Καινούργιοι Barista ξεπετιούνται κάθε μέρα. Κάθε αρχή και δύσκολη. Ο Barista είναι μια δουλειά που θέλει ταχύτητα προσήλωση και γερά νεύρα. Εκπαιδεύστε την ψυχολογία σας όπως βελτιώνετε την τεχνική σας γιατί αυτά τα δύο πρέπει να αυξάνονται μαζί.
1. Χαλαρώστε
Ένα πράγμα που έχουμε δει είναι οτι οι καινόυργιοι barista, συχνά φρικάρουν επειδή ξεχνούν τις συνταγές που έμαθαν την προηγούμενη ημέρα της εκπαίδευσής τους. Βλέπουν τον άλλο παλιότερο barista να βγάζει πιο γρήγορα τις παραγγελίες του και σκέφτονται “είμαι αργός”. Χαλαρώστε, γιατί μόλις τα μάθετε όλα όσα χρειάζεστε, θα συνειδητοποιήσετε ότι τα περισσότερα πράγματα στη ζωή, μετά από λίγο καιρό γίνονται μηχανικά και θα αποκτήσετε ταχύτητα.
2. Μάθετε από τα λάθη σας
Θα κάνετε λάθη κι αυτό είναι αναπόφευκτο. Θα τραβήξετε τη μότα πριν να φουσκώσει το αφρόγαλα ή θα το αφήσετε παραπάνω και θα το κάψετε. Θα ρίξετε κάτω εκείνον τον latte που μόλις τελειώσατε από απροσεξία. Πάρτε τις στιγμές αυτές ως μια μαθησιακή εμπειρία, διότι ακόμα κι ο παλιός barista έχει κάνει πολλά λάθη έως το επίπεδο που έχει φτάσει τώρα. Αλλά το πιο σημαντικό είναι να μάθεις από αυτά τα λάθη και να καταλάβεις πού οφείλεται το κάθε λάθος ώστε να προχωρήσεις μπροστά.
3. Χαμογελάστε τους συναδέλφους σας
Όταν είστε νέοι στη δουλειά όλοι προσπαθούν να δουν αν είστε άξιος. Είναι εύκολο να φαίνεστε φοβισμένοι και νευρικοί και ίσως και ενοχλημένοι κάποιες φορές όταν οι άνθρωποι κοιτάζουν για να δουν αν είστε έτοιμοι με την παραγγελία που έχει καθυστερήσει. Παρόλα αυτά εσείς πρέπει να κάνετε μια συνειδητή προσπάθεια να χαμογελάσετε. Μην το παίρνετε τοις μετρητοίς. Χαμογέλα ακόμα κι όταν χάνει η μάνα το παιδί από δουλειά. Θα το εκτιμήσουν.
4. Δεν είναι Προσωπικά αυτά που συμβαίνουν
Αυτός ο κακός άνθρωπος θα έρθει μπροστά σας πετάξει τα χρήματά του και θα σας αγνοήσει όταν τον ρωτάτε , “μέτριο μου είπατε”; Η κυρία θα σας κοιτάξει από πάνω μέχρι κάτω και θα καταστήσει σαφές ότι είναι ενοχλημένη που τολμήσατε να μην ακούσετε την παραγγελία της και πρέπει να την ξαναπεί.
Δεν είστε εσείς αυτός που μισούν και ενοχλούνται, είναι ότι δεν είναι πολύ καλοί άνθρωποι γενικά στη ζωή και στους συνανθρώπους τους.
Οι καινούργιοι Barista, πολλές φορές το παίρνουμε προσωπικά. Μόλις συνειδητοποιήσουμε όμως οτι ότι δεν είναι έτσι, τότε η δουλειά μας θα γίνει πιο ευχάριστη. Όλοι δεν πρόκειται να είναι ωραίοι, και τις περισσότερες φορές δεν υπάρχει τίποτα που μπορείτε πραγματικά να κάνετε για να το αλλάξετε αυτό. Χαμογελάστε και περάστε στον επόμενο.
6. Χρησιμοποιήστε τη δύναμη του νου
Πολλές φορές το περιβάλλον της δουλειάς δεν είναι καλό γιατί οι παλιότεροι υπάλληλοι είναι εριστικοί, γιατί οι πελάτες μας πιέζουν υπερβολικά. Μπορεί να μας εξαντλεί αυτό γιατί η δουλειά του Barista είναι δύσκολη και απαιτεί συγκέντρωση, αντοχή, διάρκεια και καθαρό μυαλό. Πολλές φορές μπορεί να μην θέλουμε να πάμε ξανά στη δουλειά. Εκεί πρέπει να επιστρατεύσετε τη δύναμη του νου. Θα πάτε, θα ξεκινήσετε τη βάρδια και θα σκέπτεστε σαν να τα βλέπετε ταινία. Σαν παρατηρητής. Δύσκολο στην αρχή αλλά όταν το επιτύχετε όλα θα αλλάξουν.