια! Επικεντρωθείτε σε αυτά και θα έχετε κάνει ένα πολύ επιτυχημένο soft opening.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΠρώτη Εντύπωση, πόσο καθοριστική είναι;
Next Article Συμβουλές για να πετύχεις ένα καλύτερο service στο εστιατόριο.
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου. Έχει παρακολουθήσει το "Psychology Of Leadership" μέσω του eCornell - Cornell University. Διαθέτει ακαδημαϊκό τίτλο στο Food & Beverage Management αλλά και στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing. Είναι Director of Food & Beverage και διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση και εκπαίδευση επαγγελματικών ομάδων, στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων HACCP & ISO. Έχει συμμετάσχει στην ομάδα εισηγητών του Diploma in Food & Beverage Management του IST College. Έχει εργασθεί και συνεχίζει να εργάζεται σε μεγάλες Ξενοδοχειακές μονάδες. 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

9 Mins Read

Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.

4 Mins Read

Ανάπτυξη ή απόρριψη; Πότε αξίζει να επενδύεις στους ανθρώπους σου;

5 Mins Read

Ψυχολογία και εστιατοριακό Μάρκετινγκ

4 Mins Read

Comfort Food – το φαγητό που μας αγκαλιάζει

13 Mins Read

Restaurant Business Plan Πως θα το φτιάξετε;

9 Mins Read

Ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης για σερβιτόρους

6 Mins Read

Τα πιο συχνά παράπονα στα εστιατόρια

5 Mins Read

Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας

7 Mins Read

Δες όλα τα KPI για τα Food & Beverage τμήματα

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Επικίνδυνα συστατικά στα ποτά – Μήπως τα περιέχει το αγαπημένο σου;
  • Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.
  • Customer service Ο δεκάλογος των λαθών
  • Η Διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
  • Ανάπτυξη ή απόρριψη; Πότε αξίζει να επενδύεις στους ανθρώπους σου;
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Επικίνδυνα συστατικά στα ποτά – Μήπως τα περιέχει το αγαπημένο σου;
  • Συμβουλές για να γίνεις ακόμα καλύτερος σερβιτόρος.
  • Customer service Ο δεκάλογος των λαθών
  • Η Διατροφή στην Αρχαία Ελλάδα
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.