• ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Facebook X (Twitter) LinkedIn
Facebook X (Twitter) Instagram
F&B Magazine
  • ΤΜΗΜΑΤΑ
    • ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ
    • ΜΠΑΡ
    • ΚΑΦΕ
  • ΠΡΟΩΘΗΣΗ
    • ΚΡΙΤΙΚΕΣ
    • ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ
    • ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    • ΔΙΚΤΥΑ
    • ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
  • ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
    • ΒΕΛΤΙΩΣΗ
    • ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
  • ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ
    • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑ
    • ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
    • HACCP
    • JOB DESCRIPTION
  • ΠΡΩΤΕΣ ΥΛΕΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΦΑΓΗΤΟ
    • ΚΡΑΣΙ
    • WINE PAIRING
    • ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΠΟΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
F&B Magazine
Αρχική » Το κρασί έχει καλύτερη γεύση όταν αυξηθεί η τιμή του
Το κρασί

Το κρασί έχει καλύτερη γεύση όταν αυξηθεί η τιμή του

John ProtopapadakisBy John Protopapadakis ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΑ

Άραγε το κρασί έχει καλύτερη γεύση όταν αυξηθεί η τιμή του; Το 2002 ένα από τα πιο gourmet εστιατόρια της Νέας Υόρκης σέρβιρε σε τέσσερα στελέχη της Wall Street το πιο ακριβό του κρασί: το Mouton Rothschild του 1989, έναντι 2.000 δολαρίων.

Ένα μέλος της παρέας, που δήλωνε ειδήμων του κρασιού, σήκωσε το ποτήρι και αφού ήπιε μια γουλιά, έσπευσε να το αποθεώσει για την «καθαρότητά» του. Αυτό ωστόσο που δεν γνώριζε είναι ότι εκ παραδρομής είχαν πιει το πιο φθηνό κρασί του μενού, αξίας μόλις 18 δολαρίων.

Αυτό το περιστατικό ήρθε να επιβεβαιώσει τα αποτελέσματα μιας έρευνας σχετικά με το πώς το ύψος της τιμής του κρασιού μπορεί να «χειραγωγήσει» τη γεύση και κατ’ επέκταση την αντιλαμβανόμενη ποιότητα. Μάλιστα, στο πλαίσιο της έρευνας αυτής παρατηρήθηκε ότι ένα φθηνό κρασί είναι πιο «εύπεπτο» όταν οι συμμετέχοντες έχουν ενημερωθεί ότι έχει υψηλότερη τιμή.

Στην εν λόγω έρευνα, 140 συμμετέχοντες είχαν μπροστά τους έξι ποτήρια με κρασί, τα οποία δοκίμαζαν με συγκεκριμένη σειρά. Τα μισά ποτήρια είχαν τρία διαφορετικά κρασιά χωρίς καμία αναφορά στις τιμές τους. Τα υπόλοιπα τρία περιλάμβαναν τρία διαφορετικά κρασιά, ένα χαμηλής, ένα μεσαίας και ένα υψηλής ποιότητας, μαζί με την αντίστοιχη τιμή τους, η οποία ωστόσο συχνά δεν είχε καμία σχέση με την πραγματικότητα (π.χ. σε ορισμένες περιπτώσεις η τιμή ήταν τέσσερις φορές παραπάνω ή χαμηλότερη από την πραγματική).

Όταν η τιμή κρυβόταν, οι συμμετέχοντες δεν έβλεπαν σημαντικές διαφορές. Αντιθέτως, όταν η τιμή εσκεμμένα άλλαζε, είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω, ανάλογα μεταβαλλόταν και η ικανοποίηση των συμμετεχόντων.
Παρόμοιες έρευνες που διενεργήθηκαν κατέδειξαν ακριβώς το ίδιο πράγμα: όταν η τιμή μιας μάρκας κρασιού αυξανόταν, οι συμμετέχοντας απολάμβαναν περισσότερο τη γεύση του… Οι έρευνες αυτές καταδεικνύουν πώς το μάρκετινγκ και δη η τιμολόγηση (ψυχολογική τιμολόγηση εν προκειμένω) «χειραγωγούν» το μυαλό μας.

Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Email
Previous ArticleΣωστός χειρισμός παράλογου πελάτη
Next Article Οι αλήθειες της πράσινης νεράιδας και τα ψέματα της μπλε αγαύης
John Protopapadakis
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ

By Vassilios Canellos

Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;

By John Protopapadakis

Billboard effect. Τι είναι και πώς επηρεάζει την κερδοφορία ενός καταλύματος

By John Protopapadakis

Το μεγαλύτερο λάθος μιας επιχείρησης όταν ανοίγει

By Vassilios Canellos

Search Engine Optimization για ξενοδοχεία

By John Protopapadakis

Angostura – Το ιδιότυπο branding που την ξεχώρισε

By Vassilios Canellos

Mail Marketing προς το προσωπικό σας

By Vassilios Canellos

Πως συμβάλλει στο μάρκετινγκ το blog του ξενοδοχείου;

By John Protopapadakis

Τακτικοί πελάτες – πως μπορούν να μας παραπλανήσουν

By John Protopapadakis

22 πρακτικές μάρκετινγκ για εστιατόρια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ
  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • WhatsApp
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;
  • Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι
  • Private dining – Τι είναι;
  • Πως να μειώσω το άγχος;
  • Η δέσμευση των εργαζομένων επηρεάζει την εταιρεία

Newsletter

Όλα τα άρθρα στα εισερχόμενα σας.

Ευχαριστούμε πολύ!

Δεν χρειάζεται κάτι άλλο από εσάς. Εμείς ρυθμίζουμε όλα τα υπόλοιπα. Αν δεν έρθει αμέσως email επιβεβαίωσης εγγραφής, ελέγξτε το spam folder. 

.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΒΙΒΛΙΟ
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ABOUT

Το blog αυτό απευθύνεται στους ανθρώπους που στελεχώνουν την Τουριστική βιομηχανία και πιο συγκεκριμένα τον κλάδο του Food & Beverage. Περιέχει πρωτότυπο περιεχόμενο που αποτελεί την πνευματική ιδιοκτησία των συντελεστών. Παρόλο που δεν απαγορεύουμε την αναδημοσίευση, θα σας παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείτε ενεργό σύνδεσμο προς το άρθρο για να έχετε την άδεια χρήσης των περιεχομένων.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ
  • Ιστοσελίδα Ξενοδοχείου Πως πρέπει να είναι;
  • Γιατί οι πελάτες γίνονται συχνά παράλογοι
  • Private dining – Τι είναι;
  • Πως να μειώσω το άγχος;
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
F&B Magazine
Facebook X (Twitter) LinkedIn WhatsApp
  • ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΙ
  • Γράψε στο Blog
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
© 2020 - 2023 Creative Ideas 💡 by Facenet PRO.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.