Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Positive Feedback. Η δύναμη της θετικής ανατροφοδότησης στον εργασιακό χώρο
Positive Feedback

Positive Feedback. Η δύναμη της θετικής ανατροφοδότησης στον εργασιακό χώρο

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis FEATURED ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 3 Mins Read

Ο καθηγητής μόλις έχει μπει στην αίθουσα και μας αιφνιδιάζει με μία ερώτηση: «Ξέρετε τι λείπει σήμερα από τις περισσότερες επιχειρήσεις;». Από κάτω, σιωπή – προφανώς δεν είμασταν προετοιμασμένοι για μία τέτοια ερώτηση. Κατόπιν ο καθηγητής απάντησε ο ίδιος στην ερώτησή του, με δύο μόνο λέξεις: “Positive Feedback” (θετική ανατροφοδότηση).

Έχουν περάσει 30 και πλέον χρόνια από εκείνη τη στιγμή στην Αμερική και ακόμα θυμάμαι αυτές τις δύο λέξεις, τις οποίες τα χρόνια εκείνα δεν μπορούσα να τις αντιληφθώ. Μα, έλεγα στον εαυτό μου, είναι τόσο δύσκολο να πεις ένα «μπράβο» ή ένα «σε ευχαριστώ» σε κάποιον που έκανε καλά τη δουλειά του; Μα, δεν κοστίζει τίποτα…

Τις δύο αυτές λέξεις τις «βίωσα» στον προηγούμενο εργοδότη μου, όπου απασχολήθηκα ως καθηγητής για… 24 χρόνια. Δεν άκουσα ποτέ μια καλή κουβέντα, κάτι απλό βρε αδερφέ όπως «Γιάννη, είσαι πολύ καλός με τους σπουδαστές» ή «αν κάποιος μπορεί να το κάνει, αυτός είσαι εσύ». Κάποιος τώρα θα πει ότι αφού σε κρατούσε για τόσα χρόνια, προφανώς θεωρούσε ότι ήσουν καλός. Μπορεί, αλλά εγώ ήθελα να το ακούσω…

Παρόλα αυτά, αισθανόμουν ευλογημένος καθώς την ουσία αυτών των δύο λέξεων την έπαιρνα από τους σπουδαστές – είμαι σίγουρος ότι κάπου εδώ ταυτίζεστε μαζί μου, ότι η αναγνώριση (και η ευχαρίστηση) έρχεται από τους πελάτες που εξυπηρετείς.

Για τους περισσότερους, αυτή η αναγνώριση από τους πελάτες αρκεί για να λειτουργήσει ως καύσιμη ύλη για να συνεχίσουν τη μέρα τους, να βελτιωθούν και να απολαμβάνουν μεγαλύτερη ικανοποίηση από τη δουλειά τους – φανταστείτε σε αυτό το σημείο, πόσο ευεργετικά θα λειτουργούσε και η αναγνώριση από τον εργοδότη σας.

Μπορεί να σας αρέσει:  Η μαγεία της αναγνώρισης στην εξυπηρέτηση του πελάτη

Πρόσφατα είχα την τύχη να βιώσω μία τέτοια εμπειρία. Μετά το τέλος ενός επιδοτούμενου σεμιναρίου, μία (εξαιρετική) σπουδάστρια έγραψε στην ομαδική: “Ένα μεγάλο ευχαριστώ για όσα έκανες για εμάς! Το πιο ωραίο δεν είναι ότι πήραμε το “πτυχίο”, ούτε τα 1000 ευρώ, το πιο ωραίο ήταν που είχαμε εσένα δάσκαλο”. Ειλικρινά, δεν μπορώ να σκεφτώ μεγαλύτερη ανταμοιβή…

Ενας καλός φίλος που εργάζεται σε ξενοδοχείο της Αθήνας, έχει αποθεωθεί από τους επισκέπτες, που γράφουν διθυραμβικά σχόλια. Ακόμα και το chatGPT τον εμφανίζει ως τον πιο «επιδραστικό» υπάλληλο του ξενοδοχείου. Όταν τον ρώτησα αν ο εργοδότης του τα βλέπει όλα αυτά, η απάντησή του ήταν λακωνική: «Χέστηκε»…

Σε ένα άλλο περιστατικό, μια συνεργάτιδα μνημόνευσε στον ιδιοκτήτη ενός καφέ την πολύ καλή παρουσία μιας υπαλλήλου του. Ξέρετε ποια ήταν η απάντησή του: «Γι’ αυτό πληρώνεται. Μετά παίρνουν τα μυαλά του αέρα». Και όμως, συχνά η αναγνώριση (βασικά, η έλλειψή του Positive Feedback) είναι ένας βασικός λόγος για τον οποίο ένας υπάλληλος δυσανασχετεί και εντέλει παραιτείται.

Ηθικό δίδαγμα: Δεν κοστίζει τίποτα να αναγνωρίσεις την προσπάθεια των συνεργατών σου. Κοστίζει, αν δεν το κάνεις…

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΌταν οι Online Κριτικές Γίνονται Όπλο
Next Article Οι προσδοκίες των πελατών πίσω από κάθε αξιολόγηση
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

5 Mins Read

Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.

3 Mins Read

Halal Διατροφή στη Φιλοξενία

7 Mins Read

Δες όλα τα KPI για τα Food & Beverage τμήματα

4 Mins Read

Μικροτουρισμός, μια νέα τάση ταξιδιωτικής εμπειρίας

3 Mins Read

Η Κρητική Διατροφή και η Καινοτομία στη Φιλοξενία

6 Mins Read

Οι προσδοκίες των πελατών πίσω από κάθε αξιολόγηση

4 Mins Read

Όταν οι Online Κριτικές Γίνονται Όπλο

2 Mins Read

Οι πελάτες συγκρίνουν εμπειρίες, όχι ανταγωνιστικές εταιρείες

4 Mins Read

Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
  • Διαχείριση Vegetarian & Vegan πελατών στα ελληνικά ξενοδοχεία
  • Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας
  • Halal Διατροφή στη Φιλοξενία
  • Δες όλα τα KPI για τα Food & Beverage τμήματα
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ρόλοι με νόημα. Πρόσληψη με γλώσσα. Βάρδια με μάθηση.
  • Διαχείριση Vegetarian & Vegan πελατών στα ελληνικά ξενοδοχεία
  • Προσωπικό χωρίς δεξιότητες. Ο φαύλος κύκλος της μετριότητας
  • Halal Διατροφή στη Φιλοξενία
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.