Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
Fish and Chips

Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.

Vassilios CanellosBy Vassilios Canellos FEATURED ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 4 Mins Read

Το Fish and Chips και γενικότερα η ζήτηση Αγγλικής κουζίνας μεταβάλλεται σε έναν γευστικό εξαναγκασμό που λαμβάνει χώρα τα τελευταία χρόνια και γιγαντώνεται με τον καιρό.

O τουρισμός κάτω από ιδανικές συνθήκες, είναι ένα ταξίδι ανακάλυψης νέων γεύσεων, χρωμάτων, ήχων και πολιτισμών. Στην πράξη, όμως, για έναν σημαντικό αριθμό Βρετανών τουριστών, το απόλυτο ταξιδιωτικό σοκ δεν είναι η ξαφνική επαφή με τους 40 βαθμούς Κελσίου τον Ιούλιο, αλλά να έρχονται στον μπουφέ του ξενοδοχείου και να μην βλέπουν πουθενά baked beans στο πρωινό, Mac ‘N’ Cheese ή Shepherd’s pie στα άλλα γεύματα.

Φθάνουν με τις βαλίτσες και… το μενού από το σπίτι
Δεν είναι λίγες οι φορές που ξενοδόχοι, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ισπανία και την Πορτογαλία έχουν ακούσει το φοβερό: “Συγγνώμη, αλλά δεν έχετε τίποτα να φάμε; Όλα αυτά είναι… ξένα!”

Ο λόγος; Το μενού δεν περιλάμβανε, μπιφτέκι με τηγανιτές πατάτες, ή έστω πουρέ, κοτομπουκιές, ψαροκροκέτες κλπ. Για πολλούς Βρετανούς ταξιδιώτες, οι διακοπές ξεκινούν μόνο όταν δουν αυγά με λουκάνικα στο πρωινό. Αν δεν υπάρχει μια συγκεκριμένη σάλτσα, τότε το δράμα ξεκινά.

Ήρθα διακοπές, όχι να πάθω πολιτισμικό σοκ!”
Η αντίδραση αυτή δεν είναι γαστρονομική γκρίνια – είναι μια μορφή… πολιτισμικής αυτοάμυνας. Άλλωστε, γιατί να δοκιμάσει κανείς κριθαρότο θαλασσινών, μουσακά ή γεμιστά, όταν μπορεί να απολαύσει αυθεντικό burger όπως στο σπίτι του; Γιατί να μπλέκεται κανείς με περίεργα τοπικά φαγητά με άγνωστα υλικά, όταν υπάρχει η ασφάλεια του “σάντουιτς με ζαμπόν και βούτυρο”;

Κάπως έτσι, τα all-inclusive ξενοδοχεία σπεύδουν να προσαρμοστούν. Σε περιοχές όπου κυριαρχεί το βρετανικό τουριστικό ρεύμα, ο μπουφες του πρωινού, θυμίζει περισσότερο μια pub στο Μάντσεστερ παρά ξενοδοχείο στη Ρόδο. Ενίοτε, πιο εύκολα βρίσκεις Yorkshire pudding στην Κέρκυρα απ’ ό,τι στην Κορνουάλη.

Μπορεί να σας αρέσει:  Servant leadership τεχνική ηγεσίας ή οξύμωρο σχήμα;

Τα θεματικά a la Carte τρέμουν την κριτική
Η Ελληνική γαστρονομία παρακολουθεί με τρόμο. Το αρνάκι αρωματισμένο με μελισσόχορτο, το γεμιστό καλαμάρι ενίοτε σνομπάρονται από κάποιους οι οποίοι αφού κοιτάξουν το μενού, απεμπολούν το δικαίωμα τους να φάνε στα a la carte εστιατόρια του ξενοδοχείου και σηκώνονται χωρίς να πουν τίποτα, για να πάνε να φάνε από το μπουφέ του κεντρικού εστιατορίου. Οι μάγειρες στα μικρά εστιατόρια γύρω από τα ξενοδοχεία, κάποιες φορές αναγκάζονται να μαγειρεύουν με πολύ λίγη φαντασία και πολύ ketchup, απλώς για να αποφύγουν ένα review με τίτλο: “Δεν είχε τίποτα να φάμε – μόνο κάτι ελληνικά!”

Τουρισμός ή παράρτημα της Μεγάλης Βρετανίας;
Φυσικά, δεν είναι έτσι όλοι οι Βρετανοί. Πολλοί είναι πρόθυμοι να δοκιμάσουν τα τοπικά φαγητά. Όμως για μια σημαντική μερίδα, οι διακοπές δεν είναι μια περιπέτεια· είναι η εκδοχή της πατρίδας τους με ήλιο. Και καλό θα ήταν να έχει και μια αγγλική μπύρα στο μπαρ.

