Close Menu
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) LinkedIn
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Το μεγαλύτερο λάθος μιας επιχείρησης όταν ανοίγει
Το μεγαλύτερο λάθος
John ProtopapadakisBy John Protopapadakis3 Mins Read

Το μεγαλύτερο λάθος μιας επιχείρησης όταν ανοίγει

ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Share
LinkedIn Twitter Email Facebook Telegram WhatsApp Copy Link

Το μεγαλύτερο λάθος στο οποίο μπορεί να υποπέσει ένα κατάστημα στο χώρο της εστίασης και όχι μόνο, όταν ανοίγει, είναι ότι… βιάζεται να ανοίξει.

Πολλά εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, μπαρ ανοίγουν χωρίς να είναι έτοιμα ή, για να είμαστε πιο σαφείς, δεν είναι καθόλου έτοιμα. Την ίδια στιγμή υποπίπτουν σε ένα ακόμη λάθος: επενδύουν στο μάρκετινγκ και τις δημόσιες σχέσεις.

Πριν λίγο καιρό άνοιξε στην Αθήνα ένα εστιατόριο το οποίο αποθεώθηκε από διαδικτυακά και μη περιοδικά καθώς και από τα social media, που μιλούσαν για το «νέο μαγαζί που ήρθε να αλλάξει την εστίαση της πόλης».

Φαίνεται ότι το πλάνο μάρκετινγκ της εταιρείας είχε αποδώσει καρπούς, με τις «αναφορές» να διαδέχονται η μία την άλλη. Αν σε όλα αυτά προστεθούν και οι διάφοροι κριτικοί γεύσης καθώς και οι πρώτες κριτικές στο TripAdvisor, που πολύ πιθανό είναι να προέρχονται από φίλους και γνωστούς (καθότι οι επιχειρήσεις γνωρίζουν καλά πόσο ανάγκη έχουν κριτικές που θα είναι θετικές και θα έρθουν αμέσως), τότε αντιλαμβανόμαστε ότι ο πήχης έχει ανέβει πολύ ψηλά.

Και όπως συχνά συμβαίνει, η στιγμή της αλήθειας έρχεται και δυστυχώς δεν είναι καλή. Με τις προσδοκίες στα ύψη, πολλοί επισκέπτες προσγειώνονται ανώμαλα όταν διαπιστώσουν ότι αυτά τα διθυραμβικά σχόλια που άκουσαν και διάβασαν δεν είχαν σχέση με την πραγματικότητα.

Το μεγαλύτερο λάθος των εστιατορίων είναι η βιασύνη

Στα πρώτα του βήματα, ένα εστιατόριο νομοτελειακά δεν θα λειτουργήσει στην εντέλεια. Αυτός είναι και ένας λόγος για τον οποίο τα εγκαίνια (και άλλες προωθητικές ενέργειες) μετατίθενται για λίγο αργότερα, ώστε το μαγαζί να βρει τα πατήματά του και να διορθώσει τα κακώς κείμενα.

Μπορεί να σας αρέσει:  Τακτικοί πελάτες - πως μπορούν να μας παραπλανήσουν

Προβλήματα θα προκύψουν, όπως η κακή εξυπηρέτηση, οι τιμές που είναι ”τσιμπημένες”, οι μερίδες που είναι μικρές, η προβληματική επικοινωνία μεταξύ σερβιτόρων και μαγείρων, η έλλειψη προσωπικού, η μη διαθεσιμότητα αρκετών πιάτων (τα 2/3 των πιάτων, σύμφωνα με σχετικό άρθρο της Καθημερινής, δεν μπορούσαν να παρασκευαστούν), ακόμα και το μηχάνημα POS που δεν είχε προβλεφθεί. Το συγκεκριμένο μαγαζί τα είχε όλα αυτά τα «ψεγάδια».

Στη βιασύνη τους να ανοίξουν, τα «αφεντικά» αυτής της επιχείρησης ξέχασαν ότι δεν θα έχουν δεύτερη ευκαιρία για να δημιουργήσουν μια καλή πρώτη εντύπωση και έκαναν το μεγαλύτερο λάθος. Και επειδή το feedback είναι υπέρ-πολύτιμο σε αυτή τη φάση (εκτός αν πιστεύουν ότι όλα λειτουργούν ρολόι), συχνά ξεχνούν να ακούσουν το πραγματικό αφεντικό, τον πελάτη, που θα τους πει τι τους άρεσε, τι δεν τους άρεσε, τι λείπει (αν και δυστυχώς οι περισσότεροι από δαύτους δεν αγαπούν την κριτική).

Αυτοί οι ”κύριοι” συχνά εκπλήσσονται όταν μαθαίνουν ότι μάρκετινγκ δεν είναι μόνο η προσέλκυση νέων πελατών (κάτι που μπορεί να επιτευχθεί με διαφήμιση και εν γένει προβολή), αλλά και η διατήρησή τους (αναμφίβολα το πιο δύσκολο σκέλος). Και ακριβώς εκεί είναι που χωλαίνουν…

📖 Σημείωση: Μπορείτε να βρείτε περισσότερα άρθρα σαν αυτό στη σελίδα Marketing Tips

Image by Drazen Zigic on Freepik
Image by gpointstudio on Freepik

Διαχείριση παραπόνων Παράπονα πελατών
Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleBehavioral business coaching – πως βοηθάει;
Next Article Πόσο αξιόπιστες είναι οι κριτικές στη Booking;
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής, εισηγητής σεμιναρίων και εκπαιδευτής προσωπικού ξενοδοχείων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, σε Le Monde, IST, New York και Mediterranean. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr και του Traveldailynews.

ΑΡΘΡΑ ΜΕ ΠΑΡΟΜΟΙΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ

Έκπληξη, αξία ανεκτίμητη…

Πώς να κερδίσετε πίσω τους χαμένους πελάτες

Ψυχολογία και εστιατοριακό Μάρκετινγκ

Repeaters – Η σκιώδης πλευρά της πιστότητας

6 τύποι πελατών που ευχαρίστως θα έστελνες στον ανταγωνισμό

Value for Money στη φιλοξενία

Casanova Complex. Τι λάθος κάνουν οι επιχειρήσεις;

Εξατομίκευση: Όταν το «Γεια σου, Νίκο» κάνει τη διαφορά

Πώς να χτίσετε ένα ελκυστικό εταιρικό brand στον Τουρισμό και την Εστίαση

Εγγραφή στο Newsletter

Αν δεν λάβετε αμέσως το email επιβεβαίωσης, παρακαλούμε ελέγξτε τα ανεπιθύμητα.

Τέλεια...

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε το email σας για να επιβεβαιώσετε τη διεύθυνση σας.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
Feraspis
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Το AI (Artificial Intelligence) μεταμορφώνει τον τουρισμό
  • Η Καθολική ταξιδιωτική αγορά στον διεθνή τουρισμό
  • 10 τάσεις στα Cafe που από το 2026 θα κυριαρχήσουν
  • Πώς να ανοίξετε μια καφετέρια: Ο πληρέστερος οδηγός για νέους επιχειρηματίες.
  • Η ψευδαίσθηση της πολυτέλειας και το αόρατο κόστος της κακής οργάνωσης στα ξενοδοχεία
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Το AI (Artificial Intelligence) μεταμορφώνει τον τουρισμό
  • Η Καθολική ταξιδιωτική αγορά στον διεθνή τουρισμό
  • 10 τάσεις στα Cafe που από το 2026 θα κυριαρχήσουν
  • Πώς να ανοίξετε μια καφετέρια: Ο πληρέστερος οδηγός για νέους επιχειρηματίες.
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2025 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.