Η επιμονή στο αγγλικό φαγητό στο εξωτερικό ίσως δεν είναι παρά ένας τρόπος να κρατήσουμε ένα κομμάτι της καθημερινότητάς μας σε έναν κόσμο γεμάτο… ελιές, μελιτζάνες και “ύποπτα τυριά”. αναφέρει ένας Βρετανός τουρίστας.

Είναι ο τρόπος του Βρετανού να πει: «Εντάξει, ήρθα σε ένα all inclusive ξενοδοχείο για τον ήλιο, τη θάλασσα και απεριόριστο φτηνό αλκοόλ — αλλά αφήστε με τουλάχιστον να φάω όπως εγώ ξέρω». Σε τελική ανάλυση, πίσω από κάθε παραγγελία για fish and chips σε ένα ελληνικό νησί, ίσως κρύβεται η αγωνία της ανθρωπότητας μπροστά στο άγνωστο. Ή απλά η επιβολή θεσμών αποικιακού χαρακτήρα.

Αν συνεχιστεί έτσι, όμως, διατρέχουμε τον κίνδυνο να μετατρέψουμε τους πιο γραφικούς προορισμούς της Ελλάδας σε θεματικά πάρκα βρετανικής κουλτούρας με ήλιο.

Μπορεί να σας αρέσει:  Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;

Ο τουρισμός, ωστόσο, θα έπρεπε να είναι ευκαιρία για εξερεύνηση, για γαστρονομική περιπέτεια, για το είδος της έκπληξης που δεν σε σκοτώνει αλλά σε κάνει να πεις “α, δεν ήξερα ότι μου αρέσει αυτό!“. Αν ο στόχος των διακοπών είναι να φάμε, να πιούμε και να περάσουμε καλά, τότε ίσως η εμπειρία να γίνεται ακόμα πιο απολαυστική όταν αφήνει κανείς το μπιφτέκι με τσένταρ στην άκρη και δοκιμάζει λίγο κατσικίσιο τυρί, ένα σουτζουκάκι, ή – γιατί όχι – κάτι που δεν ξέρει πώς προφέρεται.

Γιατί στο τέλος της ημέρας, αν θέλεις να φας ακριβώς όπως στο σπίτι… ίσως να έπρεπε να είχες μείνει σπίτι.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΕίναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
Vassilios Canellos
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Ο Βασίλειος Κανέλλος είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου. Έχει παρακολουθήσει το "Psychology Of Leadership" μέσω του eCornell - Cornell University. Διαθέτει ακαδημαϊκό τίτλο στο Food & Beverage Management αλλά και στον τομέα του Restaurant & Bar Marketing. Είναι Director of Food & Beverage και διαθέτει πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στη διαχείριση και εκπαίδευση επαγγελματικών ομάδων, στη διασφάλιση προτύπων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών και ασφαλείας τροφίμων HACCP & ISO. Έχει συμμετάσχει στην ομάδα εισηγητών του Diploma in Food & Beverage Management του IST College. Έχει εργασθεί και συνεχίζει να εργάζεται σε μεγάλες Ξενοδοχειακές μονάδες. 

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

2 Mins Read

Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;

7 Mins Read

Ηγεσία και παρακαταθήκη, εσείς για τι θέλετε να σας θυμούνται

SPONSORED POST

Γιατί η εκπαίδευση είναι το «κλειδί» της φιλοξενίας

By Food & Beverage MagazinePromoted for: Hoteltraining.gr4 Mins Read
3 Mins Read

Διαχείριση διατροφικών προτιμήσεων στα ξενοδοχεία

7 Mins Read

Γιατί οι υπάλληλοι μεταπηδούν αλλού τόσο εύκολα;

3 Mins Read

Mise en Place σε εστιατόρια & bar

3 Mins Read

Η γλώσσα του σώματος στο τραπέζι

3 Mins Read

Απλοί τρόποι ελέγχου αποθεμάτων σε μικρές επιχειρήσεις Bar

4 Mins Read

Οι πιο σημαντικοί KPI για τον ξενοδοχειακό κλάδο

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
  • Ηγεσία και παρακαταθήκη, εσείς για τι θέλετε να σας θυμούνται
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Fish and Chips please! Οι Βρετανοί τουρίστες απαιτούν Αγγλική κουζίνα.
  • Είναι ώρα να κάνεις το personal rebranding σου
  • Πόσο χρόνο πρέπει να αφιερώνει ένας μάνατζερ/ιδιοκτήτης στους πελάτες;
  • Η ομαδική εργασία χτίζεται δεν γεννιέται
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.